Şimdi Ara

1980 MODEL CHEVROLET SİLVERADO NASILDIR?? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
9.514
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan
    Karbon 12 hocam bi de bunlardan 6200 dizel cikar ama katalogda o secenek bulunmuyor.

    Ben de öyle hatırladım ama yok... 5.2, 6.2 yazmışım ama broşürde 5 ve 6 var. Bir de zaman geçti, ben de karıştırıyorum. 5.2 Chrysler'in 318'ydi galiba. 1974'den sonra 1980'de de küçük petrol krizi vardı. Bu yıllar o yüzden biraz karışık... Bir sene varsa, diğer sene stroku azaltılmış hali var.

    72~74 bandına hem kriz hem de hükümetlerin bir daha hiç yapmadığı bir emisyon girişmi var. O yıllar ve hemen sonrasında karbürasyon çok karışıktır mesela. Sonra da 78~80'de nispeten küçük ama piyasayı değiştirmiş petrol krizleri var. 50'lerdeki gibi 283 v8'ler çıkıyor tekrar...

    En iyisi hiç bir şey eddia etmemem:) Bir gördüğüm Amerikan arabasının tamamen aynısını bir daha gördüğümü pek bilmem... Hele K-5, K-10'lar... :). Bir de Türkiye olunca Kanada'dan gelme, Export versiyon, Suudi versiyon ihtimalleri de var.

    GM'de dökümantasyon şahsi fikrim, çok iyidir, bu konuda sıkı elli de değillerdir. Her bilgiye ulaşılır ama önce fiziksel şekilde arabaya ulaşmak, RPO kodlarını görmek lazım. Bu broşürler ilgi çekme amaçlı "teaser" yayınlar. Eminim orada yazmayan daha pek çok opsiyonlar var.



    evet 318 moparin smallblock V8lerinden. 90larda gm 265V8leri bile geri getirdi. ama duzgun o/d 4 atar sanziman kombinasyonuyla ilk kusak 350 motorlardan bile iyi gidiyorlar. tabi tpi gibi elektronik yakit ve atesleme sistemlerinin de cok buyuk katkisi oldu. isin guzeli bu V8ler 2tonu askin full-sizelarda bile uzun yolda 9 litre gibi tuketimlere sahip.




  • 4.1 L motor seçeneği de mevcut. ustanın söylediğine göre de kilometreye 40-50 kuruş yakarmış lpgde. haftaya kendim deniycem ne kadar yakıcanı :) yazarım tekrar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Yedi farklı motor, üç farklı şanzıman, iki farklı differansiyel, iki veya üç farklı süspansiyon, iki farklı kapasitede yay setleri var. Sürüş karakteri tamamen bu kombinasyona bağlı. Yani bu bilgiler olmadan ne denilse doğru olma ihtimali %1'den daha düşük.

    Daha eskiden, 70'lerde, bu kadar çeşitli motor olmazdı fakat daha fazla diferansiyel (son dişli) seçenekleri olurdu. Yine de broşürler aldatmasın, son dişli oranı bu taşıtlarda çok önemlidir. Performans veya tüketim karakteristiği tamamen seçeneklere bağlıdır. Amaçla irtibatsız şekilde ezbere yapıldığını düşündüğüm ithalatlar olabileceği için yazıyorum. Kullanım amacına göre çok akıllıca, sanki "kamyon" alıyormuş gibi seçim yapmak gerekir. Diğer halde poz vermekten başka bir zevk verme ihtimali düşüktür.

    Cevap için biraz odaklanmak gerekir. Mesela 5.2 ve 5.7'ler devirli motorlardır.:) (evet) çap-strok oranı bugün alıştığımız motorlardan farklı değildir, sadece daha büyükler. 6.2, 6.6, 7.4'ler ise uzun stroklu, torka çalışan devirsiz, daha doğrusu devrin tehlikeli olabileceği motorlardır. 8 silinirliler için 5.7 (dahil) dönüm noktası, onu hatırlayın yeter.

    Diferansiyel oranlarında da ~2.70:1 en iyi hafif yük, yüksek süratte ekonomi alınabilir, 4.00:1 5.00:1 gibi değerlere yaklaştıkça da çekiş gücü ve ani hızlanma alınabilir. Sanıyorum 5 tona kadar römork çekme kapasiteleri vardı ona göre kaba bir fikir sahibi olunabilir.

    http://brochures.slosh.com/frame.shtml?1980/pickups

     1980 MODEL CHEVROLET SİLVERADO NASILDIR??  1980 MODEL CHEVROLET SİLVERADO NASILDIR??

    Hocam broşür linkin 10 numara... Teşkrler... Benim c1500'ün broşürünü bulmam iyi oldu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Baldas -- 15 Aralık 2012; 12:42:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baldas
    Hocam broşür linkin 10 numara... Teşkrler... Benim c1500'ün broşürünü bulmam iyi oldu...

    Rica ederim. Benim de hoşuma gidiyorlar, bazen bakıyorum, nasıl değiştiğimizi görüyorum. Aşağıdaki boyutlar el çizimi mesela, bilgisayar değil...
     1980 MODEL CHEVROLET SİLVERADO NASILDIR??

    Broşür konsunda amme hizmeti yapan bir de Norveç'li gazeteci var. O da fena değildir, Suburban'a özel değil ama.
    http://www.lov2xlr8.no/

    Kollektif bir organizasyon:
    http://storm.oldcarmanualproject.com/




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.