Şimdi Ara

2009 audi A4 1.8 tfsi multitronic (160hp) yardım.... (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
91
Cevap
1
Favori
30.431
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Hocam takip ettiğim bir araç A4 1.8 TFSI.
    ABT chip ile garanti bozulmadan 120hp versiyonda 160hp versiyonda 211hp olabiliyor.
    A4 1.8TFSI modelleri ucuzdan pahalıya sıralatınca makas çok çok geniş. Alttan itibaren sıradan bakacaksınız.
    Bir kaç net kriter ilanları kolaylıkla elemenizi sağlar.
    1-Maksimum km seçeneği
    2-Pert kaydı durumu
    3-Hafif ufak çaplı kazalar ve hasar kayıtları
    4-Parça değişen lokal boyalar vs.
    5-Kusursuz araçlar.

    60 binin altında araç rahatlıkla bulabilirsiniz. Kriterlere göre seçim yapmak size kalıyor. Ancak şahsen makyajdan sonraki led stoplu olanlardan tercih ederdim. Ufak tefek değişen boya önemli olmamakla birlikte yüksek km tercih etmezdim. Ancak ne kadar yazarsam yazayım esas olan aracın kendisidir. Hiç değişeni olmayan kusursuz diye ilan açılan düşük km'li bir araç vardır ki aynı fiyata değişenli boyalı araca tercih edilmez.

    Çok sağolasın hocam zahmet edip yazmışsın bunca şeyi. Bu makyajlanan kasalar 2010 ve sonrası değil mi ? eğer öyle ise benim bütçemi aşabilir. Birde bahsettiğim bu araç hangi fiyat aralıklarda normal diyebiliriz ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arshill

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Hocam takip ettiğim bir araç A4 1.8 TFSI.
    ABT chip ile garanti bozulmadan 120hp versiyonda 160hp versiyonda 211hp olabiliyor.
    A4 1.8TFSI modelleri ucuzdan pahalıya sıralatınca makas çok çok geniş. Alttan itibaren sıradan bakacaksınız.
    Bir kaç net kriter ilanları kolaylıkla elemenizi sağlar.
    1-Maksimum km seçeneği
    2-Pert kaydı durumu
    3-Hafif ufak çaplı kazalar ve hasar kayıtları
    4-Parça değişen lokal boyalar vs.
    5-Kusursuz araçlar.

    60 binin altında araç rahatlıkla bulabilirsiniz. Kriterlere göre seçim yapmak size kalıyor. Ancak şahsen makyajdan sonraki led stoplu olanlardan tercih ederdim. Ufak tefek değişen boya önemli olmamakla birlikte yüksek km tercih etmezdim. Ancak ne kadar yazarsam yazayım esas olan aracın kendisidir. Hiç değişeni olmayan kusursuz diye ilan açılan düşük km'li bir araç vardır ki aynı fiyata değişenli boyalı araca tercih edilmez.

    Çok sağolasın hocam zahmet edip yazmışsın bunca şeyi. Bu makyajlanan kasalar 2010 ve sonrası değil mi ? eğer öyle ise benim bütçemi aşabilir. Birde bahsettiğim bu araç hangi fiyat aralıklarda normal diyebiliriz ?

    Evet 2010 olmalı ama 2009 çıkışlı 2010 modellerde olabilir.
    Açıkçası A4 alımında bütçem 65 civarlarında olurdu. Ne çok verip değer kaybını ve bütçeye gelecek ek yükü ne de en ucuzlardan bir taneyi alarak sorun çıkarma riskinin artmasını istemezdim. Şans vardır öyle bir araç denk gelir fiyatı 60 olur 65 istenenden çok daha iyidir. Bu işler birazda şans kısmet işi.








  • 4. araç 2008 manuel ve 120 lik. fiyatıda 2009 otomatiklerle aynı. Temiz ama pahalı sanki.
    3.araç 2009 manuel 120 lik. çok hoş görünüyor ama marttan buyana da satılamamış ilginç :S
    2.araç bütçemi aşar :)
    1.araç güzel görünüyor. Ama sormak lazım tabi..

    teker teker inceledim hocam eline sağlık.

    otomatik ile düz vites arasında yakıt çok farkeder mi dersiniz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arshill

    Peki neden öğretmenler bu tarz arabaları tercih etmezler fikriniz var mı ? Alacak parası yok şıkkını eliyorum çünkü bu fiyatlara sıfır araç alan arkadaşlarım var ¿

    Kullanım maliyeti (bakim,vergi,yakıt,kasko vs) daha fazla.
    Sıfır olmadığı için daima risk taşıyor,alan insan o kadar para vermişken sıfır olsun istiyor.
    Genel olarak da sıfır c srgment mi yoksa ikinci el d segment mi sorusu hep vardır. Genelde de sıfır tercih edilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    quote:

    Orijinalden alıntı: arshill

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Hocam takip ettiğim bir araç A4 1.8 TFSI.
    ABT chip ile garanti bozulmadan 120hp versiyonda 160hp versiyonda 211hp olabiliyor.
    A4 1.8TFSI modelleri ucuzdan pahalıya sıralatınca makas çok çok geniş. Alttan itibaren sıradan bakacaksınız.
    Bir kaç net kriter ilanları kolaylıkla elemenizi sağlar.
    1-Maksimum km seçeneği
    2-Pert kaydı durumu
    3-Hafif ufak çaplı kazalar ve hasar kayıtları
    4-Parça değişen lokal boyalar vs.
    5-Kusursuz araçlar.

    60 binin altında araç rahatlıkla bulabilirsiniz. Kriterlere göre seçim yapmak size kalıyor. Ancak şahsen makyajdan sonraki led stoplu olanlardan tercih ederdim. Ufak tefek değişen boya önemli olmamakla birlikte yüksek km tercih etmezdim. Ancak ne kadar yazarsam yazayım esas olan aracın kendisidir. Hiç değişeni olmayan kusursuz diye ilan açılan düşük km'li bir araç vardır ki aynı fiyata değişenli boyalı araca tercih edilmez.

    Çok sağolasın hocam zahmet edip yazmışsın bunca şeyi. Bu makyajlanan kasalar 2010 ve sonrası değil mi ? eğer öyle ise benim bütçemi aşabilir. Birde bahsettiğim bu araç hangi fiyat aralıklarda normal diyebiliriz ?

    Evet 2010 olmalı ama 2009 çıkışlı 2010 modellerde olabilir.
    Açıkçası A4 alımında bütçem 65 civarlarında olurdu. Ne çok verip değer kaybını ve bütçeye gelecek ek yükü ne de en ucuzlardan bir taneyi alarak sorun çıkarma riskinin artmasını istemezdim. Şans vardır öyle bir araç denk gelir fiyatı 60 olur 65 istenenden çok daha iyidir. Bu işler birazda şans kısmet işi.

    A4 geçen sene makyajlandı.2012 model olarak makyajlı-makyajsız var.
    A4 ü kesinlikle manuel önermem.Satması büyük dert hele benzinlinin.Dizelini bile forumdan bir arkadaş aylarca satamadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczman2000

    A4 geçen sene makyajlandı.2012 model olarak makyajlı-makyajsız var.
    A4 ü kesinlikle manuel önermem.Satması büyük dert hele benzinlinin.Dizelini bile forumdan bir arkadaş aylarca satamadı.

    Led stop opsiyon donanım arasında mıydı? Sanki 2010 önceki versiyonlarda led stop hiç görmedim gibi geliyor.
    Manuel A4'lerin ikinci elde ağır gittiğini okumuştum. Eğer kullanıcı açısından otomatik şartı yoksa satma zamanı bi tarafa alım sırasında pazarlık kozu olarak değerlendirilebilir.
  • Bunu sahibindeni gezerken farkedebiliyosun zaten en eski ilanlar manuel ilanlar. İnsanlar o parayı verdikten sonra neden manuel olsun ki die düşünüyor demek ki.

    Yine de her türlü tavsiyenızı bekliyorum.
  • İLk defa kasko yaptırıcam. Kasko ve sişgorta ücreti ne kadar olur bi fikri olan var mı ? 2009 A4
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arshill

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-audi-audi-a4-tfsi-multitronic-120-ps-orjinal-tertemiz-131208105/detay

    2011 audiler çok ucuz o meşhur led paketi olmadığı için mi acaba.

    Fabrikadan çıktığı gibi bir araç.Sadece üstüne replika jant eklenmiş.Ama fiyat bence uygun.
    http://forum.donanimhaber.com/m_39649014/tm.htm benim aldığım aracın konusu.Buradan yakıt tüketimi vs. hakkında bilgi sahibi olabilirsin.




  • 2009 Audi A4 1.8 TFSİ 160Bg araç sahibi olarak izlenimlerimi anlatayım.

    Araç yaklaşık 3 aydır bende.

    Bu araçların en çok merak edilen tarafı yakıtı sanırım. Genelde bu soruluyor. Yakıt konusunu şöyle aktarayım.
    Bu arabanın ya da motorun mu diyeyim, sevmediği bir şey var, o da Dur-Kalk. Yaptığınız güzergahlarda çok fazla dur-kalk varsa veya max. 20-30km hıza kadar çıkılabilecek sıkışık trafikte (özellikle İstanbulda) kullanıyorsanız, 100km de 10lt altını hayal bile etmeyin. Ben aldığımdan beri yakıt ortalamasını sürekli takip ederim, ortalamaya bakarım, aşağı yukarı hangi güzergahta ne kadar yakacağını kestirebiliyorum. Şöyle örnek vermek gerekirse, kısa mesafede, genelde 20-30km hızlarla ve yokuş olan yerlerde git gel yaptım (yani birbirine yakın evler arası taşıma, oraya git onu al bunu buraya bırak vs) bu süre içinde ortalama 14,5LT idi.
    Ama eğer güzergahınız uzun, ortalama 50-60km hızlarla gidebileceğiniz, yokuş pek olmayan, fazla dur kalk da yapmayacağınız yerlerde kullanıyorsanız ortalamanız 8lt civarında olur. Ben daha bu hafta sonu top0lam 30km yol yaptım, genelde dur kalk yapmayacağım uzun mesafeli yolda, ortalamam 7,4lt idi.

    Bu araçla şehirlerarası da gittim geldim, ortalama pek değişmedi. Şehirlerarası ortalaması 6,0 lt civarında.
    Genel ortalamayı da sorarsanız, aldığımdan beri 3000 km yaptım, bunun 1500km si şehirlerarası 1500 ü şehiriçi. Genel ortalama 8,1lt.
    Tabi bu ortalamaları tutturmak için genelde sakin ve dikkatli kullanırım. gittiğim güzergahta hafif yokuş aşağı varsa gaza basmam, araç zaten yokuş gördümü motor fireni çok düşük seviyede. Araç boştaymış gibi gidersiniz ve bu sırada yakıt tüketiminiz 0,0lt olur. Zaten bu tip yollarsa yakıt ortalamasını düşürürsünüz. Eski aracım Citroen c3 otomatikdi, yokuş aşağı da olsa öyle bi motor freni vardı ki, araçta gaza basmazsam yavaşlıyordu. ama bu araçta özellikle multitronik şanzımanda bu olay söz konusu değil. Araç sanki boştaymış gibi gidiyor. Ve C3 benzinli otomatikdi ve Lpg vardı. Şehiriçinde LPG de 30kr yakıyordu. Şimdiki aracım da ortalama 38 kuruş. Verdiği konfora göre çok da fark yok.

    Yani bunca söylediklerime göre aracın deposunu 260Tl ye doldurursunuz, şehiriçi trafiğine pek girmez dur kalk yapmazsanız 750km yaparsınız, Eğer trafiğe girerseniz 500-550. İkisinin arası olur derseniz de 600-650 km yaparsınız. Kullanım tarzınıza göre de değişir.

    Gelelim diğer konulara. Sorulan sorulara göre cevap vermeye çalışiyim.

    Şanzıman meselesi
    Bu araçta manuel ve 120bg olan modeli kesinlikle tavsiye etmem. Yakıt olarak pek de bişey farketmez. Manuel olsa belki bir ihtimal düşük yaktırma şansınız olabilir ama o da 0,4-0,5lt aşağısı ya olur ya olmaz. Bence Multitronic şanzıman konforundan vazgeçmeye değecek bir yakıt tasarrufu değil. Zaten herkesin de belirttiği gibi bu araçta 160bg ve otomatik vites olanlar tercih ediliyor.
    120bg Multitronic ve 160bg multitronic modelleri arasında fabrika verilerine göre yakıt farkı yok. Zaten aynı motorlar, sadece yazılımla gücü düşürülmüş modelleri (farklı ülkelerdeki vergi oranlarına göre yapılmış sanırım. Bize de kakalamışlar fiyat farklılaştırması diye)
    Ancak şunu belirteyim, kağıt üstünde yakıt olarak fark olmasa da, fiili kullanımda daha fazla güç istediğinizde gaza 120bg olan modelde daha fazla basma ihtiyacınız olacağı için ,120bg lik modellerin 160'lık olanlara göre daha fazla yakması muhtemel.
    Bir de şunu belirteyim. Şanzıman bazı kesimlerce konfor fakiri vb olarak değerlendirilmesine rağmen hiç de öyle değil. Normal modda giderken gaz tepkimesi biraz geç olabilir bunu da isterseniz spor moda alarak aşarsıız ani hızlanma isterseniz. Tek eksiği zaten şanzımanın bu. Gaza bastığınızda biraz geç tepki vermesi. Ama normal modda da olsa hızlanma geç de olsa tatmin edici. Bunun haricinde şanzıman motoru en ideal devirde tutması sebebiyle yakıt avantajı sağlıyor ve sonsuz dişli olmasından dolayı da 0 sarsıntı ile sürüş keyfini arttırıyor. Vites geçişi hissetmiyorsunuz. Ve Motor da o kadar sessiz ki, bazen aracın çalışıp çalışmadığını anlamıyorum. Yokuşta boğulma zorlanma vs de yok. Düz yolda gider gibi çıkarsınız.

    Gelelim masraflarına.
    Aracı ilk aldığımda kasko yaptırdım. Kasko ücreti 850TL ve kasko bedeli 70.000 TL. Tabi bunda aracın babamın üzerine olması, eski aracımızda bayaa bi hasarsızlık indirimi olmasının avantajı var. Yaklaşık 8 yıl hiç kaza olmadan kullandık eski aracı. Sizde nasıl olur bilmem biraz fazla çıkması muhtemel.
    Bakımlarına gelince şöyle söyliyim. Öğretmenseniz, belirli gelir seviyeniz varsa yetkili servislerden uzak durun. Zaten o fiyatlara alacağınız arabanın km si en düşük 60.000-70.000 civarında olur, garanti süresi de bitmiş olur. Bu yüzden yetkili servise gitmeye hiç gerek yok. İstanbulda aracın bakımını yaptıracak bir çok yer bulabilirsiniz. Yetkili servise gitmemeniz için kendimden örnek vereyim.
    Aracı ilk aldığımda filtreler ve yağ değişimi yapıldı, ve 4 balata değişti. Toplam 650TL verdim.
    Aynı işlemler için doğuş otodan fiyat aldığımda sadece filtre ve yağ değişimi için 650TL, 4 balata da işin içine girerse toplam 1.800TL fiyat verdiler. Gerisi sizin kararınız.

    Diğer meselelere kısaca değinerek bitireyim.
    Arka Stop LED modeller 2010 ve sonrasında standart olarak geliyor sanırım. 2009 modellerde yok. Sonradan taktırırsanız 800-900TL civarına yapıyorlar. Yurt dışından getirtme imkanınız olursa daha uyguna gelir sanırım.
    LPG konusunu biraz ben de araştırdım ama değecek gibi değil. 4500TL civarına takılıyor motor modeline göre, yeni çıkan bir sistem ne olacağı belli olmaz, o yüzden götürüsü getirisinden fazla olabilir. Ama takanları duymuştum, başlangıçta memnunlardı ama sonrasında ne çıkar bilmem. Ben takılmaması taraftarıyım. Bu aracı alıyorsanız verdiği itibar, gösteriş, konfor yanında bırakın biraz da fazla yaksın. Yoksa 20.000TL daha verip dizelini alın. Bence LPG bu araca gereksiz.

    Son olarak kendi görüşümü söyliyim. Bu aracı, ne 0 insignia 'ya, ne 0 jetta'ya ne de 0 Toyota Corola'ya tercih etmem. Gönlümde yatan bir araçtı aldım ve memnunum. Bence siz de aynısını yapın, düzgün bir araç alırsanız pişman olmazsınız. Ama gri renk tavsiye etmem aracı pek göstermiyor. Beyaz veya siyah olsun. Siyah olursa da içi bej ve deri olsun. Gösterişi daha da artıyo tabi ama kişisel zevk orasına karışmam.

    Ama araç alım aşamasında çok dikkatli olun, ben az kalsın kmsi düşürülmüş araç alacaktım son anda yırttım. Zaten az çok koltuk yıpranmasından (derilerde) anlaşılabiliyor. Ben hala baktığımda şubat mart aylarından kalma arabalar var sahibindende. Tabi ilanları yenilemişler hala ilanda. Onlara denk gelmeyin. Aracın ilanı max son 1 ay içerisinde olsun.

    Araçla ilgili soracağınız bir şey olursa sorabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Luti

    2009 Audi A4 1.8 TFSİ 160Bg araç sahibi olarak izlenimlerimi anlatayım.

    Araç yaklaşık 3 aydır bende.

    Bu araçların en çok merak edilen tarafı yakıtı sanırım. Genelde bu soruluyor. Yakıt konusunu şöyle aktarayım.
    Bu arabanın ya da motorun mu diyeyim, sevmediği bir şey var, o da Dur-Kalk. Yaptığınız güzergahlarda çok fazla dur-kalk varsa veya max. 20-30km hıza kadar çıkılabilecek sıkışık trafikte (özellikle İstanbulda) kullanıyorsanız, 100km de 10lt altını hayal bile etmeyin. Ben aldığımdan beri yakıt ortalamasını sürekli takip ederim, ortalamaya bakarım, aşağı yukarı hangi güzergahta ne kadar yakacağını kestirebiliyorum. Şöyle örnek vermek gerekirse, kısa mesafede, genelde 20-30km hızlarla ve yokuş olan yerlerde git gel yaptım (yani birbirine yakın evler arası taşıma, oraya git onu al bunu buraya bırak vs) bu süre içinde ortalama 14,5LT idi.
    Ama eğer güzergahınız uzun, ortalama 50-60km hızlarla gidebileceğiniz, yokuş pek olmayan, fazla dur kalk da yapmayacağınız yerlerde kullanıyorsanız ortalamanız 8lt civarında olur. Ben daha bu hafta sonu top0lam 30km yol yaptım, genelde dur kalk yapmayacağım uzun mesafeli yolda, ortalamam 7,4lt idi.

    Bu araçla şehirlerarası da gittim geldim, ortalama pek değişmedi. Şehirlerarası ortalaması 6,0 lt civarında.
    Genel ortalamayı da sorarsanız, aldığımdan beri 3000 km yaptım, bunun 1500km si şehirlerarası 1500 ü şehiriçi. Genel ortalama 8,1lt.
    Tabi bu ortalamaları tutturmak için genelde sakin ve dikkatli kullanırım. gittiğim güzergahta hafif yokuş aşağı varsa gaza basmam, araç zaten yokuş gördümü motor fireni çok düşük seviyede. Araç boştaymış gibi gidersiniz ve bu sırada yakıt tüketiminiz 0,0lt olur. Zaten bu tip yollarsa yakıt ortalamasını düşürürsünüz. Eski aracım Citroen c3 otomatikdi, yokuş aşağı da olsa öyle bi motor freni vardı ki, araçta gaza basmazsam yavaşlıyordu. ama bu araçta özellikle multitronik şanzımanda bu olay söz konusu değil. Araç sanki boştaymış gibi gidiyor. Ve C3 benzinli otomatikdi ve Lpg vardı. Şehiriçinde LPG de 30kr yakıyordu. Şimdiki aracım da ortalama 38 kuruş. Verdiği konfora göre çok da fark yok.

    Yani bunca söylediklerime göre aracın deposunu 260Tl ye doldurursunuz, şehiriçi trafiğine pek girmez dur kalk yapmazsanız 750km yaparsınız, Eğer trafiğe girerseniz 500-550. İkisinin arası olur derseniz de 600-650 km yaparsınız. Kullanım tarzınıza göre de değişir.

    Gelelim diğer konulara. Sorulan sorulara göre cevap vermeye çalışiyim.

    Şanzıman meselesi
    Bu araçta manuel ve 120bg olan modeli kesinlikle tavsiye etmem. Yakıt olarak pek de bişey farketmez. Manuel olsa belki bir ihtimal düşük yaktırma şansınız olabilir ama o da 0,4-0,5lt aşağısı ya olur ya olmaz. Bence Multitronic şanzıman konforundan vazgeçmeye değecek bir yakıt tasarrufu değil. Zaten herkesin de belirttiği gibi bu araçta 160bg ve otomatik vites olanlar tercih ediliyor.
    120bg Multitronic ve 160bg multitronic modelleri arasında fabrika verilerine göre yakıt farkı yok. Zaten aynı motorlar, sadece yazılımla gücü düşürülmüş modelleri (farklı ülkelerdeki vergi oranlarına göre yapılmış sanırım. Bize de kakalamışlar fiyat farklılaştırması diye)
    Ancak şunu belirteyim, kağıt üstünde yakıt olarak fark olmasa da, fiili kullanımda daha fazla güç istediğinizde gaza 120bg olan modelde daha fazla basma ihtiyacınız olacağı için ,120bg lik modellerin 160'lık olanlara göre daha fazla yakması muhtemel.
    Bir de şunu belirteyim. Şanzıman bazı kesimlerce konfor fakiri vb olarak değerlendirilmesine rağmen hiç de öyle değil. Normal modda giderken gaz tepkimesi biraz geç olabilir bunu da isterseniz spor moda alarak aşarsıız ani hızlanma isterseniz. Tek eksiği zaten şanzımanın bu. Gaza bastığınızda biraz geç tepki vermesi. Ama normal modda da olsa hızlanma geç de olsa tatmin edici. Bunun haricinde şanzıman motoru en ideal devirde tutması sebebiyle yakıt avantajı sağlıyor ve sonsuz dişli olmasından dolayı da 0 sarsıntı ile sürüş keyfini arttırıyor. Vites geçişi hissetmiyorsunuz. Ve Motor da o kadar sessiz ki, bazen aracın çalışıp çalışmadığını anlamıyorum. Yokuşta boğulma zorlanma vs de yok. Düz yolda gider gibi çıkarsınız.

    Gelelim masraflarına.
    Aracı ilk aldığımda kasko yaptırdım. Kasko ücreti 850TL ve kasko bedeli 70.000 TL. Tabi bunda aracın babamın üzerine olması, eski aracımızda bayaa bi hasarsızlık indirimi olmasının avantajı var. Yaklaşık 8 yıl hiç kaza olmadan kullandık eski aracı. Sizde nasıl olur bilmem biraz fazla çıkması muhtemel.
    Bakımlarına gelince şöyle söyliyim. Öğretmenseniz, belirli gelir seviyeniz varsa yetkili servislerden uzak durun. Zaten o fiyatlara alacağınız arabanın km si en düşük 60.000-70.000 civarında olur, garanti süresi de bitmiş olur. Bu yüzden yetkili servise gitmeye hiç gerek yok. İstanbulda aracın bakımını yaptıracak bir çok yer bulabilirsiniz. Yetkili servise gitmemeniz için kendimden örnek vereyim.
    Aracı ilk aldığımda filtreler ve yağ değişimi yapıldı, ve 4 balata değişti. Toplam 650TL verdim.
    Aynı işlemler için doğuş otodan fiyat aldığımda sadece filtre ve yağ değişimi için 650TL, 4 balata da işin içine girerse toplam 1.800TL fiyat verdiler. Gerisi sizin kararınız.

    Diğer meselelere kısaca değinerek bitireyim.
    Arka Stop LED modeller 2010 ve sonrasında standart olarak geliyor sanırım. 2009 modellerde yok. Sonradan taktırırsanız 800-900TL civarına yapıyorlar. Yurt dışından getirtme imkanınız olursa daha uyguna gelir sanırım.
    LPG konusunu biraz ben de araştırdım ama değecek gibi değil. 4500TL civarına takılıyor motor modeline göre, yeni çıkan bir sistem ne olacağı belli olmaz, o yüzden götürüsü getirisinden fazla olabilir. Ama takanları duymuştum, başlangıçta memnunlardı ama sonrasında ne çıkar bilmem. Ben takılmaması taraftarıyım. Bu aracı alıyorsanız verdiği itibar, gösteriş, konfor yanında bırakın biraz da fazla yaksın. Yoksa 20.000TL daha verip dizelini alın. Bence LPG bu araca gereksiz.

    Son olarak kendi görüşümü söyliyim. Bu aracı, ne 0 insignia 'ya, ne 0 jetta'ya ne de 0 Toyota Corola'ya tercih etmem. Gönlümde yatan bir araçtı aldım ve memnunum. Bence siz de aynısını yapın, düzgün bir araç alırsanız pişman olmazsınız. Ama gri renk tavsiye etmem aracı pek göstermiyor. Beyaz veya siyah olsun. Siyah olursa da içi bej ve deri olsun. Gösterişi daha da artıyo tabi ama kişisel zevk orasına karışmam.

    Ama araç alım aşamasında çok dikkatli olun, ben az kalsın kmsi düşürülmüş araç alacaktım son anda yırttım. Zaten az çok koltuk yıpranmasından (derilerde) anlaşılabiliyor. Ben hala baktığımda şubat mart aylarından kalma arabalar var sahibindende. Tabi ilanları yenilemişler hala ilanda. Onlara denk gelmeyin. Aracın ilanı max son 1 ay içerisinde olsun.

    Araçla ilgili soracağınız bir şey olursa sorabilirsiniz.

    Luti o kadar itinayla yazmışsın ki soracak soru bulamadım içinden :) Bana gelince, çok düşündüm ve şuna karar verdim. Bu araç çok güzel kesinlikle, belkide o ön led farlar hep içimde kalacak ama ben yakıt mevzusunu aşamadım. Yani arabayı alıp ta sırf kasarak binmek yada arabayla gitmesem mi acaba modunda olmak istemiyorum. Bunun yerine e90 kasa 3.20i 177 hp prins LPG li içi bej dışı siyah tertemiz bir araç almaya karar verdim. Yakıtı gayet makulmüş Lpg ile.
    Buraya kadar yazıp bana fikir veren yA da vermemde yardımcı olan tüm forumdaşlarıma gönülden teşekkür ediyorum .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arshill

    Luti o kadar itinayla yazmışsın ki soracak soru bulamadım içinden :) Bana gelince, çok düşündüm ve şuna karar verdim. Bu araç çok güzel kesinlikle, belkide o ön led farlar hep içimde kalacak ama ben yakıt mevzusunu aşamadım. Yani arabayı alıp ta sırf kasarak binmek yada arabayla gitmesem mi acaba modunda olmak istemiyorum. Bunun yerine e90 kasa 3.20i 177 hp prins LPG li içi bej dışı siyah tertemiz bir araç almaya karar verdim. Yakıtı gayet makulmüş Lpg ile.
    Buraya kadar yazıp bana fikir veren yA da vermemde yardımcı olan tüm forumdaşlarıma gönülden teşekkür ediyorum .

    Rica ederim yardımcı olduysam ne mutlu bana. Hem sizin tercihinize yön verir, hem de bu araçtan almak isteyenlerin kafasında soru işareti kalmaz.
    Alacağınız aracı ben de düşünmüştüm. LPG ye uyumlu dediğiniz gibi. Ama LPG ile uğraşmak istememem, dış tasarım, iç tasarım beni Audiye itti. Tabiki bu tercih meselesi.
    Yalnız unutmayın. 2009 model ve üstü alacaksanız, Vergide yıllık 629 TL dezavantajı var. sizinki ortalama 30 kuruş yaksa LPG de, benimki 40 kuruş yakıyor. Arada 10 kuruş var. Yıllık ortalama 10000 km yapsanız, yakıt avantajınız 1000 TL. 629 da vergiden gitti, Avantaj 370 TL. Aylık düşünürsek 30 TL. Ben 30 TL için de Audiden vazgeçmedim :) Tabi BMW nin de Audiye göre artıları var dediğim gibi tercih meselesi. Ama hangisini alırsanız alın pişman olmazsınız ikisi de kaliteli araçlardır.
    Size şimdiden hayırlı olsun...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Luti




    Hocam selam.
    Öncelikle detaylı bilgilendirme için çok teşekkürler.
    Benim size sormak isediğim konu, 120 beygirlik modelini alıp chip ile 160 bg civarına çıkarsak bunun araca motora herhangi bir zararı olur mu? Anladığım kadarı ile motor aynı ve yazılımla farklı modeller sunulmuş.
    160 beygir olanlar bir miktar pahalı da o yüzden soruyorum.
  • bLooP B kullanıcısına yanıt
    Motora bir zararı yok, 120bg lik modeli ile 160bg lik modeli arasında şanzıman aralıkları farklı şeklinde bi teknik bilgi almıştım yani devir çizelgesinde oynamalar olabilir diye. Ama onun haricinde motora bir zararı yok. Ama aracın garanti dışı kaldığını biliyorum. Yetkili servisler yapmıyor bu yazılım işini zaten. Sanırım 1000-1500 TL arasına falan yapılıyor. Ancak şöyle bir durum da var. Max. 210bg e kadar çıkartabiliyorlar ancak Multitronic şanzımanın bu beygiri i kaldıramayacağı ve sorunlar çıkartacağı söyleniyordu. En fazla 180 bg e kadar çıkarmak tavsiye ediliyordu araştırdığım kadarıyla. Tabi araç manuel olursa 210bg e çıkartmak sizin isteğinize kalmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arshill

    Peki neden öğretmenler bu tarz arabaları tercih etmezler fikriniz var mı ? Alacak parası yok şıkkını eliyorum çünkü bu fiyatlara sıfır araç alan arkadaşlarım var ¿

    Kendi istediğinizi alın,ölürken haklı olduğunuzu anlarsınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2008 model hocam. O yüzden vergi farkı olmayacak. Ama araba 130.000 de yalnız dn ufak darbesi vd sıkıntısı yok. Ne dersiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anladım hocam çok teşekkürler.
    Bende aracımı otomatik olmaması nedeni ile değiştirmek istiyorum. Artık manuel işkenceye dönüştü.

    Bu araçda her ne kadar benim için çok mantıksız olmasına rağmen, seçeneklerim arasında.
    Dizel farkını görüp kendimi benzinli araç almaya yöneltebildim bir şekilde. Şimdi de kendimi kandırıp bu araca yönelmek istiyorum bakalım ne olacak sonuç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arshill

    2008 model hocam. O yüzden vergi farkı olmayacak. Ama araba 130.000 de yalnız dn ufak darbesi vd sıkıntısı yok. Ne dersiniz?

    130.000 km insanın aklını kurcalıyor biraz. ben olsam o kadar yüksek km si olan araç almazdım. Zira BMW nin o kmlerde sorun çıkartması muhtemel. Siz yakıt tasarrufu yapayım derken arızadan bakımdan yemesin. Ama eğer araç temiz diyorsanız siz bilirsiniz tabi alınmaz demem asla. Sonuçta BMW bu.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.