Şimdi Ara

2004-2005 / 2.4 Accord LPG Tüketimi (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
0
Favori
18.409
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ş.dışı 1480 km de 124lt benzin tükettim.(izmit-antalya-alanya-antalya-bursa güzergahı) hızım 110-180arasıydı ve ortalama yakıt 8,3lt oldu. bu şartlara lpg düşünmüyorum...
  • gökalp merhaba
    MTM dönüşüm sistemi keine marka japon malı enjektör mü kullanıyor.
    aracı kaç kmdir lpg ile kullanıyorsun..
    şehir içi 0.12lt çok güzel bir değer
    Yaşadığım şehirde 0.12x1.75=21kuruş yapıyor ki bu da ideal..
  • bence gayet iyi

    şehir içi durum nasıl taner hocam?

    quote:

    Orijinalden alıntı: tanerm

    ş.dışı 1480 km de 124lt benzin tükettim.(izmit-antalya-alanya-antalya-bursa güzergahı) hızım 110-180arasıydı ve ortalama yakıt 8,3lt oldu. bu şartlara lpg düşünmüyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hozturan

    bence gayet iyi

    şehir içi durum nasıl taner hocam?



    ş.içi oldukça değişken. ben izmitte oturuyorum. şu an 10-12lt arası geziyor.
  • Enterasan sonuçlar

    Accord 2.4 ün fabrika verileri

    Yakıt Tüketimi (Şehir Dışı) 6.9
    Yakıt Tüketimi (Ort.) 9.4
    Yakıt Tüketimi (Şehir İçi) 13.7


    Bu tüketim LPG de ortalama %10 fazla oluyor yani şehir içinde 15 lt gibi bir lpg tüketimi söz konusu ki ben benzinle 40 krş altında benzin yakamıyorum istanbulda..yeri geliyor 50 krş u buluyor. şimdi 15 lt tüketim demek 1.7 lira / lt den ortalama 25 krş km de demek buda ideal şartlarda araç yüklü degilken,yakıt çeyrek depo ise vs.. vs.. vs..
    Sanırsam siz bu fabrika verilerindende düşük yakıt yaktırarak büyük bir başarıya imza attınız.. BRAVOOOO....


    Edit : Bu arada LPG li accord ,benzinliden ortalama 100 kg daha agır .... (60 kg kadar tank ve lpg sistemi + çeyrek depo benzin + LPG )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cela Soylu -- 16 Ağustos 2009; 12:34:30 >
  • Aslında sen de haklısın: senin ş.içi gerçeğin ve benimki çok farklı,şöyle ki:
    işyerim ve evim arasındaki mesafe 17 km. güzergahım üzerinde sadece 2 ad trafik ışığı mevcut ve çoğu kısmı 3 şerit(rampa falan yok).kaldı ki bende civic premium vardı onun da fabrika verisi 9,7lt. 8,5lt üzerine çıkamamıştım...şehirler arası da 5,4lt veriyordu. izmit antalya arası bu değeri pompa hesabına göre de yakalamıştım.yol bilgi ekranı da 705 km de 5.1lt gösteriyordu....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tanerm

    Aslında sen de haklısın: senin ş.içi gerçeğin ve benimki çok farklı,şöyle ki:
    işyerim ve evim arasındaki mesafe 17 km. güzergahım üzerinde sadece 2 ad trafik ışığı mevcut ve çoğu kısmı 3 şerit(rampa falan yok).kaldı ki bende civic premium vardı onun da fabrika verisi 9,7lt. 8,5lt üzerine çıkamamıştım...şehirler arası da 5,4lt veriyordu. izmit antalya arası bu değeri pompa hesabına göre de yakalamıştım.yol bilgi ekranı da 705 km de 5.1lt gösteriyordu....



    dewir ibresi nerde 2-3 arasımı 4-5-6-7 arasımı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    gökalp merhaba
    MTM dönüşüm sistemi keine marka japon malı enjektör mü kullanıyor.
    aracı kaç kmdir lpg ile kullanıyorsun..
    şehir içi 0.12lt çok güzel bir değer
    Yaşadığım şehirde 0.12x1.75=21kuruş yapıyor ki bu da ideal..


    Selam Arkadaşlar;

    Altrea;

    MTM Dönüşüm Sistemi Keine Marka enjektör kullanıyor. MTM Markası Türkiyede çok bilinen bir marka değil, ama BRC Markasının üretimini yaptığı bir sistem.
    Ayrıca Kullanılan Enjektör (Keine) BRC'de kullanılmıyor. Brc'de kullanılan daha ucuz bir enjektör.
    Yaklaşık 9 aydır aracımı aktif oarak LPG'li kullanıyorum. Bu sürede 23.000 Km yaptım. Ş.İçi- Ş.Dışı bir çok yolda test ettim. Araçta LPG'yi hissetmen, performansta düşüklük yaşaman söz konusu değil. Her tülü yol ve iklim şartında, her tülü sürüş stilinde "istediğin" performansı yakalayabiliyorsun. Yerine göre uysal, yerine göre hırçın...

    Tüm kullanımlarda kesinlikle çok ekonomik.....

    Ankara'da bugünlerde LPG Piyasasında ciddi bir rekabet var. Şu anda Milangaz Lpg Fiyatı 1,25 TL. Yaklaşık 60 TL;'ye depo doluyor ve Ş.İçi Kullanımda Net 400 Km. mesafe yapabiliyorsun (Enson Karma Kullanımda 440 Km yaptım) . Bu durumda Ş.içi Kullanım 0,15 Kuruş seviyelerine iniyor. Bu değerlerle Ş.Dışı tüketimin nerelere varacağı tartışılır. Bahsettiğim Tüm Veriler. 2004 Model 2.4 EX içindir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gok@lp -- 22 Ağustos 2009; 11:21:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cela Soylu

    Enterasan sonuçlar

    Accord 2.4 ün fabrika verileri

    Yakıt Tüketimi (Şehir Dışı) 6.9
    Yakıt Tüketimi (Ort.) 9.4
    Yakıt Tüketimi (Şehir İçi) 13.7


    Bu tüketim LPG de ortalama %10 fazla oluyor yani şehir içinde 15 lt gibi bir lpg tüketimi söz konusu ki ben benzinle 40 krş altında benzin yakamıyorum istanbulda..yeri geliyor 50 krş u buluyor. şimdi 15 lt tüketim demek 1.7 lira / lt den ortalama 25 krş km de demek buda ideal şartlarda araç yüklü degilken,yakıt çeyrek depo ise vs.. vs.. vs..
    Sanırsam siz bu fabrika verilerindende düşük yakıt yaktırarak büyük bir başarıya imza attınız.. BRAVOOOO....


    Edit : Bu arada LPG li accord ,benzinliden ortalama 100 kg daha agır .... (60 kg kadar tank ve lpg sistemi + çeyrek depo benzin + LPG )



    Cela Soylu; Fabrika verileri genelde yakalanması zor olan verilerdir. Çünkü bu veriler genellikle laboratuar verileridir ve sabit yol, sabit ısı, sabit rüzgar ve sabit sürtünme katsayıları ile yapılıyor. Normal sürüş şartlarında yol durumu, rüzgar durumu, sürtünme katsayısı, iklim şartları ve yakıt fiyat değerleri gibi değişkenleri göz önünde bulundurduğunuzda, fabrika verilerinin yakalanması ihtimali daha da düşüyor. Fakat birde sürüş stili var... İşte bizim yakaladığımız veriler tamamen sürüş stili ile yakalanan verilerdir. Benim Aracım 2004 2.4 EX. Bu araçtan önce Laguna RXT 140 Bg. 2.0 Araç Kullanıyordum. Bahsettiğim bu verilere LPG'li olduğu halde ulaşamamıştım. Accord'da ulaştığım verilerin hep üzerinde değerler elde ettim (zaman farkı ve LPG fiyatının düşük olmasına rağmen) Oysa bu aracı aldıktan sonra, 2.4 motor olması sebebi ile yakıt sarfiyatının yüksek olacağını, basarsam ekonomik olarak ciddi bi gideri olacağını düşündüğüm için sakin kullanmayı tercih ettim. Örneğin, Lagunada iken bir yılda 4 defa radar cezası yedim. Oysa Accord'da 9 ayda hiç ceza yemedim. Beni tanıyan herkes, bu işte bi gariplik olduğunu söylüyor.. 140 Beygirlik bir araçla 4 defa ceza yiyen ben 190 beygirlik araçta hiç ceza yemedim. Tabiki bunun sebebi yakıt sarfiyatını düşürmek için sakin kullanım. Fakat birde Motor Devir / Hız Aralığı var..... Laguna'da 140 Km hız 4000 devir ile mümkün iken, Accorda 2500 devir 140 km'lik hız için yeterli oluyor. Ayrıca 2000 devir sabitte, araç yaklaşık 120-125 Km hızlarda seyrediyor. Motorun daha az efor sarfederek daha yüksek performans ürettiği yadsınamaz bir gerçek. Birde altınızda kükreyen motorun baştan çıkarıcı sesini ve agresifliğini görmezden gelebiliyorsanız fabrika verilerinin altına inmeniz kaçınılmaz... Bu durumda başka bir çelişkiyi doğuruyor. Kim standart hızlarda kullanmak için 190 Beygirlik bir araç alır ve 1,4 motorların bile çok rahat ulaşabildiği hızlar için 5 kat fazla vergi öder?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gok@lp -- 22 Ağustos 2009; 11:39:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gok@lp

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cela Soylu

    Enterasan sonuçlar

    Accord 2.4 ün fabrika verileri

    Yakıt Tüketimi (Şehir Dışı) 6.9
    Yakıt Tüketimi (Ort.) 9.4
    Yakıt Tüketimi (Şehir İçi) 13.7


    Bu tüketim LPG de ortalama %10 fazla oluyor yani şehir içinde 15 lt gibi bir lpg tüketimi söz konusu ki ben benzinle 40 krş altında benzin yakamıyorum istanbulda..yeri geliyor 50 krş u buluyor. şimdi 15 lt tüketim demek 1.7 lira / lt den ortalama 25 krş km de demek buda ideal şartlarda araç yüklü degilken,yakıt çeyrek depo ise vs.. vs.. vs..
    Sanırsam siz bu fabrika verilerindende düşük yakıt yaktırarak büyük bir başarıya imza attınız.. BRAVOOOO....


    Edit : Bu arada LPG li accord ,benzinliden ortalama 100 kg daha agır .... (60 kg kadar tank ve lpg sistemi + çeyrek depo benzin + LPG )



    Cela Soylu; Fabrika verileri genelde yakalanması zor olan verilerdir. Çünkü bu veriler genellikle laboratuar verileridir ve sabit yol, sabit ısı, sabit rüzgar ve sabit sürtünme katsayıları ile yapılıyor. Normal sürüş şartlarında yol durumu, rüzgar durumu, sürtünme katsayısı, iklim şartları ve yakıt fiyat değerleri gibi değişkenleri göz önünde bulundurduğunuzda, fabrika verilerinin yakalanması ihtimali daha da düşüyor. Fakat birde sürüş stili var... İşte bizim yakaladığımız veriler tamamen sürüş stili ile yakalanan verilerdir. Benim Aracım 2004 2.4 EX. Bu araçtan önce Laguna RXT 140 Bg. 2.0 Araç Kullanıyordum. Bahsettiğim bu verilere LPG'li olduğu halde ulaşamamıştım. Accord'da ulaştığım verilerin hep üzerinde değerler elde ettim (zaman farkı ve LPG fiyatının düşük olmasına rağmen) Oysa bu aracı aldıktan sonra, 2.4 motor olması sebebi ile yakıt sarfiyatının yüksek olacağını, basarsam ekonomik olarak ciddi bi gideri olacağını düşündüğüm için sakin kullanmayı tercih ettim. Örneğin, Lagunada iken bir yılda 4 defa radar cezası yedim. Oysa Accord'da 9 ayda hiç ceza yemedim. Beni tanıyan herkes, bu işte bi gariplik olduğunu söylüyor.. 140 Beygirlik bir araçla 4 defa ceza yiyen ben 190 beygirlik araçta hiç ceza yemedim. Tabiki bunun sebebi yakıt sarfiyatını düşürmek için sakin kullanım. Fakat birde Motor Devir / Hız Aralığı var..... Laguna'da 140 Km hız 4000 devir ile mümkün iken, Accorda 2500 devir 140 km'lik hız için yeterli oluyor. Ayrıca 2000 devir sabitte, araç yaklaşık 120-125 Km hızlarda seyrediyor. Motorun daha az efor sarfederek daha yüksek performans ürettiği yadsınamaz bir gerçek. Birde altınızda kükreyen motorun baştan çıkarıcı sesini ve agresifliğini görmezden gelebiliyorsanız fabrika verilerinin altına inmeniz kaçınılmaz... Bu durumda başka bir çelişkiyi doğuruyor. Kim standart hızlarda kullanmak için 190 Beygirlik bir araç alır ve 1,4 motorların bile çok rahat ulaşabildiği hızlar için 5 kat fazla vergi öder?


    Ben öderim çünkü 2.4 motorlu bu araç digerlerine göre daha fazla güvenlik , acil durumlarda ani hızlanma (dün bunun sayesinde ölüm tehlikesi atlattım) , konfor ve kalite getiriyor.. Hoş ben 2.4 motordan daha bir serilik,beygir gücü beklerdim ama elin caponu bunu yaptıysa bildigi bir şey vardır.




  • Honda ki 2.000 cc lik atmosferik motordan 240 hp güç üretmeyi başarmış bir marka 2.4 lt lik accordları istese 300 hp de yapar ama hem sesli çalışır hem daha kısa ömürlü olur hem de çok tüketir.Bir arkadaşımın 2003 model Honda Accord 2.4 Executive i vardı araç adım gibi eminim Türkiye Cumhuriyeti Tarihinde en kötü kullanılmış hor görülmüş accord idi buna rağmen defalarca kaza yapmasına rağmen(sonunda perte çıktı zaten) 190.000 km sonunda hala ön takımlarının ve motorunun ilk günkü gibi olması hayretler içerisinde bırakırdı beni .Hayallimdeki araçtır kendisi.Hatta bir keresinde hafif yokuş aşağı bir yolda basmıştım test amaçlı ne oldu ne bitti araç 140 oldu hiçbir şey anlayamadım 2.vites i daha yeni bitirmiştim.4.vites 230 km hız yapan bir araç sonuçta içi de çok kaliteli.Donanım desen yol bilgisayarı hariç yok yoktu.Beni en çok etkileyen ise gaz pedalının hisliliğiydi.Araç 160 km hızla giderken bile 3.viteste ayagınızı gaz pedalına basıp çektiğinizde içinse sizi çalkalıyor adeta.Yeni yemek yemiş iseniz kesin kusarsınız o derece etkili.Bence çok dikkat çekici güçlü ve donanımlı bir araç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    Honda ki 2.000 cc lik atmosferik motordan 240 hp güç üretmeyi başarmış bir marka 2.4 lt lik accordları istese 300 hp de yapar ama hem sesli çalışır hem daha kısa ömürlü olur hem de çok tüketir.Bir arkadaşımın 2003 model Honda Accord 2.4 Executive i vardı araç adım gibi eminim Türkiye Cumhuriyeti Tarihinde en kötü kullanılmış hor görülmüş accord idi buna rağmen defalarca kaza yapmasına rağmen(sonunda perte çıktı zaten) 190.000 km sonunda hala ön takımlarının ve motorunun ilk günkü gibi olması hayretler içerisinde bırakırdı beni .Hayallimdeki araçtır kendisi.Hatta bir keresinde hafif yokuş aşağı bir yolda basmıştım test amaçlı ne oldu ne bitti araç 140 oldu hiçbir şey anlayamadım 2.vites i daha yeni bitirmiştim.4.vites 230 km hız yapan bir araç sonuçta içi de çok kaliteli.Donanım desen yol bilgisayarı hariç yok yoktu.Beni en çok etkileyen ise gaz pedalının hisliliğiydi.Araç 160 km hızla giderken bile 3.viteste ayagınızı gaz pedalına basıp çektiğinizde içinse sizi çalkalıyor adeta.Yeni yemek yemiş iseniz kesin kusarsınız o derece etkili.Bence çok dikkat çekici güçlü ve donanımlı bir araç.


    düşük viteste yüksek sürat yapması şanzımanın tüketime yönelik olduğunu gösterir performansa değil.Bilginize.

    2.4 motor 300hp tabiki yapabilir ve bu motor kısa ömürlü olmaz.Yakıt tüketimi çok olur ve sarsıntılı olur bu araçta buna yönelik olmadığı için mantıklı olmaz.




  • Accord'una LPG taktıran arkadaşlar uzun vadede LPG'den dolayı acaba sorun yaşadılar mı hiç? Accord'u uzun süre ve çok km LPG'li kullanan var mı arkadaşlar?
  • honda 2005 exe 2400motor 190 beygir
    atiker sirali sistemi
    şehir ici (istanbul) : 73TL 260-290km arasi değişiyor
    şehir dışı : 73 TL 364 km
    Bu veriler normalmi acaba?
    bana yuksek geldi biraz bundan onceki arabam 1.8 115 beygirdi ondada lpg wardi o cok daha fazla ekonomikti(uzun yolda 400kmden fazla gidiyordum) bi anda bukdr fark olmamasi gerekiyodu gibi geldi bana en azindan uzun yolda
  • Bence pek normal değil. Ben 4 depodur ölçüyorum. 2008 exe 2.0.
    100 km'de lpg ortalaması 12,8 litre, yani 12,8 X 1,78 = 22,78 TL (Ankara şehir içi sakin kullanım).
    Yeni taktırdım bu hafta kontrole götüreceğim. Ayar yaparlar mı bilmiyorum.

    Benim tank 50 litre ama 32 litreden fazla almıyor. 4 ayrı istasyonda denedim 32'yi geçmedi.
    15-20 km gidince ilk ışık sönüyor hemen yani depo demekki dolmuyor.
    Acaba neden oluyor biliyor musunuz?
  • TcpIp senin accord okadar yakıyorsa benimkide 100 km 30tl yakması normal ankarada trafik nekdr kalabalik bilmiyormda buranin trafigi berbat. cevremde hic accord kulanicisi yok karsilastirma yapamiyordum sagolasin dostum :)
  • bende simit tank war 73tlye doluyor buda 2tlden 36ltre eder hep ayni istasyondan we ayni pompadan aliyorum lpgyi
    ayrica kırmızı işik yanma olayi bendede oluyor cok cabuk bitiyo gibi gozukuyor fakat hep kirmizida sabit kaliyor.ayarlarinda bi bozukluk war bu gazlarin eski arabamdada aynisi oluyordu
  • Sayın Kuan, yarın ayara götüreceğim bakalım. Evet yakıt tüketiminiz normal olabilir İstanbul için.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.