Şimdi Ara

2021-2022 Kia Ceed 1.0 COOL DCT Alınır mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
1
Favori
3.748
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Bence o kombinasyon fiyatı itibariyle ceed'den daha da cazip ama motoru tam bir kapalı kutu. Bir sorun çıksa serviste bile çözüm üretilemez gibi geliyor bana. Keza şanzıman da...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Megane edc 1,33 alın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • JeuroS kullanıcısına yanıt

    Manuel olması sorun olmaz ise vag grubundan Leon 1.0 Ecotsi Style Visio bakabilirsin. Acc ve şerit takip asistanı (uyarıcı değil müdahale eden sistem), uzun far asistanı, ön arka park sensörü vs var çarpışma uyarısı veya önleyici de var diye hatırlıyorum.


    Ben araç bakarken denk geldi aklımda kaldı model olarak 800-900 gibi bulunuyor. Otomatik olsa çok can yakardı ama bu hali ile de şanzıman arızası vs uğraşmayalım diye düşünürsen ve çok trafik yoksa şehrinde tercih edilebilir bir model...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CaptainSkyWalker kullanıcısına yanıt

    Piyasası dışında Polo'nun hiçbir konuda üstünlüğü yok Ceed'e. Gereksiz marka fanatizmi yapmaya gerek yok.

  • Storm Raider kullanıcısına yanıt

    Otomatik şart hocam. Aksi takdirde dediğiniz gibi birkaç güzel alternatif var ama İstanbul trafiğinde manuel kullanmaktan sıkıldım.

  • JeuroS kullanıcısına yanıt
    Polo’nun iç kapı kolundan motor şanzıman ses yalıtımı göğüs kalitesi her yönüyle üstün

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • CaptainSkyWalker kullanıcısına yanıt

    Hız sabitleme var mı hocam poloda?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Var Kia’da katlanır ayna cam tavan hayalet ekran var mı ?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Konu güncel, fikrini belirtmek isteyen kullanıcıları dinlemek isterim.

  • Arıza yapmazsa sıkınti yok. Ama kore arabasının onarımı zordur ve dikiş tutmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • JeuroS kullanıcısına yanıt

    Aldın mı hocam? Ben de bir arkadaşa kapora gönderdim bu araç için. Kısmetse pazartesi satışını alacağım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu açılalı epey olmuş ama kullanıma ve tecrübeye dayalı yorumları paylaşmak istiyorum. Öncelikle bizim toplumda uzmanı olmadığımız her konuda yorum yapmak bi hastalık haline gelmiş. Sorsan herkes herbokolog, kulaktan dolma şeyler şejhir efsanesi gibi dolaşıyor araç piyasasında. Öncelikle marka fanatizmi olan arkadaşlar fanatikliğe devam edip savundukları markaları kullanmaya devam etsinler, ama herhangi bir fikir ve tecrübe sahibi olmadan da farklı markaları kötülemekten geri dursunlar bi zahmet. Adam ceed ile poloyu karşılaştırmış, elma ile armudu karşılaştırmaktan farksız bişey bu. Biri C segment bir araba iken diğeri sınıfının standarlarında bir B segment. Son 4 yıldır küçük sınıfta Kia Rio kullanıyordum, buradaki benzer olumsuz yorumlara rağmen aldım ve kullandığım süre içinde küçük sınıfın neredeyse tüm modellerini kullanma şansı olmuş biri olarak gönül rahatlığı ile şunu söyleyebilirim, comfort model olmasına rağmen gayet kalite hissiyatını ve konforu sunun bir araçtı. Üst sınıfa geçmek istediğimde tek baktığım araç Kia Ceed oldu. KİA'nın pazarda söz sahibi olabilmek için söyle bir bakış açısı var. En boş modellerinde bile konfor ve güvenlik opsiyonlarını baz versiyonda sunuyor. Kullanıcı olarak da bu bizlerin işine gelmeli. Avrupalı firmalar yıllarca bizi sömürmüş, her opsiyonu bir pakete sokup daha fazla paraya satmışlar, kısacası konforu ve lüksü bize çok görmüşler. Şimdi şu araç iyi bu kötü demden önce araç ararken bütçe ve ihtiyaçlarınızı göz önüne alıp, vereceğiniz para ile maksimum faydayı hangi modelden alabiliyorsunuz ona bakmak lazım. Ben markadan vazgeçmem, boş paket olsun, aynı paraya 3 yaş daha düşük model olsun diyene diyecek söz yok bu tamamen tercih meselesi. Ben 2 hafta önce 2022 model Kia Ceed 1.0 TGDİ Mild Hybrit 1130 tl ye aldım. Bunu almadan önce çok arkadaşım toyota al, ford focus al gibi daha çabuk satarsın gibi yönlendirmelerde bulundu. Bi defa şunu söylemeliyim diğer markaların hiç birinde bu model ve donamımda bu fiyata C segment araç alamıyorsunuz. 2. Elinin düşük olduğu herkesçe aşikar, ama olaya şöyle bakmak lazım, zaten bu yüzden 2. elde bu modelde B segmen bir araç fiyatına C segment araç alınabiliyor. Ben bunu avantaja çevirmek istedim, alırken makul aldım, satarken neden muadillerle kıyaslama ihtiyacı duyuluyor ki. Önemli olan bunu fırsata çevirip bu aracın keyfini sürmek. 22 yıldır otomotiv sektöründe çalışıyorum. Kalite ve konfor anlamında bir gözle bakınca muadillerinden geri kalır yanı yok. Kapanın kapanma sesinden, kapı pandizotları ve IP deki detaylara dokunma hissinden kaliteyi algılayabiliyorsunuz. Araç içinde kullanılan piano black kaplamalar, kapı camları üstündeki alüminyum şeritler savunduğunuz birçok markanın en dolu paketlerinde yer alıyor. Parası da buna göre oluyor. Aracın yoldaki sürüş hissiyatı güven veriyor, arka bağımsız süspansiyonlar extrası ve bozuk zeminlerde gayet başarılı. Aracın ses yalıtımı oldukça iyi, 1.0 Turbo motor 120 beygir güç ve 200 nm tork üretiyor, buna bağlı 3000 devirde 140 km hıza ulaşıyor. Çift kavramalı DCM şanzımanın zaten sorunsuz olduğu biliniyor. Vites geçişleri tamamen sarsıntısız. Araç konusu biraz hassas tamamen kullanıcının ne beklediği ile ilgili. Ben bunu toyota ile karşılaştırmam çünkü atmosferik motorlu bir araç düşünmedim. VW düşünmedim çünkü otomatik arayışım olduğu için DSG şanzımanın sıkıntıları da az değil. Opeli düşünmedim çünkü yağ yakma ve trim problemi kronik olmuş bir araç. Fransız grubuna karşı da önyargılıyım, özellikle yeni nesil 1.2 Püretech motorlarda egzantirik kayış problemi en çok bilinen şikayetler arasında. Ha bu markaları kullanıp hiç sorun yaşamamış arkadaşlar da vardır buna lafım yok. Son bir tavsiyem var, bir aracı yalnız kullanana sorun derim.





  • Arkadaşın yazısını formatladım :


    Konu açılalı epey olmuş ama kullanıma ve tecrübeye dayalı yorumları paylaşmak istiyorum.

    Öncelikle, bizim toplumda uzmanı olmadığımız her konuda yorum yapmak bir hastalık haline gelmiş. Sorsan herkes "herbokolog." Kulaktan dolma şeyler şehir efsanesi gibi araç piyasasında dolaşıyor. Marka fanatizmi olan arkadaşlar, fanatikliğe devam edip savundukları markaları kullanmaya devam etsinler. Ancak herhangi bir fikir ve tecrübe sahibi olmadan farklı markaları kötülemekten de geri dursunlar bir zahmet.


    Adam Ceed ile Polo’yu karşılaştırmış; bu, elma ile armudu karşılaştırmaktan farksız. Biri C segment, diğeri sınıfının standartlarında bir B segment araç.

    Son 4 yıldır küçük sınıfta Kia Rio kullanıyordum. Buradaki olumsuz yorumlara rağmen aldım ve kullandığım süre boyunca küçük sınıfın neredeyse tüm modellerini deneme şansım oldu. Gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki, Comfort model olmasına rağmen kalite hissiyatı ve konforu gayet güzel sunan bir araçtı.


    Üst sınıfa geçmek istediğimde ise tek baktığım araç Kia Ceed oldu. KIA'nın pazarda söz sahibi olabilmek için benimsediği bir bakış açısı var: En boş modellerinde bile konfor ve güvenlik opsiyonlarını baz versiyonda sunuyor. Bu da kullanıcı olarak bizim işimize gelmeli. Zira Avrupalı firmalar yıllarca her opsiyonu bir pakete sokup daha fazla paraya satmaya çalıştı. Konforu ve lüksü bize çok gördüler.


    Şimdi, “şu araç iyi bu kötü” demeden önce araç ararken bütçe ve ihtiyaçlarınızı göz önünde bulundurup, vereceğiniz parayla maksimum faydayı hangi modelden alabileceğinize bakmak lazım. “Ben markadan vazgeçmem, boş paket olsun ama aynı paraya 3 yaş daha düşük model alayım” diyene bir sözüm yok, bu tamamen bir tercih meselesi.

    Ben 2 hafta önce 2022 model Kia Ceed 1.0 TGDI Mild Hybrid’i 1.130.000 TL’ye aldım. Almadan önce birçok arkadaşım "Toyota al", "Ford Focus al, daha çabuk satarsın" gibi yönlendirmelerde bulundu. Fakat şunu belirtmeliyim: Diğer markaların hiçbirinde bu model ve donanımda, bu fiyata C segment bir araç alamıyorsunuz.

    Evet, 2. eli biraz düşük olabilir, bu herkesçe bilinen bir şey. Ama işte bu yüzden bu modelde, B segment fiyatına C segment bir araç alabiliyorsunuz. Ben bunu avantaja çevirmek istedim. Alırken makul aldım, satarken neden muadillerle kıyaslama ihtiyacı duyayım ki? Önemli olan, bunu fırsata çevirip aracın keyfini sürmek.

    22 yıldır otomotiv sektöründe çalışıyorum. Kalite ve konfor anlamında baktığımda, bu aracın muadillerinden geri kalır hiçbir yanı yok. Kapanın kapanma sesinden, kapı pandizotları ve torpido üzerindeki dokulara kadar kaliteyi algılayabiliyorsunuz. Araç içinde kullanılan piano black kaplamalar ve cam çerçevelerindeki alüminyum şeritler, birçok markanın en dolu paketlerinde bile yer alıyor. Parası da ona göre zaten.


    Yoldaki sürüş hissiyatı gayet güven veriyor. Arka bağımsız süspansiyonları büyük bir artı ve bozuk zeminlerde oldukça başarılı. Ses yalıtımı da gayet yeterli. 1.0 Turbo motor 120 beygir güç ve 200 Nm tork üretiyor; 3000 devirde 140 km hıza ulaşabiliyor. Çift kavramalı DCT şanzıman ise sorunsuzluğu ile biliniyor. Vites geçişleri tamamen sarsıntısız.

    Araç konusu biraz hassas, tamamen kullanıcının ne beklediğiyle alakalı. Ben bunu Toyota ile karşılaştırmam çünkü atmosferik motorlu bir araç düşünmedim. VW düşünmedim çünkü otomatik arayışım vardı ve DSG şanzımanın sıkıntıları az değil. Opel düşünmedim çünkü yağ yakma ve trim problemleri artık kronik hale gelmiş. Fransız grubuna ise ön yargılıyım; özellikle yeni nesil 1.2 PureTech motorlarda egzantrik kayış problemi en bilinen şikayetlerden biri.

    Tabii ki bu markaları kullanıp hiç sorun yaşamamış arkadaşlar da vardır, onlara lafım yok.

    Son bir tavsiyem var: Bir aracı yalnızca o aracı gerçekten kullanan kişiye sorun.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bob Kelso -- 15 Nisan 2025; 16:55:49 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.