Şimdi Ara

1998 BMW 316i Türkiye'de Almanya'dan 106 kat pahalı!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
654
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1998 BMW 316i Almanya'da 500 Türkiye'de 53.000TL yani 106 kat daha pahalı!

    1998 BMW 316i Türkiye'de Almanya'dan 106 kat pahalı!


    Gelen itiraz üzerine ek resim. 1998 BMW Sedan fiyatları da 500 den cok farklı değil. İlan günceldir. Link:

    1998 BMW 316i Türkiye'de Almanya'dan 106 kat pahalı!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tuğkan-0153 -- 23 Mayıs 2019; 1:41:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Amacı olmayan saçma bir karşılaştırma kusura bakmayın.

    E36 sedan ile E36 compact aynı araba değil.

    Almanya'da 500 euro'ya alınacak E36'ya aldığınız fiyatın 5 katı masraf edersiniz belki muayeneden geçirip trafiğe bile çıkaramazsınız ki muhtemelen bu araba da yedek parça amacıyla vs kullanılsın diye bu fiyata satılıyordur. Kusura bakmayın da çalışıp çalışmadığı bile belli olmayan bir e36'yı emsal göstermek doğru değil, o arabayı kimse almaz orada.

    Türkiye ile Almanya kıyasını bir kenara bırakın artık. Türkiye Almanya ile kıyaslanacak bir ülke değil, ekonomisi de Almanya kadar güçlü değil. Tek ortak konusu ülke nüfuslarının 80 milyon civarında olması. Zaten yılda satılan otomobil sayılarına bakıldığında Türkiye - Almanya'nın aynı siklette olmadığı görülüyor.
  • Amacı olmayan saçma bir karşılaştırma kusura bakmayın.

    E36 sedan ile E36 compact aynı araba değil.

    Almanya'da 500 euro'ya alınacak E36'ya aldığınız fiyatın 5 katı masraf edersiniz belki muayeneden geçirip trafiğe bile çıkaramazsınız ki muhtemelen bu araba da yedek parça amacıyla vs kullanılsın diye bu fiyata satılıyordur. Kusura bakmayın da çalışıp çalışmadığı bile belli olmayan bir e36'yı emsal göstermek doğru değil, o arabayı kimse almaz orada.

    Türkiye ile Almanya kıyasını bir kenara bırakın artık. Türkiye Almanya ile kıyaslanacak bir ülke değil, ekonomisi de Almanya kadar güçlü değil. Tek ortak konusu ülke nüfuslarının 80 milyon civarında olması. Zaten yılda satılan otomobil sayılarına bakıldığında Türkiye - Almanya'nın aynı siklette olmadığı görülüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isetta_1955 -- 22 Mayıs 2019; 23:42:38 >
  • İnanılmaz bir boş konu daha.
    Euncapte 1.5 yıldız almış hurdaya 53 bin verecek bilinçli kullanıcıyı merak ettim. E36 m3'ü var daha bir de sonra 321hp oluyor. 64 km/h ile helak oluyor direkler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jimhendrix -- 22 Mayıs 2019; 23:48:36 >
  • İşsizin biri konu açmış



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi escudo76 -- 23 Mayıs 2019; 0:19:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç fiyatını 2 misline kadar çıkan vergiler,2.El çakalları ve yüksek talep,Birde üzerine Tl nin değer kaybetmesi eklenince durum ortada.Almayın olsun bitsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isetta_1955

    Amacı olmayan saçma bir karşılaştırma kusura bakmayın.

    E36 sedan ile E36 compact aynı araba değil.

    Almanya'da 500 euro'ya alınacak E36'ya aldığınız fiyatın 5 katı masraf edersiniz belki muayeneden geçirip trafiğe bile çıkaramazsınız ki muhtemelen bu araba da yedek parça amacıyla vs kullanılsın diye bu fiyata satılıyordur. Kusura bakmayın da çalışıp çalışmadığı bile belli olmayan bir e36'yı emsal göstermek doğru değil, o arabayı kimse almaz orada.

    Türkiye ile Almanya kıyasını bir kenara bırakın artık. Türkiye Almanya ile kıyaslanacak bir ülke değil, ekonomisi de Almanya kadar güçlü değil. Tek ortak konusu ülke nüfuslarının 80 milyon civarında olması. Zaten yılda satılan otomobil sayılarına bakıldığında Türkiye - Almanya'nın aynı siklette olmadığı görülüyor.
    1- E36 sedanlar da aynı fiyat, hatta daha düşük. Fakat Almanya'da compact cok aşırı tercih edildiğinden sedan ilanları cok az o yüzden compact seçtim. Buyurun 1998 BMW Sedan 316i 221bin km'de TÜV onayından yeni geçmiş:

    1998 BMW 316i Türkiye'de Almanya'dan 106 kat pahalı!

    İlan linki:

    2- İlanda HU Prüfung 03/2019 yazıyor. HU Prüfung = TÜV Muayenesi yani Mart 2019'da muayeneden geçmiş ve siz "aldığınız fiyatın 5 katı masraf edersiniz, trafige bile çıkaramazsınız"

    3- Türkiyedeki 53bin TL'lik araç 300bin li km'de, bu araç 200bin'li km'de.

    4- Türkiye ile Almanya'yı değil,fakir Bulgaristan'ı bile kıyaslasak, araç fiyatlarındaki aşırı yükseklik değişmeyecek. Haydi Bulgar'ı değil, Pakistan, Irak, Etiyopya gibi fakirlik emsali ülkelere dahi baksak araç fiyatları normal. Yani Almanya argümanınız geçersiz. Haaa Almanya'yı kıyasladım cunku pazarı geniş, her bi araç var, siteleri kaliteli ve ayrıca 3 Milyon Türk yaşıyor.

    Türkiye'deki otomobil fiyatlarındaki aşırı yüksekliği makul göstermeye mi çalışıyorsunuz? 106 kat kazık sözkonusu. Haydi düz 100 olsun. 100x kazıkta makul gösterilecek birşey mi var? Neyi savunmaya çalışıyorsunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    İnanılmaz bir boş konu daha.
    Euncapte 1.5 yıldız almış hurdaya 53 bin verecek bilinçli kullanıcıyı merak ettim. E36 m3'ü var daha bir de sonra 321hp oluyor. 64 km/h ile helak oluyor direkler.
    Son derece dolu bir konu cunku kazığın 100+ kat ile 3 basamaklı olduğunu gösteriyor.

    Kazığın 3 basamaklı olması, budur. Gerisi teferruat.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ben Türkiye'deki fiyatların yüksekliğini niye makul göstermeye çalışayım ? Bu karşılaştırmanın gereksiz olduğunu söylüyorum.

    Almanya'da araba ucuz, Türkiye'de pahalı asgari ücret orada şu kadar burada şu kadar, yok kazık 106 kat vs. demenin hiçbir anlamı yok. Yani böyle deyince birşey değişmiyor. Sonuç sıfıra sıfır elde var sıfır.

    Sonuç olarak üretmeden, tüketemezsiniz. Yani Almanlar gibi tüketim toplumu olmak istiyorsanız önce üretmek zorundasınız. Türkiye'de insanlar tüketim yapmaktadırlar ancak tüketim toplumu farklıdır. Üretirseniz tüketim toplumu olup ucuza araba alabilirsiniz. Kısaca tüketim toplumu değiliz ki arabalar neden pahalı diye konu açıyoruz. Denklem basit: Üretmeden tüketim toplumu olmazsınız ve böyle olursa da ucuza tüketim yapamazsınız.
  • isetta_1955 kullanıcısına yanıt
    Yeni ve az kullanılmış araçlarda AB 'ye göre 12 kat olan fiyat farkının eski ve düşük fiyatlı araçlarda 100 kat olduğunu gösteriyorum ve siz buna "gereksiz" mi diyorsunuz?

    Ayrıca, gönderdiğim ilandaki 500 liralık BMW 5 kat masraf çıkarır, trafige cıkamaz diyerek o 500'ü 2500 göstermeye çalıştınız. Yani 2500 olunca fark aslında 106x değil, 21x olacaktı mı demeye çalıştınız? Yine 500TL ye ve temiz, masrafsız, yeni muayeneden geçmiş bir BMW Sedan da var işte. Mızrak çuvala sığmaz diye bir söz var. Aynı model aynı sınıf otomobil 106x pahalı ise insanlar kazığın artık 3. basamağa ulaştığını bilmelidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tuğkan-0153 -- 23 Mayıs 2019; 2:1:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tuğkan-0153

    Yeni ve az kullanılmış araçlarda AB 'ye göre 12 kat olan fiyat farkının eski ve düşük fiyatlı araçlarda 100 kat olduğunu gösteriyorum ve siz buna "gereksiz" mi diyorsunuz?

    Ayrıca, gönderdiğim ilandaki 500 liralık BMW 5 kat masraf çıkarır, trafige cıkamaz diyerek o 500'ü 2500 göstermeye çalıştınız. Yani 2500 olunca fark aslında 106x değil, 21x olacaktı mı demeye çalıştınız? Yine 500TL ye ve temiz, masrafsız, yeni muayeneden geçmiş bir BMW Sedan da var işte. Mızrak çuvala sığmaz diye bir söz var. Aynı model aynı sınıf otomobil 106x pahalı ise insanlar kazığın artık 3. basamağa ulaştığını bilmelidir.
    Hocam Alman mentalitesi yeni araba iyi araba şeklindedir. Kısaca böyle arabalar araba değil, kullanım ömrünü tamamlamış "hurda"lardır. Almanlar zaten ürettiği için tüketebilir ancak Türkiye bir üretim ülkesi olmadığından vergilerin yüksekliği kurun yüksekliği ile birleşince sonuç budur. Kısaca Almanya - Türkiye kıyası doğru değil. O fiyatı 2500 göstermeye çalıştınız demeniz komik, o yaştaki bir bmw'nin çıkaracağı arızaların yenileme maliyeti 2500'de olur 4500'de olur ki Almanlar da bunu bildiğinden yeni otomobile binmeyi severler.

    Ortada gösterilecek birşey yok herşey ortada zaten. Üretmeyen milletler tüketemezlerde. Rahat rahat tüketmenin mantığı önce üretmektir.




  • Burada 53 bin TL!
    De oradaki 500 ne armut mu? Onun birimini niye yazmadın?

    Maksat muhalefet olsun. Nasıl olursa olsun...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    
    Para birimi aynı kabul edilebilir cunkü resmi asgari ücret --saat başı olarak-- aynı veya Almanya da yüksek. Almanya'da 2019 için resmi asgari ücret (fiili olarak net) 9.19 AVRO fakat günde 8 saat mesaide 1 saat mola dahil; yani 7 saat çalışmaya 8 saat ücreti veriliyor. Türkiye'de haftalık mesai saati resmi olarak 45 fakat 1 saat mola buna ekleniyor genelde sabah 8 akşam 6 seklinde, günde 10 saat mesai yapılıyor; işveren diyor ki 9 saat mesai, 1 saat mola mesaiden sayılmaz. İyi de sonuçta günde 10 saat gidiyor. Benim çalışyığım firmalarda hemen hep böyle. Cumartesi bile o uyanıklık devam ediyor. Cumartesi resmi olarak 5 saat olacak ya, ona dahi 1 saatlik molayı ekleyip sabah 8 öğlen 14:00 diyorlar. Yani 6 saat. Fiiliyatta haftada 56 saat. Ayda 4,35 x 56 = 243.6 saat aylık mesai. 2020TL/243.6= 8.36TL / saat eder. Almanya'da 7 saat çalışıp 8 saatlik ücret verilmesini hesaba katmayıp direkt asgari ücret 9.19 AVROyu temel alsak dahi saat ücreti Almanya'da yüksek. O yüzden --saat başı olarak-- asgari ücret açısından para birimleri aynı.

    Almanya 'daki maaş ve ücretleri hesaplarken bazı kişiler %42 "vergi kesintisi" var diyor. Sözkonusu vergi ayda 20.000 ve yukarısı kazananlar için geçerli. Örneğin futbolcu iseniz senelik 500.000 ve yukarısı kazancınız varsa vergi ve kesintiler 50% ye dayanır. Ancak asgari / taban ücrette vergi oranı %0 dır. Asgari ücrette zorunlu olan yegane kesinti %14,6 SGK "sağlık" kesintisidir (emeklilik değil) ve onu da cogunlukla firma karşılamaktadır. İşveren yine counlukla emeklilik için özel emeklilik primini ödemektedir. Bu sayede asgari ücret alan bir kişi saat başı en az net 9.19 AVRO almaktadır. Firmalarda vasıfsız eleman dediğimiz temel eleman için fiiliyatta bu rakam 10 AVRO dur.

    Saat başı asgari net ücret olarak Almanya yüksektir ancak biz otomobil fiyatları karşılaştırma açısından ücretleri eşit kabul ediyoruz. O yüzden orada bir otomobil 500 AVRO ise onu bizdeki TL olarak kabul edebiliriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaDMaxiBo

    Burada 53 bin TL!
    De oradaki 500 ne armut mu? Onun birimini niye yazmadın?

    Maksat muhalefet olsun. Nasıl olursa olsun...
    Gelmiş yine,

    500 euro, yani alman asgari ücretli bir ayda 3 tane alabilir

    Burda 53 bin lira, asgari ücretli 26 ayda alabilir

    Ayda 3 tane vs 26 ayda bir tane

    Hadi bak yine iyisin böyle bakınca 106 kat değil, 78 kat fark var.

    Hadi şimdi de maksat toz kondurmamak, ölümüne savunmak olsun da ne olursa olsun temalı cevabını yaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Yukarda başka birisi de "Almanya tüketim toplumu. Cok üretiyor, cok tüketiyor, biz üretmiyor, tüketmiyoruz" gibi bir açıklama ile 53000TL'nin de yüksekliğini makul göstermeye çalıştı. İyi de, aynı (sedan) 1998 BMW 316i Bulgaristan'da temiz ve bakımlı €1830 (ilan görüntüsünü akşama gönderirim). Bulgaristan bilindiği üzere fakir bir ülke. Türkiye'deki kazık fiyatları makulleştirmeye çalışan kişinin deyimi ile Bulgaristan "tüketim toplumu" değil. €1830, Bulgaristan aylık asgari ücret €210 'un 8.7 katı. Yani Bulgaristan'da bir asgari ücretli 8.7 ay çalışarak temiz bir sedan BMW 3.16i alabiliyorken bizde 53.000/2020 = 26.2 ay çalışarak alabiliyor! Yani 1998 BMW'yi fakir Bulgaristan'dan bile 3 kat daha zor alabiliyoruz. Bunu söyleyince "muhalefet" vs diyorlar. Bu muhalefet değil, bu bence utanılacak bir durum. Ben utanıyorum, bu durumu makul göstermeye, haklı çıkarmaya çalışanlar utanmıyor.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.