Şimdi Ara

2. vites ile kalkmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
3.004
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba
    Birkaç sorum olacak

    1-Bilirsiniz bazı araçlarda arac tam olarak durmadan 1. vitese geçmez bu yüzden aracı cogu zaman 2. vites ile kaldırmak zorunda kalırız bu durum motora veya debriyaja bir zarar verir mi?

    Ayrıca böyle durumda aracın stop etmemesi icin debriyajdan ayagı yavaş cekmek zorunda kalıyoruz.


    2-Sorunsuz sarsıntısız vites degiştirmek icin vitesi geçirdigimiz zaman ayagımızı debriyajdan nasıl çekmeli ve ayagımızı tam olarak debriyajdan cektikten sonra mı yoksa hafif debriyaja basılı iken mi gaza basmalıyız?



  • Debriyaj ile gazı senkronize bir şekilde hareket ettirmen lazım.Motor tam olarak devrini almadan ayağını debriyajdan çekme.Gerekirse biraz fazla gaz ver.
  • 1- evet bu debriyajın ömrünü azaltır ama her vites değişimi kadar azaltır..zaten debriyajın asli görevlerinden biridir bu.

    ama diyelim kırmızı ışığa yaklaştınız bastınız debriyaja ama yeşil yandı yol açıldı. yüksek devirde ara gaz verip ani hızlanma için debriyaja yüklenmemek lazım. debriyajdan tam ayağı çekmeden gazı köklemeyin. evet debriyaj bir süre verdiğiniz gücü absorbe edip çektiğiniz an size fırlama sağlayacaktır ama o gücü absorbe ederken balatanın ömründen yiyecektir. yapılmaması gereken bu.

    düz yolda isterse 1700 devirin altında ikinci vitesle debriyajdan ayağınızı çekin aracın ömründen çok bir şey yemezsiniz.

    ve yokuş yukarı araç çekmiyorsa ikinci viteste gitsin diye sürekli debriyaja basıp çekmek ya da yarım debriyaj gitmek işte bu yapılmaması gerekendir. araç yokuş yukarı çıkmıyorsa 1. vitese almak gereklidir. bu debriyajın ömründen yer ama yarım debriyaj gitmekten 100 kat daha uzun ömürlü bir iştir.

    yani uzun lafın kısası debriyajın asıl ömrünü yiyenler:

    -1. viteste patinajlı kalkışlar

    -yokuşlarda 1. viteste sürekli dur kalk yapmalar

    -ve yine yokuşta ikinci vites çeksin diye aracın ağırlığını debriyaja verip yarım debriyaj gitmek.

    -sürekli redline sınırları içinde vites değiştirmek (bu dişlilere de zararlıdır özellikle 2. vitesten 3. vitese geçememe sorunları yaşarsınız zamanla)

    motorun ömrü konusunda kafanıza hiç bir şey takmayın.motora bir şey olmaz.

    sadece 1. vitese yokuş yukarı dur kalklarda işi abartırsanız volan dişlisi zarar görebilir.




  • Evvelce kullandığım Volvo aracım tam olarak durmadan 1.vitese mümkün değil geçirilemezdi. İllaki tam duracak.
    2. viteslede çokca aracı kaldırmışlığım vardır. Uzun zaman kullandım o aracı. Sonraki araçlarım ve ondan evvelki araçlarımda bu hadiseyi hiç görmemiştim/görmedim.
    Bundan bağımsız olarak;

    Araç 2.viteslede kaldırılır. Yük, yol durumu önemli tabi. Debriyaj sistemindeki amaç aracı sarsıntısız harekete geçirmek ve hızlandırmak.
    Bayır aşağı iniş için araç durduğu yerden kaldırılacaksa, 2.vitesle harekete geçmek, düz yolda kaldırmaktan daha az debriyaj hasarına sebep olacaktır.
    Debriyajı her kullanışımızda hasar verdiğimizi, aslında ömründen bir sefer daha kısalttığımızı bilmemiz lazım.
    Debriyajı tam olarak bırakmamak esnasında motor devri çok hassas bir konu. Motor devri ne kadar yüksek ise, hasar o kadar fazla.
    ( Hasar kelimesi ile neyi kasdettiğimi karıştırmayınız. Ömür anlamında yazıyorum)

    Sorunsuz sarsıntısız vites değiştirmek için debriyajı nasıl bırakmak lazım sorusuna ise;
    Hangi hızda? hangi devirde? kaçıncı vitese? gibi bir sürü etken var. 1'den 2'ye hemen geçmek lazım, dilediğiniz gibi çekiniz ayağınızı, ancak bu sırada gaz pedalına ne kadar basıyorsunuz? motor hangi devre geliyor?

    Bu çok kafa bulandırılacak bir konu değil. Debriyaj sistemini kalıp sabun gibi görmemek lazım. O kadar kolay yenilip-biten bir aksam değil.
    Ha 10 saniyede de yakılıp-bitirilir tabii, fakat bunun için aracı bitirmeyi dilemiş ve gerçekten araç kullanmayı biliyor olmak lazım.
    Öyle her baba yiğit bir seferde debriyaj bitiremez.




  • 2 viteste araç kaldırımda 1 vitesten farklı olarak biraz daha gaz vermen ve debrijayı senkronize bir biçimde kaldırman gerekir
  • "1-Bilirsiniz bazı araçlarda arac tam olarak durmadan 1. vitese geçmez bu yüzden aracı cogu zaman 2. vites ile kaldırmak zorunda kalırız bu durum motora veya debriyaja bir zarar verir mi? "
    ---------------------------------------------------------------
    önce:durmadan birinci vitese geçmeyen araç olmaz!
    geçmez dediğiniz araçlar birinci viteste gidebildikleri süratte birinci vitese geçer.
    ikinci viteste kalkma işide elbette kalkar amma debriyaj ve ikinci vites dişlilerini yorar haliyle.bu durum küçük araçlar için söz konusudur.
    ağır araçlarda sorun olmaz(tabii boşken)(yüklüyken asla-varsa takviyeile kalkmak önerilir)
    (birinci vitese nasıl takıldığını biraz eski ve deneyimli kaptanlardan öğrenebilirsiniz)
    önerimde buişin nasıl yapıldığını öğrenmek bazen lazım oluyor.(çift debriyaj)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.