Bildirim
2004 DOBLO 1.2 TAFSİYE EDERMİSİNİZ _?


Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir - 2 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
öncelikle tafsiye değil tavsiye olacak
dobloyu bılmıyorum ama arkadasım daha yeni 1.4 benzınlı kangoo aldı. yakıtından cok sıkayetcı. -
yakıt için iyi bir secim -
quote:
Orjinalden alıntı: UFUK_ŞEN
Arkadaşlar başlık itibariyle temiz 30.000 km de 2004 1.2 doblo var araç temiz bakımlı, iç dizaynında arkadaş kendine göre ufak eklentiler yaparak güzelleştirmiş aracı, bu aracın artı ve eksileri nelerdir, bu aracı tafsiye edermisniz...
Artık kağnılarla yarışırsın. -
quote:
Orjinalden alıntı: vipmail123
quote:
Orjinalden alıntı: UFUK_ŞEN
Arkadaşlar başlık itibariyle temiz 30.000 km de 2004 1.2 doblo var araç temiz bakımlı, iç dizaynında arkadaş kendine göre ufak eklentiler yaparak güzelleştirmiş aracı, bu aracın artı ve eksileri nelerdir, bu aracı tafsiye edermisniz...
Artık kağnılarla yarışırsın.
sen arabayı yarışmak için alıyorsun demekki, benim amacım yarış değil. -
HOCAM AMAN UZAK DUR DERIM ..1.2 motor ona yetmıyorrr .. -
bence sakin kullanacaksan, çok şeyde beklemiyosan fiyatlarına göre harika araçlar. 12-15 arası bulunabiliyo. arkadaşım 2 ay önce aldı, bende aracımı bu aralar aracımı sattım lazım oldukça kullanıyorum. çok hoşuma gitti. bende almayı düşünüyorum. neden dersen bu fiyatlara çok yeni araç alıyosun, hemde doblo gibi inanılmaz tutulan bi araç. kalkışlarda filan zorlanıyo, şehir içindede bence sınıfına göre normal yakıyo. mesela bizim son 2500 km şehir içi ortalamamız 7.9 ama şehir dışında düz yolda 6 ya kadar düşebiliyo. eğer maddi durumun buna yetiyosa hiç endişe etme al bence. ama durumum var dersen multijet orada dururken bunu alma. umarım yardımcı oldumm. -
Güzel araç ama o motor yetersiz diyorlar. Tabi yakıt ekonomisi açısından çok cazip... -
kalkışlarda falan hızlanırken çok sinir olabilirsin bizim akrabada vardı aracın ilk hızlanması çok kötüydü içindekileri deli ediyordu.. Ama şehir içi kullanımı içim uygun bir araç İkinci elde düşük fiyatada bulunuyor..
Bide bayırda falan aracı ittirerek kaldırırsın heralde -
yüklü kullanacaksan taFsiye etmem.yürümeyeceğinden dolayı basarsan diğerlerinden fazla yakar.ama sakin,boş kullanacaksan olabilir. -
Geçen sene bu sınıftaki araçları araştırdığımda 1.2 doblonun yüklüyken gaz yemediğini ve yüksüzken bile çok atak olmadığını duymuştum.1.3 lere bakmanızı öneririm.1.9 ları ise acaip performaslıymış bu arada -
Ne tafsiye ederim ne tavsiye -
1 ay boyunca bindim 1.2 benzinlisine. Emin ol çok çelimsiz, yerinden kalkmıyor araç. Şöyle diyeyim 1.9 JTD veya multijetle bizim burda bir yol var 3. vitesle çıkabiliyorum. Ama senin alacagın 1.2 motorla orda 1. vitesle bile zor çıkıyorsun. 2 yi yemiyor 1 de de bağırıyor. Neyse işte aradaki farktan anla ne kadar güçsüz oldugunu. Ama bana yeter diyorsan tabi o senin tercihin. Ben kesinlikle tavsiye etmem... -
1.3 multijet bile yetmiyor 1.2 nsl yetsin -
Abi yakıt tasarrufu için 1.2 araba mı alınır ya. Sonra niye 1.6 gibi yakıyo denir. Sen al o 1.2 Doblo'yu sonra doldur arabayı. Aç klimayı. 300 km sonra benzinin biterse ağlama sakın.
1.2 araçlar sadece şirketlerin maliyeti düşürmek için yaptığı bir satış stratejisidir. -
Kesinlkle tavsiye ederim.
Aracın motoru 1.2 65hp 102nm torka sahiptir. bir otomobil testinden alınmış değerlendirme şu;
Motor/Performans
Doblo'da Tofaş'ın Palio ailesinin S versiyonlarında kullanılan üstten tek eksantrikli, çok noktadan enjeksiyonlu ve 8 supaph 1242 cc'lik "fire motor" kullanılıyor. Ancak Doblo'ya uygulanırken motorun emme manifoldu ve silindir kapağı üzerinde değişiklikler yapılmış. Silindir stroğu uzayan motora ayrıca titreşimsiz çalışmayı sağlayan aktif vuruntu önleme sistemi uygulanmış. Elektronik kontrol ünitesi mikrohibrid teknolojisiyle geliştirilen motor, 5500 d/d'de 65 HP güç ve 3500 d/d' de 102 Nm maksimum tork üretiyor. Aslında atak karakteriyle tanınan motor, Doblo'nun yüksek karoser ağırlığı nedeniyle o kadar canlı görünmüyor. Alt ve orta devirlerde ilk iki vitesinin kısa oranlı olmasının da yardımıyla düşük hızlarda atak olan Doblo, küçük motor hacmi ve düşük tüketim hedeflenerek diğer vites oranlarının uzun seçilmesi nedeniyle yüksek hızlara doğru ağırlaşıyor. Zaten Doblo da 1.2 litrelik motoru ve 1190 kg'lık ağırlığıyla "ulaştırmaktan" fazlasını vaat etmiyor. Performans arayanların yıl sonunda çıkacak olan 103 HP'lik 1.6 litre motorlu versiyonu beklemesi gerekiyor. Doblo'nun kemikli vites geçişleri, kullanımda rahatsız etmiyor. Sadece 2. vitesten, 3. vitese geçiş yolu biraz uzun. Yaptığımız hızlanma testlerinde Doblo 1.2, 0'dan 100 km/s hıza 19.7 saniyede ulaştı. Binek otomobillere göre bir hayli uzun olan bu değer, hızlanmalarda sürücünün sabırlı olması gerektiğini ifade ediyor. 0-130 km/s hızlanmadaysa daha fazla zorlandık. Çünkü dört ve beşinci vitesin uzun oranlarıyla hızlanmak gerçekten çok zaman alıyor. Ve dolayısıyla Doblo da 120 km/s üzerindeki süratleri pek sevmiyor; 0-130 km/s hızlanmamız 27.8 saniye sürdü. Ara hızlanma ölçümlerinde de uzun şanzıman oranları kendisini hissettirdi ve Doblo sonu görünen uzun düzlükler dışında kısa mesafede yapılacak sollamalara uygun olmadığını gösterdi. 60-100 km/s ara hızlanmasını dördüncü viteste 17.5, beşinci viteste 21.9 saniyede tamamlayan test aracımız, 90-120 km/s hızlanmasınıysa dördüncü viteste 19.3, beşinci viteste de 22.1 saniyede gerçekleştirdi. Performansıyla sürücüsünü üzen Doblo, benzin istasyonundaysa yüzü güldürüyor. Test koşullarında 100 kilometrede ortalama 8.0 litre yakıt tüketen Doblo, 60 litrelik deposuyla 750 km'lik menzile ulaşabileceğini gösterdi. 1.2 litre motorlu bir araç için bu tüketim yüksek görünebilir ancak boş ağırlığın ve aracın karoser özelliklerinin dikkate alınması gerekiyor.
Kullanım/Konfor
Doblo'nun en ucuz versiyonunda bile standart sunulan hassas hidrolik direksiyon sistemi, manevraların yanısıra şehir içi ve otoyol sürüşlerinde kullanımı kolaylaştırıyor. Sertlik ve tepkileriyle Fiat Brava'nın direksiyon sistemini anımsatan direksiyonun simidi ele iyi oturuyor. Direksiyonun göstergeleri perdelememesi olumlu. Otomobilin yumuşak süspansiyon sistemi de yine Brava'yı anımsatıyor. Yoldaki darbeleri iyi absorbe ederek kabine yansıtmayan süspansiyon, hızlı dönülen sert virajlarda Doblo'nun yana yatmasını önleyemiyor. Çok zorlandığında arkadan kayma eğilimi gösteren Doblo, kolay kontrol ediliyor. Doblo'nun kokpitinde bütün kumanda düğmelerinin orta konsolda toplanması, tümünün el altında olmasını sağlamış. Orta konsoldaki cam açma düğmeleri, vites kolu ve kol dayanağı, kullanımı kolaylaştıran bir hat oluşturuyor. Kokpitin üzerinde tavandaki geniş raf da çok maksatlı kullanılabiliyor. Doblo'nun radyo-teyp ve 6 hoparlörden oluşan müzik sistemiyse oldukça kaliteli. Önde ve arkada geniş oturma alanları sunan koltukların diz mesafeleri de uzun. Ancak özellikle ön koltuklarda yan destekler daha iyi olabilirdi. Koltukların ayar mekanizması da oldukça pratik. 28 Kasım 2000'de yayınladığımız Doblo Cargo testinde eksikliğini belirttiğimiz küçük askılar, binek versiyonda sürgülü kapıların üstlerine yer alıyor. Sürgülü kapıların içerden açılış şekli oldukça kolay. Dikkatimizi çeken bir başka özellik, yakıt depo kapağı açıkken soldaki sürgülü kapının açılmaması. Böylece kapının depo kapağına zarar vermesi önlenmiş. Bagaj kapağının yerden yüksek açılması, kullanım sırasında istenmeyen çarpmaları engelliyor. ABS'siz Doblo'yla yaptığımız fren testlerinde de binek otomobillere göre oldukça uzun değerler ölçtük. 60 km/s hızda yaptığımız panik frenlerde 17 metrede duran Doblo, 100 km/s hızdaysa 48 metrede durdu. Ses düzeyi ölçümlerinde üçüncü viteste 50 km/s hızda 59 dB(A), dördüncü viteste 100 km/s hızdaysa 71 dB(A)'lık değerler ölçtük. Geniş karoser yüzeyi, yüksek hızlara doğru rüzgar sesinin artmasına sebep oluyor.
Aracın vites oranları oldukça kısa. İlk üç viteste atak olan araç, son viteste nispeten gücüne göre zayıflıyor. 5.viteste 1000dev/dk'da 27.5km hız yapıyor. Buda, 90km için yaklaşık 3250dev demektir. 100km üzerinde gürültülü seyahatler dışında araç eğer 3500devrin altında sürülmezse yeterli performans sağlar. Diesel bakımlarına göre daha ucuzdur. 1.9 olanlarına göre aynı performansı verir. Yakıt tüketimi güzel. Hele birde LPG (sıralı) takılırsa tadından yenmez. Otomobil statüsünde olanların vergisi düşüktür. Bence çok iyi bir seçenek.
-
quote:
Orjinalden alıntı: vipmail123
quote:
Orjinalden alıntı: UFUK_ŞEN
Arkadaşlar başlık itibariyle temiz 30.000 km de 2004 1.2 doblo var araç temiz bakımlı, iç dizaynında arkadaş kendine göre ufak eklentiler yaparak güzelleştirmiş aracı, bu aracın artı ve eksileri nelerdir, bu aracı tafsiye edermisniz...
Artık kağnılarla yarışırsın.
-
1.2 saka yapıosunuz ya 2 kişi binse kalkışta stop eder aşın arkadaslar yazık paranıza o paraya daha güsel araçlar var onları alın. -
1.2 motorla ekonomi yapılmaz.
1.2 motor 1.4 lerden daha fazla yakıyor bazen.
lpg tajktırmazsan çok yakarsın söyleyeyim. fiatın sitesinden 1.2 ile 1.4 leri karşılaştırın. yakıtı görün. -
arkadaslar tıacrı yuk tanısanabılcek ıcın tasarlanmıs bır arabaya 1.2 motor 65 bg cok az deıl mı benım 99 hyundaı bınek arabası bıle 90 bg...araba kalkıslar tek kısı bınıorum zorlanarak kalklıo hantal baya 65 bg yuklu ve klıma acık nasıl kalkar bılemıcem
bıde multıjet olayı nedır bırı acıklayabılır mı
Benzer içerikler
- dfm succe
- bmw m57 motor yorumları
- toyota corolla tutulmayan modeli
- passat 1.6 fsi
- param yok taksitle araba almak istiyorum
- uçan araba fiyatları
- en az yakan arabalar
- renault logan
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X