< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 14 Haziran 2023; 12:10:21 > < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
320 nm torkmu 250 mn torkmu ? (4. sayfa)




-
-
Aynen öyle. Sadece torku her şeymiş gibi ele alıyorlar.
Onun torku yok gitmez onun torku az gitmez 127 nm tork nedir bilmem ne.
Halbuki vitesi kullanarak ben turbo dizellerle denk bir şekilde yürüyebiliyorum?
-
Dediğim gibi ben performansı konuştuğum için hissiyat olarak iyi olabilir dedim. Konumuz performans çünkü.
Hani şöyle bir algı var "1.3 Multijet 200 nm tork var bildiğin uçak" "1.4 127 nm tork var çekmez gitmez rampada yüklü kamyon bile selektör atar"
Ben bu algıya karşıyım. Yoksa turbo dizel araba da kullandım, şu anda turbo benzinli arabam var, farkı gayet iyi biliyorum. Ancak mesela şu anki arabam 205 nm torklu 130 beygir. Şimdi o mantıkla 1.3 Multijet ile kafa kafaya mı yürüyeceğim?
-
Yani bunu 50 kere yazdık çizdik ama…
diyelim siz turbolu bir aracın 4. Viteste yakaladığı hızlanmayı atmosferikte yakalamak için 3. Vitese düşüyorum diyorsunuz.
zaten performans farkını buradan görüyorsunuz.
bu kadar yazıp çizmeye rağmen maksimum gücü aracın gerçek gücü sanmaya devam ediyorsunuz.
ara devirlerden kümülatif şekilde verilen gücü gözden kaçırıyorsunuz.
yani örneğin iki araçta 6 bin devre kadar gidiyor ve 100 beygir üretiyor diyelim. Ama o 6 bin devre kadar giden kısmı umursamıyorsunuz.
bugun aşırı besleme sistemleri daha verimli olduğu için aklınıza gelebilecek her makinede kullanılıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sizin şanzıman oranlarını sık sık seçmeye, doğru seçmeye ve doğru devire çok ihtiyacınız var..
Turbodizelin bu konudaki ihtiyacı çok daha az. olay bu.
Yokuşa gelirsek Cvt atmosferikler ancak avantaj kaybetmeyebilir. sürekli top güç devir gidebildiği için. ama Egea gerçekten ağır kalıyor çünkü güçlü olduğunuz vites 6000 devirde bitince bir üst çıkmak zorundasınız.. oda 4300 gibi devirlerden başladığı için yine yürümüyor, hele yüklüyse fena.
Turbodizelde tamam vites bitti bir üste geçtin, örneğin 200nm tork bir üst vitese çıkana kadar hazır. dişli daha uzun doğru ama çarpıyorsun yine lastiğe aktarılan güç dizelde fazla geliyor çoğunlukla. devir-devir taradığı alan boyunca 2500 devirden 3500e kadar çarpıyor ve topluyorsun yine fazla geliyor.. bu yüzden bazı benzinliden daha güçsüz veya en azından aynı güçte dizeller yokuştan daha hızlı ve canlı çıkabiliyor.
veya yüke tolerans gösteriyor, 4-5 kişi çekip çıkıyor dizel araç..
elbette tork değeri, eğrisi ve dişli çarpanına göre işler değişir. bazı küçük atmosferikler var mesela, araç hafif, kısa şanzımanlı, devir dönüyor makina. Suzuki swift 1.6 sport 136 atıyorum. 1.6 dizel 300-320nm falan dinlemez geçer gider.
-
İyidir. Kapasitesi dahilinde römork çekebilir, sollamalarda kararasız kalmazsınız. 140 hp yeterli denilebilir.
-
Evet öyle. Zaten dediğim gibi iş yarış tarzı bir senaryoysa arada pek bir fark yok. Konuda da iki farklı aracın performansı üzerinden açıldığı için ben de oradan yürüdüm.
Egea ağır kalıyor olabilir ama 1.3 Multijet ile 1.4 Fire arasında öyle kayda değer bir fark olmuyor.
Turbo dizeli de turbo benzinliyi de tecrübe ettim. Hissiyat olarak güzel her viteste, hemen hemen her devirde (Ekstrem devirleri saymazsak) araba cevap veriyor. Ama mesela atmosferik motor da dediğiniz gibi biraz şoförlük istiyor. Turbo dizel kullanan adamı motor büyük ölçüde telafi ediyor.
Bende Egea varken mesela çevre yolunda 70 ile giderken 4. viteste kalıyordum. Gaza az bastığım için motor sesi abartı gelmiyordu, yakıt da öyle aman aman artmıyordu ama gaza basınca da araba cevap verebiliyordu.
Dediğim gibi turbonun daha rahat olduğunu inkâr etmiyorum ama "1.3 Multijet Roket, 1.4'e kamyonlar selektör atar" algısını yıkmak istiyorum ne yalan söyleyeyim.
@ARES007 Hocam konuyu açmış bulundum artık. Maksimum gücü gerçek güç sanmadığımı söylemiştim ama. Motorun hangi devirlerini kullandığımızın önemli olduğunu söylemiştim. Örneğin ben 6000 devirde vites atıp 4500'e düşüyorsam atmosferik benzinlide 80-95 beygir güç aralığını kullanıyorum demektir. 1.3 Multijet motorda da mesela aynı 80-95 beygir aralığında hızlanıyorsam hemen hemen aynı performans var demektir.
-
golfün hangisi bilmiyorum ama arkada guliettada bağımsız süspansiyon var. motoru her koşulda ww den daha sağlam olan fiatın multijet motorudur. 1.6 nın iki modeli var. 105 ve 120. 120 lik alırsanız turbosu değişken geometrili olandan. yol tutuş ve yoldaki konfor olarak gulietta daha iyidir. golf ise şanzımandan dolayı (dsg gerçekten hızlı bir şanzıman) atik olur. çok fark edilebilir fark olacağını sanmıyorum. golf 7 ve üstü highline ise golf tercih ederim. boş bir golf olacaksa alfaya gider keyfini sürerim. 1.4 170 lik tbt mi ne modeli var alfanın. bir binen bir daha inmez
-
O milletin abartısı.. tabi ki 1.3 multijet ile 1.4 egea arasında öyle bir fark mümkün değil. 1.4 egea bende çok kullandım özellikle şehir içinde beğeniyorum hiç problem yok..
sadece bu araçların 1 tonun epey üzerinde olduklarını ve tork üretiminin gerçekten çok önemli olduğunu unutmamak lazım..180 kiloluk motorsiklet değil bunlar dakikada yapılan krank turu makinayı uçurup kaçırmaya yetsin.. etkili ve dolu bir sürüş için her bir biyel kolunun tatmin edici oranda bir çevirme kuvveti üretmesi gerekiyor..
-
hocam 1.3 egea da düşük devirde yüksek tork üretirken 1.4 atmosferikte 3000dd dan sonra atılgan olur. güç olarak tamam aynılar ama zamanlama olarak biraz fark ve sakin profil kullananlarda bulunmaz nimet olur.
1.6 dizel aracımla 1500dd dan sonra ivmelenme süper. benzinli turbosuzlarda ise 3000 den sonra bu ivmelenme vs oluyordu. bu yüzden benzinli turbolu düşük hacimli arabaları seviyorum.
-
Konu altına bir sürü mesaj yazmışsınız ama hepsi de yanlışlıklar içeriyor.1.4 fire motor ile 1.3 multijet arasında fazla fark yok demişsiniz.Şaka mı bu gerçekten ciddi misiniz bunu yazarken?1.3 multijet ile 1.4 fire motor arasında bal gibi de performans farkı var.3 sene 1.4 fire motor punto kullandım.Hangi otobanda basarsam basayım fire motorla 170 km hızı mümkün değil geçemedim.1.3 multijet motor ile 190 km hızları çok çok rahat görüyordum.1.4 fire motor o kadar hantaldı ki sollamalarda 4.vitese hatta 3.vitese çektiğim oluyordu.Virajlı dağ yollarında kamyonlara yetişemiyordum.1.3 multijete geçince sollamalarda 5.vitesden düşmeden rahatlıkla basıp geçiyordum.Bizim ilçenin meşhur rampasını fire motor puntom ile 4.vites 80 ile çıkarken multijet puntom ile 5.vites 130 ile çıkıyordum.Gelin otobanda beni 1.4 fire motor punto ile 1.3 multijeti geçin sizden 20 kere özür dileyeceğim.
Bazı mesajlarda multijet 320 nm tork önemli değil 250 nm golf daha iyi gider torkun fazla bir etkisi yok yazmışsınız.Bu nasıl bir yorum anlamış değilim.Hiç 320 nm torklu 1.6 multijet kullandınız mı hayatınızda?Benim araç 290 nm torklu 1.6 multijet 105 beygirlik bravo.Siz 250 nm torklu dizel golfünüzü alın gelin otobana görelim torkun bir etkisi oluyor mu olmuyor mu?Benim araç otobanda 4 kişi ile 6.vites 3000 devirde 170 hızda gidiyor.Eğim falan dinlemiyor o hızda inanın bassam 4 kişi ile 180-190-200 ü rahat görüyor.Teknik verileri bilmem araç yolda gider kağıt üstünde gitmez.1.6 multijetin namını performansını herkes gayet iyi bilir.
8 speed kanalının diğe araçlarla karşılaştırmalı 1.6 multijet egea 1-100,100-130 test videoları var.İzlemenizi tavsiye ederim.320 nm torkun farkını orda net görürsünüz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Torkun farkı arabaya 4-5 kişi oturunca farkediliyor. Biri seriliğini korurken diğeri bassanda gitmiyor.
1.3 multijet ve 1.4 egea ikisinide kullandım aralarında belirgin fark var biri diğerine göre gitmiyor desem abartmam :-)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Turbosuz benzinli motor ve manuel vites eziyetini çeken bilir. Kesinlikle günümüz koşullarına uyum sağlayamıyor.
"Egea diye bir şey sürüyorum, ayağa kalkıyorum, 6'dan 3'e mi çekilir, eski kasa Doğan solluyor beni 89 model, git abi 90 model Volkswagen al çatır çatır çık buraları..."
emrah demiryoutube
Herkes gibi bizde benzinli egea magduruyuz. Gitmeyen araba yapmışlar.https://www.youtube.com/watch?v=JpNSepsocv8
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-B5D7FEFF2 -- 15 Haziran 2023; 8:17:4 > -
Bu atmosferik meselesi değil, 1.6 132 beygir corolla ile 150-160la çıkarsın oraları..
Fiat'ın güncel 1.4 motorunda bu durum var.. videodaki adam çok abartmış ama üst devir gücü zayıf araçta. vites düşsen bile hızı artmıyor aracın ses artıyor tamamen şehir içi ve alt/orta devir için yapılmış aslında mantıklı olan da bu. uzun yol aracı değil bu.. onu isteyen için 1.6 multijet var.
eski Fiat 500lerdeki 1.4 100 fire motorlar başkaydı, tipik italyan makinası gibi üst devir güçlüydü, ciğerli motordu. emisyon tüketim aşkına ciğer miğer bırakmadılar..
-
Turbosuz benzinli zulümdür. 2 kişi binersin çekişten düşer, %5 eğim görür çekişten düşer, yarım saat seyahat edersin şişer çekişten düşer. Modern bir VAG grubu arabaya hatta Reno'ya binin biz bu zulmü yok yere çekmişiz dersiniz.
-
Biliyorum konuyu takip ederseniz onu anlatıyorum zaten sabah beri.. 45 yaşındayım her türlü turbolusu turbosuzu her hacimli her tipte aracı kullandım merak buyurmayın..
Attığınız videoda egea 1.4 değil de, 1.6 132 corolla 1.6 130 hp Elentra falan olsaydı 140 ile hız artarak çıkıyordu şimdi orayı.. videoda mesele atmosferik meselesi falan değil, 95 hp motor+alt/orta devir motoru meselesi.. araçta o yolda 110u geçecek potansiyel yok, kaç devir dönersn dön.
%7 eğim de az değil bu arada.. adam da ne kullandığının farkında değil, 90 model Golf hararet yapmadan çıkar mı bakalım orayı.. bire bin katarak anlatmaya bayılıyoruz.
-
O adam cidden araba kullanmayı bilmiyor.
%7 derece eğimde dizel auris 6 dan 4 e, 1.0 tsi golf 6 dan 5 e bazen 4 e düşüyor. Zaten videoda da 4 de düştüğü anda “araba bağırıyor” dediği esnada araba hızlanmaya başlıyor.
araçta 100 beygirlik minimum bir motor var. Ne bekliyor bilmiyorum.
diyelimki o araç turbolu 100 beygir olsa 4 e değil 5 e düşerdi. Üretilen beygir gücü önemlidir. Benzer güçte atmosferik/turbo arasında aynı gücü üretmek için 1 vites fark olur.
çok yüksek (300 üzeri) torka sahip 1.6 dizeller ve 1.6 atmosferikler arasında 2 vites fark olabilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu videoyu izledim. Arkadaş 95 beygir arabadan BMW 540i performansı bekliyor sanırım.
Rampa yukarı çıkıyorlar 110-120 civarı bir hızla. Daha ne bekliyor mesela? Zaten 4. vitese atınca da araba hızlanıyor. Ya arkadaş şoförlük bilmiyor, hep turbolu arabalar tarafından şoförlüğü tolere edilmiş hayatında ilk defa atmosferik benzinli kullanıyor ya da arabadan dediğim gibi 540 performansı bekliyor. Çok istiyorsa eksi kasa Doğan bulayım aynı rampada 130-140 gitsin görelim.
Eski kasa Doğan'a sollanıyorsa kendi şoförlüğünü bir sorgulasın. Ben de 2,5 yıl kullandım neyin ne olduğunu biliyorum. %8 eğimli Marmaris rampalarını 90-90 çıktım daha fazlasını zaten yol kaldırmazdı. İzmir'in yokuşlu yerlerinde yaşıyorum, 3 km yolda 300 metre rakım tırmanılıyor. Hiç diğer arabalardan geri kalmadım. Trafiğe ayak uydurdum.
Hani kullanmasam evet ben de inanacağım ama kusura bakmayın 2,5 yıl kullandım. Önceki arabam 2.0 atmosferik 190 tork 136 beygirdi, şu anki aracım 1.2 Turbo 205 tork 130 beygir. Yani az çok neyin ne olduğunu biliyorum.
Hani o Şahin Doğan önce 65 beygir Polo'yu geçsin de, 95 beygir Egea kusur kalsın.
8 Speedyoutube
Tofaş Şahin 1.4 VS Vw Polo 1.2 12v 65 Ps 0-100 hız Testi Speed Test 0-100 Hız deneme#tofaşşahin #tofaşvideoları #vwpolohttps://www.youtube.com/watch?v=YW4Xd3J2fSw&feature=youtu.be@BirelliPirelli Hocam kusura bakmayın da şişecek araba atmosferik benzinli asla değildir. Turbolu arabalarda görülür o şişme sorunu. Siz bi turbolu arabayı rampa yukarı zorlayın sonra kaputu açın soba gibi olmuş turboyu görün. Bu yüzden arabasını yakan insanlar var. Ben atmosferik benzinlinin buna benzer sebeple yandığına şahit olmadım.
Yüksek hacim düşük güç motorlarda nasıl bir şişme olur hem de yarım saatte aklım almıyor. 48 derece Marmaris sıcağında yağ soğutucusu dahi olmayan 1.4 Egea ile 5000-6000 devir çevire çevire %8 rampalar tırmandım (Her biri 7-8 km uzunluğunda) o bile şişmedi. Yağ harareti ortayı bile geçmedi. Ayrıca modern bir Renault'a biniyorum 1.2 TCe 130 beygir 205 tork.
@ykaya1983 Hocam kullanmasam evet haklısınız diyeceğim. Peki rampa yukarı egzozundan tatlı tatlı kara duman atan, yani gaza basan 1.3 Multijet Egea niye benimle aradaki farkı açamıyordu? Sizin kullandığınız Punto 77'lik olabilir ona bir şey diyemem. Zira ben düz yolda 185 görüyordum. 180'den sonra cansızlaşsa da tam düz yolda 185 gördüm. Vites düşürmek ise motorun hantallığı değil, atmosferik benzinlinin doğası. Yani 2.0 Volvo S40 kullandım onda bile vites düşürmem gerekiyordu. Bakın 2.0 motor, 190 tork (1000 devirden itibaren 150 tork veriyor ve o tork artarak gidiyor) arabadan bahsediyorum. 1.4 Egea'yı satmamış olsaydım 1.3 ile yan yana kalkmayı memnuniyetle kabul ederdim. Ne size özür diletmek ne kendimi tatmin etmek için değil. Gerçekleri şöyle gerçekten görelim. Belki de ben yanlışım, eğer öyleyse bunu tecrübe edeyim. Alternatif olarak şu anda 205 torklu bir arabaya biniyorum. Dilerseniz İzmir'deyseniz 105 beygir 320 tork araçla kalkalım yan yana (Benim araba otomatik vites gerçi ama saliselerin önemli olduğu bir yarış söz konusu değil neticede) veya 80-160 falan deneyelim. Ben 1.4 Egea'yı 2,5 yıl kullandım. Hiç bir rampada 80'e düşmedim. Bir tek Marmaris rampalarında (%7-8 eğim) 90 ile gittim. Zaten onda da daha fazla hızı yol kaldırmazdı. Onun dışında tüm rampaları 4. vites 110 ile gayet rahat çıktım. Ha siz arabanın devirden düşmesini bekleyip vites düşürüyorsanız o zaman zaten bayılır. Daha rampanın girişinde araba bayılmadan 4'e çekerseniz o araba o hızı koruyarak o rampayı çıkar.
Dediğim gibi 1.6 320 tork Bravo'nuz ile 205 Tork Megane'ı kapıştırabiliriz. Neyin ne olduğunu gerçekten görmek için söylüyorum.
320 Tork önemli değil dedim doğrudur. Tork tek başına bir şey ifade etmez çünkü. Bunu daha önce 1.6 225 beygir Peugeot motorunun Volkswagen'in 2.0 190 beygir motoruyla karşılaştırdığımda görmüştüm. 1.6 Puretech motor 225 beygir güce pik vuruyor ama 2.0 TDI motor 190 beygir gücü daha geniş bir aralıkta veriyordu. Böylece toplam performansta 225 beygirlik motordan daha iyi oluyordu. 1.6 multijet motorun tork eğrisin bulamadığım için "Böyle olabilir" diye bir yorumda bulundum.
Ayrıca arabalar yolda gider ancak arabayı üreten fabrika da bir zahmet ürettiği arabanın neler yapabildiğini bilir.
Sadece 0-100 bulabildim.
8 Speedyoutube
Fiat Egea Tipo 1.3 MultiJet 95 Hp VS Fiat Tipo 1.4 95 Hp 0-100 Hız deneme test inceleme #fiategea #egea95hp #8speed -https://www.youtube.com/watch?v=9w0zojOp8A4&feature=youtu.beBurada da arada 70 nm tork farkı var, 0-100'de hatırı sayılır bir fark olsa da 0-180'de 3 saniye bir farkla kazanıyor Egea. Öyle ahım şahım bir fark sayılmaz. 2 saniyesi zaten 0-100'de oldu.
8 Speedyoutube
Fiat Egea 1.6 MultiJet 120 Hp VS Renault Megane 4 1.5 dCi 110 hp Edc 0 190 hız denemesi Yarış acceleration #fiategea #renaultmegane4 #meganevsegea -https://www.youtube.com/watch?v=oPq9an0cnY8&feature=youtu.be0-100'de gene kafa kafayalar. Arada 70 nm tork farkı var.
8 Speedyoutube
Fiat Egea 1.6 MultiJet 120 Hp VS Vw Golf 1.6 Tdi 115 Hp 0-100 #vwgolf7 #fiategea #8speed -https://www.youtube.com/watch?v=r9Z9eopGeVQ&feature=youtu.beHatırı sayılır ağırlık farkı var ama 150 torka 320 tork. Normal şartlarda Egea'nın 2 katından fazla tork ile tozu dumana katması gerekirdi.
8 Speedyoutube
Peugeot 301 1.6 VTi 115 HP VS Fiat Tipo (Egea) 1.6 MultiJet 120 HP Racehttps://www.youtube.com/watch?v=7l7b-0_9VcA&feature=youtu.beNedense kimse 1.3 Multijet ile 1.4 Fire Egea karşılaştırması yapmamış. Ama genel olarak anlatmak istediğim anlaşıldı sanırım.
Belki gerçekten 1.6 Multijet 105 beygir 1.6 TDI 105 beygirden daha seridir dediğim gibi tork eğrisini bulamadığım için öyle bir önermede bulundum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 15 Haziran 2023; 11:13:10 >
-
Ağırlık önemli etken
bunun yanında iki araçta otomatik ise DSG daha hızlıdır diğeri tork konvertörlü ise
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben size araba kağıt üzerinde değil yolda gider derken mevcut yol şartlarından bahsettim,hayatın gerçeklerinden bahsettim.Tutup da eğimsiz bir yolda 0-100,80-160 kalkış videolarından bahsetmedim.Speed kanalı konusunda yanıldığımı kabul ediyorum.Ama o kanalda aracın yolda gerçekten gittiğine,hangi yol şartlarında gittiğine dair bile net olan tek bir video yok.Sadece araçların göstergesi gözüküyor.Gerçekten gitmiş olsa bile hayatın gerçekleri ile gene alakası yok.Eğimsiz düz bir yolda belirli saniyeler içinde yapılan bir yarıştan ibaret.0-100 kalkış videoları ile torkun hiçbir etkisi olmadığını savunman yersiz çünkü zaten benzinli bir aracın 0-100 verileri dizele göre iyidir.Ama gerçek yol koşulları böyle değil.Örneğin türkiye ortalama 1100 metre üzerinde yer alan dağlık bir ülke.Otobanlarda bire eğim olmayan 10 km yol bulamazsınız.Gerçek yol koşullarında eğim olan rampası olan inişli çıkışlı ülkemiz yol koşullarında benzinliler dizellere göre dezavantajlı.Örnek verecek olursam bizim ilçe ile şehir merkezi arası 30 km.Aynı anda yola siz 1.3 fire motor egea ile ben 1.3 multijet egea ile yola çıkayım.Siz 4.vitese düşeceğiniz 3 km lik yolu geçene kadar arada 1-2 km fark oluşur.O fark da şehir merkezine kadar kapanmaz.Bir de atmosferik benzinlikler turbo haricinde hep 150-160 nm torklu araçlar.Tutup da 2000 motor 190 torklu veya turbo benzinli 200 torklu araçları kıyas için getirmeyin.
al ben de bir video atayım 8 speed kanalından o zaman.0-180 de 1.6 multijet egea 1.6 tdı leona 4 saniye fark atıyor.Beygir gücü fazla derseniz ben de egea 35 kg daha ağır derim.
8 Speedyoutube
2012 Seat Leon 1.6 Tdi 105 Hp VS Fiat Egea Tipo 1.6 MultiJet 120 HP 0-190 Race #fiategea #leonvsegea #8speed -https://www.youtube.com/watch?v=zXdkB4cYTmc
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ykaya1983 -- 15 Haziran 2023; 12:3:11 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X