Aracım Avensis 2001... Üzerindeki lastiklerin değişme zamanı geliyor.. Ben sırf görüntü açısından yanak ölçüsünü biraz büyütmek istiyorum.. Ne dersiniz ?
Aracın sürüş dinamikleri bozulur mu ? Benim aklımdan geçen km sayacı yanlış gösterir herhalde diyorum mesela.. Başka neler olabilir ?
Araçta denge kontrol (vsc), patinaj kontrol (trc), abs-ebs, brake assist falan var.. Bunlar için herhalde lastiğin dönüş çapı çok önemli bir veridir.. Bu durumda neler olur ? Ya da aracın bilgisayarında acaba gizli bir ayar falan varmıdır serviste yapılabilecek ? 65'liklerin sığmaması gibi bir sorun olmaz.. Araba yüksek zaten..
Ne dersiniz ?
LASTİK BOYUNUN 1-2 CM YÜKSELMESİ GÖRÜNTÜDE PEK BİRŞEY DEĞİŞTİRMEZ. AYRICA LASTİK YANAKLARI NE KADAR ALÇAK OLURSA O KADAR İYİ YOL TUTAR. YÜKSELDİĞİ ZAMANDA SÜSPANSİYONLARA DAHA AZ BASKI OLACAĞINDAN KONFORUN AZ DA OLSA ARTAR. ANCAK KULLANDIĞIN MARKA HANGİ BOY VE MARKA TAVSİYE EDİYORSA ONU KULLANMANI ÖNERİRİM. BEN DE KIŞ BAŞI KIŞ LASTİĞİ TAKTIRIRKEN BOYUT SORUNU YAŞAMIŞ 65 YERİNE 70 TAKTIRMIŞTIM. GÖRÜNTÜ OLARAK GÖZLE GÖRÜLÜR BİR FARK OLMUYOR İNAN BANA. BEN MECBUR KALMASAYDIM ORJ. BOY TAKTIRIRDIM.
Mesele çamurluk-lastik aralığının fazla olması.. Araç normal sürüş şartlarında 4 yolcu + bagajda orta dolulukta olacak şeklinde tasarlanmış(Resmi bilgi)... Bu yüzden biraz yüksek duruyor.. Özellikle arkası daha yüksek tabi...
Dün yıkamacıda diğer araçlarla kıyaslayınca kafama takıldı.. Lastikler şöyle çamurlukları doldurunca daha bi hoş görünüyor..
Aynı inch lastik aldığın için km sayacı yanlış göstermez. Farklı çapa(R değerine) sahip bi lastik alsaydın o zaman km sayacın yanlış gösterirdi.
195*60*15 ----------- > 195*65*15 olunca çap artmıyor mu ?? Artması lazım değil mi ?
Evet doğru biliyorsun. km. sayacın gittiğin hızı biraz daha düşük gösterir. son hız artar ara hızlanmalar düşer ama o kadarda belirgin bi fark olmaz sanırım...Bi yerlerde hesapları vardı ama
Hmmmmm. doğru galiba. R denen sayı jantın çapıymış. 60 yerine 65 olunca da(yanak genişliği) sanırım 5 mm bi artma oluyo. Burdaki yazıdan öyle anlaşılıyo gibi: http://arabam.milliyet.com.tr/lastik/lastik.asp
195*65*15 kullanırsan aracın kalkışlarda düşük hızlarda biraz hantallaşır, kilometre az gösterir ve son süratin artar. Lastiklerinin geniş görünmesini istiyorsan 205* 55* 15 en iyi seçim olacaktır.
Merhaba Sana direkt olarak şunu söyleyim; 195/60 R 15 yerine 195/65 R 15 kullanmakla her zaman için kadranda okuduğun hızın % 3,1 'i kadar hızlı gidersin. Örenek 50 km/h okuyorsan gerçek hızın 51,5 ve 100 km/h te 103,1 km/h okursun. Diğer hususlarda arkadaşların yazdıklarının büyük kısmı doğru. Yararlı olması dileğiyle..
195/65 15 lastiğin yuvarlanma mesafesi 195/60 15 lastikten daha fazladır..bu da aracınızın yerden yükselmesine sebep olacaktır..dolayısıyla aracın yol tutuşunun bozulma ihtimali var..evet belki konfor olarak size getirisi olacaktır..gösterge hataları veya azıcık artacak benzin miktarı önemsenmeyebilir ama süspansiyon düzeni bozulacağından arabadaki msr,denge kontrol ıvır zıvırın kafası karışabilir
195/65 15 ÖLÇÜLERİNDEKİ 195 TABAN GENİŞLİĞİDİR. YANİ 195 MM. 65 İSE YANAK GENİŞLİĞİDİR. AMA 65 MM DEĞİL. BU 65, YÜZDE OLARAK TABAN GENİŞLİĞİNİN %65 OARANIDIR. YANİ 195*0.65=126,75 MM DİR. BU ORAN 60 OLDUĞUNDA İSE, YANAK GENİŞLİĞİ 195*0.60=117.00 MM OLUR. İKİ LASTİK ARASINDAKİ YARIÇAP FARKI, 126,75-117,00=9,75 MM OLACAKTIR. YANİ YAKLAŞIK 1 CM...
YARIÇAPTAKİ BU ARTIŞ, ARAÇTA ÇOK AZ KONFOR, KM SAATİNDE GÖRDÜĞÜNDEN BİRAZ FAZLA GERÇEK HIZ SAĞLAR; KARŞILIĞINDA İSE, ÇOK AZ PERFORMANS (AKSELERASYON) VE YOL TUTUŞ KAYBI OLUŞUR...
EĞER GÖRÜNTÜNÜN DAHA İYİ OLMASINI İSTİYORSAN, JANTLARINI 16 YA DA 17 İNÇ YAPARAK ONA UYGUN LASTİKLER SEÇMELİSİN....
195/65 15 ÖLÇÜLERİNDEKİ 195 TABAN GENİŞLİĞİDİR. YANİ 195 MM. 65 İSE YANAK GENİŞLİĞİDİR. AMA 65 MM DEĞİL. BU 65, YÜZDE OLARAK TABAN GENİŞLİĞİNİN %65 OARANIDIR. YANİ 195*0.65=126,75 MM DİR. BU ORAN 60 OLDUĞUNDA İSE, YANAK GENİŞLİĞİ 195*0.60=117.00 MM OLUR. İKİ LASTİK ARASINDAKİ YARIÇAP FARKI, 126,75-117,00=9,75 MM OLACAKTIR. YANİ YAKLAŞIK 1 CM...
YARIÇAPTAKİ BU ARTIŞ, ARAÇTA ÇOK AZ KONFOR, KM SAATİNDE GÖRDÜĞÜNDEN BİRAZ FAZLA GERÇEK HIZ SAĞLAR; KARŞILIĞINDA İSE, ÇOK AZ PERFORMANS (AKSELERASYON) VE YOL TUTUŞ KAYBI OLUŞUR...
EĞER GÖRÜNTÜNÜN DAHA İYİ OLMASINI İSTİYORSAN, JANTLARINI 16 YA DA 17 İNÇ YAPARAK ONA UYGUN LASTİKLER SEÇMELİSİN....
195*0.05 cm yükseltiyorsun araç savrulabilir görüşündeyim
Bizim Opelde 195 55 15 var sürekli yanak balon yapıyor bide o kadar pahalıki o lastik vallah biz değiştiremiyoruz arabaya bi halt olacak diye...
daha çok yakar
Yüzde meselesini öğrenmek bu topicin benim açımdan en büyük faydası oldu.. Sağolasın Roverci...
Herkese çok teşekkürler.. Orjinalde kalıcam anlaşılan..
quote:
Orjinalden alıntı: Reason
Yüzde meselesini öğrenmek bu topicin benim açımdan en büyük faydası oldu.. Sağolasın Roverci...
Herkese çok teşekkürler.. Orjinalde kalıcam anlaşılan..
sanırım doğru yolu buldun
bir yerde iyi fiyata 2 adet sıfır michelin 195/65/r15 energy+ lastik buldum. benim araçta ise 195/60/r15 lastikler var. öne michelin lastikleri taksam ve aracın önü 1cm kadar yükselse hissedecek kadar sorun yaşar mıyım?
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme