Şimdi Ara

150 binde biten motorlar (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
0
Favori
6.396
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Yine getirilmiş konu ağır vasıtadan,spor otomobil devirlerine,redline gezen gençlere vs vs. Toplumun çoğunluğunu oluşturan binek araç sahipleri bir bilinçlensin yeter de artar. O tırcılar,redlinecılar zaten biliyor ne yapacağını. Koca kamyonun 10 bin de bir yağını değiştiriyorduk, o redline aracın 3 bin km de yağını değiştirir bir de katkı atarsın vs vs. Her açılan konu böyle uç örneklere gelmek zorunda mı şu forumda?
  • Arka Destroyer kullanıcısına yanıt
    "arabayı çalıştırır çalıştırmaz 4000 devir çeviren" ne demek hocam. Bilmediğimden soruyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Yağ direkt kalınlaşmaz. Kaliteli bir yağ ise bakım aralığı boyunca viskozite sınıfını korur. Eğer yanlış veya kalitesiz yağ kullanılırsa(zengin karışım gibi sıkıntılar yoksa) tehlikeli düzeyde incelmeye başlar. Bir süre sonra sürüş tarzınıza bağlı olarak tekrar kalınlaşabilir ardından sludge denilen çamurumsu hale gelip her tarafı tıkar.

    Zaten sadece haftasonları biniyorsanız asıl o zaman korkmadan basmanız lazım. Aşağıya Audi S4 V6'ya ait 10 bin km yapmış yağın analizini koyuyorum (en soldaki sütun). Sahibinin belirttiğine göre motoru sert kullanmış.

    Kısaca analiz etmek gerekirse. Krom piston segmanlarında bulunur. Yani bu değerin yüksek çıkması demek, segmanların aşınması anlamına geliyor. Testin sonucunda değeri sıfır.
    Alüminyum pistonlardadır, değeri 4 ppm.
    Demir ise silindir cidarlarında, krank ve kam millerinde, sübaplarda yani motorun her tarafında bulunur. Analiz değeri 16 ppm.
    Kurşun ve kalay yataklarda bulunur. krank, kol, egzantrik vs. Değerleri 1'er ppm.

    Bu değerler ppm yani milyonda bir parçacık. Elbette aşınan maddelerin bir kısmı filtrede tutuluyor ama sonuçların da gösterdiği gibi motorlar düşündüğünüz kadar narin yapıda değiller. Yani siz motora iyi baktığınız sürece seri de kullansanız 200-300 bin güncel motorlar için hiç bir şey. 400-500 binlere motora anahtar değmeden gelen çok fazla örnek mevcut.

    Somut bir örnek vermem gerekirse benim arabam 300 bin km'de. Geçen kompresyon testi yaptım. Fabrikada ilk monte edildiğinde ortalama 200 psi civarı bir kompresyona sahip bu motor. Ben ölçümlerimde bütün silindirlerde 190 psi aldım. Yani kayıp yaklaşık %5. Kompresyon kaybı doğrudan motorun aşınmasını gösteren bir ölçüttür. (Elbette yataklar, sübaplar da aşınıyor ama bunların tolerans aralıkları mevcut ve o aralığın içerisinde kaldığı sürece çalışmasına etki etmez.)
    Yani 100 bin km'de %1.6 gibi bir değere tekabül ediyor. Araç atmosferik olmasından mütevellit sık sık 4000 devirleri görüyor. Çok sürat yapmasam da ara hızlanmaların tadını çıkararak 5500-6000'lere kadar acımadan çeviririm. Normal seyir devrim de 2500-3500 arasıdır. Günlük kullanılan bir araç bu arada.

    Motor 18 yaşında 300 bin km'de ve en fazla aşınan bölge segman-silindir cidarları olmasına rağmen sonuçlar ortada. Şu an bu motorun bittiğini gösteren hiç bir durum yok ortada. Tasarımdan gelen bir hatası olmayan motorun yüksek devir çevirterek ömrünü kayda değer şekilde kısaltabilmenin tek bir açıklaması var o da bakım yapılmamış olması. Kaldı ki çoğu standart arabanın uzun süreli göreceği max devir 5000-6000 falandır. Onbinlerce devirde çalışan tonla makine var, onların yanında 5-6 bin gerçekten düşük kalıyor.
    Tartıştığımız konu uzun süreli devirli kullanmak arada 5 bin 6 bin devirleri görmek tabiki motoru öldürmez.Şimdi ikimizde de tıpa tıp aynı araç var siz sürekli 5-6 bin devirlerde vites atıyorsunuz uzun yolda devirli kullanıyorsunuz bende aracı sürekli 2-3 bin devir aralığında kullanıyorum sizce sonuç ne olur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • _Knock0uT_ kullanıcısına yanıt
    Mutlaka benimkinde daha fazla aşınma olacaktır ama bakımlarına riayet edildiği, ısınmadan basılmadığı sürece fark minimum olacaktır. O fark da uzun vadede birisi 650 bin giderken öbürü 600 bin gider mesela. Bu da çok büyük bir fark değil takdir ederseniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Peki soğutma sıvısı bloğu soğutuyor. Özellikle silindir içini değil. Yanı blok geneliyle silindir içi ısı ayni olmaz. Tahmin edeceğin üzere tek seferlik olmasa bile uzun süreli devirli kullanımda silindir içi sıcaklığı sen aracın içinden harareti ayni görsen bile alt devirlerde kullanılan araçtan fazla olacaktır.
    Ayrıca blok icinde dahi ısı farkı daha fazla olacağı icin metal yorgunluğu daha fazla olacaktır. Yanı blok çatlatma, piston kirma gibi riskler artmaktadir.
    Türkiyede bu bilinciz kullanımdan ötürü motorlar tirtlamaktadir.
    Bu konu hakkında ne düşünüyorsun?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARES007 -- 27 Ocak 2019; 19:8:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Devir çevirdikçe aracta omur kısalması olmadığı iddia eden arkadaşlar sizle bir deney yapalım.

    Yakıt parasını ben vereceğim. 1 hafta boyunca 24 saat tam gaz çalışacak. Rölantide bile sürekli 7000 çevirteceğiz.

    Bakalım birsey olacak mi?

    Ama ruhsat sahibiyle yaparım bu ısı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARES007 A kullanıcısına yanıt
    Tasarımı düzgün üretimi kaliteli bir motorda sıcaklıklardan yana sıkıntı çıkmaz. Günümüzde motorların cortlamasının en büyük sebebi LSPI yani vuruntu. Bu da düşük hacim yüksek beslemeli araçlarda oluyor daha çok. Bir de fakir karışımda çalışan LPG'li araçlarda. Bunların haricinde zorlasanızda bir motor kolay kolay piston kırıp blok çatlatmaz. Tabii tasarım limitlerinin dışına çıkılması durumu istisna.
    Kullanıcının da bilinçli olması lazım tabii. Soğuk motoru zorlamayacak, bakımlarına riayet edecek vs.

    Kaldı ki biz günlük kullanılan araçlardan bahsediyoruz, bu arabaları istesek de bu kadar zorlayamayız zaten. Bu tür aşınma-yorgunluk mevzuları her motorda olduğu gibi, daha çok işin performans kısmında ciddileşiyor. Top fuel yarışlarında mesela, bir motorun ömrü en fazla bir kaç tur oluyor. Sonrasında rektifiye etmek gerekiyor.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Peki BMW motorlari neden Mercedes kadar dayanıklı değil. Güncel modellerden bahsetmiyorum. Misal 20 yıllık araclar. BMW düzgün tasarlayamamis mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ustalar bozuyor kullanici isterse full redline kullandin yine 150 binde bitmez motor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    Devir çevirdikçe aracta omur kısalması olmadığı iddia eden arkadaşlar sizle bir deney yapalım.

    Yakıt parasını ben vereceğim. 1 hafta boyunca 24 saat tam gaz çalışacak. Rölantide bile sürekli 7000 çevirteceğiz.

    Bakalım birsey olacak mi?

    Ama ruhsat sahibiyle yaparım bu ısı.
    Onkadar kasmaya gerek yoknzaten test asamsinda motorlar bu sekilde deneniyor ve adamlar avrupada 60 bin garanti veriyorlar kullanim omru olarakta 500 bin civari. Japon otolari 1 milyon km garanti veriyor bu kojuda yani yasal olarak degil ama genel anlamda. 100 lerce motor yan yana test sokuluyor -40 +50 derece her sartta trst ediliyor onaylaniyor. Ustaniz motora ufak bir civi atsa omru kac km ye duser o zmn gorursunuz. Onemli olan durust usta bulmak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • devir çevirmekle, spor kullanıp ani yük bindirmek aynı şey değil. BMWler genelde spor kullanılan ancak bunun gerekleri yerine getirilmeyen araçlar.kaldı ki bizdeki BMWler 520 ve 316 gibi en alt seviye olup aslında spor kullanım için satılmayan araçlar. motor, devir çevirdi diye bitmez.yüksüz motor devir çevirse ne olur çevirmese ne olur.motoru bitiren sürekli verdiği gücü arttırmak zorunda kalmasıdır. uzun yolda zorlanmadan 300 bin km yapan motor şehir içinde sürekli dur kalk şeklinde kullanılan 150 bindeki motordan daha iyi durumda olur.
  • ARES007 A kullanıcısına yanıt
    Bir bilgim yok o konuda.
    Ben motor derken bloğun kendisinden bahsediyorum bu arada. Elektronik parçalar, aksesuarlar falan değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Mutlaka benimkinde daha fazla aşınma olacaktır ama bakımlarına riayet edildiği, ısınmadan basılmadığı sürece fark minimum olacaktır. O fark da uzun vadede birisi 650 bin giderken öbürü 600 bin gider mesela. Bu da çok büyük bir fark değil takdir ederseniz.
    Bence 50 binden çok daha fazla fark olur devir çeviren hiçbir spor arabanın uzun ömürlü olduğunu duymadım youtube da bulgar plakalı m5 var bütün otomobil videosu çeken adamlara konuk oldu 300 binde yapılmış motoru bu tarz adamlarında bakımlarını aksatacaklarını hiç sanmıyorum

    Rx 8 - s2000 tarzı araçlarda aynı şekilde 100-150 binde motor mefta

    https://youtu.be/qRntEh17lfg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Knock0uT_ -- 27 Ocak 2019; 22:7:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Sıkıştırılan bloklarda özellikle zaman içerisinde çatlamalar görülebiliyor. Radyatör suyu sıcaklığı degismesede aslında silindir içi ve çevresiyle motor blogunun geneli arasında ısı farkı olur. Ne kadar devir çevirir ne kadar zorlarsan bu fark o kadar artar ve metal yorgunluğu ile zamanla blok catlayabilir. Ayrıca motor yağı ısısı da artacağı icin contalar daha fazla ısıya maruz kalacaktır. Örneğin genel olarak kullanıcılar ergen sürücülerden araç almazlar.

    Söyle söyleyeyim. Bir Afrikalı düşün, bir Türk dusun, bir Alman dusun. Bu 3 kişinin hayatları boyunca maruz kaldığı stres farklı. Bunların hepsi yaşam ömrü uzunluğu olarak geri dönüyor.

    Sen bu durumu ister motor bloğu olarak düşün, ister bir bilgisayar olarak düşün, ister yuk taşıyan bir araç olarak düşün. Ne koyarsan koy.
    Hayatta hersey böyledir. Birseyleri limitlerine ne kadar yakın kullanırsan o kadar çok yıpranır.

    Araba icin 6000 devir araç sollayasın diye var yada eğlenesin diye. Ama 6000 devrin olması o devre kadar güvenli şekilde çevrilebilecegi manası taşımıyor. Eğer öyle birsey olsaydi yağı suyu vaktinde değiştirilmiş bütün 200-300 bindeki araçların kondisyonu ayni olurdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • _Knock0uT_ kullanıcısına yanıt
    Spor araçlarda durum elbette farklı. Çoğu yüksek basınçlı beslemeye sahip sonuna kadar sıkıştırılmış motorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Spor araçlarda durum elbette farklı. Çoğu yüksek basınçlı beslemeye sahip sonuna kadar sıkıştırılmış motorlar.
    Sen sürekli devir çevirmezsen zorlanmaz işte o motor

    Ayrıca spor araçların motorları performans odaklı olur yani devir çevrileceğini bilerek tasarlar mühendisler bunu ona rağmen ömürleri kısa sen gündelik araçlarda devir çevirmekten bahsediyorsun bu araçların amaçları uzun ömürlülük,yakıt sarfiyatı,ucuz bakım maliyetleri diye uzar gider sürekli devir çevirin uzun yolda 4 bin devirle sabit gidin redline da gezin diye bir amaçları yok zaten adamların



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Knock0uT_ -- 28 Ocak 2019; 10:15:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Wankel motor bitebilir 150-200binde.
  • _Knock0uT_ kullanıcısına yanıt
    Triger değiştirince övünülecek birşey gibi gururla yazıyorlar.. Motor yapılması olumsuz bi durum...
  • 150 binde bir motor nasıl bitebilir ?

    Ben bakımlarını eksik etmeden düzgün bir kullanıcı ise o motorun rahatlıkla 1 milyon km çevirebileceğine inanıyorum.
    Ama adam arabayı bir alıyor ne servis ne bakım hak getire. ne zaman bir şeyi bozuluyor bir yerinden ses geliyor ancak o zaman baktırıyor arabaya o da yetkili serviste değil sanayide ne olduğu belli olmayan osman dayıya...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.