Şimdi Ara

2019 TOYOTA COROLLA SEDAN (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Astennu , Astennu Daha Az
2 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 8 Misafir - 9 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6.904
Cevap
123
Favori
780.313
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
31 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Yanlış anlaşılma olmasın sorgulayıcılığım size karşe değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    O mesajda bahsettiğim motor yeni corolla hb deki 2.0hibrit 180hp lik motor. Bir önceki mesajda konuşmuştuk. Hibritlere yapılan ötv teşviği bu motora yaramıyor maalesef. Corollada ki 1.8hibrit motora yarıyor.

    Yasa böyle:
    Motor 1800cm3‘ü geçmeyecekse elektrikli motor 50kW‘ı geçecek. – Yeni vergi %45
    Motor 1800cm3 – 2500cm3 arasında ise de elektrikli motor 100kW‘ı geçecek. – Yeni vergi %90
    Bahsettiğiniz 2.0 zaten bu ülkeye gelmez, zamanında 1,6 d4d nin gelmediği gibi. Ama dövizin şu uygun zamanında 1.8 hb modelinde gelmemesi planlarımı bozdu açıkçası.
  • stefano S kullanıcısına yanıt
    Gelmez diye bir şey yok. Ötv teşviğine bakar. Güzel bir ötv teşviği olsa, 1.6 vergisi alınsa yine gelir. Gelse süper olur.

    180hp, 0-100 7.9saniye. Tüketim de 5litre olması lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önceki yazdıklarıma göre artıları

    - Yalıtım,sürüş vs bunlara girmiyorum yeni standartları belirleyecek büyük ihtimalle bu araç. En az önceki kasaya göre dediğim gibi %50 iyileştirme var.

    - Başlangıç paketinde artık hız sabitleyici standart.

    - Yine başlangıç benzinli paketinde otomatik vites sunulacak. Hibrit sadece otomatik vites eskiden olduğu gibi.

    - Hibrit versiyonun başlangıç paketinde bile TSS,elektronik park freni,kablosuz şarj,çift bölgeli klima,otomatik katlanan aynalar ısıtmalı aynalar standart

    - Yine standart güvenlik donanımı başlangıç donanımından itibaren standart. Yani yokuşta kalkış,7 hava yastığı,gündüz yanan led farlar,arka led stoplar,otomatik yanan farlar vs vs

    - Aklımda kaldığı kadarı ile donanımların içeriği mevcut kasa ile yeni gelen özellikler hariç aynı. Life paketi nasıl kapak jantlı fakat ,multimedia ekran,geri görüş kamerasız geliyordu yine aynalar elle kapanıyordu Touch'ta sis farı,geri görüş,orta ekran çift bölgeli klima,otomatik kapanan aynalar ekleniyorsa pakete yeni kasada da benzer şekilde donanımlar.

    Gelelim eksik belki diyebileceğimiz noktalara. Bu yazdıklarım kişiye göre değişir bazısı eksik der bazısı değil.

    - Öncelikle şaft tüneline hoş geldiniz. Rakipleri kadar değil ama yine de şaft tüneli var. Eğer araçta sunroof varsa ( tavanın içine giriyor ve biraz baş mesafesini daraltıyor) Boy 1.80m üstü ise başınız tavana değer büyük ihtimalle. Arka koltuklarda normalde önce öne ve arka 1.90 m iki kişi otursa sığıyor.

    - Kaput alüminyum ,ağırlığı azaltmak için sıkça kullanılan bir malzeme. Ama gel de bizim vatandaşa bunu anlat. Kaputu elleyen kağıttan araç yapmışlar,nerede o eski taş gibi arabalar muhabbetleri döner. Normalde aracın temel taşıyıcılarının dayanımları çok daha arttırılmış,sağlamlaştırılmış. İnce bir malzeme olduğu için kaputa oturmaya gelmez ayrıca.

    -Aracın iç ve motor öncesi yalıtımı gayet yeterli görülmüş ki kaput içinde yine ses izolasyon maddesi konulmamış. Görsel olarak eleştiri alır yine bu. Bu arada kaputunu illa izolasyon ile kaplamak isteyenler için Würt'ün yapışkan izolasyon malzemesi iyidir. Pahalı bir şey değil ayrıca basit bir uygulaması da var.

    - Yine kaputu açtıktan sonra menteşe ile tutturuluyor amortisör yok.

    - Motor gereksiz ısınıp verimliliği düşmesin diye komple motor plastik koruma yok. Yine görüntü meselesi,herkes anlamaz bu durumu.

    - Yedek lastik yok tamir kiti var. Ben de sevmiyorum ama dünya buraya diyor. illa yedek lastik derseniz 80km'yi geçmeyen ufaklardan alınıp koyulabilir,mevcut yer bunlar için yeterli tam boy için değil.

    - Bence gerek yok ama meraklısı var, Navigasyon opsiyonlarda bile yok.

    - Apple Car Play,Android vs yok. Amam emin değilim çok bakamadım yok gibi geldi.

    - Yine ben sevmiyorum ama meraklısı bol, benzinli versiyonun girişinde elektronik park freni yok sonraki donanımlarda var,hibritte standart

    - Sunroof her donanımda alınamıyor alırsan da paket olarak alınabiliyor ( Jant + sunroof veya jant+TSS+sunroof gibi. Bu büyük eksik bence. Tek başına her donanımda alınabilmesi lazımdı.

    - Yine hibritte standart gelen TSS donanıma benzinli versiyonda ulaşmak için mevcutun Advanced kasasını alıp bir üstüne paket almanız lazım. Pakette tek başına değil 17 inç jant,sunroof ile geliyor. Açıkçası benzinli motorda TSS'ye bu kadar zor pahalı ulaşmak olmamış.

    - Kör nokta uyarı ve geri manevra uyarı sistemini almak içinse her iki motorda da en üst donanımı alıp bir de paketini almak gerekiyor. Full + full yani. Yine güvenlik ile alakalı bu donanıma da bu kadar zor ulaşılmaması gerekirdi.

    TSS üzerinde bu kadar durmam eğer bir alışırsanız başlı başına araç alma sebebi. Yayayı gece gündüz algılıyor,şeridi aracın otomatik ortalamasını sağlıyor,şehir içinde bile hız sabitleyiciyi aktif kullanabiliyorsunuz,arkada daldım çarptık kazalarını hemen sıfıra indiriyor... liste uzar gider.

    Çoğu kişi için yukarıda yazdığım eksiklikler önemli bile olmayacak. Ama eksik mi eksik işte.

    Daha önce dediğim gibi bu aracı size iyi anlatabilecek ve nispeten uzun (15-20km) bir bayiden test sürüşü yapmadan karar vermeyin. Corolla kendini bu sefer gerçekten aşmış durumda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 6 Şubat 2019; 20:57:40 >




  • Arabanin astigi falan yok 2014 corolla kullanicisiyim, donanimda gidip advance alacam ustune bide o kadar pakete para bayilacam da tss gelecek, ustelik istemedigim sunroof ile birlikte, guncel kasadan gecmek icin hicbir sebep gormuyorum heleki park freni falan da oaket isteniyorsa 150 lira altina bu araci donanimli almak hayal ki mevcut aracimda advance paket ve bir cok donanim var.

    Son olarak gosterge ici de standart degil sanirim yurtdisindan baktigim kadariyla o 7 inclik yerine 4.2 inch dandik birsey var dusuk paketlerde.

    Sonuc bu araba alinmaz, heleki yerli uretim olmadina ragmen benim ulkemin sartlarina uyum saglamadigi icin alinmaz, elin ulkesine tss her pakette standart bende en ust pakete lutfetmisler, 2019 olmus sunroof yeni gelmis o da touring haric panaramik bile degil, en dusuk pakete cvr denmis 1 hafta sonra siz o cvtye istenen farkida gorun, ortadaki ekran carplay ve andro auto yoksa hikaye geri gorus kamerasina bakar durursunuz :)

    Acikcasi rekabetci fiyatlarla gelmedigi surece yerli uretim de olsa olu dogan bir otomobil olacak gibi duruyor, ha full paket cvt 130 liradan satilirsa o zaman piyasayi duman eder tabi ama bu paraya verilmeyecegini biliyoruz hele hele hybride falan hic niyetlenmeyin en bosu bile 160-170 arasi baslar.

    İlave: kaput saci ince ise tam rezalet zaten mevcut kasa tas izi vs diger markalara gore daha zayifti simdi iz de kalmaz direk gocer sanirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kizilat -- 6 Şubat 2019; 21:52:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    quote:

    - Yine standart güvenlik donanımı başlangıç donanımından itibaren standart. Yani yokuşta kalkış,7 hava yastığı,gündüz yanan led farlar,arka led stoplar,otomatik yanan farlar vs vs

    -Aracın iç ve motor öncesi yalıtımı gayet yeterli görülmüş ki kaput içinde yine ses izolasyon maddesi konulmamış. Görsel olarak eleştiri alır yine bu. Bu arada kaputunu illa izolasyon ile kaplamak isteyenler için Würt'ün yapışkan izolasyon malzemesi iyidir. Pahalı bir şey değil ayrıca basit bir uygulaması da var.

    - Yedek lastik yok tamir kiti var. Ben de sevmiyorum ama dünya buraya diyor. illa yedek lastik derseniz 80km'yi geçmeyen ufaklardan alınıp koyulabilir,mevcut yer bunlar için yeterli tam boy için değil.

    - Bence gerek yok ama meraklısı var, Navigasyon opsiyonlarda bile yok.

    - Apple Car Play,Android vs yok. Amam emin değilim çok bakamadım yok gibi geldi.

    - Kör nokta uyarı ve geri manevra uyarı sistemini almak içinse her iki motorda da en üst donanımı alıp bir de paketini almak gerekiyor. Full + full yani. Yine güvenlik ile alakalı bu donanıma da bu kadar zor ulaşılmaması gerekirdi.


    -TSS yi hybrid versiyonlarda standart sunmaları güzel olmuş

    -TSS, kablosuz sarj gibi donanım özellikleri bulunan araçta kaput izolasyon malzemesi koymamaları garip olmuş

    -Navigasyon uzun vadede güncelliği yitirdiğinden ve güncellemek için ekstra para talep edildiğinden olmazsa olmaz bir özellik değil ama apple car play ve android auto bulunmaması çok büyük eksiklik, 8 inclik ekranın ne anlamı kaldı o zaman.

    -Tss yi standart sunupta kör nokta ve çapraz uyarı sistemlerini full+full araçta sunmakta yine başka garip konu


    iki tanede sorum olacak, türkiyede satılacak versiyonlarda head up display mevcutmu birde geri görüş kamerasının çözünürlüğü ve gece netliği nasıl videolarda düşük çözünürlüklü gibi geldi.




  • Apple Car Play,Android gibi seçenekler yurt dışı araçlarda standart olarak var, bazı yabancı toyota sitelerinde donanım bilgileri var. Bu kesintiler bizim ülkemize özgü, maliyet düşürme hedefli gibi.
  • Baz donanım kaç liradan gelecek, bu çok önemli. Tahmini olan yok mu.
    Focus’un torsiyona dönüp fiyatları uçurduğu dönemde Corolla belki de ilk defa çiftçi-emekli arabası olmaktan çıkacak.
    Baz fiyat çok önemli.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Head up oldukça başarılı direk cama yansıyor Focus'taki gibi saçma bir panel çıkmıyor. Yine en üst donanımda bu da. Ayrıca 7 inçlik bir 3 boyut efektli gösterge paneli de geliyor bu donanım ile birlikte.

    Geri görüş kamerasının çözünürlüğü iyileştirilmiş iyi sayılır kısacası.

    Önceki kasa benzinliden geçilir mi? Aracın toplamda dediğim gibi %50'ye yakın iyileştirilmiş durumda. Malzeme kalitesi,yol tutuş,sürüş zevki vs vs. Tabi A noktasından B'ye giderim diyenler,araba işte ayağımı yerden kessin diyenler için bunlar ne kadar önemli soru işareti. Gerçi bu durum çoğu yeni kasası çıkan markalar içinde geçerli. Fiyatlar belli değil açıklandı TSS'li pakete geçmekte mümkün değil o durumda sanırım eski kasa ile devam eder çoğu kullanıcı ama aklının bir yerinde de bu aracın kalacağına eminim.

    Ama ne olursa olsun bu araca ciddi anlamda gelişmemiş demek olmaz. Burada anlayabiliyorum bütçe ve donanım odaklı bir bakış açısı var şu anda,normaldir o yüzden illa test edin diyorum. Ayrıca bu araç çok farklı bir kulvara da artık göz kırpıyor.

    Örneğin fiyat avantajına göre filo şirketlerinin ciddi ilgisini çekecek bir araç. Passat'ın fiyatı çok arttı, Hibrit çok donanımlı ve araç artık Passat'tan inen birine sırıtmıyor ayrıca az yakan bir araç. Çoğu şirket müdürleri için bu aracı tercih edebilir ki edecek gibi geliyor bana. Eski kasayı kesinlikle bir Passat müşterisine aldıramazdınız, bu kasayı alırlar veya binerler.

    Yine bakım maliyetleri de filo ve şirketler için önemli. Hibritte hassas bir enjektör yok,triger kayışı yok,otomatik şanzıman yağı yok gibi birşey,V kayış yok,fren balataları ve dikler çok uzun gidiyor kısacası ağır bakım diye birşey yok. Şirketlerin şu anda ciddi bir hesap kitap yapmaya başladıklarına eminim.




  • 1.6 Valvematic 132 HP
    1.8 Hybrid 122 HP
    JBL ses sistemi
    HEAD UP DISPLAY
    Bağımsız süspansiyon bu yazdıklarım kesin gelecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    bu yazdıklarında çok doğru noktalar varda şurası yanlış, passattan inen birisine avensis aldıramadıysan corolla hiç aldıramazsın. beğenelim-beğenmeyelim passatın bir adı var, adamlar oluşturdu, değil corolla ile c sıfını hiçbir sedan için kimse passatından vazgeçmez ki zaten passatların çoğu filo aracı fiyatı alana koymaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derfgt

    Baz donanım kaç liradan gelecek, bu çok önemli. Tahmini olan yok mu.
    Focus’un torsiyona dönüp fiyatları uçurduğu dönemde Corolla belki de ilk defa çiftçi-emekli arabası olmaktan çıkacak.
    Baz fiyat çok önemli.
    Torsiyonun ne olduğunu anlatır mısınız lütfen?
  • O devir eskidendi, şu günlerde binerler binmek zorundalar çünkü alternatif olmayacak. D sınıfına patronlar ancak biner böyle giderse. 2019 model Passat filo fiyatı da parekende de 200 bin + TL. Bakım, yakıt ikinci el satabilme şansı vs vs derken maliyetler, kredi faizleri malum. Pazar eskisi gibi değil çok ezberlerin bozulduğu yıl olacak. 100₺ indirim alabilmek için şirketler saatlerce pazarlıklar ediyor, eskiden böyle birşey duyulmuş görülmüş değildi. %70 civarında daralan bir ticari pazar var ortada, korkunç rakamlar bunlar. Hayat öyle veya böyle devam edecek ama ucuz alternatifler ile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 7 Şubat 2019; 0:49:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • texjrwillerjr kullanıcısına yanıt
    Bu vazgeçme sevdası arabadan ziyade ekonomik durumla alakalı. 2yılda bir araç filosunu yenileyen firmalar 3-4 yıla çıkardı. Yine aynı gerekçe ile passattan c segmente dönüş olabilir. Hibrit corolla yerli üretim, ekonomik motor derken alternatif olur.
  • derfgt D kullanıcısına yanıt
    102bine kadar olan araçlar %30, 102bin yukarısında olanlar %35ötv dilimine giriyor. Mevcut corolla 1.6 advanced modelinde cvt farkının 13bin liraya çıkmasının nedeni bu.

    1.6 Touch 94.000
    1.6 Touch cvt 102.950
    1.6 Advance 101.950
    1.6 Advance cvt 115.000

    Baz donanım bence her türlü 102bin altında %30 ötv diliminde olur. Ama bunun otomatik versiyonunu da %30 vergi diliminde tutarlar mı bilemem. Öyle olursa manuel 95bin, cvt li 102bin gibi bir fiyata gelir.

    Bence 99.900tl gibi bir başlangıç fiyatı olur. Hibrit ful donanım 175bini bulur.
  • maestro_34 kullanıcısına yanıt
    En basit haliyle;
    Arkaya geniş bir demir koyarsın ve amortisör ile yayı bu demirin ucuna bağlarsın, onların ucuna da tekerlekleri.
    Diğerinde ise tekerleklerin arasında bir iletişim yoktur. Bağımsızdır. Daha fazla mühendislik gerekir verim alabilmek için.
    Üretimde daha fazla parça ve bu parçaları birleştirmek için daha fazla işçilik, hepsi maliyet.
    Sonuç, daha tok bir geri bildirim. Herkes her an anlayamaz.
    Çoğu insanın anlayacağı bir an söyleyeyim.
    Hani virajda yol bozukluğu ya da yine virajda viyadük gibi yerlerde asfaltın atlaması olur ya...
    Araba kıçını atıverir. İşte bağımsız süspansiyonlu araçta bunu çok daha az hissedersin.
    Yol bozukluklarını yansıtmama konusunda çok daha efektiftir.
    Sertliğini hissedersin fakat yine de seni rahatsız etmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    O devir eskidendi, şu günlerde binerler binmek zorundalar çünkü alternatif olmayacak. D sınıfına patronlar ancak biner böyle giderse. 2019 model Passat filo fiyatı da parekende de 200 bin + TL. Bakım, yakıt ikinci el satabilme şansı vs vs derken maliyetler, kredi faizleri malum. Pazar eskisi gibi değil çok ezberlerin bozulduğu yıl olacak. 100₺ indirim alabilmek için şirketler saatlerce pazarlıklar ediyor, eskiden böyle birşey duyulmuş görülmüş değildi. %70 civarında daralan bir ticari pazar var ortada, korkunç rakamlar bunlar. Hayat öyle veya böyle devam edecek ama ucuz alternatifler ile.
    söylediklerinde haklısında bizim millet gösterişi sever (passatla ne gösterişi deme o konuda da sana katılırım) yemez içmez gider pahalısını alır. toyotadakilere yakınsın sana şunu sormak isterim, madem corollayı bu kadar iyi yapabiliyorlar neden adam gibi bir d segmenti yapmıyorlar. önlerinde camry gibi bir örnek var lexus ıs yada küçültülmül bir gs passat karşısında daha çok iş yapar diye düşünüyorum.




  • Var zaten Toyota Camry artık D sınıfı kabul edin o aracı. Fakat D segmenti birçok pazarda fiyatlardan dolayı kan kaybediyor o yüzden bir ara VW Jetta'yı çok sattı.

    Bu ne demek istersen param varsa evet Passat alırım ama yoksa Jetta'da benim işimi görür. Aynısı şu anda Corolla içinde geçerli. Tabi ki parası olan yine Passat alacak onda şüphe yok. Ayrıca daha iyi bir araçta olduğu da aşikar.

    Fakat yukarıda dediğim gibi eski kasa Corolla'yı veremezdin D sınıfı kullanıcısına, Jetta desen o da yok artık, Reno zaten malum algıda, Ford uçtu gitti ama o da pek müdür aracı olarak görülmüyor ama Corolla bir de Hibrit bu boşluğu doldurur.

    Neyse tartışılacak bir konuda değil zaten, ek bir bilgi idi bu sonuçta bunlar benim fikirlerimden çok filo şirketi yöneticileri diyor. İlerleyen günlerde yaşayıp göreceğiz.
  • texjrwillerjr kullanıcısına yanıt
    Bu yıl Türkiye pazarına Camry girecek zaten 2.5 lt hibrit

    Tahmini fiyat 240k civarı ama hadi bakalım hem d hemde c segmente güçleniyor firma birde b segment için yaris sedan getirseler bu alj grup Toyota yi ülkemiz pazarında çok değişik yerlerde görebiliriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Umarım sunroof aşağıdaki şekilde olduğu gibi tasarım hatası kurbanı olmaz :) İnsan şunu photshop'la yapacaksa biraz özenir değil mi?

    2019 TOYOTA COROLLA SEDAN
  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.