Şimdi Ara

2 Tane Kombinasyon Sorusu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
2.167
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar şu sorulara bi el atar mısınız

    1- Bir öğrenci a,b,c,d,e,f ve g seçmeli derslerinden 3 tanesini seçecektir. c,d ve e aynı saatte verildiğine göre, derse girecek öğrenci kaç farklı seçim yapabilir

    cevap:22

    2- 6 öğrenci 3 farklı ülkeye staja gönderilecektir. Bu 3 ülkeden her birine en az birer öğrenci gönderileceğine göre, bu altı öğrenci kaç farklı gruplama ile gönderilir

    cevap: 540



  • 1) Iki turlu secim yapabilir. Ya ayni saatte olan 3 dersten birini ve geriye kalan 4dersten 2 tanesini secerek,
    Ya da ayni saatte olanlari hic secmeden direk geriye kalan 4 dersten 3unu secerek.
    Yani ilk durum= (3un 1lisi).(4un 2lisi)
    Ikinci durum=(4un 3lusu)
    18+4=22

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alles90

    1) Iki turlu secim yapabilir. Ya ayni saatte olan 3 dersten birini ve geriye kalan 4dersten 2 tanesini secerek,
    Ya da ayni saatte olanlari hic secmeden direk geriye kalan 4 dersten 3unu secerek.
    Yani ilk durum= (3un 1lisi).(4un 2lisi)
    Ikinci durum=(4un 3lusu)
    18+4=22

    ahh tabi ya, nasılda düşünemedim :S . Çok teşekkür ederim hocam, ALLAH razı olsun
  • Ne demek hocam. 2.yi ben de yapamadim yapan olursa diye takip

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2.de 1.ülke için her adımda kişi sayısını 1 arttırıp 2.ülkenin seçebileceği kişi sayısını sabit tutacaksın. Onların kombinasyonunu hesaplayacaksın, son ülkenin kombinasyonu zaten her zaman 1 çıkacak. Yani (6nın 1lisi).(5in 1lisi).(4ün 4lüsü)+(6nın 2lisi).(4ün 1lisi)(3ün 3lüsü)+..+(6nın 4lüsü).(2nin 1 lisi) en son 4lüde biter, çünkü diğer türlü her ülkeye öğrenci gönderemezsin. Bunu 3 ülke için de uygulayıp 3 ile çarpacaksın, cevabı bulursun
  • Teşekkür ederim
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.