Şimdi Ara

2004 Land Rover Freelander 2.0 TD4 SE Kullanıcı İncelemesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
4
Cevap
0
Favori
11.147
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 6 ay
  • Cevaplayan Üyeler 4
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 640 gün 1 saat 51 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Roboter (1 mesaj) valentined (1 mesaj) tarzan666 (1 mesaj) clubber006 (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (4 mesaj)
  • @
4 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • burak jr b kullanıcısına yanıt
    Merhaba Arkadaşlar
    2016 ilk baharında 100000 km.de ilk sahibinden aldım.İlk kez L.Rover tercihinde bulunduğum için alma sürecinde çok araştırmıştım.Türkiye’deki çoğu forumcularda manasız bir marka fanatizmi olduğu için ağırlığı içeriye değil dışarıdaki forum sitelerine vermiştim.Allah’tan iki-üç sitede temiz Türkçe forum konusu bulmuştum da istifade etmiştim.Onlardan biri de forum.donanımhaber’deki birkaç konu.Konular eski ve zamanla paylaşımlar konu başlığından uzaklaşmış olduklarından dolayı yeni başlıkla açma ihtiyacı hissettim.Kan emici olmayalım dimi ;bizim de bir katkımız olsun 
    Şuan 105000km.de. 5000km kullanım sonucunda araçla ilgili yorumlarımı yapayım da ilk kez L.Rover’a bulaşacaklar için olumlu-olumsuz fikir verelim:

    KONFOR-YOL TUTUŞ
    -Araç yerden yüksek.Bayanların binebilmesi için biraz tırmanması lazım hatta.Yükseklikten dolayı süspansiyonlar sert tutulmuş mecburen; virajlarda savrulmasın diye.Bu sertlik şehiriçi kullanımlarda bazen can sıkıcı olabiliyor; kendinizi fiorino kullanıyormuşsunuz gibi hissettiriyor.Hem yerden yüksek olsun,hem komforlu olsun,hem de savrulmasın diyeceğiniz süspansiyon teknolojisi mevcut.Fakat bunun için Range Rover’ı terfi etmeniz gerekmekte.
    -Aracın yüksekliğini düşünürsek 4x4’ün desteğiyle yol tutuşu yeterli düzeyde.Tabi kendi segmentine göre kıyaslarsak yeterli düzeyde.Şansınızı fazla zorlamayın derim.ABS haricinde herhangibir elektronik güvenlik sistemi yok(SE paket). 4 mevsim lastiklerle bile çok abartılı olmayan karlı yollarda ilerliyor.(Buzlu yollarda test etmedim;bilgim yok)
    -Direksiyon mekanizması sert: Sadece hidrolik sistem mevcut.Bu da aracın ağırlığı ve tekerlerin büyüklüğü altında eziliyor.Şehiriçi manevralarda ve düşük hızdaki dönüşlerde kol kası gerekiyor.Bayan sürücülerin sevmeyeceği bir durum.Elektrohidrolik sistem ne yazıkki mevcut değil.

    DİZAYN-KALİTE
    Aracın dış tasarımı bana göre en etkileyici yanı: Çok sert ve yapabileceklerinden daha fazlasını vadeden bir duruş.Ve bunu büyük olmayan ölçüleriyle başarıyor.Ön ve arka tampon,vaadedeceklerini karşılarcasına sağlam üretilmiş.
    Aracın iç tasarımı vasat: Neredeyse komple sert plastik malzeme kullanılmış ön konsol ve kapılarda.Tasarım demode.Deri kaplı direksiyon,kalitesi ve ölçüleriyle başarılı. Koltukların konfor kalitesi standartları anca karşılıyor.Yarı parçalı gerçek deri bej renkli koltuklar son anda içerideki görüntüyü kurtarıyor.(SE paket)
    Cam mekanizmaları kalitesiz.Ayrıca kapıların fitilleri yerinden çıkmaya başlamış.

    MOTOR
    112bg güç 260nm tork verileriyle 2L hacimli motor 1550 kg civarı araç için zaten kağıt üzerinde düşündürürken bir de bunlara 4x4 sisteminin yükü ve triptonik şanzumanın tembelliği eklenince kendinizi küçük hacimli turbo dizel 70-75bg’lik B segmentindeki araçlardaki gibi hissediyorsunuz.Şehir içi kullanımda beklentilerinizi karşılarken otoban kullanımında özellikle sollamalarda ve rampalarda bu acı gerçeklerle karşılaşıyorsunuz.120 km/h hızla rampa çıkarken yanınızdaki 1.5 dci 110bg’lik tamamen ekonomik sürüşe göre ayarlanmış qashqai’nin ivmelenmesine bile cevap veremediğinizde ne demek istediğimi anlayacaksınız.
    Üretim yılındaki teknolojiye de baksak gene de yetersiz.O yıllarda aynı hacimde 135-140bg üreten turbo dizel motorlar mevcut.

    ŞANZUMAN
    Eğer daha önceden klasik otomatik şanzumanlı araç kullanıcıysanız kesinlikle beğeneceksiniz.Konforlu,sarsıntısız çalışıyor.Uzun ömürlü olduğu söyleniyor.
    Eğer daha önce manuel veya çift kavramalı otomatik şanzuman kullanıcıysanız o zaman alışmakta sıkıntı yaşayabilirsiniz. Özellikle bir ara kullandığım 2008 passat 1.4tsi dsg’den inip buna binince o sıkıntı daha da dikkat çekiyor. Şanzumandaki kayıpları,gaz tepkilerinize verdiği gecikmeli cevaplardan hissediyorsunuz.
    Şanzumanı yarı otomatik olarak da kullanabiliyorsunuz.Tabi vites değişikliği telebinize ortalama 2sn gecikmeli cevap vermesini kabul ederseniz.
    D modunda ortalama şartlarda 3000d/d de vites değişikliği yapıyor.Fakat ortalamayı bozan hertürlü şartlarda (arazi,rampa iniş-çıkış,sıkışık trafik…vs) şanzuman,vites seçimini ihtiyaca göre ayarlıyor.Güzel bir özellik.
    Şanzumanda sport modu var.Ama bana göre kayda değer bir fark yok. Ayrıca D modunda tam gaz yaptığınızda(kick-down) sport moda geçiyor.Tam gazı kestiğinizde normal modda devam ediyor.

    TÜKETİM
    İstanbul şartlarında 100km.de ortalama 9 L tüketimim var.Otobana çıkmazsam yani şehiriçi yakıt tüketimim; 10 L. Uzun yol kullanımlarında 8 L civarı.Az yaksın diye kasanlardan değilim;basmam gerekiyorsa basıyorum.Ona göre değerlendirin.

    ARAZİ PERFORMANSI
    Benim aracımda LandRover amblemi var deyip gaza gelmezseniz;ağır şartlara zorlamazsanız taleplerinizi karşılayacaktır.
    Sürekli 4x4 modundadır.4x2'ye çeviremiyorsunuz.
    Araçta ayrıca eğim iniş-çıkış sistemi vardır:Siz sadece direksiyonu tutuyorsunuz; çok düşük hızda kendi başına dik eğimlerden iniyor veya çıkıyor.Bu sistem buzlu yollarda da çok işlevsel.
    Aracın en skandal durumlarından birisi; egsoz son susturucunun konumu.Arazi aracına yakışmayacak şekilde ortalıkta,alçak konumlandırmışlar.Resmen son susturucuya yer bulamamışlar.Öyle kafanıza göre heryere girip çıkamazsınız.Yoksa son susturucuyu kucağınıza alırsınız.

    DONANIM (hatırladığım kadarıyla)
    Standart olarak; ABS,çift hava yastığı,klima,sunroof, otomatik açılır bagaj kapağı camı
    Aracım orta seviye olarak satılan SE pakette standart pakete ek olarak; 4 cam otomatik, arka park sensörü, gerçek parçalı deri koltuklar,deri direksiyon ve vites topuzu, elektrikli katlanır yan aynalar
    HSE pakette ise SE’ye ek olarak; ESP, gerçek tam deri koltuk,hız sabitleme,sürücü koltuk ısıtma,harman kardon ses sistemi

    SONUÇ
    Olabildiğince dikkatimi çeken eksikliklerden bahsetmeye çalıştım.Bu eksiklikler birçok araçta karşılaşılan durumlar.Mükemmel araç diye bir şey yok.Ne kadar az eksikliğiniz varsa o kadar çok sıyrılırsınız.Asıl önemli konu; Premium markalar arasında bulunan L.Rover’ın ürettiği bir araçta bu tür eksikliklerin olmaması lazımdı.Sonuçta bu araçlar çok yüksek fiyatlara satılıyor ve beklentiler de ona göre olur.
    Arazi aracı desem; egsoz son susturucusu alçak bir konumda olan bir araç: DİYEMEM
    Uzun yol aracı desem; yüksek hızlarda ivmelenme tam bir skandal, donanımlar yetersiz :DİYEMEM
    Şehir içi aracı desem; amortisörler çok sert;çukur ve kasis geçişlerini içeride yaşıyorsunuz, direksiyon mekanizması sert: DİYEMEM.
    Bu araç direk olarak hiçbir kullanım şartını karşılayamıyor.Bazı markalar vardır;mantığınıza değil duygularınıza hitap eder,her karşılaştığınızda sizi kafalar.Bu araç da öyle.Dış tasarım bana göre çok etkileyici.Sene olmuş 2016;hala gözüme güzel gözüküyor.Hala gideri var.Aracın farklı,ayrıcalıklı bir duruşu var.Bu duruşu Freelander 2’de bozdular:Özgün bir tasarım yerine küçük Range Rover görünümü vermeye çalışmışlar.
    Hafif arazi şartlarına uygun,karda kışta rahatlıkla ilerleyen,boyutlarıyla şehiriçi kullanımına uygun, bu bütçelerde prestijli görüntüyü zorlayanlar,dizel otomatik araç isteyenler tercih edebilirler.
    Eğer bu aracı tercih etmeniz için somut bir sebebiniz yoksa;bu fiyatlara,daha yeni,daha az yakan,daha kaliteli,daha donanımlı C hatta D segmenti araçlar bulabilirsiniz.

    ALIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
    -Aracı alırken kontrol ettireceğiniz yer mümkünse LandRover’dan anlayan bir servis olsun. Artık bu saatten sonra şu donanım alacam demek yerine önceliğiniz aracın temiz ve az yıpranmış olması olsun.
    -Şanzuman,elektrikli katlanır yan aynalar,4 cam otomatiği,sunroofa ayrıca dikkat edilmeli.
    -Hatta ve hatta 4x4 sistemi bile kontrol edilmelidir.(şaftı söktürerek sistemi iptal ettirenler varmış)
    -Her satan HSE paket diye satıyor.Ruhsatta yazmayabilir donanım paketi.Bilen biri arabanın içine geçince anında anlar donanım paketini.Ama siz anlamıyorsanız;araştırın.Araçta HSE jantı varsa hemen oltaya düşmeyin.Yoksa kandırılabilirsiniz.Mesela ben alırken donanım paketlerine çok hakim değildim.Aracı görmeye gittiğimde en son sıcağı sıcağına Borusan L.Rover Servis Danışmanlarından biriyle irtibata geçtim(Araç Borusan çıkışlı diye).Plakadan kaydını bulup paketini söylemişti arkadaş sağolsun.
    -Yedek parçası bulunuyor; Büyük şehirlerde birsürü ithalatçısı var.Ama L.Rover’dan anlayan servisi heryerde bulamazsınız.Özellikle üç büyük şehir dışında yaşıyorsanız bulunduğunuz yerde anlayan varmı yokmu haberiniz olsun.Piyasa aracı değil; her önüne gelen anahtarı alıp dalmasın,araçla ilgili tecrübesini sizin aracınız üzerinde yapmasın.Yedek parça fiyatlarını yorumlamak neyle karşılaştırdığınıza bağlı.Piyasa araçlarıyla kıyaslarsak tabiki biraz daha pahalı.
    Mesela 100000km standart bakım (7L yağ,4 filtre değişimi) toplam 600tl tuttu
    Sunroof camı yaşı itibarı ile çürüdüğünden (freelander kronik sıkıntı) değişti: 700tl
    Arka park sensörlerinden biri arızalıydı;değişti:200tl .2 ay sonra yanındaki sensör bozuldu:300tl fiyat.Onu yaptırmadım;sinirlendim komple orj.arka park sensörlerini iptal ettirip piyasadan orta kalite komple park sensörü taktırdım 250tl.ye

    RAKİPLERİ
    Bu fiyat aralığına karşılık gelen aynı şartlarda (2000cc dizel otomatik 4x4) rakibi yok gibi bir şey.
    Jeep Cherokee var aynı yaşlarda ve fiyatlarda.Fakat motor hacmi 2800cc
    Bazı forum sitelerinde Suzuki GrandVitara 4x4 1.9 DDİS rakip olarak göstermişler fakat ben katılmıyorum.Sadece manuel şanzumanı mevcuttur.Ayrıca GrandVitara daha genç,modern,donanımlı bir araç.Bence Freelander 2 ile karşılaştırılmalı.Kalite olarak Freelander seviyelerinde.Aynı fiyatlara benzer şartlarda GrandVitara bulursanız onu tercih edin.
    Hatta şansınız varsa;uygun fiyatlara temiz Mitsubishi Outlander 4x4 2000cc TD yakalarsanız, manuel şanzuman sizin için problem değilse hiç kaçırmayın.

    Verilmesi gereken fiyatları burada belirterek kafa karıştırmak istemiyorum.Üzerinden yıllar geçmiş dizel arazi araçlarından bahsediyoruz.Temiz,oynanmamış,az yıpranmış bulmak çok zor.Onun için araştırırken bir modele takılı kalmak yerine alternatiflerle ilerlerseniz yelpazeniz kısmen daha rahat olacaktır.

    NOT:Bazı tespitler kişisel görüşlerimdir.Kişiden kişiye yorumlar farklılık gösterebilir.
    Siz okurken yorulmuşsunuzdur.Bir de beni düşünün.Araştırırken böyle detaylara inen forumdaşların yazıları benim çok hoşuma gider.Umarım ben de benim gibi düşünen birilerinin aklındaki soruların bir kısmının cevaplanmasına yardımcı olmuşumdur.

    Umarım bu açtığım konuya marka fanatikleri uğramaz.Başkalarının markasına neden biz düşkün oluruz anlamıyorum.Parayı veren bizken o benim esirim olsun.Gerekirse yol veririm başka markaya geçerim.Ben onun niye esiri olayım !
    Yazı çok uzun olduğu için yorumlarınız veya sorularınızı paylaşırken bu yazıyı cevaplamak yerine sadece mesaj bırakmaya dikkat edin.Yoksa her seferinde bu yazıyı mesajınızla birikte tekrar paylaşırsınız; konudaki akıcılık kaybolur.



    |
    |




  • Hocam seni Allah mı gönderdi ne bu kadar mı güzel bir yazı olur
    Tüm sitelere baktım hep eski tarihler var en son senin yazın okunaklı sağ ol uğraşmışsın emin ol duacın olanlar vardır tüm sorularıma cevap oldun teşekkürler..
  • Sevgili Valentined..
    Hocam gerçekten emeğine sağlık,sana bu cevabı yazabilmek için forma üye oldum vallahi :)), yapmış olduğun paylaşımla inan derdime derman oldun..Bende 2 hafta önce uzuuuuunnn araştırmalar sonucunda , 2005 LR Freelander SE paket aldım.(OTOMATİK-DİESEL).Kafamda deli sorular ile dolaşıyordum..Fakat yazını sonuna kadar okuduktan sonra , hem aracın gerçekleriyle yüzleşerek kabullendim, hemde bazı korkularımdan sayende kurtulmuş oldum.Vallahi şu yazınla aracıma artık daha farklı bakıyorum..Soğumuşken tekrar heveslenip ısındım...Bir ara satmayı bile düşünmüştüm..
    Paylaşımın için gerçekten teşekkür ediyorum..Bildiğin üzere , bu araçlar için çok arıza çıkarıyor falan idaalar var. Bu araçla ilgili başka tavsiye ve tecrübelerin var ise , paylaşabilirsen gerçekten sevinirim.

    Teşekkürler..




  • Hocam merhaba! öncelikle uzun uzun herşeyi anlattığınız için gerçekten yararlı bir konu olmuş. Çok fazla dua almışsınızdır. Bugün nasipse 2003 Makyajlı kasa bir HSE pakete bakacağız. Sizin konunuzdan sonra böyle bir karar aldım. Bakalım ne çıkacak.


    Tekrardan ellerinenizi sağlık. iyi günler dilerim 

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.