Şimdi Ara

3 günde bir yanan arıza lambası(Sorun bulundu) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
59
Cevap
0
Favori
22.624
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Yazdıklarınıza %100 katılıyorum. Araçtaki sensörün bir arızayı tesbit etmesi ve bizi daha ilerde çıkacak büyük arızalardan önce uyarmasının neresi kötü olabilir ki?

    Dün bahsettiğim sensör temizleyici sprey geldi ve hemen uyguladım hava akışmetre sensörünü söküp spreyle temizledim ve geri taktım. Arıza lambası daha önceden yanmıştı,sönmedi,cihazı bağlayıp söndürdüm. Bugün ilk gün,sensörde sorun varsa yarın belli olur.

    Size sormak istediğim şey şu: Siz sensörleri temizlettirdiğinizde araçtaki arıza lambası kendiliğinden mi sönmüştü yoksa servis elemanları mı söndürdüler?

    Bir de siz temizlenen sensörleri gördünüz mü? Yani sökülüp takılması kolay mıydı? Hangi sensörler sökülüp temizlendi? Siz obd cihazı ile baktığınızda bu 3 sensör de arıza kodu vermiş miydi?

    Çok soru sordum,kusura bakmayın. Teşekkür ederim.

    Benim de 3 sensörün arıza kodu düşürdüğünü biliyorum. İsimlerini tam hatırlayamayacağım ama biri kesin katalitik konv. ile ilgili olandı. Diğeri DPF filtresininki 3. de motorun üzerindeydi. Üçü de kolay söküldü, kolay temizlendi. Sökülmesi son derece kolaydı. Hepsi zaten tipi bujiye benzeyen, alt tarafında ölçtükleri gazın geçmesi için kevgir gibi delikleri olan döndürülerek çıkarılan şeyler. Para bile almadılar o kadar yani. Sanırım bilgisayar ile arıza kodunu silmek gerek. Çünkü ECU arıza kodunu kendi RAM ine yazdımı mutlaka oradan bilgisayar veya androidli telefonla o kaydın silinmesi gerekiyor diye biliyorum. Mantıken sensör basit bir parça. Ölçtüğü şeyin kendisinde elektriksel sinyal oluşturması mantığına dayanıyor. Beyine bu sinyal ile ulaşıyor. Bence sadece bu yönde çalışır. Yani ikinci bir görev ile normale döndüğünde tekrar hissedip arıza kaydını silemez. Bunun için her bir sensörde yeni durumu değerlendirecek ayrı bir mikro işlemcinin, ona bağlı açıp kapatan mini kontaktörlerin olması gerekirdi. Sensörlerin üzerinde böyle bir şey yok. Işık sönebilir kısa devre ortadan kalktığı için ama arıza kaydı ECU da aynen kalır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan3156 -- 28 Haziran 2014; 6:47:51 >




  • volkan3156 kullanıcısına yanıt
    Bilgiler için çok teşekkür ediyorum.
    Bende görünen arıza kodu p1101 ve sadece bu görünüyordu, yani hava akış metre sensörü. Bu durumda bende sadece bir sensörün temizliği yeterli görünüyor.
    Dediğim gibi yurtdışından getirdiğim sırf bu sensör için yapılmış olan sprey ile sensörü temizledim, kurumasını bekledim ve geri takarak tabletteki yazılım ile arıza lambasını söndürdüm.
    Aracı ilk çalıştırdığımda motor hafif silkeleyerek çalıştı, sonrasında sorun olmadı.
    Bugün de lamba yanmazsa düzelmiş kabul edeceğim çünkü 2. gün mutlaka yanıyordu.
    Ancak şunu da farkettim, hava filtresinin motora hava taşıyan lastik borusunu söktüğümde motorla alt kısımda birleşen noktada yandan gelen bir eklenti kısmı daha vardı, bunu böyle yazarak anlatmamla anlaşılacak bir yer değil, ancak o küçük borunun içinde kurumlaşma olduğunu farkettim. Arıza lambası yansın veya yanmasın, yakın zamanda karbon clean yaptırmayı düşünüyorum.
    Aldığım araç 1 yaşında olmasına rağmen 31500km. de benzinli bir araçtı. Yani benden önceki sahibinin nerden nasıl yakıt aldığını bilemiyorum. Araç şu an 40 binde.
    Araç da kafam da rahat etsin istiyorum.
    Sonuçları burdan paylaşmaya devam edeceğim.




  • Artık hergün yanmaya başlayan arıza lambası sprey ile maf sensörünü temizledikten sonra yanmaz dedim ama 3.günün sonunda yine yandı. Söküp tekrar spreyin kalan sonu ile temizleyip geri taktım. Burdan şu belli oluyor ki sensör kirliymiş. Ama tam temizlenmedi demekki.

    Bu arada şase numarasını vererek bir özel opel servisinden maf sensörü fiyatı aldım. 775tl gibi uçuk bir fiyat verildi. Yurtdışından bulmaya çalışıyorum sensör arızalı ise değiştirme ihtimaline karşın. 50-100€ arası fiyatı var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • geçmiş olsun, bana kalırsa carbon clean derdinize deva olacaktır. ancak kirli yakıt alma işi herkesin başına gelir, LPG olsa neyse en fazla hava basıyorlar.

    eski aracımda da başıma geldi, uzun yolda mecburen almak durumunda kaldım , önce sizin gibi 2-3 kutu enjektör temizleyicisi kullanmak zorunda kaldım, yaklaşık 40 tl ona gitti, normalde benzinde fazla binmezdim, temizlensin diye o süreçte benzinde yüksek devirli kullandım, yaklaşık 100 tl ekstra benzin harcadım, düzelmedi,

    sonra carbon clean yaptırdım, 150 tl idi o zaman, düzeldi.

    carbon clean başarılı uygulama
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    31500km.de 2. el aldığım ve şu anda 39 bin km.de olan opel insignia 2012 1.4 benzinli aracımın önceki sahibinin yakıt kullanma alışkanlığını bilmediğimden ve aracın şehiriçi tüketimi fazla olduğundan bilindik markaların benzin depo ve enjektör temizlemesi için yakıt katkılarını alıp her depo dolumunda (60lt) depoya eklettim.

    Sanırım bundan sonraki süreç bu uygulamalarla alakalı olacak ki aradan geçen 15-20 günlük süre sonrasında egzos ucunda siyah bir kurum farkettim, devamındaki günlerde de sarı renkteki motor arıza lambası yandı.

    Elimde obd cihazı ve programı var, tarattığımda P1101 arıza kodu alıyorum, baktığımda da debimetre arızası olarak geçiyor.

    Şimdi bu bahsettiğim arızayı söndürüyorum ancak 3 gün sonra yine yanıyor. O esnada aracın çekişinde herhangi bir değişiklik olmuyor.

    Servise gitmedim henüz ancak sorduğum bikaç yerde bana karbon clean yaptırmam önerildi, 39 bin km.deki araca acil gerekli olur mu bilmiyorum.

    Başka yerlerde de bana manifoltu temizlettirmem önerildi, hatta 2 manifoltu da temizlettirmem önerildi ve gaz kelebeğinin de o esnada temizlenmesinin iyi olacağı, böylece de arızanın tekrar etmeyeceği, hemen debimetre sensörünün değişiminin fuzuli masraf olacağı, sonrasında da bu arızanın yinelenebileceği, çünkü asıl önemli olanın oluşan kurumun temizlenmesi gerektiği anlatıldı.

    Bunlar servis öncesi konuştuğum sanayideki ustalardan yaptığım alıntılardır.

    Benim bu kullandığım yakıt ve depo temizleyiciler neden böyle bir olaya sebep oldu?

    Bu durumda benim ne yapmamı önerirsiniz?

    Bu manifolt ve boğaz kelebeği temizliği uzun ve masraflı bir iş midir? Gerekli ise tahmini masrafı ne olur? Yardımcı olan arkadaşlara şimdiden Allah razı olsun diyorum.

    (Not: Aracın 33 bin kmde yağı, yağ, hava ve polen filtresi, bujileri ve ön fren balataları serviste değişmiştir.)

    Üstad gel senle bir test yapalım ben çünkü denedim %100 çözüm aldım. bir müddet yakıtı shell harici hiç biryerden alma sonra sonucu burayada benide ekleyerek yazıver emin ol bir daha o ışığı görmeyeceksin.




  • mr.big kullanıcısına yanıt
    Carbon clean kesinlikle yaptıracağım.
    Gittiğim yerden 70TL fiyat aldım ama benzinli araç için malzeme bekliyorlar, başka yerlerde fiyat daha tuzlu olduğu için bekleme aşamasındayım.
  • eyalcin52 kullanıcısına yanıt
    Shell'in yakıtının opetten daha iyi olduğunu söylüyorsunuz da ben aracı eylülden beri kullanıyorum ve hep aynı opet istasyonundan benzin aldım.
    Son aylarda yakıt kalitesinde bozulma olsa benim gibi biçok kişi şikayet ederdi ve bu da duyulurdu diye düşünüyorum.
    Yakıt olarak opetten şimdilik şikayetim yok.
  • Benim anlamadığım nokta şu; benzin deposuna döktüğüm temizlik malzemeleri bu arıza lambasının yanmasına sebep oldu dedik ama arıza kodu p1101 yani debimetre arızası.
    Debimetre, benim bildiğim hava filtresinden sonra konumlanmış bir cihaz ve sensörü var üzerinde.
    Peki hava filtresinden geçen ve temizlenemeyen toz, kir v.s. pis bu debimetreye gidip cihazın arıza lambası yakmasına sebep oluyorsa yakıt deposundaki katkı malzemesinin buraya gelip arıza lambası yakmasını anlamıyorum.
    Debimetre, hava filtresine rağmen oluşan pislik neticesinde kirlenen bir aparat.
    Bilmem anlatabildim mi?
  • Sonuçları yazmaya devam ediyorum.
    Debimetreyi 2 kez crc debimetre sensör temizleyici ile tertemiz edip geri takmama rağmen ilk temizlememde 3. gün, diğer temizlememde 1. günün ardından arıza lambası yine yandı.
    Sanayide boğaz kelebeği ve/veya manifold temizliği yaptırmak için aracı getirip sıra bekleme aşamasında arıza lambası kendiliğinden söndü.
    O gün herhangi bir temizlik işlemi yaptırmadım.
    Bugün 2.gün ve lamba sönük,yani yanmıyor.
    Kendiliğinden sönmesini anlayamadım.
    Tekrar yanarsa yine gideceğim ancak bu kez kesinlikle temizleme işlerini yaptıracağım.

    Kendiliğinden sönmesini arıza verdiği yerdeki kurumdan/pislikten kurtulduğu şeklinde yorumluyorum, ama şimdilik tabi, yine yanabilir lamba..
  • VOLKAN Bey size yol göstermişken, bu olayın ne kadar basit bir şey olduğunu söylemişken neden hâlâ servise gitmediniz ki ? Yurtdışından temizleyici getirdiniz, Carbon Clear yapmayı düşünüyorsunuz ve maf sensörü fiyatı araştırıyorsunuz.

    Yanlış anlamayın, iyiliğiniz için diyorum.
    Benim aracımda ufak bir tekleme yaşadım ve gece uyku uyuyamadım, siz aracı deneme tahtası olarak kullanıyorsunuz.

    Bence bir an önce OPEL servisine gidin, deneme-yanılma yöntemiyle giderseniz araca zarar vereceksiniz, tecrübeyle sabit.
  • BmCpRo827 kullanıcısına yanıt
    Merhaba,
    Öncelikle düşünceleriniz için sağolun ama sanırım siz eksik okumuşsunuz üstteki yazılanları.
    Benim araçta sadece bir sensör arıza lambası yaktı ve o da söküp temizlenmesi en basit olan sensör olduğu için sırf bu nedenle servise gitmek istemedim, kendim yaptım.
    Volkan beyin aracında 3 sensör arıza lambası yaktırmış.
    Carbon clean aracın genel anlamda sübap ve silindirleri için gerekli bir uygulama, aracım 40binde olduğu için yaptırmayı düşünüyorum dedim, bunu bana öneren yorumlar da var, aracını bu uygulama ile kurtaran üye arkadaşlar da var. Yani bunda yanlış bişey yok, ama henüz yaptırmış değilim.
    Öte yandan aracı deneme tahtası olarak kullanıyorsunuz demişsiniz ama tek yaptığım sadece debimetre sensörünü temizlemek oldu, başka da bişey yok, burdan hep fikir ve paylaşım aldım, zaten bu forumun amacı da bu.
    Debimetre sensörü için 775TL+işçilik fiyatı aldım ki yurtdışından sadece bakıyorum, bu da gayet normal. Üstelik servisteki eleman dedi ki, sensörü değiştikten sonra arıza lambası yanarsa sensörü geri almayız, sizde kalır, yani elimde patlar.
    Ben de titiz biriyim ama sizin kadar titiz değilim demekki, gece en fazla bir sonraki aşamada ne yapılabilir onu düşünürüm.
    Dişi ağrıyan hastanın dişçide ağrısının kesmesi misali araç sanayide sıra beklerken arıza lambası kendiliğinden söndü, yeniden yanarsa kesinlikle servise gidip üstte bana tavsiye edilen temizlikleri yaptıracağım.
    Yani olayı ben akışına bıraktım, tamamen duygusal sebeplerden dolayı..




  • Carbonclean işlemi motor için, özellikle enjektörler için çok zararlı olabilecek bir işlemdir. Özetle bu işlemde carbon partikellerin tamamen temizlenmesi mümkün değildir. Carbon clean işleminin en büyük sıkıntısı kontrolsüz bir işlem olmasıdır. Oluşan karbon partikelleri yerinden çıktıktan sonra nereye gireceğini bilemezsiniz. Yararlı ve zararlı her yere girebilirler. Bir kısmı motordan ve enjektörden dışarı atılırken, bir kısmı enjektör içinde yakıtın akış karakteristiğini değiştirecek şekilde biryere girebilir. Enjektör memesinin püstürtme deliklerinin birisi tıkanabilir, yada püskürtme yönü değişebilir. Bosch marka enjektörler için söylüyorum, enjektör garanti kapsamı dışında kalır. Fabrikada enjektör meme ve iğnesini sökülüp, içerideki kalıntılar incelendiğinde rahatlıkla cc yaptığınız anlaşılır. Performans düşümünde, problemin nereden kaynaklandığı belirlenmeden, veya şukadar km yaptım diye uygulanacak bir işlem değildir.

    Temizlik için en doğru yöntem, ultrasonik temizleme yöntemidir. Enjektörler veya sökülebilir parçalar bu şekilde kontrollü olarak temizlenir ve çıkan carbon kurumları sıvının içinde kalır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hiroshi_nakamura

    başlığı görünce eski anılarım depreşti, ''kesin opeldir bu'' dedim yanılmamışım

    +1

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet arkadaşlar.
    Son gelişmelerle ilgili bilgi vereyim.
    Maalesef olayın hava akışmetre ile ilgisi yok.
    Opel özel serviste ben daha derdini anlatırken servisteki eleman p1101 arızası mı dedi.
    Evet diyince emme manifoldu arızalanmış dedi.
    1.4 motor olan tüm opellerde kronik bir sorun bu ve maalesef tamiri de mümkün olmadığı için değişmesi gerekli dedi.
    Aracın garantisi biteli 7 ay olduğu için araç garantisi altında olmadan değişecek parça.
    Sökülüp temizlenmesi için ısrar etmeme rağmen boşuna 100-150TL para vereceğim, bir süre sonra aynı sorunun tekrarlayacağı söylendi.
    1900TL+200TL işçilik ile 2 yıl garantili orjinal gm marka toplamda 2100TL fiyat aldım.
    Bu şekilde aracı sürersem yakın zamanda aracın yağ yakmaya başlayacağını, siyah duman atacağını, yakıtın artmaya devam edeceğini ve sürekli arıza lambasının yanıp uyarı vereceği söylendi.
    Üstten bir hortum çıkartarak içine baktı usta ve aracın motorundan manifolt içine yağ girdiğini söyledi. Her yerinin temizlenmesinin çok zor olduğundan bahsetti.

    Sonuç olarak aracımın garantisi bittikten sonra bu arızayı yapmasının tamamen şanssız biri olmama yorumluyorum.
    Garantisi bitmeden arızalanmışsa mutlaka daha önce değişilirdi diye düşünüyorum.
    Öte yandan aynı arızanın tekrarlama ihtimali de var tabii..

    Siz olsaydınız ne yapardınız? Bu şekilde sür diyen de var, yaptır diyen de. Ancak bana kalırsa acı maddi gerçekle yüzleşip değiştirmek en doğrusu..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolverine -- 2 Ağustos 2014; 14:14:15 >




  • Garanti bittikten sonra olması çok büyük şanssızlık olmuş hocam, geçmiş olsun. Gittiğiniz bir özel servis varsa yaptırmadan danışın derim. Eğer yoksa Opel forumlarında selamla özel servis tavsiyesi verenler olur bi konuşun derim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Binecekseniz yaptırın gitsin yağ yakmasından ve diken üstünde olmaktan iyidir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • humerus06 kullanıcısına yanıt
    Sağolun. Zaten asıl ederi 2225TL imiş. Tanıdık ile 1900e kadar çektiler fiyatı ama parça zaten pahalı bir parça. Olabileceği uygun bir fiyat verdiklerini düşünüyorum.
  • Daha 10 ay oldu aracı kullanalı. Uzun süre binmeye niyetli olarak almıştım. O sebeple ben de yaptırmaktan yanayım da bu kadar şanssızlıktan 2100TL vermek acı koyacak desem abartmış olmam..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Daha 10 ay oldu aracı kullanalı. Uzun süre binmeye niyetli olarak almıştım. O sebeple ben de yaptırmaktan yanayım da bu kadar şanssızlıktan 2100TL vermek acı koyacak desem abartmış olmam..

    Şans işte hocam :) sağlık olsun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Wolverine kullanıcısına yanıt
    Hocam çıkmacılarda bulunmuyor mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.