Bildirim
2000 Model Vectra 2.0 DTI Zor Çalışıyor
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir - 2 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
Araç çalıştığında, Fıs fıs fıs - Tık tık tık gibi bir ses geliyorsa enjektörlerden biri kaçırıyor olabilir, enjektör pullarını değiştirmek gerekebilir, belki yakıt geri dönüş hortumunu değiştirmek gerekebilir... Enjektör Oringlerini de ekleyebiliriz.
Biraz daha detay verirseniz çözüme daha kolay ulaşabiliriz. -
Bujiler vede buji kablolarıyla alakalıda olabilir. -
quote:
Orijinalden alıntı: desiya
Bujiler vede buji kablolarıyla alakalıda olabilir.
Gece olduğu için benim devreler karıştı. -
quote:
Orijinalden alıntı: Quadrifoglio
quote:
Orijinalden alıntı: desiya
Bujiler vede buji kablolarıyla alakalıda olabilir.
Gece olduğu için benim devreler karışt.
Aslında bilmiyordum :)
Öğrenmiş olduğum iyi oldu. Sürekli benzinli araç kullandığım için tüm araçlardaki ateşleme sistemini standart şekildedir diye düşünmüştüm. -
quote:
Orijinalden alıntı: desiya
quote:
Orijinalden alıntı: Quadrifoglio
quote:
Orijinalden alıntı: desiya
Bujiler vede buji kablolarıyla alakalıda olabilir.
Gece olduğu için benim devreler karışt.
Aslında bilmiyordum :)
Öğrenmiş olduğum iyi oldu. Sürekli benzinli araç kullandığım için tüm araçlardaki ateşleme sistemini standart şekildedir diye düşünmüştüm.
Isıtma bujileri de 4 tane diye biliyorum, arkadaşın yazısından anlamayıp da onları kastetmiş olabilirsin diye değiştirdim.
-
araba calisinca hic bir problem yok kontagi cevirince almiyor hirhir ediyor calismiyor üc dört defa tekrarlayinca calisiyor. bu isiticilarla buji ayni seymi farkli seylermi -
Isıtma bujisi genel adları, yani aynı şeyler. -
Vectra DTI'da bu havalarda ısıtma bujileri neredeyse hiç devreye girmez. İlginç ama böyleydi.
Zaten arkadaşın aracında ısıtma bujilerini elden geçirmişler.
Vectra DTI eski aracımdır. Ciğerini bilirim :) Ben de benzer sorunlarla karşılaştığımda gördüm ki tüm DTI'lar bu yaşlarda benzer sorunlar yapıyorlar.
Şimdi tam teşhis için soru sormam gerekiyor ama o kadar eminim ki sorunun geri dönüş hortumları + pompa önündeki siboplardan kaçırma sebebiyle olduğundan...
Hava sıcak soğuk farketmeden araç bir gün yatınca bunu yapar genelde. Zor marş alır ve marş aldığında da arkada siyah duman bulutunu görürsünüz.
İlinizi yazmamışsınız. Bulunduğunuz ilde herhangi bir pompacıya gidin. Pompacı sanayi tabiridir. Pompa enjektör servisi yani. Bosch dizel servisleri de olur. Gidince geri dönüş hortumlarını değiştirtmek istediğinizi, varsa T borularını metal olanlarla değiştirmek istediğinizi söyleyin. Sonra da pompanın hemen önünde, radyatöre yakın yerde, hidrolik deposunu sökünce ulaşılan bir sibop vardır. Bu sibobu kontrol etmelerini, geri kaçırmadan şüphelendiğinizi söyleyin. Sibop hiç değişmemişse muhtemelen kaçırıyordur. Sibobu değiştirin. Sonra depodan pompaya gelen yakıt hattına tek yönlü sibop koydurun ki herhangi bir geri kaçırma olsa bile sibop bunu engellesin.
Tüm bu bahsettiklerim işçilik ve malzeme dahil 100 lira ancak tutar veya tutmaz. Zamanında benim de başımın etimi yemişti özel ve yetkili servisler pompa değişecek veya tamir olacak diye. Kanmayın.
Siz daha detaylı yazdıkça biz de hem teşhiste hem de yardımda daha doğru yaklaşımlar sunabiliriz.
Kolay gelsin...
-
Arkadaşım aracını eğer çok sevmiyorsan gönülden bağlı değilsen bir an önce elinden çıkar derim..
Bizde kullandık 355.000 Km'de sattık şansımız vardı biri rast geldi.
Motor teknolojisi epey eskidi yakıtı desen Range 800 demez bir depoyla 60 litreyle (Range kelimesi aklıma kazınmış := )
Performansı desen yine düşük.Biraz sorunlu bir araba.Biz hararet sorunundan başımızı alamazdık yazın.. -
o.b.k ustad son noktayı koymus yıne -
tesekürler arkadaslar O.B.K arkadasin söyledigi sorun var galiba aynen bir gün calismasin ertesi gün zor calisiyor eksozdanda siyah duman cikiyor söylediginizi yaptirdirayim cok tesekürler hayirli geceler -
quote:
Orijinalden alıntı: O.B.K
Vectra DTI'da bu havalarda ısıtma bujileri neredeyse hiç devreye girmez. İlginç ama böyleydi.
Zaten arkadaşın aracında ısıtma bujilerini elden geçirmişler.
Vectra DTI eski aracımdır. Ciğerini bilirim :) Ben de benzer sorunlarla karşılaştığımda gördüm ki tüm DTI'lar bu yaşlarda benzer sorunlar yapıyorlar.
Şimdi tam teşhis için soru sormam gerekiyor ama o kadar eminim ki sorunun geri dönüş hortumları + pompa önündeki siboplardan kaçırma sebebiyle olduğundan...
Hava sıcak soğuk farketmeden araç bir gün yatınca bunu yapar genelde. Zor marş alır ve marş aldığında da arkada siyah duman bulutunu görürsünüz.
İlinizi yazmamışsınız. Bulunduğunuz ilde herhangi bir pompacıya gidin. Pompacı sanayi tabiridir. Pompa enjektör servisi yani. Bosch dizel servisleri de olur. Gidince geri dönüş hortumlarını değiştirtmek istediğinizi, varsa T borularını metal olanlarla değiştirmek istediğinizi söyleyin. Sonra da pompanın hemen önünde, radyatöre yakın yerde, hidrolik deposunu sökünce ulaşılan bir sibop vardır. Bu sibobu kontrol etmelerini, geri kaçırmadan şüphelendiğinizi söyleyin. Sibop hiç değişmemişse muhtemelen kaçırıyordur. Sibobu değiştirin. Sonra depodan pompaya gelen yakıt hattına tek yönlü sibop koydurun ki herhangi bir geri kaçırma olsa bile sibop bunu engellesin.
Tüm bu bahsettiklerim işçilik ve malzeme dahil 100 lira ancak tutar veya tutmaz. Zamanında benim de başımın etimi yemişti özel ve yetkili servisler pompa değişecek veya tamir olacak diye. Kanmayın.
Siz daha detaylı yazdıkça biz de hem teşhiste hem de yardımda daha doğru yaklaşımlar sunabiliriz.
Kolay gelsin...
arkadasım cok guzel acıklamıs benımde 2.0 dtı var, bakım oncesı tazyıklı suyla motoru yıkattım sonra araba calısmaz oldu cekıcıyle sanayıye goturdum hemen pompa arızalı dedıler ama benım aklım almıyordu yıkamyla pompamı arızalanır sonra ısın ustası geldı gerı donus hortumlarını degıstırdı tak dıye calıstı araba ama bu sorunu cozmek ıcın akuyu marsı yedık cekıcı parası odedık arada yaktıgımız benzın falan 500 lıraya mal oldu halbukı 10 lıralık hortum
işte onemlı olan arabayı ehlıne gostermek bu soruna ek olarak sıkıntın eger motor sogukken kızdırmaların devreye gırmemesı yuzunden gec calısma problemı varsa tech-2 cıhazı ıle yazılm degıstırılerek her mars oncesı kızdırma devreye sokulabılıyormus bıde bu arabada guclu mars sıstemıne ıhtıyac var o yuzden akuyu yenıle marsın bakımını yaptır hıc kızdırmaya gerek kalmadan calıstıgını goruceksın
sımdı sozum bu arabayı bılmeden atıp tutanlara bu araba 2000 motor olmasına ragmen sehır ıcı 25 kurusu gecmıyor sehır dısı 120 sabıt hızda 17-18 krş yakıyor ve en onemlı ozellıgı yenı nesıller gıbı yakıt secmez koy kırsalı bas gaza benım arabam 330.000 km de bugune kadar hep kırsal kullanılmıs bende devam edıyorum hıcbır sıkıntısı yok ne yag eksıltme nede baska bısey masallahı var
o yuzden lutfen bılmeden atıp tutmayın kullanın yada kullanandan bılgı alın bu arada tursusuna denk gelen tabıkı kotuler aracı
-
1 depo ıle 800 km yı gecmez dıyen arkadas daha gecen ay ankaraya gıttım geldım 800 km uzun yol 250 km ankara ıcı toplam 1050 km 1 depo koydugum mazot 180lıra
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X