Şimdi Ara

Bmw Otomatik Boşa Alma?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
12.138
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • e90 aracımda frene basılı vites D konumunda beklerken kendiliğinden boşa alma gibi bir özellik olup olmadığını merak ediyorum, kullanım kılavuzunda böyle birşey yazmıyor. Fluance, golf gibi bazı araçlarda böyle bir özelliğin olduğunu biliyorum bmw de varmı acaba? Frene basılı D de beklerken N ye takınca devirde herangi bir oynama olmuyor ses de değişmiyor sanki zaten N deymiş gibi ama frenden çeker çekmez de gidiyor. Anlayamadım böyle bir özellik var mı yok mu. Bu konuda bilgisi olan birisi var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi e90user -- 18 Nisan 2013; 23:52:23 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    BMW Otomatik Vites Nasıl Boşa Alınır?

    BMW'niz otomatik vitesliyse, aracınızı güvenli bir şekilde boşa almak için aşağıdaki adımları uygulaman gerekir:

    • Aracı park et. Güvenli bir park alanına park et ve park frenini çek.
    • Motoru çalıştır. Motoru çalıştırmak için marş düğmesine bas.
    • Vites değiştirme kolunu "N" (boş) konumuna getir. Vites kolunu, orta konsoldaki "N" konumuna doğru hareket ettir.
    • Fren pedalına bas. Vites kolunu "N" konumuna getirirken fren pedalına basılı tut.
    • Vites değiştirme kilidini serbest bırak. Vites kolunun yanında bulunan vites değiştirme kilidini (genellikle küçük bir düğmedir) basılı tut.
    • Vites kolunu çek. Vites değiştirme kilidini basılı tutarken vites kolunu "N" konumuna çek.
    • Fren pedalını bırak. Vites değiştirme kilidini bıraktıktan sonra fren pedalını bırak.

    Arızalı BMW'de Vites Boşa Nasıl Alınır?

    Vites kolunun mekanik olarak arızalandığı durumlarda aracını boşa almak için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Vites değiştirme kilidini manuel olarak serbest bırak. Orta konsolda, vites değiştirme kolunun yanında bulunan küçük, yuvarlak bir delik bul.
    • Küçük düz bir tornavida veya kilitleme pimi kullanarak deliğe bastır. Bu, vites değiştirme kilidini serbest bırakacaktır.
    • Vites kolunu "N" konumuna çek. Vites değiştirme kilidini serbest bıraktıktan sonra vites kolunu "N" konumuna çek.

    BMW F30, F10 ve diğer modellerde otomatik vites boşa alma işlemi yukarıdaki adımlara benzer. "BMW joystick vites boşa alma" işlemi için de aynı adımlar geçerlidir.

    Araç modeli veya arıza türüne bağlı olarak vites boşa alma işlemi değişiklik gösterebilir. Emin olmadığın durumlarda, güvenlik için yetkili bir BMW servisine başvurmalısın.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Yanlış anlamadıysam, D'den N'ye alıyorsunuz ve ayağınızı frenden çektiğinizde araba hareket ediyor? Bunun olmaması lazım, geçen akşam çok yoğun trafikte ben de benzer hareket yaptım ama araç N'de kalmaya devam etti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: echelon246

    Yanlış anlamadıysam, D'den N'ye alıyorsunuz ve ayağınızı frenden çektiğinizde araba hareket ediyor? Bunun olmaması lazım, geçen akşam çok yoğun trafikte ben de benzer hareket yaptım ama araç N'de kalmaya devam etti.

    hayır siz yanlış anlamışsınız arkadaşı, arkadaşın söylemek istediği şey tam olarak şu;

    araç D konumunda ayak frende yani yürümüyor beklemede, bu durumda araç kendisi otomatik yürümediğini anlayıp kendi kendini N konumuna alıyor mu..? diye soruyor arkadaş.. vites D konumunda görünüyor ama araç yürümediği için kendi kendisini N konumuna alabiliyor mu diyor vites D konumunda yine..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    quote:

    Orijinalden alıntı: echelon246

    Yanlış anlamadıysam, D'den N'ye alıyorsunuz ve ayağınızı frenden çektiğinizde araba hareket ediyor? Bunun olmaması lazım, geçen akşam çok yoğun trafikte ben de benzer hareket yaptım ama araç N'de kalmaya devam etti.

    hayır siz yanlış anlamışsınız arkadaşı, arkadaşın söylemek istediği şey tam olarak şu;

    araç D konumunda ayak frende yani yürümüyor beklemede, bu durumda araç kendisi otomatik yürümediğini anlayıp kendi kendini N konumuna alıyor mu..? diye soruyor arkadaş.. vites D konumunda görünüyor ama araç yürümediği için kendi kendisini N konumuna alabiliyor mu diyor vites D konumunda yine..

    Alıntıları Göster
    haklısınız ben soruyu yanlış anlamışım.

    böyle birşey olmuyor, siz müdahale etmedikçe aynı konumda kalmaya devam ediyor.




  • Cevaplar için teşekkürler, araştırmalarım sonucu şanzımana bağlı olan olan tork konvertörünün D de bekleme durumunda gücü minimum seviyeye çekerek buna benzer bir iş yaptığını öğrendim. Yani şanzımanın üreticisi D de beklenebilsin diye yapmış bu aleti fakat yinede içim rahat etmiyor alıyorum boşa.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi e90user -- 22 Nisan 2013; 10:30:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: e90user

    Cevaplar için teşekkürler, araştırmalarım sonucu şanzımana bağlı olan olan tork konvertörünün D de bekleme durumunda gücü minimum seviyeye çekerek buna benzer bir iş yaptığını öğrendim. Yani şanzımanın üreticisi D de beklenebilsin diye yapmış bu aleti fakat yinede içim rahat etmiyor alıyorum boşa.
    bu daha önce forumda konuşulmuştu diye hatırlıyorum, hatta kullanım klavuzuna da referans verilmişti galiba.

    sonuçta D 'de kalıyor araç, N'ye almaya gerek yok diye yorumlanmıştı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: e90user

    Cevaplar için teşekkürler, araştırmalarım sonucu şanzımana bağlı olan olan tork konvertörünün D de bekleme durumunda gücü minimum seviyeye çekerek buna benzer bir iş yaptığını öğrendim. Yani şanzımanın üreticisi D de beklenebilsin diye yapmış bu aleti fakat yinede içim rahat etmiyor alıyorum boşa.

    sanırım kırmızı ışıklarda yada yürümeyen sıkışık trafik durumlarında D konumundan N konumuna alıyorsunuz vitesi, bence bu yaptığınız son derece yanlış.. nedeniyse otomatik şanzımanda probleme yol açıp bozabilirsiniz.. D konumunda o şekilde beklerken yaktığınız yakıtın kat ve kat fazlasını sonra tamir için harcamak durumunda kalabilirsiniz.. gerek yok, kilit trafikte el freni çekersiniz eğer sürekli frene basarak ayağınız ağrıyorsa, kırmızı ışıklar zaten kısa sürüyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    quote:

    Orijinalden alıntı: e90user

    Cevaplar için teşekkürler, araştırmalarım sonucu şanzımana bağlı olan olan tork konvertörünün D de bekleme durumunda gücü minimum seviyeye çekerek buna benzer bir iş yaptığını öğrendim. Yani şanzımanın üreticisi D de beklenebilsin diye yapmış bu aleti fakat yinede içim rahat etmiyor alıyorum boşa.

    sanırım kırmızı ışıklarda yada yürümeyen sıkışık trafik durumlarında D konumundan N konumuna alıyorsunuz vitesi, bence bu yaptığınız son derece yanlış.. nedeniyse otomatik şanzımanda probleme yol açıp bozabilirsiniz.. D konumunda o şekilde beklerken yaktığınız yakıtın kat ve kat fazlasını sonra tamir için harcamak durumunda kalabilirsiniz.. gerek yok, kilit trafikte el freni çekersiniz eğer sürekli frene basarak ayağınız ağrıyorsa, kırmızı ışıklar zaten kısa sürüyor..

    Zaten yakıt için almıyorum N ye, bana D de araba kendini gitmek için zorluyo ve bu araca zarar veriyor gibi hissetirdiği için alıyordum. Doğrusunu öğrendim şanzımanın üreticisinden, ama olmuyor D de beklenmiyor yine de.




  • Dediğinizi anladım. Benim Toyota'nda bu vardı. Araç d de ama bir süre frene basılı durduğunuzda rolanti devrindeki değişimden net bir şekilde aracı yükten aldığını görebiliyorsunuz. Bmw de de var belki ama varsa da Toyota daki gibi anlamak mümkün olmuyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ridleyscott -- 22 Nisan 2013; 20:52:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    Dediğinizi anladım. Benim Toyota'nda bu vardı. Araç d de ama bir süre frene basılı durduğunuzda rolanti devrindeki değişimden net bir şekilde aracı yükten aldığını görebiliyorsunuz. Bmw de de var belki ama varsa da Toyota daki gibi anlamak mümkün olmuyor
    Evet bende ışıklarda D konumundan N ye sürekli getiriyorum. Aynı şekilde aracın gitmek için kendini zorladığını
    düşünerek içim rahat etmiyor ve boşa aldığımda aracın rahatladığını hissediyorum. Ama doğrumu yanlışmı orası
    hakkında pek bir bilgim yok.
  • Arkadaslar viteslerle cok oynamayin, sonucta adamlar yaparken vitesi ona gore yapmislar.. Herhangibir zorlama vs. olmaz, D kalsin.. Takmayin takilmayin keyfini surun..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    quote:

    Orijinalden alıntı: e90user

    Cevaplar için teşekkürler, araştırmalarım sonucu şanzımana bağlı olan olan tork konvertörünün D de bekleme durumunda gücü minimum seviyeye çekerek buna benzer bir iş yaptığını öğrendim. Yani şanzımanın üreticisi D de beklenebilsin diye yapmış bu aleti fakat yinede içim rahat etmiyor alıyorum boşa.

    sanırım kırmızı ışıklarda yada yürümeyen sıkışık trafik durumlarında D konumundan N konumuna alıyorsunuz vitesi, bence bu yaptığınız son derece yanlış.. nedeniyse otomatik şanzımanda probleme yol açıp bozabilirsiniz.. D konumunda o şekilde beklerken yaktığınız yakıtın kat ve kat fazlasını sonra tamir için harcamak durumunda kalabilirsiniz.. gerek yok, kilit trafikte el freni çekersiniz eğer sürekli frene basarak ayağınız ağrıyorsa, kırmızı ışıklar zaten kısa sürüyor..

    Yanlis degil, son derece dogru. Yapmazsan sanziman bozulur, tabi yavas yavas, zamanla. ZF(dortmund) de calisan bi usta anlatmisti, kirmizi isikta beklerken, vitesi N e hatta 1/2/3 manual at demisti, bu sekilde yagkanallari yagsiz kalmio gibi birseyler demisti..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zp

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    quote:

    Orijinalden alıntı: e90user

    Cevaplar için teşekkürler, araştırmalarım sonucu şanzımana bağlı olan olan tork konvertörünün D de bekleme durumunda gücü minimum seviyeye çekerek buna benzer bir iş yaptığını öğrendim. Yani şanzımanın üreticisi D de beklenebilsin diye yapmış bu aleti fakat yinede içim rahat etmiyor alıyorum boşa.

    sanırım kırmızı ışıklarda yada yürümeyen sıkışık trafik durumlarında D konumundan N konumuna alıyorsunuz vitesi, bence bu yaptığınız son derece yanlış.. nedeniyse otomatik şanzımanda probleme yol açıp bozabilirsiniz.. D konumunda o şekilde beklerken yaktığınız yakıtın kat ve kat fazlasını sonra tamir için harcamak durumunda kalabilirsiniz.. gerek yok, kilit trafikte el freni çekersiniz eğer sürekli frene basarak ayağınız ağrıyorsa, kırmızı ışıklar zaten kısa sürüyor..

    Yanlis degil, son derece dogru. Yapmazsan sanziman bozulur, tabi yavas yavas, zamanla. ZF(dortmund) de calisan bi usta anlatmisti, kirmizi isikta beklerken, vitesi N e hatta 1/2/3 manual at demisti, bu sekilde yagkanallari yagsiz kalmio gibi birseyler demisti..

    bunun tartışmasını yapmayacağım ama yine söylüyorum bence yapılan yanlış.. koskoca bmw markasından bahsediyorsunuz, bu aracı tasarlayan yapan mühendisler herhalde bunuda düşünmüşlerdir.. sağdan soldan usta yorumlarına "ben" pek güvenmem, çünkü birisinin olmaz dediğine diğeri olur der..

    ben araç kullanırken yapmıyorum, şimdiye kadar sayısız otomatik, triptonik araç kullandım.. genç yaşlı olmak üzere hiçbirisinde en ufak sorun sıkıntı yaşamadım.. ama herkesin aracı herkese isteyen istediği gibi yapsın.. kazasız sürüşler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zp

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    quote:

    Orijinalden alıntı: e90user

    Cevaplar için teşekkürler, araştırmalarım sonucu şanzımana bağlı olan olan tork konvertörünün D de bekleme durumunda gücü minimum seviyeye çekerek buna benzer bir iş yaptığını öğrendim. Yani şanzımanın üreticisi D de beklenebilsin diye yapmış bu aleti fakat yinede içim rahat etmiyor alıyorum boşa.

    sanırım kırmızı ışıklarda yada yürümeyen sıkışık trafik durumlarında D konumundan N konumuna alıyorsunuz vitesi, bence bu yaptığınız son derece yanlış.. nedeniyse otomatik şanzımanda probleme yol açıp bozabilirsiniz.. D konumunda o şekilde beklerken yaktığınız yakıtın kat ve kat fazlasını sonra tamir için harcamak durumunda kalabilirsiniz.. gerek yok, kilit trafikte el freni çekersiniz eğer sürekli frene basarak ayağınız ağrıyorsa, kırmızı ışıklar zaten kısa sürüyor..

    Yanlis degil, son derece dogru. Yapmazsan sanziman bozulur, tabi yavas yavas, zamanla. ZF(dortmund) de calisan bi usta anlatmisti, kirmizi isikta beklerken, vitesi N e hatta 1/2/3 manual at demisti, bu sekilde yagkanallari yagsiz kalmio gibi birseyler demisti..

    bunun tartışmasını yapmayacağım ama yine söylüyorum bence yapılan yanlış.. koskoca bmw markasından bahsediyorsunuz, bu aracı tasarlayan yapan mühendisler herhalde bunuda düşünmüşlerdir.. sağdan soldan usta yorumlarına "ben" pek güvenmem, çünkü birisinin olmaz dediğine diğeri olur der..

    ben araç kullanırken yapmıyorum, şimdiye kadar sayısız otomatik, triptonik araç kullandım.. genç yaşlı olmak üzere hiçbirisinde en ufak sorun sıkıntı yaşamadım.. ama herkesin aracı herkese isteyen istediği gibi yapsın.. kazasız sürüşler..

    Sagdan soldan usta degil. ZF de bir usta, yani ZF fabrikasinda, BMW nin kullandigi marka yani.
    http://www.zf.com

    Sen kullandigin araclarin kmleri kacti? 300.000/400.000km yapmis araba kullandinmi? Kullandiysan hala orjinal sanzimanmiydi? Bunlar onemli, yoksa daha 200.000km yapmamis arabanin sanzimani kolay kolay bozulmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zp -- 9 Mayıs 2013; 20:34:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zp

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zp

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    quote:

    Orijinalden alıntı: e90user

    Cevaplar için teşekkürler, araştırmalarım sonucu şanzımana bağlı olan olan tork konvertörünün D de bekleme durumunda gücü minimum seviyeye çekerek buna benzer bir iş yaptığını öğrendim. Yani şanzımanın üreticisi D de beklenebilsin diye yapmış bu aleti fakat yinede içim rahat etmiyor alıyorum boşa.

    sanırım kırmızı ışıklarda yada yürümeyen sıkışık trafik durumlarında D konumundan N konumuna alıyorsunuz vitesi, bence bu yaptığınız son derece yanlış.. nedeniyse otomatik şanzımanda probleme yol açıp bozabilirsiniz.. D konumunda o şekilde beklerken yaktığınız yakıtın kat ve kat fazlasını sonra tamir için harcamak durumunda kalabilirsiniz.. gerek yok, kilit trafikte el freni çekersiniz eğer sürekli frene basarak ayağınız ağrıyorsa, kırmızı ışıklar zaten kısa sürüyor..

    Yanlis degil, son derece dogru. Yapmazsan sanziman bozulur, tabi yavas yavas, zamanla. ZF(dortmund) de calisan bi usta anlatmisti, kirmizi isikta beklerken, vitesi N e hatta 1/2/3 manual at demisti, bu sekilde yagkanallari yagsiz kalmio gibi birseyler demisti..

    bunun tartışmasını yapmayacağım ama yine söylüyorum bence yapılan yanlış.. koskoca bmw markasından bahsediyorsunuz, bu aracı tasarlayan yapan mühendisler herhalde bunuda düşünmüşlerdir.. sağdan soldan usta yorumlarına "ben" pek güvenmem, çünkü birisinin olmaz dediğine diğeri olur der..

    ben araç kullanırken yapmıyorum, şimdiye kadar sayısız otomatik, triptonik araç kullandım.. genç yaşlı olmak üzere hiçbirisinde en ufak sorun sıkıntı yaşamadım.. ama herkesin aracı herkese isteyen istediği gibi yapsın.. kazasız sürüşler..

    Sagdan soldan usta degil. ZF de bir usta, yani ZF fabrikasinda, BMW nin kullandigi marka yani.
    http://www.zf.com

    Sen kullandigin araclarin kmleri kacti? 300.000/400.000km yapmis araba kullandinmi? Kullandiysan hala orjinal sanzimanmiydi? Bunlar onemli, yoksa daha 200.000km yapmamis arabanin sanzimani kolay kolay bozulmaz.


    580.000 km'de e270 cdi kullandim sattim en ufak bir sikintisi yoktu.. Onemli olan sanziman yaginin bakimdan bakima degistirmek ve yaklasik 5 yag bakiminda birde sanziman kartini ve kecesini degistirmek.. Bunlar basit seyler rutin olarak yapildigi surece o sanzimanda en ufak bir sorun problem cikmaz.. Yani kisaca demem o ki isiklarda D'den N'ye almak yanlis.. Ornegin isikta durdun N'ye aldin ama 100mt ileride yine isik var..

    Ben bana gore olani soyledim yine isteyen istedigi sekilde arabasini kullanamaya devam etsin, kazasiz surusler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zp

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zp

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    quote:

    Orijinalden alıntı: e90user

    Cevaplar için teşekkürler, araştırmalarım sonucu şanzımana bağlı olan olan tork konvertörünün D de bekleme durumunda gücü minimum seviyeye çekerek buna benzer bir iş yaptığını öğrendim. Yani şanzımanın üreticisi D de beklenebilsin diye yapmış bu aleti fakat yinede içim rahat etmiyor alıyorum boşa.

    sanırım kırmızı ışıklarda yada yürümeyen sıkışık trafik durumlarında D konumundan N konumuna alıyorsunuz vitesi, bence bu yaptığınız son derece yanlış.. nedeniyse otomatik şanzımanda probleme yol açıp bozabilirsiniz.. D konumunda o şekilde beklerken yaktığınız yakıtın kat ve kat fazlasını sonra tamir için harcamak durumunda kalabilirsiniz.. gerek yok, kilit trafikte el freni çekersiniz eğer sürekli frene basarak ayağınız ağrıyorsa, kırmızı ışıklar zaten kısa sürüyor..

    Yanlis degil, son derece dogru. Yapmazsan sanziman bozulur, tabi yavas yavas, zamanla. ZF(dortmund) de calisan bi usta anlatmisti, kirmizi isikta beklerken, vitesi N e hatta 1/2/3 manual at demisti, bu sekilde yagkanallari yagsiz kalmio gibi birseyler demisti..

    bunun tartışmasını yapmayacağım ama yine söylüyorum bence yapılan yanlış.. koskoca bmw markasından bahsediyorsunuz, bu aracı tasarlayan yapan mühendisler herhalde bunuda düşünmüşlerdir.. sağdan soldan usta yorumlarına "ben" pek güvenmem, çünkü birisinin olmaz dediğine diğeri olur der..

    ben araç kullanırken yapmıyorum, şimdiye kadar sayısız otomatik, triptonik araç kullandım.. genç yaşlı olmak üzere hiçbirisinde en ufak sorun sıkıntı yaşamadım.. ama herkesin aracı herkese isteyen istediği gibi yapsın.. kazasız sürüşler..

    Sagdan soldan usta degil. ZF de bir usta, yani ZF fabrikasinda, BMW nin kullandigi marka yani.
    http://www.zf.com

    Sen kullandigin araclarin kmleri kacti? 300.000/400.000km yapmis araba kullandinmi? Kullandiysan hala orjinal sanzimanmiydi? Bunlar onemli, yoksa daha 200.000km yapmamis arabanin sanzimani kolay kolay bozulmaz.


    580.000 km'de e270 cdi kullandim sattim en ufak bir sikintisi yoktu.. Onemli olan sanziman yaginin bakimdan bakima degistirmek ve yaklasik 5 yag bakiminda birde sanziman kartini ve kecesini degistirmek.. Bunlar basit seyler rutin olarak yapildigi surece o sanzimanda en ufak bir sorun problem cikmaz.. Yani kisaca demem o ki isiklarda D'den N'ye almak yanlis.. Ornegin isikta durdun N'ye aldin ama 100mt ileride yine isik var..

    Ben bana gore olani soyledim yine isteyen istedigi sekilde arabasini kullanamaya devam etsin, kazasiz surusler..

    Bakimdan bakima degismek biraz abarti olmus(tabi her 30.000km diosan), zaten her bakimda yag degistirirsen dedigin gibi bi sykinti olmaz. Ben her 100.000km de degisiyorum sanziman yagsini, filtresini vs.
    580.000 benim rekorum 478.000km..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zp

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zp

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zp

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    quote:

    Orijinalden alıntı: e90user

    Cevaplar için teşekkürler, araştırmalarım sonucu şanzımana bağlı olan olan tork konvertörünün D de bekleme durumunda gücü minimum seviyeye çekerek buna benzer bir iş yaptığını öğrendim. Yani şanzımanın üreticisi D de beklenebilsin diye yapmış bu aleti fakat yinede içim rahat etmiyor alıyorum boşa.

    sanırım kırmızı ışıklarda yada yürümeyen sıkışık trafik durumlarında D konumundan N konumuna alıyorsunuz vitesi, bence bu yaptığınız son derece yanlış.. nedeniyse otomatik şanzımanda probleme yol açıp bozabilirsiniz.. D konumunda o şekilde beklerken yaktığınız yakıtın kat ve kat fazlasını sonra tamir için harcamak durumunda kalabilirsiniz.. gerek yok, kilit trafikte el freni çekersiniz eğer sürekli frene basarak ayağınız ağrıyorsa, kırmızı ışıklar zaten kısa sürüyor..

    Yanlis degil, son derece dogru. Yapmazsan sanziman bozulur, tabi yavas yavas, zamanla. ZF(dortmund) de calisan bi usta anlatmisti, kirmizi isikta beklerken, vitesi N e hatta 1/2/3 manual at demisti, bu sekilde yagkanallari yagsiz kalmio gibi birseyler demisti..

    bunun tartışmasını yapmayacağım ama yine söylüyorum bence yapılan yanlış.. koskoca bmw markasından bahsediyorsunuz, bu aracı tasarlayan yapan mühendisler herhalde bunuda düşünmüşlerdir.. sağdan soldan usta yorumlarına "ben" pek güvenmem, çünkü birisinin olmaz dediğine diğeri olur der..

    ben araç kullanırken yapmıyorum, şimdiye kadar sayısız otomatik, triptonik araç kullandım.. genç yaşlı olmak üzere hiçbirisinde en ufak sorun sıkıntı yaşamadım.. ama herkesin aracı herkese isteyen istediği gibi yapsın.. kazasız sürüşler..

    Sagdan soldan usta degil. ZF de bir usta, yani ZF fabrikasinda, BMW nin kullandigi marka yani.
    http://www.zf.com

    Sen kullandigin araclarin kmleri kacti? 300.000/400.000km yapmis araba kullandinmi? Kullandiysan hala orjinal sanzimanmiydi? Bunlar onemli, yoksa daha 200.000km yapmamis arabanin sanzimani kolay kolay bozulmaz.


    580.000 km'de e270 cdi kullandim sattim en ufak bir sikintisi yoktu.. Onemli olan sanziman yaginin bakimdan bakima degistirmek ve yaklasik 5 yag bakiminda birde sanziman kartini ve kecesini degistirmek.. Bunlar basit seyler rutin olarak yapildigi surece o sanzimanda en ufak bir sorun problem cikmaz.. Yani kisaca demem o ki isiklarda D'den N'ye almak yanlis.. Ornegin isikta durdun N'ye aldin ama 100mt ileride yine isik var..

    Ben bana gore olani soyledim yine isteyen istedigi sekilde arabasini kullanamaya devam etsin, kazasiz surusler..

    Bakimdan bakima degismek biraz abarti olmus(tabi her 30.000km diosan), zaten her bakimda yag degistirirsen dedigin gibi bi sykinti olmaz. Ben her 100.000km de degisiyorum sanziman yagsini, filtresini vs.
    580.000 benim rekorum 478.000km..

    Sanziman yagini, motor yag bakimindan bakimina degistirdim.. Kecesini, kartini ise 5 motor yagi bakimindan bakimina degistirirdim.. Satmasaydim cok rahat 700.000-750.000 km'ye kadar sikintisiz gotururdu..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zp

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zp

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zp

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahtalı_mıçı

    quote:

    Orijinalden alıntı: e90user

    Cevaplar için teşekkürler, araştırmalarım sonucu şanzımana bağlı olan olan tork konvertörünün D de bekleme durumunda gücü minimum seviyeye çekerek buna benzer bir iş yaptığını öğrendim. Yani şanzımanın üreticisi D de beklenebilsin diye yapmış bu aleti fakat yinede içim rahat etmiyor alıyorum boşa.

    sanırım kırmızı ışıklarda yada yürümeyen sıkışık trafik durumlarında D konumundan N konumuna alıyorsunuz vitesi, bence bu yaptığınız son derece yanlış.. nedeniyse otomatik şanzımanda probleme yol açıp bozabilirsiniz.. D konumunda o şekilde beklerken yaktığınız yakıtın kat ve kat fazlasını sonra tamir için harcamak durumunda kalabilirsiniz.. gerek yok, kilit trafikte el freni çekersiniz eğer sürekli frene basarak ayağınız ağrıyorsa, kırmızı ışıklar zaten kısa sürüyor..

    Yanlis degil, son derece dogru. Yapmazsan sanziman bozulur, tabi yavas yavas, zamanla. ZF(dortmund) de calisan bi usta anlatmisti, kirmizi isikta beklerken, vitesi N e hatta 1/2/3 manual at demisti, bu sekilde yagkanallari yagsiz kalmio gibi birseyler demisti..

    bunun tartışmasını yapmayacağım ama yine söylüyorum bence yapılan yanlış.. koskoca bmw markasından bahsediyorsunuz, bu aracı tasarlayan yapan mühendisler herhalde bunuda düşünmüşlerdir.. sağdan soldan usta yorumlarına "ben" pek güvenmem, çünkü birisinin olmaz dediğine diğeri olur der..

    ben araç kullanırken yapmıyorum, şimdiye kadar sayısız otomatik, triptonik araç kullandım.. genç yaşlı olmak üzere hiçbirisinde en ufak sorun sıkıntı yaşamadım.. ama herkesin aracı herkese isteyen istediği gibi yapsın.. kazasız sürüşler..

    Sagdan soldan usta degil. ZF de bir usta, yani ZF fabrikasinda, BMW nin kullandigi marka yani.
    http://www.zf.com

    Sen kullandigin araclarin kmleri kacti? 300.000/400.000km yapmis araba kullandinmi? Kullandiysan hala orjinal sanzimanmiydi? Bunlar onemli, yoksa daha 200.000km yapmamis arabanin sanzimani kolay kolay bozulmaz.


    580.000 km'de e270 cdi kullandim sattim en ufak bir sikintisi yoktu.. Onemli olan sanziman yaginin bakimdan bakima degistirmek ve yaklasik 5 yag bakiminda birde sanziman kartini ve kecesini degistirmek.. Bunlar basit seyler rutin olarak yapildigi surece o sanzimanda en ufak bir sorun problem cikmaz.. Yani kisaca demem o ki isiklarda D'den N'ye almak yanlis.. Ornegin isikta durdun N'ye aldin ama 100mt ileride yine isik var..

    Ben bana gore olani soyledim yine isteyen istedigi sekilde arabasini kullanamaya devam etsin, kazasiz surusler..

    Bakimdan bakima degismek biraz abarti olmus(tabi her 30.000km diosan), zaten her bakimda yag degistirirsen dedigin gibi bi sykinti olmaz. Ben her 100.000km de degisiyorum sanziman yagsini, filtresini vs.
    580.000 benim rekorum 478.000km..

    Sanziman yagini, motor yag bakimindan bakimina degistirdim.. Kecesini, kartini ise 5 motor yagi bakimindan bakimina degistirirdim.. Satmasaydim cok rahat 700.000-750.000 km'ye kadar sikintisiz gotururdu..

    Alıntıları Göster
    Bence D'den N'ye alma sorusuna en iyi cevabı kendiniz verebilirsiniz....bunun cevabını ne üretici nede usta yanıtlar.....
    Otomatik vites araçların çalışma prensibinde sürekli bir itme gücü vardır...yani siz frene bastığınızda araç hala ivmelenmek için güç verir...otomatik vites araçların benzini çok yakmasının ve balataların manuellere göre fazla aşınmasının sebeplerindendir....ben her ışıkta durduğumda ve her yoğun trafikte vitesi boşa alırım..Ve resmen aracın rahatladığını hissedersin...hemen devir düşer ve motor sesi yumuşar...
    arkadaşlar koskoca bmw firması bunu düşünememişmi demişler...ama ortada düşünülecek birşey yok... D konumunda bekleyebilirsiniz bir problem yok...ama N konumundada bekleyebilirsiniz yine bir problem yok... nihayetinde altınızdaki bir otomatik şanzıman ve istediğiniz kadar D konumundan N konumuna alabilirsiniz... asıl otomatik vitese zarar veren kızım aracı P konumuna aldığınızda el frenini çekmeden ayağınızı frenden çekmenizdir. Çünkü frenden ayağınızı çektiğiniz an bütün yük şanzımandaki P konumuna biner...hatta bunu kendiniz test edebilirsiniz...tekrar aracı çalıştırdığınızda P konumunda çıkarmanız güçleşir ve "garç" "gurç" diye sesler duyarsınız...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhg

    Bence D'den N'ye alma sorusuna en iyi cevabı kendiniz verebilirsiniz....bunun cevabını ne üretici nede usta yanıtlar.....
    Otomatik vites araçların çalışma prensibinde sürekli bir itme gücü vardır...yani siz frene bastığınızda araç hala ivmelenmek için güç verir...otomatik vites araçların benzini çok yakmasının ve balataların manuellere göre fazla aşınmasının sebeplerindendir....ben her ışıkta durduğumda ve her yoğun trafikte vitesi boşa alırım..Ve resmen aracın rahatladığını hissedersin...hemen devir düşer ve motor sesi yumuşar...
    arkadaşlar koskoca bmw firması bunu düşünememişmi demişler...ama ortada düşünülecek birşey yok... D konumunda bekleyebilirsiniz bir problem yok...ama N konumundada bekleyebilirsiniz yine bir problem yok... nihayetinde altınızdaki bir otomatik şanzıman ve istediğiniz kadar D konumundan N konumuna alabilirsiniz... asıl otomatik vitese zarar veren kızım aracı P konumuna aldığınızda el frenini çekmeden ayağınızı frenden çekmenizdir. Çünkü frenden ayağınızı çektiğiniz an bütün yük şanzımandaki P konumuna biner...hatta bunu kendiniz test edebilirsiniz...tekrar aracı çalıştırdığınızda P konumunda çıkarmanız güçleşir ve "garç" "gurç" diye sesler duyarsınız...

    Ben Önce N'ye alıyorum, sonra el frenini çekiyorum sıkıca. Sonra da P'ye alıyorum.
    Bu bir sorun olur mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tradeaddict

    quote:

    Orijinalden alıntı: mhg

    Bence D'den N'ye alma sorusuna en iyi cevabı kendiniz verebilirsiniz....bunun cevabını ne üretici nede usta yanıtlar.....
    Otomatik vites araçların çalışma prensibinde sürekli bir itme gücü vardır...yani siz frene bastığınızda araç hala ivmelenmek için güç verir...otomatik vites araçların benzini çok yakmasının ve balataların manuellere göre fazla aşınmasının sebeplerindendir....ben her ışıkta durduğumda ve her yoğun trafikte vitesi boşa alırım..Ve resmen aracın rahatladığını hissedersin...hemen devir düşer ve motor sesi yumuşar...
    arkadaşlar koskoca bmw firması bunu düşünememişmi demişler...ama ortada düşünülecek birşey yok... D konumunda bekleyebilirsiniz bir problem yok...ama N konumundada bekleyebilirsiniz yine bir problem yok... nihayetinde altınızdaki bir otomatik şanzıman ve istediğiniz kadar D konumundan N konumuna alabilirsiniz... asıl otomatik vitese zarar veren kızım aracı P konumuna aldığınızda el frenini çekmeden ayağınızı frenden çekmenizdir. Çünkü frenden ayağınızı çektiğiniz an bütün yük şanzımandaki P konumuna biner...hatta bunu kendiniz test edebilirsiniz...tekrar aracı çalıştırdığınızda P konumunda çıkarmanız güçleşir ve "garç" "gurç" diye sesler duyarsınız...

    Ben Önce N'ye alıyorum, sonra el frenini çekiyorum sıkıca. Sonra da P'ye alıyorum.
    Bu bir sorun olur mu?

    Alıntıları Göster
    60 saniye veya üzeri ışıklarda bende n ye alıyorum bazenleri,ama unutabiliyorsunuz sonra ışık yanıyor ve boşta gaz vermiş oluyorsunuz,arkadan birsürü korna sesleride cabası.hemen o anda frene basıp hızlıca vitesi D ye getiriyorsunuz.bence bu daha zararlı. @kahtalı_mıçı ya katılıyorum,bunu yapan firma tabikide bunu düşünmüştür.
    Aracı durdugumda ise şöyle yapıyorum. Vitesi n ye alıp el freni çekiyorum(ayak frende olmayacak), sonrada p ye alıyorum




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.