Şimdi Ara

20 bin flamingonun ürediği Gediz Deltası'na otoyol projesi!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
170
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2008 yılında imzalanan İzmir Kuş Cenneti protokolü 4 ay önce sona erdi

    Orman ve Su İşleri Bakanlığı, İzmir Büyükşehir Belediyesi, sivil toplum örgütleri ve akademisyenlerin ortak yürüttüğü protokol sonucu Gediz Deltası’na 20 bin flamingonun üremek için bu yıl da gelecek. Kurumların aralarındaki protokün iptal edilmesi gündemde. Flamingoların üreme alanına ilişkin bir de otoyol projesi var.

    Hürriyet'te yer alan habere göre, İzmir Kuş Cennetini Koruma ve Geliştirme Birliği (İZKUŞ) ile Orman ve Su İşleri Bakanlığı Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü arasında 2008 yılında imzalanan İzmir Kuş Cenneti protokolü 4 ay önce sona erdi ve bakanlık protokolü yenilemedi. Oysa yıllardır bu protokol doğrultusunda alanda ortak çalışma yapılıyor ve dünyaya örnek gösterilecek projeler hayata geçiriliyordu.

    Dünyanın en büyük yatay flamingo adası da bu projelerden biriydi. Akademisyenlerin, sivil toplum örgütlerinin, devlet yetkililerinin ve gönüllerin katılımıyla yapılan flamingo yuvaları ve koruma çalışmaları sayesinde alana gelen flamingo sayısı da yıldan yıla artış gösterdi. Yuvalara bu yıl yaklaşık 20 bin flamingo üremek için geldi.

    6 ayda ÇED çıktı

    Ancak protokolün iptaliyle İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin ve Bakanlığın birbirini suçlayan açıklamaları da art arda geldi. Bakanlık İzmir Büyükşehir Belediyesi’ni alandaki sorumluluklarını yerine getirmemekle ve yatırım yapmamakla, Belediye, Bakanlığı keyfi davranmakla suçluyor.

    İzmir Büyükşehir Belediyesi ve İZKUŞ Başkanı Aziz Kocaoğlu, İzmir Kuş Cenneti için bugüne kadar yaptıkları harcamanın 26 milyon lira olduğunu belirtiyor ve “İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin destekleriyle Kuş Cenneti’nde yapılan bunca işi görmezden gelip üstüne ‘hiçbir şey yapmadınız’ gibi ağır ithamlarda bulunmak, devlet ciddiyetiyle bağdaşan bir tavır değildir” diyor.

    Alanın korunması için bugüne kadar 19 güvenlik görevlisi üç memur ve itfaiyesinden elektrikli aracına kadar ellerinden gelen tüm olanakları seferber ettiklerini anlatan Aziz Kocaoğlu, yatırıma karşı çıkmadıklarını ancak alanın korunmasını arzu ettiklerini söylüyor: “Biz körfezdeki projemiz için dört buçuk yılda ÇED raporu alırken, Bakanlık köprü ve tüm geçit için altı ayda ÇED onayı aldı. Projeye karşı değilim ancak bu boyutta bir projeye altı ayda çıkan ÇED raporu yeterince irdelenmeden ve incelenmeden yapılmış demektir.”
    Gediz Deltası’na akademisyenlerin öncülüğünde sivil toplum örgütlerinin, gönüllülerin ve devlet yetkililerin birlikte inşa ettiği 6.5 dönümlük yapay ada ve üzerine yapılan yuvalar, ulusal ölçekte nesli tehlikede olan flamingoların kaderini değiştirdi. Altı yıl önce alanı terk eden kuşların bu yıl üreme rekoru kırması bekleniyor.
    Sivil toplum tepkili


    Sivil toplum örgütleri ise hem Bakanlığa hem de İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne kızgın. Konunun protokol etrafında dönen sorumluluktan çok alanı yatırıma ve ranta açmak olduğunu savunan Doğa Derneği, TMMOB, EGEÇEP ve 85 kişi, projenin iptali için dava açtı. 1980’li yıllardan bu yana alanda çalışan Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Biyoloji Bölümü’nden Prof. Dr. Mehmet Sıkı da bugüne kadar alanda yapılan örnek çalışmaların protokolün iptal edilmesiyle riske girdiğini söyledi. Tarafların sorunun çözülmesi için birlikte çalışmaya devam etmesi gerektiğinin altını çizen Prof. Dr. Sıkı, dünyada Fransa, İspanya ve Güney Afrika Cumhuriyeti’nde yapılan benzer adalar arasında en büyük yüzölçümüne sahip üreme adasında bu yıl üreme rekoru kırılacak olmasına birlikteliğin dağılması nedeniyle sevinemediklerini kaydetti.

    Köprü ve tüp geçiş

    İzmir Körfez Geçişi projesi kapsamında toplam 12.6 kilometre otoyol ve 16.4 kilometre raylı sistem bulunacak. Otoyol güzergâhının deniz kesiminde, 4.2 km uzunluğunda körfez köprüsü, 1.9 km uzunluğunda batırma tüp tünel ve bu iki yapıyı birbirine bağlayan yaklaşık 880 metre uzunluğunda yapay ada yer alacak. 2017 yılında başlaması planlanan İzmir Geçişi Köprüsü’nün 2023 yılında işletmeye açılması hedefleniyor.

    http://m.t24.com.tr/haber/20-bin-flamingonun-uredigi-gediz-deltasina-otoyol-projesi,410788

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • CHP kendi elindeki İzmir'i bile yönetemiyor, sonra da ülke yönetimine talip oluyor.

    İzmir'li CHP'li seçmen AKP seçmenine laf etmeden önce 2 defa düşünsün zira kendisi de yerel seçimde sadece ideolojiden CHP'ye oy verip, adam gibi belediyecilik hizmeti alamıyor.
  • winwin35 kullanıcısına yanıt
    Otoyolu belediye mi yapıyor

    Ayrıca Akp hükümeti kendi belediyelerine verdiği parayı diğer belediyelere vermiyor.

    İzmirde raylı sistem yapılacak belediyeye vermiyor. Ulaştırma Bakanlığı İzban diye kendi yapıyor.

    Konak Buca arası tüneli yine ulaştırma Bakanlığı yapıyor.

    Üstüne de koskoca bakanlık tabelası koyuyor.

    Sırf chpli belediye çalışmıyor yerine bak biz yapıyoruza getiriyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winwin35

    CHP kendi elindeki İzmir'i bile yönetemiyor, sonra da ülke yönetimine talip oluyor.

    İzmir'li CHP'li seçmen AKP seçmenine laf etmeden önce 2 defa düşünsün zira kendisi de yerel seçimde sadece ideolojiden CHP'ye oy verip, adam gibi belediyecilik hizmeti alamıyor.
    ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi E.R.W. -- 29 Mayıs 2018; 19:5:51 >
  • sarkat kullanıcısına yanıt
    Otoyolu Belediye yapmıyor ama karayolları sorumluluk sahası dışında kalan yerler belediye tarafından yapılmak zorunda.

    Mesela demişsin ki Konak Buca arası Tüneli Bakanlık yaptı. Doğru evet, peki Buca'nın yukarısından gelen Homeros Bulvarı olarak adlandrılan uçanyol'u kim yaptı? Hani Huzurevinin hemen üzerinden geçen o viyadük? O yolu belediye yaptı. Ama karayollları dedi ki bu yolu çift kademeli yapın bizde tünel bağlantısını ona göre verelim, Belediye ne yaptı basit bir viyadükle sorumluluğu yere kadar bağladı. Sonuç; karayolları'da madem öyle mantığı ile büyük bir döner kavşakla geçiştirdi, şimdi o tünellerin çıkışı ve o büyük döner kavşak çok büyük bir kaza tehlikesi içeriyor.

    AKP hükümeti kendi belediyelerine verdiği parayı başka belediyelere vermiyor demişsin. Bir Eskişehir'e, Bir Tekirdağ'a, Edirne'ye, Muğla'ya bakmanı öneririm. Onlarda CHP belediyesi ama hizmetleri ve eserlerine bir bak istersen.

    İZBAN İzmir Büyükşehir belediye ile TCDD ortaklığında bir şirket ama Belediyenin acizliği İZBAN'ı işletmekte pasif kalmasının ceremesini halk çekiyor. Bu arada OHAL'de iken ilk greve giden kurumda İZBAN oldu.

    Konak tünelleri mevzusunu belirtmiştim,.

    Ben AKP'li değilim ki birileri bir şey yapıyor diye bir şey söylemedim. Ben sadece CHP belediyesi İzmir'de ideolojik unusrlardan ötürü oy alıyor ama hizmet vermiyor diye CHP'yi eleştirip, bu seçmenin aynı şekilde AKP seçmenine de ideolojik olarak oy verip eleştirmesinin tutarsızlığını belirttim.

    İzmir'de yaşıyorum, ve tekrar ediyorum herhangi bir partili değilim.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.