Şimdi Ara

2 hava yastıklı polo düşünenlere ! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
291
Cevap
5
Favori
37.980
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
118 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parietale

    Arkadaşlar kapılarda malzeme güçlü olursa tok kapı sesi gelir. Bu nedenle yan ve perde havayastılarına ihtiyaç yok. Kaporta yeterli korumayı sağlayacaktır. Hepimiz yıllarca havyastıksız kuş serilerine broadwaylere bindik de ölmedik. Lütfen yapmayın ...
    Aracın marka logosu da çok önemli hocam, mesela vw amblemi olası bir kafa kafaya çarpışmada şaseye yük bindirmeden ortaya çıkan kuvvetin alayını absorbe edebiliyor.

    Honda Toyota öyle mi, kıytırık, dandik logolar.

    Tabi olası bir kaza esnasında logo kısmını denk getirmek çok önem kazanıyor, airbag filan tıraş.



    Mercedesin ön kaput ucundaki vertikal çıkıntılı yıldız amblemi nişan almak için mesela.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unknownartist -- 11 Kasım 2018; 22:43:55 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 7 havayastıklı Yaris kafadan çarpsa nolcak yine iş yapan ön 2 havayastığı. Arabayı yandan direğe yada kamyona u gibi yapıştıran kazalarda premiumlarda bile canlı çıkan yok. Bu neyin kavgası. Yavaş kullanıp kaporta iyi olursa 2 airbag yeter. Fazlası kapitalizmin pazarlama oyunlarıdır. Kanmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu tenekelere para vermeyin ya. Bide arabaya bindim saniyolar 80-100 verilirmi şunlara yazik otobuse binin daha iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir bilgi vereyim. EuroNcap çarpışma testlerinden birisi de Direk Çarpma testidir ve sadece 32km/h hız ile sürücü tarafından sabit bir direğe araç çarptırılır. Neden 32km/h hız ile çarptırılır? Çünkü insan kafatası ortalama 30km/h hızla sert bir cisme çarpınca kırılır, hadi biraz kalın kafalıysanız(!) 35km/h hıza kadar kurtarırsınız fakat 36km/h hızla çarptıysanız işiniz bitmiş demektir. Hah işte, arabada perde hava yastığı ve yan hava yastığı varsa hayatta kalmak için bir şansınız var demektir. Bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • parietale kullanıcısına yanıt
    Oyuncaklı 9-10 inç ekranlar, masajlı-soğutmalı koltuklar, 10-15 hoparlörlü ses sistemleri vb gibi şeyler kapitalizmin oyunudur.

    Hava yastığı insan hayatına verilen önemin bi parçasıdır.

    Ülkede trafik kuralı, adabı bilen sürücü sayısı çok az. Dar ara mahallelerde 50 km hızla dolaşan tonla adam var. Biri cart diye yandan çıktı ve çarptı diyelim, yan ve perde hava yastığı yoksa geçmiş olsun, sancılı bi süreç sizi bekler demektir.

    Böyle bi durumda hava yastıklarının sizi cam parçalarından ve darbeden korumasını mı arzularsınız yoksa, "neyse en azından kamyona veya direğe yapışmak" mı dersiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 11 Kasım 2018; 23:07:02 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • parietale kullanıcısına yanıt
    Kapitalizm değil, Avrupa'da devletler zorunlu tutuyor. Zaten havayastığı pahalı bir şey değil. Tersine, sadece üst donanıma koyup pahalı göstermek kapitalizmin üçüncü dünya ülkelerinde yaptığı şey. Polo, Avrupa'da iki havayastıklı satılsa NCAP test değerlerini yayınlamaz (daha önce Dacia Sandero'da yaptığı gibi). NCAP iki havayastıklı test edilince, yan testler olmadan bile dört yıldız alabiliyordu. Yan çarpışma dikkate alınırsa bir yıldız alabiliyor.

    Yan havayastığının istatistik başasrısı yüksek. Ölümlerin büyük sebebi yan darbeler. Şehir içi kazalarda bile bu yüzden ölüm oluyor. Ön havayastıkları çıktıkları 70'lerden beri soru işareti. İstatistik başarıları zor ispatlanıyor, mesafelerle, esnek direksiyonlarla benzeri yapılabilir diye tartışılır. Ama yan yavayastığı ilk günden beri ölçülebilir şekilde başarılı, tartışılacak yer bırakmıyor.

    Ben de endüstriyel tasarımcıyım, zamanında farklı firmaların ar-ge'leriyle çalıştım. Konuda çok detaylı bilgiler de var ama bunlar biraz menzil dışı kalır, istatistikler bu kadar belirginken ince teknik detayları yazmaya gerek yok. Benim de bilgilerim, yani firmaların da topladıkları, konuyu açan arkadaşla örtüşüyor. En çok ölümü trafik yapıyor, hiç bir endüstri kolu yol kazalarına yetişemiyor. Türkiye'de de terör, trafik terörle yetişemiyor. Başı korumak gerekiyor, baş da "occipital" tarafta çok zayıf.

    İlk kaza testleri çıktığında puan sadece "baş yaralanma indeksi"nden hespalnırdı. İlk önce baştaki ivmelere bakılıyordu.

    · · ·

    Klasik araba da kullanılır. Ama bilgiler de doğru olsun. Yeni araba alıp da teknikten geri kalmak pek akıl karı değil bence. Kapitalizmin asıl yaptığı şey, ucuz bir güvenlik donanımı için krom çıtasından, siyah camına kadar listedeki her türlü ıvır zıvırı almaya mecbur etmesi... İşte kapitalizmin asıl olduğu yer ve yaptığı bu. Avrupa'daki değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 11 Kasım 2018; 23:22:4 >




  • parietale kullanıcısına yanıt
    https://www.haberturk.com/video/kazalar/izle/kaza-aninda-saniyede-acilan-hava-yastigi/174980 Şu videoyu izlemeni tavsiye ederim.Perde hava yastığı açılmasaydı arkadaşın kafası cama çarparak hasar alabilirdi.Beyin hasarlarında sağ ve hasar almadan kurtulma ihtimali çok düşük.Barış Akarsu'nun da geçirdiği trafik kazasına bağlı beyin ödeminden öldüğünü unutmayalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Ne yapmak lazım ülkede milyonlarca hava yastıksız araba varsa? Gerçi senin sayısal verilerinin gerçek olmadığını da biliyoruz, neyse o ayrı mesele.

    Tercihlerimizi topluma göre mi yapalım, çoğunluk neyse ona mı uyalım yani nedir burda anlatılmak istenen?

    Mevcut sıfır araçlarda kaç tane 2 hava yastıklı araba kaldı, yıl olmuş 2019. Elin Avrupalısına sunulan radyosu olmayan arka camı manuel arabada bile bütün aktif-pasif güvenlik donanımları tam ama işte bizim gibi ülkelere güvenlikten kısıp yolluyorlar. Nasıl olsa "ülkede milyonlarca 2 hava yastıklı araç var" diyip durumu savunmaya çalışan sorgulamayan alıcı kitlesi var.

    Aman aman, içerde en fazla 1db daha az ses olsun ama hava yastığı olmasın ne gerek var... Mucize kombinasyon bu.

    Ayrıca son paragraf şaka mı gerçek mi anlayamadım, "Hava yastığı hayat kurtarmaz, sadece ağır yaralanmayı önler..."

    ??
    Arkadasi cok ciddiye almayin, ben gecmiste aldim cok gec anladim sonra hatami.



    Gunun birinde o begenmedigi havayastiklarina muhtac etmesin Allah.



    Nede olsa yalitim havayastigindan onemli arkadasa göre,



    dandik arabada burnu kanamadan kurtululacagi kaza yerine, yalitimli konforlu arabasinda perde havayastigi olmadigi icin catlamis kafatasi ve gecirdigi beyin kanamasi sebebi ile ambulans beklemek daha mantikli tabi.

    Konforu dusunsenize, cam tuslari isikli, ustelik hepsi tek tusla acilip kapaniyor, o kadar iyi yalitim varki disaridaki yardıma calisan suruculerin seslerini duymuyorsunuz, hele o arka koltuktaki konfor yok mu, varsin beyin kanamasi gecireyim diyor insan. Konforlu arabada bitkisel hayata girmeninde tadi başka olur herhalde.



    Hayirli gunler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 11 Kasım 2018; 23:31:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Yok hocam, zaten forumda arkadaşı tanıyan tanır, imzasında bile yazıyor yazdıklarımı ciddiye almayın hayal ürünüdür diye.

    Biz, tanımayanlar ciddiye alamasın diye yazıyoruz

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • N11 de tükendi tüm polo lar :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BigMuffin

    Zırhlı G63 amg mi alalım hocam nasıl yapalım
    En mantıklı soru

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peki şöyle anlatayım madem. Ben yan havayastığı gereksiz demiyorum. Yandan kamyon çarptığımda 98 4 havayastıklı astra mı daha güvenlidir yoksa 2 havayastıklı Polo mu? Günümüzdeki metalurji teknolojisi ve şasi absorbsiyon ve dirençlerini gözardı etmeyin. Şu soruma koltukların yanındaki 4.5 lt ilk havayastıklarına güvenip gönül rahatlığıyla 4 havayastıklıyı seçerim diyebilen varsa daha hiçbirşey demiyorum. Ha müşteriyi söğüşlemeden isterse 30 havayastığı standart yapsın tüm markalar o zaman lafım olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peki şöyle anlatayım madem. Ben yan havayastığı gereksiz demiyorum. Yandan kamyon çarptığımda 98 4 havayastıklı astra mı daha güvenlidir yoksa 2 havayastıklı Polo mu? Günümüzdeki metalurji teknolojisi ve şasi absorbsiyon ve dirençlerini gözardı etmeyin. Şu soruma koltukların yanındaki 4.5 lt ilk havayastıklarına güvenip gönül rahatlığıyla 4 havayastıklıyı seçerim diyebilen varsa daha hiçbirşey demiyorum. Ha müşteriyi söğüşlemeden isterse 30 havayastığı standart yapsın tüm markalar o zaman lafım olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • parietale kullanıcısına yanıt
    Yandan kamyon çarptırma olayını hemen EuroNcap'e ve IIHS'e yazıyorum. Bu kuruluşlar bu muazzam fikri daha önce nasıl düşünememişler hayret doğrusu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • B sütununa saçılmış beyin parçası görmemiş fanboylar gelmiş burada 2 hava yastıklı aracı övüyor. Birisi de çıkmış yukarıda aracın tok kapı sesinden malzeme kalitesinden dolayı gereksiz demiş Allahım bu ne cehalet. Arkadaşlar kafatasının en zayıf yeri yanlardır, sert bir yumrukla bile şakağın üstü çatlayabilir. Kaldı ki olası bir kazada yandan alınan darbede yan ve perde hava yastıkları hem boyun ve omuru hem de kafatasını ciddi biçimde korur. 2000 tane test var açın izleyin. Sırf arabalarına toz kondurmamak için yazılanlara gülüyorum, sank, kendisi imal etmiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gOkO

    B sütununa saçılmış beyin parçası görmemiş fanboylar gelmiş burada 2 hava yastıklı aracı övüyor. Birisi de çıkmış yukarıda aracın tok kapı sesinden malzeme kalitesinden dolayı gereksiz demiş Allahım bu ne cehalet. Arkadaşlar kafatasının en zayıf yeri yanlardır, sert bir yumrukla bile şakağın üstü çatlayabilir. Kaldı ki olası bir kazada yandan alınan darbede yan ve perde hava yastıkları hem boyun ve omuru hem de kafatasını ciddi biçimde korur. 2000 tane test var açın izleyin. Sırf arabalarına toz kondurmamak için yazılanlara gülüyorum, sank, kendisi imal etmiş
    Satıp Leon aldım ilk aracımdi polo sürekli aklıma takılırdı güvenlik konusu şuan için daha rahat, bu konuda fanlık yapmaya gerek yok gerçekten. Polo ve fiestayi hiç kimseye tavsiye etmiyorum İbiza ve Fabia da varken bunlarda yok yanlız iki tane şehir içinde dahi olsa ne zaman ihtiyaç olacağı belli olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • parietale kullanıcısına yanıt
    Konuyu farklı yerler çekmeye gerek yok. Iki hava yastığını savunan her kişi başka araçlarla kıyaslama yapıyor ki bu konu 2 hava yastıklı polo mu 4 hava yastıklı x aracımı konusu değil, avrupada yan perde hava yastıkları dahil güvenlik donanimlari standartken turkiyede niye perde hava yastığı yok konusu.



    Videoda 1.43 te sürücünün yavaş çekimde aldiği darbe ortada ki burdaki hız sadece 32km/saat, s90 yerine burulma direnci daha düşük olan polo yu koyun birde perde hava yastıklarının çıkarın, sonucları tahmin etmek zor değil.



    Aracın perde hava yastıklarının olması sürücü dokunulmaz kılmıyor ama darbeyi azalttığı bir gerçek . Bu kadar basit bir çözümle araç içi güvenliği artırabilecekken bunu müşterilerine sunmamak distribütörlerin ayıbıdır ve bunun savunulacak bir yanı yoktur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Legend3017 -- 12 Kasım 2018; 1:54:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Stilo var 12 hava yastikli kapi sesi de tok esp de var dort fren disk cam tavan mi aradin o da var isikli cam tuslari var tek tusla kapama var yalitim muazzam. Arka koltuklar ev konforunda. 6 hoparlor ve arkada fabrikasyon woofer var. Diger ozelliklerini saymiyorum sogutmali torpido vs falan.



    Ama 98 model polo varken 2004 stilo mu alinir satamazsin bari ibiza falan alsaydin 2000 modelleri uygun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.