Bildirim
2. el otomatik alırken neye dikkat etmeliym....
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Güzel konu, bende tecrübeli arkadaşlardan yorum bekliyorum. 2004-2006 arası otomatik fiestalar alınır mi ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
dsg olmamasına dikkat edebilirsiniz -
quote:
Orijinalden alıntı: RAN99
dsg olmamasına dikkat edebilirsiniz
-
Eğer Honda Jazz beklentilerinizi karşılan bir araçsa yani çok geniş bir araç değil sonuçda (Scenic kadar en azından) bunun haricinde tercih edilebilecek bir araç hem sorunsuz bir araç olması hemde otomatik şanzımanın ve motorunun verimli olması. -
Jazz'da bulunan şanzıman CVT sanıyorum. Diğerlerinini klasik konvertörlü otm. şanzımalar olması lazım. Galiba şimdilik en dayanıklı şanzıman bu klasik, yani tork konvertörlü şanzımanlar. Bunlar hakkında bilgi verebilirim. Diğerleri için farklı bilgiler gerekir.
1. test. Eğer yağ çubuğu varsa yağın rengine bakın. Magenta rengi, yani pembeye yakın bir kırmızı olmalı. Kırmızı kabul edilebilir. Kahverengi bakımların ihmal edildiğini gösterir. Eğer yağ çubuğu metal veya açık renkse yağdaki büyük siyah partiküller belli olur. Bu da olmamalı. Çubuktaki yağ güneş ışığı veya kuvvettli bir ışığa tutulduğuna içinde ve yağda metal partikül varsa metalik koyu renkli boyalar gibi bir ışıltı verir. Bu da istenmeyen bir şeydir. Biraz kükürt kokusu normal sayılır ancak verniğe benzer bir koku olmamalı.
2. test. P'de iken motoru çalıştırın. R ve N'de hiç bekletmeden direkt D'ye geçirin. Şanzıman D'ye derhal geçmeli.
Tekrar N'de beklemeden R'ye geçirin yine derhal geçmeli. Eğer 1-2 sn beklemeden sonra vitese geçiyorsa bu konvertörde veya contalarında veya basınç haltalarında kaçak olduğunu gösterir. Bence her zaman yapılabilecek en önemli test budur.
3. test. N'ye alın. Ses gelmemeli. P'ye alın, ses farkı olmamalı. Motorun yaynındayken, şanzımandan vınlama sesi gelmemeli.
4. test. Yağ çubuğu varsa tekrar çekin. Yağda köpürme olmamalı. (Bir iki kabarcık normal sayılır.)
Bu temel testlerden geçtikten sonra çok büyük bir problemi olmayacaktır. Ama yol testleri de önemlidir. Burada hızlar bir arabadan diğerine değişiklik gösterebilir ama temel bir fikir için yazalım:
5. test. Yavaşça hızlanın. 70-80 km/s hıza kadar son vitese (teker teker diğer vitesleri de atlamdan) geçmeli.
6. test. 50km/s hızla giderken gaza aniden basın. Vitres düşürmeli.
7. test. Sert bir kalkış yapın. Yaklaşık 30km's hıaa dkadar şanzımanı 1. viteste tutmalı.
8. test. ~60 km/s hızla giderken vites düşürün. D'den 3 veya 2'ye. Vites düşürmeli. Biraz geciikme olabilir.
9. test. Yokuş aşağı. 3 2 1 'de birinie getirin. Getiriline vitesten daha yukarı çılkmamalıi kompresyonda kalmalı.
Hiç bir koşılda uğultu veya takırtı gelmemeli.
Servislerin teşhis için kullandığı prosedürler kabaca bu yazdıklarım gibidir. Ne var ki hızlar böyle yuvarlak rakamlar değil, her şanzımana göre daha spesifik hızlardır. Mesela ek olarak 3-2, 2-1 vites düşürme ve 1-2, 2-3, 3-4 yükseltme testleri ve konvertör kilidi testleri de vardır. Fakat kabaca bir problem varsa bu testlerde hemen her şeyi kontrol etmiş oluruz.
Kolay gelsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 9 Kasım 2012; 11:17:51 >
-
Honda CVT -
Otomatik şanzıman arızaları diye bi konu vardı, otomatik şanzıman ustasıydı sanırım konuyu açan ve herkese yardımcı olan.
O konuya gözatmanızı öneririm, bir de o konuda benim dikkatimi çeken, "ikinci el otomatik şanzıman araç alıyorsanız önce basınç testi yaptırın bunu yapabilen bir serviste" demişti. Her servisin/ustanın bunu yapamadığını da belirtmişti. -
güzel açıklamalar aldım.. çok teşekkür ederim.... karbon gerçekten pratik ve öneleme yapabilecek şekilde açıklama için ayrıca teşekkürler.
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X