Şimdi Ara

2019 TOYOTA COROLLA SEDAN (303. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
6.856
Cevap
122
Favori
759.269
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
29 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 301302303304305
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • recak R kullanıcısına yanıt
    Öncelikle çok geçmiş olsun, benim dikiz aynam kırılmıştı, servis 1600 TL Fiyat istedi, dışarıda aynı dikiz aynasını 800 TL'ye bulmuştum, orijinal olsun diye ben servise götürüp kaskodan yaptırmıştım. Yani demem o ki dışarıdan çok daha uygun fiyat alabilirsiniz ama bunun işçiliği vesair gibi ücretler ortaya çıkınca astarı yüzünden pahalıya da gelebilir. Tabii ki tercih sizin Tekrardan çok geçmiş olsun.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • TheJudgé kullanıcısına yanıt

    Aracınızın kilometresi yüksekse motor gücü 0 kilometre araca göre düşmüştür, buradan kaybınız olur.


    Bunun dışında başka bir arkadaşın bir kısmına değindiği gibi lastik, hava filtresi, motor yağı, debriyaj balatası, şanzıman durumu vb. birçok faktör hızlanmanızda etkili olabilir.


    Bunun haricinde deneme yaptığınız yol ve sizin sürüşünüz de etkileyebilir, mesela manuel viteste vites değiştirme zamanları çok önemli oluyor.


    Not: Bir de başlıkla mesaj alakasız olmuş, aracınıza ilişkin bir başlığa yazarsanız aynı araca sahip kullanıcılar tecrübelerini paylaşabilir.


    Saygılar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kensai-X -- 28 Temmuz 2021; 1:3:59 >
  • Arkadaşlar daha önce araçtaki uğultu sesi ile ilgili şikayetimi yazmıştım. Bugün bulunduğum yerdeki servis tarafından çağrılarak son bir test daha yapıldı. Araçtaki uğultunun diferansiyel sesi olduğu söylendi. Bana bunun bir sorun olmadığı, her araçta geldiği söylendi. İstersem sesle alakalı olarak kayıt açtırabileceğim ama genel merkezden gelen servis danışmanının da yapabileceği bir şey olmadığını bana ilettiler.

    Sizce nasıl bir yol izlemeliyim?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Aracım 2020 1.6 flamexpack Mds 6000kmde. 10 aylık araç.
    Şimdiye kadar araçla bir sorun yaşamadım. Kışın pandemi nedeniyle pek kullanılmadı, o sebeple km düşük.

    Şehir içinde kullanımı rahat, konforlu, performans olarak yeterli bir araç. Dönüş çapı daha iyi olabilirdi. Yakıt olarak şehir dışında hız limitlerinde 6.5-7lt.
    Geçen gün Ankara Niğde otoyolunda denedim. 170-175 hızla 1saat kadar sürdüm, ortalama 10.5lt oldu.
    Yıllık 15 bin km geçmeyeceğim için LPG düşünmüyorum. Teknolojik olarak harika araç, bu donanım bir Octavia ya en az 50-100bin fazla vermek gerekir. Uzun yolda acc ve şerit takip mükemmel iş yapıyor.
    Eksiler: yol sesi alıyor, lastik sesi alıyor, Şehir dışı yokuşlu yollarda bastım mı yavaş yavaş hızlanıyor, düz yolda pek sıkıntı yok. Arka koltuklar yüksek, çocuklar için güzel, yetişkinler için kötü. Bagaj ve yükleme aralığı küçük. Bu kadar donanımda led far koltuk direksiyon ısıtma yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hizliyazamayankatip

    https://www.youtube.com/watch?v=vFIDwEPIHwA&feature=youtu.be

    Bahsettiğim ses burada. Video bugün çekildi. Aslında 4k formatında çektim ama kalite seçimi yaptırmadı youtube. Videonun yarısında yokuş çıkmaya başlıyorum ve ses daha çok belirginleşiyor.

    Bu videoda ıslık veya fren sesi yok. Sonuna doğru birşey var ama video çok kısa, şanzıman veya oradan gelen bir ses ise eğer artarak devam etmesi lazım ki sorun var densin. Kısacası ya videonun uzun hali lazım ya da sesin artmasını beklemek gerekli anlamak için.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: hizliyazamayankatip

    Arkadaşlar daha önce araçtaki uğultu sesi ile ilgili şikayetimi yazmıştım. Bugün bulunduğum yerdeki servis tarafından çağrılarak son bir test daha yapıldı. Araçtaki uğultunun diferansiyel sesi olduğu söylendi. Bana bunun bir sorun olmadığı, her araçta geldiği söylendi. İstersem sesle alakalı olarak kayıt açtırabileceğim ama genel merkezden gelen servis danışmanının da yapabileceği bir şey olmadığını bana ilettiler.

    Sizce nasıl bir yol izlemeliyim?

    bendede aynı sorun vardı...


    10.000 bakımına götürdüğümde servise söyledim...


    balatalardan geldiğini sesin söylediler...


    balatalara kanal açmışlar şu anda ses kalmadı...


    servis sonkar

  • Daha önce tarif ettiğim gibi frene basınca seste kesilme oluyor sonra bazen hemen devam ediyor, bazen kesilip sonra devam ediyor gibi denemeler ile frenle alakasına emin olun.


    Bu durumda olan araçlarda balataya kanal açıyorlar veya kanallı balata ile değişim yapılıyor.


    Benim aracımda balataya kanal açıldı, temizlik, yağlama vb. diğer kontroller yapıldı, şu an için sorun yok.


    Balata değişimi alan da okudum.


    Gerekirse farklı servise götürün.


    Saygılar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kensai-X -- 1 Ağustos 2021; 22:42:34 >
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    Kulaklıkla ve yüksek seste dinlediğimde duyabildim bahsedilen sesi ama sesi iyi alamamış.


    Helper Fatihyoutube
    2018 1.6 advance mds Orjinal fren balatası ses yapıyor, yetkili servis garanti kapsamında değiştiriyor. Bilginize
    https://www.youtube.com/watch?v=C_qZQrUDi3g

    Bu videoda frenden gelen ses çok net duyuluyor, tekere yakın yerden kaydetmişler.


    Saygılar.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Bu videoda ıslık veya fren sesi yok. Sonuna doğru birşey var ama video çok kısa, şanzıman veya oradan gelen bir ses ise eğer artarak devam etmesi lazım ki sorun var densin. Kısacası ya videonun uzun hali lazım ya da sesin artmasını beklemek gerekli anlamak için.



    Alıntıları Göster

    Zaten araçtaki yalıtımsızlık sebebi ile lastik sesinden sesi zar zor duyabiliyorsunuz videodan. arabaya oturduğunuz anda anlarsınız sesin ne olduğunu. Öyle sesin artmasına falan gerek yok yani. Canlı canlı dinlediğinizde kulakta problem yoksa net olarak duyuyorsunuz. Servis danışmanı da duydu ve söyledi sesin neden olduğunu.





  • Kensai-X K kullanıcısına yanıt

    O işlemlerin tamamı bana da yapıldı. Farklı servise de götürüldü. Ses duyuldu. Bunun için işlem yaptırmayın arabaya denilerek kayıt kapatıldı. Ses hala mevcut.

  • Herkese merhaba arkadaşlar.


    Daha önce araçta özellikle 120 km hızda gelen ıslık sesinden dolayı servisin sesin difransiyelden geldiğini ancak sorun olmadığını, bu sesin gelebileceğini yazmıştım. toyota türkiye'ye yaptığım şikayetime bugün dönüş yapıldı. servislerin bu konuda yetkili olduğunu, araçta sorun olsaydı servisin bunu kayda alacağını, bu aşamada işlem yapamayacaklarını söylediler. Benim için Toyota defteri ömrümün sonuna kadar kapanmıştır. Verdikleri 5 yıl garantinin de içinin bomboş olduğunu böylelikle öğrenmiş oluyorum. Herkese iyi forumlar.

  • hizliyazamayankatip H kullanıcısına yanıt
    Gerçekten bu ses insanı delirtir. Mutlaka çözüm bulunması lazım. En kötü balataları dışarıda değiştirirsenjz kesileceğini düşünüyorum. Ha satarım derseniz de corolla anında satılan bir araç. Hiç bekletmez. İstediğiniz bir araca geçersiniz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ben açıkçası sizin sorundan pek birşey anlamadım. Dediğim gibi videodan birşey belli olmuyor sürmek gerek veya sesin videoda duyulacak kadar artmasını beklemeli ki anlayalım. Şimdi her araçtan belli sesler gelebilir. Bunların bazıları normal bazısı değildir. Örneğin VW DSG şanzımanlardan metalin metale değme sesi, Toyota tam otomatikler de ilk viteste sert vitesten atma sesi vs vs. Diferansiyel sesi sabit olmaz, hız arttıkça sesin artması lazım, tespiti de arızayı bulmakta nispeten basittir. Diferansiyel niye öter dersek tabi sağlam diferansiyel için bunu diyorum, montaj aşamasında dişlilerin birbirine temas boşluğu vardır eğer bu iyi ayarlanmadı ise diferansiyel öter. Genelde sebebi hatta tamamen sebebi budur.


    Burada önemli olan bu sesin normal olup olmadığı. Bunu anlamanın en basit yolu da aynı model araçlara bakmak onlar da var mı diye gözlemlemektir. Eğer onlarda da varsa bu normaldir, aracın tasarımı ile alakalıdır.


    Eğer 120 km hızı geçtiği zaman bariz bir ses varsa ve bu ses diğer araçlar da yoksa bu sorun demektir ve garanti kapsamında işlem yapılır.


    Başka bir bayiye götürün kısacası aracı, önce detayları söylemeden yani test eden kişiyi etkilemeden sorunu kısaca söyleyip tespitin sonucunu bekleyin. Sonra detaylandırırsınız olayı. Toyota'nın garanti sistemi iyidir ama bir işlemin garantiye girmesi için tespit edilmesi lazım önce. Sizin sorun tespit edilmiş gibi gelmedi bana.


    Eğer soracak olursanız Toyota Corolla'lar da kronik bir diferansiyel ve şanzıman ses ve ötme sorunu yok. Devir arttıkça CVT şanzıman gürültüsü olur bu da normal zaten. Ama bu uğultu değil gürültü şeklinde olur.


    @hızlıyazamayankatip




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 5 Ağustos 2021; 20:22:6 >




  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Aracım cvt değil Manuel vites. Detaylandırayım o halde. 3. Vites 2000 devir, 4. Vites 1500 devir, 6. Vites 2800 - 3000 devir aralığında (ki bu devir aralığı 115-120 km hıza denk geliyor) hız sabitlediğinizde ıslık uğultu karışımı bir ses geliyor. Bu ses yokuş aşağı viteste inerken gelen kompresör sesini andırıyor. Bu olayda gaz kestiğimizde değil gaza basılı şekilde giderken geliyor. Bariz bir ötme sesi bu. Servis de diferansiyelden geldiğini onayladı zaten. Sorun şu ki bunu bir sorun olarak kabul etmiyorlar. Tüm manuel viteslerde bu sesin geldiğini, ses artarsa yeniden işleme alacaklarını söylüyorlar.

    İşin fena tarafı Toyota Türkiye servisi onaylıyor. Sesin artması durumunda onarım yapılıp daha az ses gelecek hale mi getirecekler arabayı? Gerçekten ne aklım alıyor ne mantığım. Gerekirse işi Mahkemeye kadar götüreceğim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bazı araçlar belli kmlere kadar belli sesler oluşturabilir. Örneğin Corolla'da yine motordan gelen motor ısınana kadar bir zincir sesi bazı modellerde görülebiliyor. Bazı sesler km ilerledikçe azalır sorun ise artar, doğrudur. Genel olarak ama azalır ( 1. veya ikinci bakımdan sonra ). Aynı model başka bir Corolla'yı denemek lazım. Genelde otomatik vites oluyor ama manuel de bulunabilir tabi istendikten sonra.


    Komple şanzımandan ses geliyor ise tamir olmaz, komple şanzıman değişir. Uğultu tasarım kaynaklı değilse her zaman artar, sonuçta uğultu demek metalin metale değme sesidir.


    Mahkeme işi size kalmış durum ama bu tür durumlarda mahkemenin basit bir şekilde lehinize karar vermesi de zor. Mahkeme kusurun açık ve net olmasına bakar. Ayrıca bu kusur bariz bir şekilde sürüş konforunu engellemeli veya aracın sürüş emniyetini tehlikeye sokmalıdır.

  • Kasım ayında ilk bakıma girecek aracım yıldan dolayı giriyor henüz 6200 km de. Araç 1.6 132 HP Lpg yok Flame x pack. Fabrika çıkışı araçta 0-20 yağ mı var. Ben özellikle araçta fabrika çıkışı hangi yağ varsa onunla devam etmek istiyorum. Birde hava filtresi her bakımda değişmiyormuş sanırım onuda özellikle değiştirmek istiyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • canlee89 kullanıcısına yanıt
    Kabin hava filtresi var motor hava filtresi var. Siz kabin olanı değiştireceksiniz. Diğerine gerek yok.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevozgur

    Kabin hava filtresi var motor hava filtresi var. Siz kabin olanı değiştireceksiniz. Diğerine gerek yok.
    Motor hava filtresinden bahsediyorum hocam neden gerek yok her 10.000 km de yada yılda bir değiştirdim diğer araçlarımda hep

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • canlee89 kullanıcısına yanıt
    Ben hiç hatırlamıyorum her yıl değiştirdiğimi. Polen filtresi falan vardı sanki ama motor hava hatırlamıyorum. Adamlar 40 bin de bir demişse 10 binde bir değiştirmenin gereği yok.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevozgur

    Ben hiç hatırlamıyorum her yıl değiştirdiğimi. Polen filtresi falan vardı sanki ama motor hava hatırlamıyorum. Adamlar 40 bin de bir demişse 10 binde bir değiştirmenin gereği yok.
    İşte anlamadığım nokta orası zaten bir filtre için 40.000 km çok yüksek degil mi ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 301302303304305
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.