Bildirim
2011 Toyota Avensis_T27_Ayrıntılı İnceleme/Fotoğraf/Karşılaştırma/2013Kasa Eklendi (208. sayfa)
Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Benim arka balatalar ilk kez değişiyor, önler hala ilk balatalar.
Ama sayenizde bir şüphe oluştu ben de ve yüksek ihtimal sebep bu:
Geçtiğimiz eylül ayında yağ değiştirken liftte balata bitik diye sağ arka tekeri açmıştı tamirci.
Tabi pistonu geri itme olayı yapılmadığı için kaliperi geri takmakta zorlandı vs.
Kesin orada yırtıldı o toz keçesi.
İşte bu yüzden bu adamlara gitmeyi hiç sevmiyorum. Lanet olsun...
Balata yağlayıcı gibi bir malzeme ile balataların geçtiği yerleri, pistonun ve kaliperin bastığı yerleri yağladım.
Pimler o kadar rahat çalışıyordu ki onları hiç kurcalamadım. -
hayatımda ilk kez kaliper sökmüş ilk kez kaliper pistonlu ittirmiş biriyim ben bile döndürürken bu lastik kopacak şimdi diye krrka korka döndürdüm ama bir şey olmadı. usta artık nasıl giriştiyse oraya zira aleti ile yapınca oranın yırtılması zor gibi araçlarımız neredeyse aynı model olduğuna göre durum bence bu.quote:
Orijinalden alıntı: Power7Gear
Benim arka balatalar ilk kez değişiyor, önler hala ilk balatalar.
Ama sayenizde bir şüphe oluştu ben de ve yüksek ihtimal sebep bu:
Geçtiğimiz eylül ayında yağ değiştirken liftte balata bitik diye sağ arka tekeri açmıştı tamirci.
Tabi pistonu geri itme olayı yapılmadığı için kaliperi geri takmakta zorlandı vs.
Kesin orada yırtıldı o toz keçesi.
İşte bu yüzden bu adamlara gitmeyi hiç sevmiyorum. Lanet olsun...
Balata yağlayıcı gibi bir malzeme ile balataların geçtiği yerleri, pistonun ve kaliperin bastığı yerleri yağladım.
Pimler o kadar rahat çalışıyordu ki onları hiç kurcalamadım.
kaliperler sağlıklı çalışıyor ise iyi zira benimkinde hiç yağ kalmamıştı usta önceden yağladı mı bilmiyorum hakkını almayayım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Arka balata değişiminde alet kullanmaya gerek var mıydı yahu? Ben arkaları aletsiz rahat değiştirmiştim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bugün bende tam 5 yıl önce aldığım aküyü değiştirdim. D24 varta.
Yenisini de varta aldım d24 315 TL 6taksit. Mutlu 300 TL dediler ama zamanında mutlu akü eski arabamda hiç hoş hatıralar bırakmamıştı. Akü piyasası çok pahalı. Alacak olanlara Denizlide fiyatlar
Yiğit akü 330 TL
Mutlu akü 300 TL
Varta akü 315 TL
Duracell 350 TL
Magnet marelli 285 TL
Esan akü 285 TL
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Pistonu nasıl içeri itmiştiniz? Ben kargaburun pense ile yaptım. Pek rahat olmadı.quote:
Orijinalden alıntı: x-calibur
Arka balata değişiminde alet kullanmaya gerek var mıydı yahu? Ben arkaları aletsiz rahat değiştirmiştim. -
Balataları aldığımız yer ufak diş macunu gibi tüpte bir sıvı verdi. Ben onunla yağladım önceki mesajda bahsettiğim, pistton yüzeyi, kaliperin karşı tarafını, balata kulaklarını vb. -
Uzun zaman oldu hem ilk defanın heyecanı hemde ön taraftakileri değiştirememenin stresi ile olayı tam hatırlamıyorum ama herhalde zorlanmadan iktirmiştim yada iktirmeme gerek kalmamıştı. Ön taraf kesin alet gerektiriyor iktirilmiyor,ama arkada kolay değişim yapmıştım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ramazan ayınız mübarek olsun. Mini stepne konusunda düşünceleriniz nedir.
yeni arabalarda stepne verilmediği için tamir kiti ile yollara çıkıyorum. Ama içimde devamlı bir tereddüt. Almaya gerek bar mı sizce.
Bizim araçlar için uyumlu olan nedir. Bi tane 2. El buldum. Temiz. 5x112 bizim arabalara uyar mı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba arkadaşlar. 1.8 cvt almayı düşündüğüm araçlardan biri. Bir sorum olacak. Bu araçların stepnesi ince boy lastik mi? Lpg için soruyorum. Lpg takılırsa simit tank takılabiliyor mu? -
Stepne orjinal Jant ve lastik şeklinde. En güzeli tankı yerleştirip stepneyi evde muhafaza ediyoruz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Uzun seyahatlerden...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aracı servise götürdüm. Şanzıman yağ değişimi için. Araç 206.000 km de. Servis 2 yıl geçerli 750₺ karşılığında motor, şanzıman ve diferansiyeli içeren garanti teklif etti. Aracın km sini göz önüne alınca ve aracı uzun süre kullanmak istediğim için mantıklı geldi. Sizin de fikrinizi almak isterim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
tam olarak neleri kapsadığını sorun.servisler katranla şeytan avlar.garantinin içinde en ufak bir şeyde servise gitmen bakımları servise yaptırman.Bayramlarda servis müdürüne tebrik sms'si atman,5 sene sonra zorla sıfır raw4 alman şerhi koymuş olabilirler.bunlar yoksa 500e anlaş. adamlara gaz ver bu avensis en az arıza yapan araç listesinde sürekli birinci,wolksvagen mi bu? zaten bozulmaz 500e anlaşalım tiko para verem de olmaz derslerse siz bilirsiniz bakımları da sizde yaptırmam falan de nakavt et onları orda başlarını minderden kaldırma sürt yerlere ağızlarını burunlarını(ne diyorum ben ya /oruç vurdu galiba) neyse sakinim :)quote:
Orijinalden alıntı: kaptan@07
Aracı servise götürdüm. Şanzıman yağ değişimi için. Araç 206.000 km de. Servis 2 yıl geçerli 750₺ karşılığında motor, şanzıman ve diferansiyeli içeren garanti teklif etti. Aracın km sini göz önüne alınca ve aracı uzun süre kullanmak istediğim için mantıklı geldi. Sizin de fikrinizi almak isterim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyzade0606 -- 17 Mayıs 2019; 10:29:35 >
-
Arka balataları değiştirdikten sonra el freni sıkılık ayarı gerekiyor mu?
Techstream de böyle bir ayar vardı. -
hayır.gergi sensörü var.kendi ne kadar sıkacağını bilir. Ayrı ecu ile yönetiliyorquote:
Orijinalden alıntı: |Murat|
Arka balataları değiştirdikten sonra el freni sıkılık ayarı gerekiyor mu?
Techstream de böyle bir ayar vardı. -
Bu iş için techstream alacaktım çinden, vergi muafiyeti kalktı. Gittgidiyor gibi sitelerde satılıyor neyse ki. Faydalı bir cihaz.quote:
Orijinalden alıntı: beyzade0606
hayır.gergi sensörü var.kendi ne kadar sıkacağını bilir. Ayrı ecu ile yönetiliyor
Alıntıları Göster
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Belki bilginiz vardır ama, arka balata değişimi ile ilgili olarak dikkatinizi çekmek istediğim bir detay var:
Kaliper pistonu üzerinden karışıklı iki kanal var. Arabaya göre iç tarafta kalan balatanın üzerinde de pim var. Balatadaki pimin, pistondaki kanallardan birisine denk gelmesi gerekiyor. Bu sayede arka balatalar eskidikçe piston içerisindeki cıvata sayesinde kendi kendine ilerlemiş oluyor.
Arka balata değiştirirken buna dikkat etmekte fayda var.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
balatadaki pim ile piston kanalı ilişkisini çözemedimquote:
Orijinalden alıntı: Power7Gear
Belki bilginiz vardır ama, arka balata değişimi ile ilgili olarak dikkatinizi çekmek istediğim bir detay var:
Kaliper pistonu üzerinden karışıklı iki kanal var. Arabaya göre iç tarafta kalan balatanın üzerinde de pim var. Balatadaki pimin, pistondaki kanallardan birisine denk gelmesi gerekiyor. Bu sayede arka balatalar eskidikçe piston içerisindeki cıvata sayesinde kendi kendine ilerlemiş oluyor.
Arka balata değiştirirken buna dikkat etmekte fayda var. -
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X