Şimdi Ara

2.El Porsche Panamera Satın Alma Rehberi, PORSCHE PANAMERA TUTKUNLARI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
86
Cevap
14
Favori
15.901
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
50 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Porsche Panamera, piyasaya ilk çıktığından beri hayallerimi süsleyen bir araçtı. Oldum olası büyük, yapılı ve gösterişli araçları sevmişimdir. Uzun yıllardır çok beğenerek baktığım, imrendiğim ve takip ettiğim aracın 2. el fiyatları ulaşılabilecek rakamlara geldiği için bu konuyu açmaya karar verdim. (en azından 0 denk araçlar ile karşılaştırınca)

    Benimle aynı tutkuyu paylaşan, benim gibi Porsche Panamera meraklısı, almayı hayal eden, sahibinden.com da ilanları inceleyen veya sadece Porsche markasına gönül veren kişilere yardımcı olması açısından bu başlığı açıyorum. Burada paylaştığım tüm bilgiler kendi görüşümdür.(kavga dövüş olmasın:) İnternette uzun yıllardır porsche forumlarında bu modeli araştırıyorum.(6speedonline ve rennlist) Benden daha bilgili ve detaycı arkadaşların bilgilerini ve paylaşımlarınıda bekliyoruz.

    Tek tek donanımları, paketleri, model yıllarını ve motor seçeneklerini inceleyip 2010-2016 yılları arasında üretilmiş 970 kasa Panamera nın artılarını-eksilerini yazacağım. Sizlerdende konu hakkında yardım ve bilgi gelirse çok sevinirim. Belki de internette 2.el Porsche Panamera bakan isteyen birilerine yardımcı oluruz ve hatta belki de forumdan birisi bu araçtan alır ve bizimle paylaşır. Çünkü 0 reno clionun 150bin, bomboş mercedes cla, bmw 3 serisinin 350 bin tl den ve yine bomboş paket dizel 1.6 mercedes e serisinin 500.000 TL den satıldığı günümüz Türkiye otomotiv pazarında benzer paralara alınabilecek bir Porsche Panamera her anlamda bu araçlardan çok çok daha üstün. (kendi görüşüm aksine saygı duyarım). Hatta zamanında sıfır olarak aynı model yılında satılan boxsterlardan caymanlardan neredeyse iki katı pahalı olmasına rağmen rağmen 2.eli şuanda neredeyse aynı para. Şu anda bu aracın sıfır fiyatının 2milyon TL ve üzeri olduğunu düşünürsek bu rakamlara 2.el temiz bir aracın size yaşatabileceği hissiyatı az çok tahmin edebilirsiniz diye düşünüyorum.

    İlk olarak Porsche Panamera dünyasına uzak olanlar için motor seçenekleri ve model isimleri:
    2010-2016 yılları arasında

    Panamera Diesel
    Panamera
    Panamera 4
    Panamera S
    Panamera 4s
    Panamera Turbo
    Panamera Turbo S
    Panamera GTS

    Olarak 8 model olarak üretildi. Ülkemize de en çok bu yıllarda (10-11-12) porsche panamera girişi oldu. Döviz kurunun nispeten düşük seyretmesi, 2.0 motor üzeri ötv oranının mevcut orana göre çok daha düşük olması ve ithal araç kapısının açık olması(ileride detaylandıracağım) sayesinde en dolu ve en özel araçlar bu yıllarda TR’ye girdi. 2. el Satılık ilanlara baktığınız zamanda bu durumu teyit edebilirsiniz.

    Model isim detayları:

    Panamera model isminde yer alan 4 rakamı 4 çeker olmasını ifade ediyor. Diesellerde hiç bir zaman 4 çeker kullanılmadı. Tablo halinde şu şekilde:

    2010-2013 (970.1 KASA)

    Panamera Diesel =========3.0 tek turbo dizel 250HP arkadan itiş
    Panamera ============= 3.6 V6 atmosferik 300 HP arkadan itiş
    Panamera 4 =========== 3.6 V6 atmosferik 300 HP 4 ÇEKER
    Panamera S =========== 4.8 V8 atmosferik 400 HP arkadan itiş
    Panamera 4S ========== 4.8 V8 atmosferik 400 HP 4 ÇEKER
    Panamera Turbo ======== 4.8 V8 çift turbo 500 HP 4 ÇEKER
    Panamera Turbo S ======= 4.8 V8 çift turbo 550 HP 4 ÇEKER
    Panamera GTS========== 4.8 V8 atmosferik 430 HP 4 ÇEKER


    Yani Panamera isminden sonra gelen rakam veya yazı motor tipini ve gücünü belli ediyor.

    2013-2016 (970.2 KASA) da ise bazı motorlar üretimden kalktı ve tablo şu şekilde oldu:

    Panamera Diesel=======3.0 su soğutmalı tek turbo dizel 300 HP arkadan itiş
    Panamera============3.6 V6 atmosferik 310 HP arkadan itiş
    Panamera 4 ========== 3.6 V6 atmosferik 310 HP 4 ÇEKER
    Panamera S ========== 3.0 V6 ÇİFT TURBO 420 HP arkadan itiş
    Panamera 4S ========= 3.0 V6 ÇİFT TURBO 420 HP 4 ÇEKER
    Panamera Turbo=======4.8 V8 ÇİFT TURBO 520 HP 4 ÇEKER
    Panamera Turbo S====== 4.8 V8 ÇİFT TURBO 570 HP 4 ÇEKER
    Panamera GTS=========4.8 V8 atmosferik 435 HP 4 ÇEKER


    Hybrid modellere girmiyorum çünkü ülkemizde yok denecek kadar az belki 2 belki 3 tane…. Özetle tabloda da göreceğiniz üzere üretildiği yıllarda her zevke ve bütçeye hitap eden motor seçenekleri ve çekiş sistemleri mevcut. Ülkemizde en çok tutulan motor seçeneği dizel olmakla birlikte özelikle ilk nesilde üretilen 250 beygirlik VW tabanlı diesel motora çok dikkat etmek gerekiyor. Ben de potansiyel bir alıcı olarak uzun zamandır panamera bakıyorum ve şu ana kadar baktığım ne kadar dizel araç varsa hepsinde yağ kaçağı mevcut. Özelikle istanbulda düğüne, sünnete ve günlük kiraya verilen araçların tamamının hoşafı çıkmış. Satılık ilanlarına bakarken lütfen satıcı galerinin, aynı zamanda rent a car işi yapıp yapmadığını kontrol ediniz. Benim baktığım tüm diesel araçlarda motor altında yağ kaçağı mevcuttu. Bu klasmanda ve böyle prestijli bir araç ile otoparktan çıktığınızda aracın altında yağ lekeleri görmek hiç hoş bir durum değil. Çoğu galerici bunun basit bir sızıntı olduğunu, karter tıpasından kaçırdığını anlatıyor ama işin aslı hiç öyle değil. Zaten öyle basit birşey olsa kendileri 10 kez yaptırırlardı. Google ‘ a ‘’ Porsche Diesel Oil Leak ‘’ yazdığınızda göreceğiniz üzere yüzlerce kullanıcının şikayeti mevcut. Cayennede de kullanılan ve ABD’de de satılan bu motor gerçekten iyi bakılması ve çok detaylı gösterilmesi gereken bir motor. Özelikle zincir değişimi, turbo revizyonları ve ağır bakımları çok çok pahalı (50-60binler konuşuluyor gözümle bir kaç fatura gördüm). Bu nedenle kesin olarak diesel düşünen arkadaşların aracı almadan önce çok çok iyi bir motor ustasına (exper ayrı) aracı göstermesi şart. Özelikle kilometresi 150.000 üstü olan dizel panameralara dikkat. Dizel araçlar aynı zamanda günlük olarak binildiği ve kısa mesafelerde, trafikte vs kullanıldığı için iç aksamlarında çok fazla yıpranma oluyor. Hakiki Porsche motorunun keyfini yaşamak isteyenlere benzinli modellerden birini öneririm. (şahsi fikrim) Bende hala hem benzinli hemde dizel bakıyorum, fakat dizellerde gündelik şirket aracı gibi kullanılmamış, temiz bakılmış, yağ kaçağı olmayan, motoru çalıştırınca iveco kamyon gibi ses çıkarmayan ve titremeyen fabrika çıkışı ayarında bir araç daha denk gelmedi. Bir kaç tane var onlarda fahiş rakamlar istiyor…

    Dizel ve benzinli modeller arasında bir diğer en önemli fark ise şanzuman. Diesellerde Japon AISIN den alınma 8 ileri tiptronic bir ünite görev alırken, benzinli modellerin tamamında hakiki porsche çift kavramalı 7 ileri PDK şanzuman yer alıyor. Yani aslında bir anlamda dizeller toplama bir araç gibi; motor VW, şanzuman japon, şase alman fakat ülkemizdeki vergi ve yakıt avantajı dizelleri ön plana çıkarıyor. Fakat iki tip aracada binme şansı yakaladım, benzinlilerin vites değişim hızı ile dizellerin vites değişim hızı arasında dağlar kadar fark var. Sürüş zevkine ve motor sesine girmiyorum bile…

    Dizel için bu kadar yeter şimdi birazda benzinli motorlara bakalım: Teknik veri tablosu ile başlayalım:






    22.12.2019 EKLEME:


    Evet arkadaşlar, benzinli motorlarda V6,V8 atmosferik, Turbo ve 4 çeker seçeneklerimiz mevcut. Gönül tabi ki V8 turbo ister ama Türkiye şartlarında bakımı, vergisi, yakıtı anlamında V8 ler insanı zorlar diye düşünüyorum. Zaten V8 lerde yani S ve Turbo motorlarda yağ yakma şikayeti çok fazla. 4.8 benzinli direkt enjeksiyon olan bu motor S ve 4S lerde atmosferik Turbo ve Turbo S lerde çift turbo olarak kullanılmış. Fakat yüksek sıkıştırma ve yüksek litre beygir oranı yüzünden tüm bu motorlar yağ eksiltiyor. Porsche yurtdışında bu durumun normal olduğunu söylüyor ve garantiye sokmuyor. Bu nedenle motor değiştiren bile çok.

    ÖRNEK KONULAR:
    Rennlist - Porsche Discussion Forums
    Oil Consumption Panamera 4S - Rennlist - Porsche Discussion Forums
    https://rennlist.com/forums/panamera/842234-oil-consumption-panamera-4s.html

    6SpeedOnline - Porsche Forum and Luxury Car Resource
    Panamera engine using oil?? - 6SpeedOnline - Porsche Forum and Luxury Car Resource
    https://www.6speedonline.com/forums/panamera/262241-panamera-engine-using-oil.html



    Ben her 1000-2000 km de motora yağ eklerim bakımını da düzenli yaparım, yakıtınada katlanırım diyorsanız ayrıca uç noktada bir performans istiyorsanız 4s ve Turbo size göre. Ama unutmadan geçemiyeceğim 4.8 motorda kaputun altında el sokacak yer yok. Hele turbolarda bir problemde motora müdahale çok çok zor. Çift turbo, intercooler ve hayvani 4.8 v8 motor ustaların işini çok zorlaştırıyor. Bu yüzden motor bakımları v8’ler için çok yüksek meblağlar tutuyor. Ayrıca bir diğer önemli konu ise ABD ve ÇİN de Porsche nin 2010-2013 arasında tüm v8 lere uyguladığı bir geri çağırma mevcut. Bu konuda detaylı açıklama mevcut 44 sayfa boyunca tüm dünyadan bir sürü cayenne ve panamera kullanıcısı bu konuda çok fazla şikayet ediyor. Egzantirik milindeki bir vida kopup motorun içine gidiyor motor kullanılmaz hale geliyor. V8 motorlarda yaşanan bu şekilde bir sürü durum yüzünden PORSCHE ABD ve ÇİN ‘deki tüm v8 sahiplerine mektup gönderip ücretsiz onarım sağlıyor. Fakat ne yazık ki ülkemizde bu şekilde geri çağırma veya ücretsiz motor değişimi yok.
    6SpeedOnline - Porsche Forum and Luxury Car Resource
    Snapped Camshaft Adjuster Bolt = Engine & Brake Hydraulics Failure ? - 6SpeedOnline - Porsche Forum and Luxury Car Resource
    https://www.6speedonline.com/forums/cayenne-958/319690-snapped-camshaft-adjuster-bolt-engine-brake-hydraulics-failure.html


    V8 panamera veya cayenne almadan önce bu duruma çok dikkat etmenizi öneririm. Ne zaman nerede patlayacağı belli olmayan bu durum yüzünden karşınıza çok yüklü bir yeni motor faturası çıkabilir.
    Ayrıca tüm V8 ler de aşırı bir yakıt tüketimi mevcut. ABD gibi benzinin sudan ucuz olduğu yerlerde bile insanlar v8 motorun yakıt tüketiminden şikayetçi. Fabrika verisi şehiriçi 16-17 litre olan bir aracın Türkiye şartlarında 20 litreden az yakmayacağı aşikar.

    İşte tüm bu sebepler yüzünden ben kendi adıma V8 yani S, 4S ve Turbo motorlardan uzak durmaya karar verdim. Yıllık vergisi daha makul, yakıt tüketimi çok daha düşük, Porsche’nin ödüllü bir motoru olan V6 3.6 300 HP motorlu Panamera 4 ilanlarını takip etmeye başladım. Diesel e en güzel alternatifin bu motorlu ve akıllı 4 çeker sistemli Panamera 4 olduğunu düşünüyorum. Hem hakiki Porsche motoru (dry sump) sahibi olmuş oluyorsunuz, hem benzinli sesi ve bu araca çok güzel yeten performanslı devirli bir motor hemde 4 çekerin keyfi.
    Panamera 4 lerde kullanılan motor aslında V8 motorun iki silindir eksik halinden geliştirme bir motor. Ama hem yakıt tüketimi düşük, yağ yakma problemi çok nadir ve yine dieselin aksine orjinal Porsche PDK çift kavramalı şanzuman ile geliyor.
    Bu tarz araçlarda (v6,v8) rent a car olarak kullanılma oranı çok daha az ve bu araçları alan ilk sahipleri gerçekten ultra zengin insanlar olduğu için araçlar diesellere göre çok bakımlı ve daha düşük kilometrede oluyor. Sıfır fiyatlarında da zaten Almanya’da diesel en düşük ama ülkemizde diesel sevdası yüzünden 2.el piyasada dieseller daha yüksek.



    ZAMANIM OLDUKÇA EKLENECEK, BLOG TARZINDA DEVAM EDECEĞİM…



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AutoTestPilot -- 22 Aralık 2019; 18:55:46 >







  • EDİT İÇİN REZERVE


  • YEDEK POST PAKET VE DONANIMLAR İÇİN...
  • Hastasıyız
  • Böyle konularada gerek var tebrikler
  • Güzel konu takip, daha fazla bilgi almak isteriz
  • Şu konuya bide alma hevesiyle girmek isterdimki şayet bu ülkede mümkün gözükmüyor birgün almanya vs gidersem kısa süreli bile olsa şu aracı almak istiyorum
  • Hocam elinize sağlık. Babamın da bir aralar kendisi için baktığı modeldi. Konuyu görünce direk ona link attım. Devamını sabırsızlıkla bekliyoruz
  • Güzel konu
  • Hocam valla 2012 den beri göz koyduğum bir araç. Özelliklede panamera turbo. Ülkemize girdiği ilk yıllarda bahsettiğiniz gibi inşaatçıların popüler arabası olmuştu. Yeni kasasını hiç göremiyoruz şu aralar, inşaat sektörü patladığı ve fiyatı 2 milyon tl nin üzerine çıktığı için. Ama gerçekten sıfır 1.6 pancar motorlu bmw 520i almak yerine bu aracın temizi aynı paraya alınabilir.
  • Çok güzel araç temiz bulmak çok zor sıfırına zaten artık yaklaşılamıyor.
  • İyi de rehber demek bu araci almanin yollarini anlatip uygulayanlarin hepsine bu araci aldirabilmen demek.

    Nasil olacak peki bu is ? Neleri yaparsak Panamera alabiliyor olacagiz?

    Konu guzel ama baslik yanlis. Bosuna heyecanlandirdin bak gece saat 1
  • yetersiz bilgi

    LPG uyumlu motorları yazsaydınız ona göre tercih ederdik
  • Bunu alacak adam rehbere falan mı bakar? Çıkarır masaya vurur öroları, sar bitane panamera der bayideki kekoya, alır geçer. Sen bize ordan ortadan ekli araba almama rehberi, km'si düşürülmüş arabayı anlama yöntemi, airbag açmış arabayı gözünden tanıma rehberi falan hazırla.
  • 35 40 yaşıma geldiğimde güçlü bir panamera veya cls sahibi olabilirsem çok mutlu olurum. 0 ve içten yanmalı tabiiki. Alman iyidir :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Reyiz -- 21 Aralık 2019; 1:35:37 >
  • Valla sizin başlıkları özlemiştik güzel konu bu sınıfta cls ve panamera hem sportif hemde heybetli duruyor, detaylı incelemenizi bekliyoruz
  • Almaya alırız da binmeye gelince binemeyiz. Yakıtı MTV si şu bu derken yürütemediğimiz arabayı ne yapalım. Çokça söylüyorum. Ruhum fakir ve hiç bir zaman zenginleşmeyecek
  • Bulgaristandan alacaktım panamera ama 45-50k leva pahali geldi. 30k levaya cayenne almistim.
  • Takip ediyorum, gerçekten hayranı olduğum bir araç.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.