Şimdi Ara

2011 Toyota Avensis_T27_Ayrıntılı İnceleme/Fotoğraf/Karşılaştırma/2013Kasa Eklendi (24. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.725
Cevap
41
Favori
165.078
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Full#Throttle

    20000 km'yi aştı araç. Geçen sene bu zamanlar peder 15-16 bin arası bakıma götürmüş. 20000km için bakıma götüreceğim. 20000 için neler yapılıyor? 3 yıldır hep senelik bakıma götürdük kilometreyi doldurmadı pek.

    avensislerde
    kapsamlı bakımlar 40 bin de bir
    garantisi bozulmasın bakımı 10 bin de bir dir.
    sizin ki 4-5 bin de bir hava bakımı olmuş biraz.
    kullanılan yağ 5w30 olduğu için 15 bin de bir yapılsa yeterli oluyor.
    ben en son 14 ay önce 41 bin de yaptırdım, şu anda 14 ay ve 13bin km oldu,
    15bin olmasını bekliyorum, 1-2 ay sonra kış önü bakımını yaptıracağım.
    arada yağına suyuna felan bakıyorum hiç bir eksiklik kirlilik yok.
    sizde bir kaç ay daha bekleyip bakımı kış önü yaptırabilirsiniz.
    20 bin km de ;
    yağ değişimi,
    yağ filtresi
    polen filtresi

    değişiyor.
    türkiye yolları tozlu olduğu için hava filtresi de değişiyor. 40 bini beklemiyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 25 Ağustos 2014; 15:24:29 >




  • lordford50 kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi filtreler bayağı kirleniyor. Özellikle polen filtresinin hali fena. Bir sorum daha olacak. Aracı satmayı düşünebilirim bu ara. 2011 model Elegant Extra, anahtarsız çalıştırma olmayan modellerden. 20.000km'de. Herhangi bir değişeni, boyananı yok, servis bakımlı, LPG takılmadı. Ortalama piyasası ne olur bu aracın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Full#Throttle

    Cevabınız için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi filtreler bayağı kirleniyor. Özellikle polen filtresinin hali fena. Bir sorum daha olacak. Aracı satmayı düşünebilirim bu ara. 2011 model Elegant Extra, anahtarsız çalıştırma olmayan modellerden. 20.000km'de. Herhangi bir değişeni, boyananı yok, servis bakımlı, LPG takılmadı. Ortalama piyasası ne olur bu aracın?

    satma nedeninizi bilmiyorum ama bence satmayın.
    yerine bu bütçede doğru dürüst araba yok.
    .
    anahtarsız çalıştırma olmadığına göre elegant extra değildir. sadece ELEGANT dır.
    50 bin liranın üzerine pek gitmez, ama temiz hatasız ve az km olduğu için 50 binin altına da pek düşmemeli diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    quote:

    Orijinalden alıntı: Full#Throttle

    Cevabınız için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi filtreler bayağı kirleniyor. Özellikle polen filtresinin hali fena. Bir sorum daha olacak. Aracı satmayı düşünebilirim bu ara. 2011 model Elegant Extra, anahtarsız çalıştırma olmayan modellerden. 20.000km'de. Herhangi bir değişeni, boyananı yok, servis bakımlı, LPG takılmadı. Ortalama piyasası ne olur bu aracın?

    satma nedeninizi bilmiyorum ama bence satmayın.
    yerine bu bütçede doğru dürüst araba yok.
    .
    anahtarsız çalıştırma olmadığına göre elegant extra değildir. sadece ELEGANT dır.
    50 bin liranın üzerine pek gitmez, ama temiz hatasız ve az km olduğu için 50 binin altına da pek düşmemeli diye düşünüyorum.

    Satmamızın nedeni benim şehir dışında olmam ve babamın arabayı artık yatırması. Gerek yok gibi artık. Modeli ben yanlış biliyormuşum teşekkürler düzeltme için. Bende 49.5 - 51bin gibi düşünüyordum. Teşekkür ederim cevabınız için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Full#Throttle

    Cevabınız için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi filtreler bayağı kirleniyor. Özellikle polen filtresinin hali fena. Bir sorum daha olacak. Aracı satmayı düşünebilirim bu ara. 2011 model Elegant Extra, anahtarsız çalıştırma olmayan modellerden. 20.000km'de. Herhangi bir değişeni, boyananı yok, servis bakımlı, LPG takılmadı. Ortalama piyasası ne olur bu aracın?

    42.000-43.000 olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilgi@sayar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Full#Throttle

    Cevabınız için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi filtreler bayağı kirleniyor. Özellikle polen filtresinin hali fena. Bir sorum daha olacak. Aracı satmayı düşünebilirim bu ara. 2011 model Elegant Extra, anahtarsız çalıştırma olmayan modellerden. 20.000km'de. Herhangi bir değişeni, boyananı yok, servis bakımlı, LPG takılmadı. Ortalama piyasası ne olur bu aracın?

    42.000-43.000 olabilir.

    Dün Toyota bayi 46.000 teklif etti zaten. 42-43 çok ucuz olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Full#Throttle

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilgi@sayar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Full#Throttle

    Cevabınız için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi filtreler bayağı kirleniyor. Özellikle polen filtresinin hali fena. Bir sorum daha olacak. Aracı satmayı düşünebilirim bu ara. 2011 model Elegant Extra, anahtarsız çalıştırma olmayan modellerden. 20.000km'de. Herhangi bir değişeni, boyananı yok, servis bakımlı, LPG takılmadı. Ortalama piyasası ne olur bu aracın?

    42.000-43.000 olabilir.

    Dün Toyota bayi 46.000 teklif etti zaten. 42-43 çok ucuz olur.

    Takas için mi yoksa nakit mi veriyor? Ya da "ben satayım sonra öderim" mi diyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilgi@sayar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Full#Throttle

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilgi@sayar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Full#Throttle

    Cevabınız için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi filtreler bayağı kirleniyor. Özellikle polen filtresinin hali fena. Bir sorum daha olacak. Aracı satmayı düşünebilirim bu ara. 2011 model Elegant Extra, anahtarsız çalıştırma olmayan modellerden. 20.000km'de. Herhangi bir değişeni, boyananı yok, servis bakımlı, LPG takılmadı. Ortalama piyasası ne olur bu aracın?

    42.000-43.000 olabilir.

    Dün Toyota bayi 46.000 teklif etti zaten. 42-43 çok ucuz olur.

    Takas için mi yoksa nakit mi veriyor? Ya da "ben satayım sonra öderim" mi diyor?

    Nakit öneriyor direk, 45 ile açtı bayağı didiştikten sonra 46 dedik. Takas veya dediğiniz satma için ne verir bilemiyorum. Ben elden satmayı düşünüyorum acelesi yok zaten. Piyasası yavaş bir araba bakalım.




  • Full#Throttle F kullanıcısına yanıt
    HATASIZ TEMİZ VE AZ KM DE 8-10 YAŞINDA AVENSİSLER BİLE 35BİN LİRANIN ALTINDA BULUNAMIYOR.
    BU TEMİZLİKTE VE BU KM DE HATASIZ 2011 AVENSİS ELEGANT HAVADA KARADA 45BİNE KAPIŞILIR.
    50BİNİN ÜZERİNDE DE GİTMEZ TABİKİ.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Full#Throttle

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilgi@sayar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Full#Throttle

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilgi@sayar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Full#Throttle

    Cevabınız için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi filtreler bayağı kirleniyor. Özellikle polen filtresinin hali fena. Bir sorum daha olacak. Aracı satmayı düşünebilirim bu ara. 2011 model Elegant Extra, anahtarsız çalıştırma olmayan modellerden. 20.000km'de. Herhangi bir değişeni, boyananı yok, servis bakımlı, LPG takılmadı. Ortalama piyasası ne olur bu aracın?

    42.000-43.000 olabilir.

    Dün Toyota bayi 46.000 teklif etti zaten. 42-43 çok ucuz olur.

    Takas için mi yoksa nakit mi veriyor? Ya da "ben satayım sonra öderim" mi diyor?

    Nakit öneriyor direk, 45 ile açtı bayağı didiştikten sonra 46 dedik. Takas veya dediğiniz satma için ne verir bilemiyorum. Ben elden satmayı düşünüyorum acelesi yok zaten. Piyasası yavaş bir araba bakalım.

    45-46 Nakit öneriyorsa Elegant Extra'dır bence, Elegant'a sanmıyorum o kadar vereceklerini.




  • 50 bine yaris polo satilan piyasada 2011 elegant extra nasil 42 43 eder. Mantiksiz geldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordz

    50 bine yaris polo satilan piyasada 2011 elegant extra nasil 42 43 eder. Mantiksiz geldi.

    Araba var araba var,
    ikinci elde temiz ve az km de araç bulmak için millet gezim gezim gezeliyor, 6 aydır ikinci el temiz bişey için bekleyen arkadaşlar var.
    hatasız boyasız , 20bin km de 2011 model avensis Elegant : satıcı için 48-50bin lira,
    alıcı için 46-48bin lira
    iyi fiyat.
    servis bile 45 zorlasan 46bin lira verip,
    50bin yazar, 48-49 bine babasının oğluna satar,
    3 bin lira kısa gunun kârı.
    bu 42-43 ederse,
    2009-2010 model 80-90 bine dayanmiş, 2-3 parça boyalı avensisler kaça gider aceba. Temizlik ve az km çok ama çok önemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordz

    50 bine yaris polo satilan piyasada 2011 elegant extra nasil 42 43 eder. Mantiksiz geldi.

    zaten wv grubuyla honda grubu araçlar maşalah her sene değer kazanıyor şarap gibi 45 liraya tank gibi araba var ama millet bilmiyor aracı....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyzade0606

    Evet arkadaşlar aracı 42 binde aldım göz açıp kapayıncaya kadar 1.100 km oldu....Araç 2011 T27_e.extra avensis
    ++Bonuslar konu sonunda++
    ++++++2012-2013 Makyajlı kasa avensis incelemesi ve resimler konu sonunda++++++++++

    5 BİN KM İZLENİMLERİM KONU SONUNDA....

    ToyotaclubTürkiye Forumuna Teşekkürler...


    Konuya ekleme yapmak isteyen özel mesajla ulaşabilir.Şimdiden Teşekkür ederim



    İNCELEMEYE BAŞLIYORUZ


    Sürüş-Frenleme-Yakıt-Motor-Güvenlik



    Araçı uzun yolda da şehir içinde (Ankara/iZMİT) de kullandım lpgde ortalama şehir içi 28-35 (max) kr(LPG 3.00 TL) civarlarında yakıyor.Ş.dışı sıkıştırmazsanız 22-25 kuruşa kadar düşüyor.Ama bu sizin kullanımınızla alakalı ben sakin de kullanırım ara sıra agresif de kullanırım genelde hemen hızlanmam.
    Sonuç:D sınıfı bir araç için oldukça cimri olduğunu söylemek oldukça doğru bir tespit olur diye düşünüyorum...

    Ortalamam....
    90-95 km hızla 30km'lik bir virajlı,rampasız, düz yolda seyrettiğim yolda tüketimim..Araç LPG'Lİ
    5.5 -5.7 Ortalamam vardı lpg ile düşünürsek ortalama 6.1 lt yakmış







    Lpg de çok fazla çekiş düşüklüğü hissetmedim arada benzinle de kullandım yani aşırı bir fark yok...Lpg Romano sıralı sistem...

    Direksiyon elektronik olanlardan şehir içinde oldukça hafif ve hisli diyebiliriz tepkilerde oldukça net....Hızlanınca sertleşiyor...Yine direksiyon hisli derken virajlarda özellikle sert girdiğiniz zaman adireksiyon yol ve aracın kayma meyili hakkında ipuçları veriyor.Yani direksiyondan aracın durumunu hissedebiliyordunuz...

    Araç 1405 kg Jetta'nın 1400 kg Corollanın 1300 kg ,Astranın 1318 kg Focusun 1296kg olduğunu düşünürsek aslında hiçte ağır olmadığını bir alt segmente yakın olduğunu görebilirsiniz.

    Motor 132 bg 160nm ValveMatik motorlardan ,araç 6 vites olduğundan uzun yolda yakıt oldukça düşüyor...

    0-100 Km Hızlanma 10.4 sn


    ŞİMDİ ARACI KISACA BİR HESAPLA, KARŞILAŞTIRMAYA TABİ TUTUP SONUÇLARI GÖRELİM



    HESAPLAMAYLA İLGİLİ ÖNEMLİ NOT:
    ARACI ATMOSFERİK MOTORLU C VE D SINIFI ARAÇLARLA MUKAYESE EDEBİLDİK NEDEN PASSAT YA DA İNSİGNİANIN TÜM MOTOR HACİMLERİ YOK DEMEYİN ÇOĞU D SEGMENTİ TURBO BENZİNLİ OLDUĞU İÇİN KIYASLAMA BU ŞEKİLDE OLDU. ART NİYET YA DA ARACI GÖKLERE ÇIKARMA NİYETİMİZ OLMADIĞINI BİLMENİZİ İSTERİZ

    0-100 km hızlanma, ortalama ve ş.içi yakıt ve bagaj bilgileri:
    .

    132 bg. avensis 10.4 sn - 6.5 / 8.5 litre - 509 lt bagaj
    .
    110 bg. avensis 12 sn - 7.2 / 9.4 litre - 520 lt bagaj
    .
    125 bg. mondeo 12.3 sn - 7.4 / 10.3 lt - 550 lt
    .
    102 bg. A4-Exeo 12.6 sn - 7.5 / 10.6 lt - 460 lt
    .
    115 bg. passat 11.4 sn - 7.5 / 10 lt - 565 lt
    .
    115 bg. insignia 13.5 sn - 7.6 / 10.6 lt - 500 lt
    .
    180 bg. insignia 8.9 sn - 7.9 /
    .
    115 bg. Octavia 11.2 sn - 6.7 / 8.7 lt - 560 lt
    .
    102 bg. Octavia 12.3 sn - 7.2 / 9.8 lt - 560 lt
    .
    122 bg. Octavia 9.7 sn - 6.6 / 8.8 lt - 560 lt
    .
    115 bg. jetta 11.1 sn - 6.9 / 9.0 lt - 527 lt
    .
    102 bg. jetta 12.2 sn - 7.6 / 10.1 lt - 527 lt
    .
    140 bg. jetta 9.8 sn - 7.1 / 9.3 lt - 527 lt
    .
    125 bg. civic sedan 10.3 sn - 6.7 / 9.1 lt - 389 lt
    .
    140 bg. civic 1.8 hb 8.9 sn - 6.5 / 8.4 lt - 415 lt
    .
    124 bg. Corolla 10.4 sn - 6.9 / 9.0 lt - 450 lt

    Sonuç : C sınıfı araçlardan bile daha az yakıp,onlardan daha hızlı 0-100 e sahip olduğunu kanıtlamış olduk.Ayrıca Toyota'nın fabrika verilerini çok zorlamadığınız taktirde rahatlıkla tutturabileceğinizi de belirtmek isterim.Kısaca araç fiyat/performans oranı olarak oldukça yüksek bir mevkiiyi hakediyor.


    Teşekkürler @lordford50
    Bu basit karşılaştırmadan sonra,

    *Avensis hantal
    *Avensisin kasası ağır
    *Bu motor çekmez
    *Çok yakar....

    Tezlerini çürütmüş oluyoruz




    6. vites 2.150--2.300 d/dk civarlarında düz yolda 105 km ye ulaşabiliyor buradan 6. vitesin aralığını tahmin edebilirsiniz.Uzun yolda 6. vites resmen aracı rahatlatıyor ve yakıtı düşürüyor.

    Dişli Oranları
    1. vites 3,538
    2. vites 1,913
    3. vites 1,31
    4. vites 0,971
    5. vites 0,818
    6.vites 0,7
    Geri Vites 3,333
    Son Dişli Oranı 4,562

    Teşekkürler @Power7Gear




    Ara hızlanmalar oldukça iyi 5 le giderken rampalı yollarda 4 e alıp gazlamanız gerekiyor ya da 3 e alıp gaza yüklenmeniz lazım. 3. viteste gaza yüklenin derken araçta en az 3-4 kişi olmalı ve yer rampa olmalı aksi taktirde 4. viteste araç zaten ok gibi fırlıyor..Ama söylemeden edemeyeceğim aracın hakkını yememek lazım özellikle 3.500 d/dk yi geçirdiğiniz zaman araç atılmaya başlıyor ve sizi sollamalarda yanlız bırakmıyor..

    Yine atmosferik motorların genel özelliği yüksek devirde yüksek hız düşük devirde ise yakıt ekonomisi olduğunu bilmenizde fayda var.Bu sadece atmosferik motora özgü bir durum her motorun + sı -si olduğunu varsayarsak bu normal bir durum.Ve deviri artırdığınız zaman araç size istediğiniz performansı veriyor ister araç 3-4 kişi olsun ister rampa olsun tek yapmanız gereken deviri yükseltmek olacaktır

    Motorun subab tahrikleri kayışla değil zincirle sağlanıyor bu bence bir avantaj


    LPG UYUMU

    Bilinen gerçek var ki toyota ve honda lpg ye uygun motorlar üretmekte, avensisin bildiğim kadarıyla 2008 öncesi d4 motorlarında lpg uyumsuzluğu sorunu var ama 2009-2010 dan sonra tüm ValveMatik motorlarda lpg uyumu oldukça yüksek kolay kolay problem çıkarmıyor ama bu şans işi tabiki...


    1.6 dizeli olsa tadından yenmez ama dizel diye 15.000 bin tl fark istedikleri için ben dizeli olsa bile benzinlisini alacaktım bu yönden benim için sorun olmadı

    6.vites araç ve kullanıcı için iyi olsa da ,bana göre eksi tarafı:sürekli vites değiştirmek gerekiyor genelde 6 vitesli araçlarda bu durum normaldir diye düşünüyorum.Trafikte bazen bu durum sıkıcı olabiliyor.Onun çözümü de 1.8 cvt avensis almaktan geçecektir

    Güncelleme:Ben 6 vites diye 5 ten sonra 2.500 devri görünce 6 ya çekiyordum sonra hızlanmak isteyince 5'e çekiyordum aslında yanlış kullanıyormuşum.6.vites otoban ya da düz yolda kullanılmalı yani ekonomi vitesi.Ben hiç 6 vitesli araba kullanmadığım için 2000 km sonra aklıma geldi durum böyle olunca sürekli vites değiştirmenize gerek yok

    Frenleme konusunda aracın 4 tekerlekte disk olduğunu belirtelim koca cüsseye göre frenleme başarılı.

    FREN MESAFESİ İLE İLGİLİ ALINTI
    .....................Standart donanımda sunulan ESP’nin devreye girme eşiği olabildiğince üst seviyede tutulmuş. Ayrıca fren sisteminin başarısı da araçtaki güvenlik hissini yükseltiyor. Yapılan fren testlerimizde 36.7 m’de 100 km/s’den 0 km/s hıza inmeyi başaran otomobil takdirimizi kazanıyor..............



    Aldığımda kabak lastik vardı 42.bin kullanılan aracın orijinal lastiği... İstanbuldan Ankaraya gelirken 140 a kadar çıktım baktım ön arka boş yol kuru 4 şeritli otoban freni test edeyim deyip frene bir abandım ve sonuç çizgisini bozmadan hemen yavaşladı otomatik 4'lüler bile yandı son anda abs devreye girdi sonra abartmamak için 60-70 km ye düşünce hemen bıraktım frenleri çok iyi gerçekten...(Neyin kafasındaydım bende bilmiyorum açıkçası )





    Virajlarda aşırı zorlayıp esp yi devreye sokacak bir durum olmadı ama özellikle kabak tekerle yağışlı zamanlarda sitenin virajda biraz zorladım ama kayma yaşamadı tabii ki 80-90 km hızlarla denendi. 4 bağımsız süspansiyon olması ise aracın yol tutuşu konusunda başarısını artıracağı gerçek...Yine yoldaki çukurları daha az hissetmenize olanak sağlıyor.Ama süspansiyonlar oldukça sert çukura girdiğiniz zaman b,iraz vuruyor yumuşak lastik alınca bu dah ada azalır. Ama bu sertlik otobanda yüksek hızlara çıktığınızda ve ani manevralarda sizi güvenle yolda tutuyor.


    Aracın esp videosu:



    Aracın Ncap videosu
    Video sonunda aktif kafalıkların nasıl çalıştığı detaylı görülebilir



    Aracın baz donanımında tüm güvenlik donanımları da standart geliyor...Bu aslında Mitsubishi de görmeye alışık olduğumuz bir manzara ama Toyota biraz örnek almış memleketlisinden
    Darısı alman üreticilerimizn başına diyelim...

    9 hava yastığı diz perde ön yan vs...
    Direksiyon destekli vsc +
    TRC _Patinaj önleyici_
    Panik fren desteği_Acil durumda aniden frene basılınca araç acil durum algılayıp sizin yerinize frene daha güçlü basıyor. Yapılan araştırmalar panik anında frene yeterince kuvvet uygulanamadığını göstermiş bu özellik sayesinde araç panikle frene bastığınızı anlayıp freni güçlendiriyor_
    Ebd,abs -ba ....
    Gergili-güç limitörlü emniyet kemeri
    arkadan darbede öne açılan kafalıklar
    Kaza anında katlanabilen direksiyon kolunu
    isofix
    Otomatik kapı kilitleme sistemi



    DİREKSİYON DESTEKLİ VSC+ YA ÖRNEK _color=#9999CC]Teşekkürler @lordford50 _
    ''''''Esp, tcs ...
    Bir kere viraja sert girdim,
    Âdeta kontrolü elimden aldı,
    Fren yaptı, direksiyon sertleşti, bir ikaz lambası yandi vs.
    Anlık birşey olduğu için tamda anlayamadım. ''''''




    TRC NEDİR TOYOTA SİTESİNDEN AYNEN ALINTI
    Elektrikli Çekiş Kontrol Sistemi (TRC), hızlanma sırasında çekişin olduğu tekerleklerde savrulma tespit edildiği zaman motor gücünü otomatik olarak azaltır. Ayrıca hem çekişin düzeltilmesini sağlamak için fren basıncını ayarlar, hem de hızlanma ve yavaşlamanın kontrolünü kolaylaştırır.



    NOT:Sırf bunu denemek için çamurda pati çektirdim. Pati çeken tekre araç tak tak tak diye fren uygular sanırsınız aracın altına taş girdi.Tak tak vururken araç çamurun içinde usul usul ilerliyor yani karda ve çamurda oldukça güzel bir sistem tabii virajlara hızlı girdiğinizde ve su birikintisine girdiğiniz zaman da hayat kurtaran bir sistem,yaşadım biliyorum







    TRC NEDİR VİDEOSU





    İç mekan-Konfor...


    ESP,DEPO VE KAPUT AÇMA TUŞU

    İç mekan oldukça geniş ..Ön göğüs yumuşak malzemeden imal edilmiş,iç mekan kalitesi d sınıfına yakışır ama passat ya da insigniayı karşılaştırma yapamayacağım, ben kendi gördüklerimi aynen aktarıyorum



    ÇİZGİLİ İÇ MEKAN PLASTİĞİ YAKIN ÇEKİM


    ÇİZGİLİ ÖN YUMUŞAK KISIM YAKIN ÇEKİM



    Klima oldukça iyi hemen ısıtıp soğutuyor dual-otomatik klima çok başarılı ayrıca arkada oturanlar için hava koltuk altlarından gelebiliyor.
    Eksi kısmı D sınıfı araçta neden kol dayamanın arkasına açılıp kapanan hava çıkış kanalı koymazlar.Yine ayaktan gelen hava kışın iyi ama yazın uzun yolda arkadakilerin ayakları üşüyebilir diye düşünüyorum

    Arka taraftaki klima üfleme kısmı bazıları için gereksiz gelebilir ama soğuk zamanlarda özellikle arkada çocuklar ya da yaşlılar oturuyorsa bu nimetin faydasını görürsünüz.Arka tarafı ısıtmak için son devir açtığınız klima öndekilere termal sauna etkisi yapar ve çok bunalır arka taraf ise aç şu klimayı üşüdük diye söylenirler Bence her araçta olmalı

    KLİMA TUŞLARI VE ÖN ORTA KONSOL









    Katlanan aynalar-ot. kararan ayna-anahtarsız giriş-anahtarsız çalıştırma konfor konusunda oldukça güzel ayrıntılar.Yine şöför koltuğunun bel desteği de elektronik.. bir düğme ile sağlanıyor.
    Keşke ön yolcunun da bel ayarlama düğmesi olsaydı dedim birde yolcu koltuğunun yükseklik ayarı da yok..Bu da eksi yönleri....

    Direksiyonun yükseklik ve derinlik ayarı bulunuyor.Direksiyon üzerinde bluettoth tuşları ,yol bilgisayarı ayar tuşu, ses tuşları ve radyo frekans ayarlama tuşları bulunuyor.


    Aynalar gayet büyük ve aracın koca poposunu rahatlıkla görüp idare edebiliyorsunuz Ayrıca aynalarda led sinyaller bulunuyor


    DİREKSİYON VE TUŞLAR





    Radyo ve hoparlörler oldukça yeterli hızlanınca müziğin sesini otomatik artıran özellikte mevcut.6 Hoparlörlü müzik sisteminde bass ve tizler gerçekten tatmin edici bir ses vaad ediyor.Basit görünen cd çalar ve teybin tok ve kaliteli bir sesi var.Teyp sıradan doldurulan mp3 cdlerini de çalabiliyor yani track cd zorunluluğunuz yok.Sesi sona dayayıp normal bass lı şarkılarda kapılarda titreme benzeri cızırtı yapmıyor gönül rahatlığıyla sesi sonlayabilirsiniz bizden geçti gerçi de gençler pek seviyor böyle müzik dinlemeyiBunu bile denediğime göre ne kadar pimpirikli biri olduğumu söylememe gerek yok sanırım
    Yine 6 lı cd çalar bulunmakta.Navigasyonlu,dvdli teypler 2013 ve 2014 te bulunuyor- 2013-2014 lerde arka görüş kamerası da mevcut

    ÇAKMAKLIK KÜLLÜK VE VİTES KUTUSU





    Ön kol dayamanın içinde hareketli bardaklık 12v çakmak girişi birde aux bulunuyor.Bu ayrıntılar güzel eksi tarafı ise usb girişi yok.Ama bir üst donanımda bulunuyor.

    Soğutmalı torpido ise bulunmuyor japon üretici kesin bu zımbırtılar sorun çıkarır diye koymamış anlaşılan

    KOL DAYAMANIN İÇİ







    Yağmur ve karanlık sensörleri iyi çalışıyor sıkıntı görmedim şimdilik....Yine farlar servisten zenonlu olduğu için aydınlatma yeterli ama afl keşke olsa dedim yeni modelelrde var mı bilemiyorum.

    Tıkırtı... bozuk yollarda sinirimi bozan ses geliyordu nedenini bu gün buldum gözlük konulan yerde gözlüğüm vardı tıkırtı nedeni oymuş İç mekan işçiliği iyi plastikler ince oluklu bir malzemeden yapılmış hafif yumuşak ve oluklu olduğu için kalite hissi veriyor ama eksi yönü temzilemesi biraz zor çizik belli ediyor.Aracı çoğunlukla dişli ve çukuru bol olan bir asfaltta kullanıyorum hafif süspansiyon sesinden başka içeride tıkırtı çıtırtı pıtırtı kımıltı yok

    Aracın arka kısmında şaft tüneli yok bu arkada oturanlar için oldukça iyi bir özellik


    Koltuklar oldukça rahat ne sert ne yumuşak çok uzun yola çıkmadım ama yoracak gibi durmuyor.Arka koltuklar 1 ve 2 parça şeklinde ya da tamamı yatırılabiliyor.Yine arka yolcular için bardaklık koltuğun içinde gömülü durumda istediğiniz zaman açabiliyorsunuz.Açtığınız zaman içeride bir kapak görünüyor oradan da bagajı açmadan bagaja ulaşabiliyorsunuz

    El freni start stop tuşunun altında dokununca el freni çekiyor kendine doğru çekince bırakıyor.Yine el frenini çekili yürürseniz otomatik atıyor ve yokuş kalkış özelliği gibi çalışıyor.Bana göre eksi tarafı el freni tuşunun ta start stop yanında olması.... Vitesin yanına yapsalar daha kullanışlı olur diye düşünmedim değil ama japonlar işte hepsi bi elden ayrı


    Dokunmatik el freni ile ilgili dip not:


    Eğer el freni tuşuna 3 saniyeden fazla basarsanız el freni kurulmaya başlıyor özellikle giderken arka kaydırmak isterseniz bu tam size göre İnsan neden böyle bir şey yapar derseniz yol boşken ve yerler karlıysa insanı bazen şeytanlar dürtüyor hızlı olmamak koşuluyla yapmak çok eğlenceli
    Birde akü bitti el freni takılı kaldı diyelim o zaman bagajı açıp halıyı kaldırıyoruz küçük bir delik var arka solda yine küçük demir var o demiri o deliğe sokup yaklaşık 600 tur ters çevirerek el frenini boşaltabiliyorsunuz.Tabii ki 600 tur çevirene kadar çekiçi çağırırım kasmam kendimi derseniz saygı duyarım


    START STOP TUŞU EL FRENİ TUŞU KONUMLARI



    KIRMIZI YANARKEN KONTAK AÇIK DEMEK






    START-STOP
    Anahtar yakınınızda olduğu zaman debriyaja bastığınızda tuşun ortasında yeşil ışık yanıyor ve düğmeye dokunuyorsunuz araç gerekli marşı yapıp çalışıyor.Debriyaja basmadan tuşa basılırsa ilk basma aksesuar modu 2. basma kontak modu 3. basma ise tekrar kapatma modu olarak karşımıza çıkıyor. Çalışırken tekrar basarsanız stop ediyor.Bildiğim kadarıyla hareket halinde basarsanız araç stop etmiyor.

    [b]ANAHTARSIZ GİRİŞ

    Anahtar küçük bir kibrit kutusu boyutunda ya da daha küçük diyelim, üzerinde kapı açma kapama ve bagaj tuşu bulunuyor baktığınızda fiziksel bir anahtar yok ama akü biterse diye anahtar üzerine gizli küçük bir anahtar var o anahtarla da kapıları açabiliyorsunuz.




    Araca yaklaşıp elinizi ön iki kapıdan birinin mandalına atarsanız araç otomatik açılıyor.Yine kapıyı kapatıp tutamağı kavramadan üzerine hafif dokununca da kilitliyor.Bagaj da sadece yanına gidip düğmesine dokunuyorsunuz o kadar.Akşam araca yaklaşınca elinizi atmadan iç ışıkları yanıyor eğer arka kapıya yaklaşırsan sadece iç arka tarafın ışıkları yanıyor.Ön taraf açma kulpuna dokunursan sadece ön tavan lambası yanıyor

    DİREKSİYONUN SOL ALT KISMI KUMANDA DÜĞMELERİ




    Olmasını istediğim 1 özellik ise bu araçta bulunmuyor bir çok c sınıfı araçta bulunan konfor modlu sinyaller bu araçta bulunmuyor

    Bluetooth destekli görüşme imkanı da sağlayan araçta bu kontrolleri direksiyondan yapabiliyorsunuz. Yine sinyal far kollarını kullanırken kalite hissi beni memnun etti basit çıt çıt yerine tok bir sesi ve geçişi var (Bu kısmı niye yazdım bilmiyorum )

    Ekleme: Bluetooth telefonla eşleştirdim resmen muhteşem bir şey. bluetooth açık taraca binince araç çalışır çalışmaz hemen eşleşiyor ekranda telefonun kaç çizgi çektiğini gösteriyor.Telefon gelince hoparlörlerden melodi çalıyor ve tuşa dokunup konuşuyorsunuz. Yolculukta ve dururken konuşma yaptım konuştuğum insanlar sesin iyi geldiğini söylediler yani hakkaten sistem çok kaliteli işliyor.

    Hız sabitleyiciyi kurmak ve hızı ayarlamak kolay küçük bir kolla her şeyi rahatça halledebiliyorsunuz.Ama direksiyonda olsaydı düğmeleri bence daha iyi olurdu.

    Bilgi ekranı renkli olabilir diye düşündüm koca koca pikselli ekranlardan bıktık artık az renkli olsa güzel olurmuş.Yol bilgisayarında extra olarak anlık tüketim ve arkada oturanların kemer takıp takmadıkları görünüyor.Yine ısıtmalı aynalarda araçta bulunmakta.

    Ön kapı içlerinde açılınca yanan ayak kısmını aydınlatan lambalar bulunuyor.Yine güneşliklerin aynasını açınca da ışık yanıyor.Ekleme:Çakmaklığın kenarı ve küllükte de ışık varmış yeni gördüm


    KONTAK AÇIKKEN GÖSTERGE...




    Kapı kollarında yani 4 kapıda da eşya bölmeleri mevcut ve oldukça bonkör alanlar sunabiliyor.Yine vitesin yanında üstü açılıp kapanan bir bardaklık bulunuyor.

    Direksiyonun sol altında küçük bir kapaklı bozuk para yeri var gayet kullanışlı olabiliyor.Özellikle otopark çıkışlarında ya da hanım fırından 2 ekmek al deyince direk oradan parayı alabiliyorsunuz

    BOZUK PARA YERİ ,ŞÖFÖR KAPISI VE YAN KAPI İÇLERİ










    Göstergeden de anlaşılacağı üzere vites yükseltip düşürmenize burnunu sokan yukarı aşağı ok işaretleri de bulunuyor ona uyarsanız 80 le giderken 5. vites 85 i geçince 6 . vitese takmalısınız.
    Araçta far yıkama sistemi de bulunuyor gayet güçlü su püskürtüyor


    Motor sesi 4.500 den sonra hafif duyulmaya başlıyor i...Rüzgar sesini 140 km/h de açıkçası duymadım sonrasını da bilemiyorum.

    Amortisörler bana biraz sert geldi ama lastiği de değiştirince daha objektif bilgilendirme yapabilirim.


    LASTİKLERİ DEĞİŞTİRDİM.

    Resmen önceki lastikler taşmış benim haberim yokmuş.Kumho ku31 taktığım günden beri pütürlü asfaltta ses neredeyse yok kaymak asfaltta ise uykunuz geliyor. artık çukurlarda araç tak diye vurmuyor her şey lastikmiş onu anladım. Artık daha konforlu bir aracım var


    BAGAJ

    Anaokulu işletmiyorsanız bagajınız 2 ve 3 çocuklu aileye yetecektir. Bagaj Hacmi 509 lt... Toki'ye göstermeyin bagaja 116 konut 1 iş yeri kurmak için sizi sürekli taciz edebilir







    2014 avensis inceleme video

    http://teknoseyir.com/toyota-avensis-1-6-valvematic-elegant-extra-sedan-incelemesi

    2012-2013 Avensis ayrıntılı resimler ve inceleme Teşekkürler @İnsan Azmanı















    yeni kasada bulunan extra özellikler

    +toyota touch
    +geri görüş kamerası
    +arka cam perdeleri
    +ledli gündüz farları
    +alcantra deri koltuk döşemesi
    +ahşap ceviz kaplama
    +Arka stop grubu led





    5 BİN KM İZLENİMLERİM

    Avensis 5bin Km izlenimlerim.

    *Araçta tek sorun lpg de tekleme yapmasıydı onu da lpg servisi 20 liraya yazılım güncelledi ve geçti çok sıkıntılı bir durum değildi zaten şimdi gaza tam yüklensem bile lpg de tekleme takılma olmuyor.Lpg romano

    * Araç şu an 48 binde. Dediğim gİbi bir sorun olmadı çok şükür sağından solunda seste gelmiyor günlük 70 k m yol yapıyorum yolun yaklaşık 5-6 km si bozuk çukurlu ve virajlı dağ yolu (Hızım bazen 30 a düşüyor çünkü hızlı girsen altı bile sürtebilir öyle bir yol )ona rağmen araçtan herhangi bir ses gelme durumu yok.

    Lpg de yakıt durumu.Yol bilgisayarının yaklaşık yüzde 15 i olarak yakıyor. Örneğin 6 litre gösteriyorsa 6.9.LT civarında lpg yakıyor.

    Koltukların yanal destekleri yeterli yolculuk sırasında sert virajlarda sağa sola dönerken koltukta gayet düzgün durabiliyorsunuz.

    Bu arada daha yeni öğrendim aracın tüm cam açma düğmeleri tek tuşla açılıp kapanıyor.Ayrıca ışıklandırmaları da bulunuyor.

    Mıcırlı yerlerde ya da hafif çamurda patinaj çektirdiğiniz anda trc hemen devreye giriyor ve patinajı durduruyor.Bu kadar çabuk deveye girmesine açıkçası şaşırdım.Arada bir denemek için patinaj çektirmeye çalışıyorum hemen devreye giriyor.Doğal olarak esp yi denemedim Tehlikeli durum yaşamadığım için.





    TAM DONANIM LİSTESİ














    ARACIN KULLANMA KLAVUZU 2009-2010-2011 +70 MB+

    ARACIN KULLANMA KLAVUZU


    Teşekkürler @Power7Gear




    HB den aldığım havuzlu paspasların görüntüsü orijinal kadar olmasa da iyi uydu ve gayet kaliteli









    Bakım/Parça Ücretleri



    +Bakımlar 10 bin de yapılyor.Yetkili servise gitmedim ama özel servisler gayet uygun orijinal parçalar kullanılmasına rağmen...

    40 bin bakımı konuma bakabilirsniz corolladan fazla değil ayrıca parça fiyatları da oldukça iyi..Konu linki aşağıda....
    Bakım masrafları linki


    +++++++++++Bonuslar++++++++++
    2005 Model 110 bg Avensis yakıt tüketimi konusu
    Teşekkürler @Hug
    YAKTI TÜKETİMİ KONUSU

    T27 avensis plaka lambaları sökme/led takmak için
    lamba değiştirme link




    Bonus---2--Orijinal sileceklerinizi değiştirmeyin sadece lastiğini değiştirin hem daha ucuz hemde orijinal sileceklerin performansı hiç bitmesin
    Fotoğraflı silecek değişim linki 2011 avensis

    ]SONUÇ VE DEĞERLENDİRME (KİŞİSEL YARGILAR İÇERİR /Tartışma amacı yoktur!)

    2010-2011-2012 C sınıfı Boş Corolla civic jetta parasına bu aracı aldım piyasası Passat hariç diğer D sınıfı araçlar gibi biraz ağır ama bu elden çıkarılmaz anlamına gelmiyor corollayı bir haftada elden çıkarırsan bu aracı da en fazla 2-3 hafta içinde elden rahatlıkla çıkarabilirsininiz. Haliyle alan adamlar uzun süre binmek için alıyorlar.Yakıtı civic ve corollayla neredeyse aynı donanım zenginliği sessizlik tok görüntü ferah iç mekan ve yayla gibi bagaj ise size aracın extraları olarak geri dönüyor.
    Ben mantıklı bir seçim yaptığımı düşünüyorum eğer düşünen varsa pişman olmayacağı araçların başına bu aracı ekleyebilir.Ha ben mahalle baskısına yenik düşerim derseniz almayın gidin c sınıfı araç alın.Tercih meselesi herkese saygı duyuyorum.Ben en az 8-10 sene binerim diye düşünerek aldım tabii ki Allah nasip ederse...


    Daha iyileri sizlerin olsun inşallah.Allah cümlemizin tekerine taş değirmesin malum para kolay kazanılmıyor kolay kazananlar ise zaten bu arabaların yüzüne bakmıyor...


    Vaktim oldukça güncelleyeceğim arkadaşlar... maksat alacak arkadaşlara faydamız olsun yoksa marka fanatiği değilim internette araştırma sayısı az kullanan da haliyle az ben bu konunun sıkıntısını çok çektim başkaları çekmesin


    Sizin sayenizde bende persembe gunu avensis extra 2012 model alacam.
    bu guzel, yararlı, faydalı paylasım için çok tşkler.




  • Allah içinize sindirsin kaza bela vermesin @aydincell
  • Arkadaslar erzurum için Kış lastiği alaçam ne oneriyorsunuz? Birde kasko yaptıran varsa ne kadara yaptırdı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turk110

    Arkadaslar erzurum için Kış lastiği alaçam ne oneriyorsunuz? Birde kasko yaptıran varsa ne kadara yaptırdı?

    bana da o dert düştü kumho düşünüyorum bende, bir aya kadar alayım da hazırda dursun diyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turk110

    Arkadaslar erzurum için Kış lastiği alaçam ne oneriyorsunuz? Birde kasko yaptıran varsa ne kadara yaptırdı?

    Michelin Alpin, Goodyear Ultragrip ve Continental Wintercontact serilerine bakmanizi tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Power7Gear

    Kış lastikleri için sıfır çıkma 16" Corolla kara jant almanızı tavsiye ederim. Ayrı takım yapmanız lastikler açısından da sağlıklı olacaktır.
    16" Jant + 16" lastik fiyatı da 17" lastik fiyatını toplamda geçmeyecektir.



    Dikkate alın derim...

    Ayrıca Bridgestone, Lassa veya Petlas almanızı tavsiye ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Power7Gear -- 1 Eylül 2014; 22:05:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Power7Gear

    quote:

    Orijinalden alıntı: Power7Gear

    Kış lastikleri için sıfır çıkma 16" Corolla kara jant almanızı tavsiye ederim. Ayrı takım yapmanız lastikler açısından da sağlıklı olacaktır.
    16" Jant + 16" lastik fiyatı da 17" lastik fiyatını toplamda geçmeyecektir.



    Dikkate alın derim...

    Ayrıca Bridgestone, Lassa veya Petlas almanızı tavsiye ediyorum.

    kaçtır söylüyorsun aklıma yatmıyor değil ama hangi corolla jantı uyar 16 inch çıkma sahibinden de görüyorum ama yardımcı olur musun? sen öyle mi yaptın peki?
  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.