Şimdi Ara

150 binde biten motorlar (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
0
Favori
6.396
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 150 bin deniliyor ama belki ama belki de 300 bin km de olan motorlar 150 bin de olandan daha temizdir. Çünkü motor konusu çeşitlilik gösterir kullanımdan kullanıma göre değişir. Yıpratır yorarsanız hor kullanırsanız 80 binde de biter kullanıma bağlıdır.
  • Kalitesiz denen birçok benzin motorlu eski araç bakımları iyi yapıldıktan sonra sorunsuz kullanılıyor.
    lpg nin olmaması ve turbo olmaması da uzun ömürde etkili.
    hararet yaptırılmayan, düzgün kullanılan ve bakımları zamanında iyi yapılan araçta sorun çıkması zor ihtimal.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bakım çok önemli.Adam gibi yağ ile fabrika tarafından önerilen kmde, kaliteli filtreler ile bakımını yapın yeterli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Yağlama azalır derken? Aksine yağlama hızlanır, yağ pompası doğrudan motorla aynı devirde döner. Devir arttıkça yağlama basıncı ve hızı da artar.

    Alıntıları Göster
    Dakikada 2 bin kere dönen krank miliyle dakikada 4 bin kere dönen krank milinin yağlaması nasıl aynı olabilir daha hızlı hareket tabiki daha fazla aşınma oluşturacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Knock0uT_ -- 21 Ocak 2019; 1:48:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eşeğe binmesi gereken adamların altına araba verince böyle oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Musluk Suyuu

    o yağlama azalmasi falan hurafe o işler 4 bin sevirde yağlama yetersiz olsa 4 bin devir çevirttirmezler limit koyarlar.



    sürekli yüksek devirden motor yiyen araçlar genelde hararet yüzünden yer.

    Alıntıları Göster
    Bu nasıl bi mantık 7 bin devirde koymuş o zaman sürekli 7 bin devirde git bakayım ne oluyor hararet yapmasa bile daha hızlı hareket eden parça daha çabuk aşınır bunun kaçarı yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motorun birkaç gereksinimi yerine getirince herkesin uzun süreler rahat kullanacağını düşünüyorum. Bakımını yap, soğuk motora eşek gibi yüklenme, ilk çalıştırmada ve stop ederken biraz bekle (dizelde turbo yağlanması için), yakıtı iyi yerden al ve çeyrek depo altına inme. Bunların dışında insan gibi kullanılan her motor uzun süreler götürecektir şanssızlıklar ve ufak tefek masraflar dışında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Şekilsiniz ya -- 21 Ocak 2019; 1:51:7 >
  • arkadaş bizde ne tuhaf takıntılar var :)
    araç boyalı deyince cin görmüş gibi kaçanlar ,motor yapıldı deyince hoplayanlar vs.

    başka ülkelerde bakıyoruz araç boyanmışsa çok iyi diyorlar ,motor yapılmışsa süper diyorlar
    bizde ise sanki namus meselesi gibi görülüyor :)

    lakin yüksek km.li araçlarda bazı olumsuzluklar yaşanabilir ,hiç değilse beygirlerinden birkaçı eksilmiş olabilir :)

    önemli olan araca iyi bakılmış olmasıdır ,diğer türlü 50 bini bile bulmadan dökülen araçlar görülüyor
  • _Knock0uT_ kullanıcısına yanıt
    Hız arttıkça aşınma artar orası kesin ama yağ basıncı da devirle beraber artıyor. Mesela bir motor rölantide 14 psi yağ basarken 4000 devirde 50 psi'a çıkıyor. Yani redline'ı 6500 olan bir motorda sürekli 2000 ve sürekli 3000 devir arasındaki kullanımda öyle çok fazla bir aşınma farkı olmaz. Sürekli 6000 devirde mutlaka artış olacaktır.
    Yani kaliteli yağ kullandıktan sonra redline'a mümkün olduğunca az uğramak motorun sağlığını korumak için yeterli. 3-4 bin devir öyle yüksek değerler değil(benzinli motorlar için).
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Hız arttıkça aşınma artar orası kesin ama yağ basıncı da devirle beraber artıyor. Mesela bir motor rölantide 14 psi yağ basarken 4000 devirde 50 psi'a çıkıyor. Yani redline'ı 6500 olan bir motorda sürekli 2000 ve sürekli 3000 devir arasındaki kullanımda öyle çok fazla bir aşınma farkı olmaz. Sürekli 6000 devirde mutlaka artış olacaktır.
    Yani kaliteli yağ kullandıktan sonra redline'a mümkün olduğunca az uğramak motorun sağlığını korumak için yeterli. 3-4 bin devir öyle yüksek değerler değil(benzinli motorlar için).
    Yağı daha hızlı devirdaim yapabilir ancak 2-3 bin devirdeyken yapılan yağlamayla 4 bin + devirlerde yapılan yağlama ideal devir aralığı kadar sağlıklı değildir uzay teknolojisindeki yağıda koysan aşınma 2-3 bin devirdekinden daha fazladır

    Tırlar kupa+dorse+yük 42 ton gelir bu kadar yüke rağmen uzun ömürlü olmasının sebepleri kullanım aralığı genelde 1200 1300 devirlerdir sürekli 2 bin ve üzerinde kullanılsa motor ömrü yarı yarıya düşer



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Knock0uT_ -- 22 Ocak 2019; 17:36:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • _Knock0uT_ kullanıcısına yanıt
    Ağır vasıtanın (heavy-duty motorların) düşük devirde yürüme sebebi ömür değildir, binek araçlardan çok daha büyük ve ağır pistonların, biyel kollarının, krankın, egzantrik milinin sonucu yüzünden devir düşük kalır, isteseler de devir çevirtemezler, uzun ömürlü olsun istediklerinden değil. Malzemenin maliyeti izin verse bile amaç performans olmadığı için yüksek devirleri zorlayan kamyon motoru üretmenin manası yok.

    Motor iki kat devir çevirince ömür de yarıya düşmez, sadece azalır ama çok daha az. Yurtdışında pist günlerinde ve günlük kullanılan binlerce otomobil var, bakım periydou kısaldığı sürece 200-300k km hatta fazlasını sorunsuz gidiyorlar. Pompa uygun yağ basıncını verdiği sürece ve doğru yağ kullanılıp yağ sürekli incelmezse ve sıcaklığı 140c'lere sık sık yaklaşmazsa devir çeviren motorun ömründe ciddi kısalmalar olmaz. Olabilecek şey eğer motorda bir zayıf halka varsa (yataklarda veya piston pinlerinde mikronluk bir sorun örneğin) bozulma olasılığı artar daha yüksek streste çalıştığı için.




  • Yüksek devir çeviremezler dediğin 2500 devirleri görüyorlar vites değiştirirken geçen bile vardır otomobil kadar çeviremiyorlar tabi ancak bu adam 1200 1300 aralığında kullanacagı yere 2000 2500 aralığında kullanacak ve motor ömründe ufak bir değişme olacak öylemi ?



    https://youtu.be/8wPAkB9jxLg siz şu videoyu bir izleyin isterseniz


    SÖYLEDİKLERİMİ TEKRAR EDİYORUM İSTERSENİZ UZAY TEKNOLOJİSİNDEKİ YAĞI KULLANIN DEVİRLİ KULLANMAYLA İDEAL DEVİRDE KULLANMANIN ARASINDA DAĞLAR KADAR FARK VARDIR HELE BİRDE UZUN SÜRE DEVİRLİ KULLANMAK ARACIN ÖMRÜNDEN BAHSETTİĞİNİZ GİBİ UFACIK AZICIK DEĞİL BAYA BAYA GÖTÜRÜR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Knock0uT_ -- 22 Ocak 2019; 19:13:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • _Knock0uT_ kullanıcısına yanıt
    "Ufak değişme olmayacak" demedim, bahsettiğin gibi 2000 devirden 4000'e çıkınca 2 kat ömür azalması olmayacak dedim. Ne kadar azalır bilemem, malzemenin dayanımı, dizaynın başarısı ile ilgilidir, ancak kesinlikle 2 kat düşüş olmaz.

    Dizel binek otomobiller ağır vasıta dizel motorlarının aksine rahatlıkla 5000 devirleri görüyorlar. Çünkü binek dizel motorun stroğu 95mm ise, kamyonların strokları 150mm'lere ve üstüne çıkıyor. Çap da buna paralel büyük olunca piston da büyük oluyor, bu yüzden devir çeviremiyor. Devir çevirmesin diye istediklerinden değil yani.

    Attığın video da dediklerimin özeti gibi çünkü motor S1000RR yarış motorunun bir kesiti. Bu motorun 49mm'lik kısacık bir stroğu var çapxstrok oranı çap lehine aşırı yüksek olduğu için (80x49mm) inanılmaz devirler çevrebiliyor. Piston hızı kısa strok yüzünden yüksek değil, pistonlarda aşırı hafif ve tüm dizayn buna göre yapılmış. Bu devir kapasitesine rağmen son derece sağlam ve uzun ömürlü bir makina (bir racing motor için).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    "Ufak değişme olmayacak" demedim, bahsettiğin gibi 2000 devirden 4000'e çıkınca 2 kat ömür azalması olmayacak dedim. Ne kadar azalır bilemem, malzemenin dayanımı, dizaynın başarısı ile ilgilidir, ancak kesinlikle 2 kat düşüş olmaz.

    Dizel binek otomobiller ağır vasıta dizel motorlarının aksine rahatlıkla 5000 devirleri görüyorlar. Çünkü binek dizel motorun stroğu 95mm ise, kamyonların strokları 150mm'lere ve üstüne çıkıyor. Çap da buna paralel büyük olunca piston da büyük oluyor, bu yüzden devir çeviremiyor. Devir çevirmesin diye istediklerinden değil yani.

    Attığın video da dediklerimin özeti gibi çünkü motor S1000RR yarış motorunun bir kesiti. Bu motorun 49mm'lik kısacık bir stroğu var çapxstrok oranı çap lehine aşırı yüksek olduğu için (80x49mm) inanılmaz devirler çevrebiliyor. Piston hızı kısa strok yüzünden yüksek değil, pistonlarda aşırı hafif ve tüm dizayn buna göre yapılmış. Bu devir kapasitesine rağmen son derece sağlam ve uzun ömürlü bir makina (bir racing motor için).
    Şimdi bakın bahsettiğiniz 1000rr 14 bin çevirmesine rağmen sağlam diyorsunuz çünkü ona göre dizayn edilmiş peki bu ona göre dizayn edilmiş motor uzun yolda 7 bin devirle gidiyor 2 saat boyunca birde 10 bin devirle gidiyor sizce 2 saatin sonunda iki devrin arasındaki aşınma hemen hemen aynımıdır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • _Knock0uT_ kullanıcısına yanıt
    Aynı değildir, ben öyle bişey demedim. Ancak aynı olmasa bile olay yağ pompasının farklı devirlerde verdiği basınç değerindeki farklar ve motorun yağlamasının ne kadar kaliteli yapıldığına bakar. 10bin devirde motor kusursuz yağlanırsa, yağ soğutucusu varsa ve göleklerde sürtünmeyi düşüren niksail, alusil benzeri özel kaplamalar varsa (daha bunun gibi bir çok fayda sağlayacak parametre var) 10bin devirdeki ekstra motor aşınması ancak küçük yüzde artışlarıyla ifade edilir. Motor yüksek devirde maksimum yağlama sağlanacak şekilde dizayn edilmiştir baştan.

    Tabiki düşük devir daha az silindir içi sürtünmeye işaret edeceği için teorik olarak daha az aşınmaya da işaret eder. Ancak bu 4000 devirde giden araba, 2000 devirdeknin 2 katı aşınır, 6000 devirde giden 3 katı aşınır şeklinde açıklanamaz. Belki çok eski bir motorda, eski yağlama-soğutma sistemleri ile aşınmalar yorulmalar devir misline benzer olabilir, günümüzdeki dizaynlarda bu kadar aşınma mümkün değil. Bakımı aksatılmayan ama devirli kullanılan motorların yaptığı ciddi yüksek km'lerden de belli zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Aynı değildir, ben öyle bişey demedim. Ancak aynı olmasa bile olay yağ pompasının farklı devirlerde verdiği basınç değerindeki farklar ve motorun yağlamasının ne kadar kaliteli yapıldığına bakar. 10bin devirde motor kusursuz yağlanırsa, yağ soğutucusu varsa ve göleklerde sürtünmeyi düşüren niksail, alusil benzeri özel kaplamalar varsa (daha bunun gibi bir çok fayda sağlayacak parametre var) 10bin devirdeki ekstra motor aşınması ancak küçük yüzde artışlarıyla ifade edilir. Motor yüksek devirde maksimum yağlama sağlanacak şekilde dizayn edilmiştir baştan.

    Tabiki düşük devir daha az silindir içi sürtünmeye işaret edeceği için teorik olarak daha az aşınmaya da işaret eder. Ancak bu 4000 devirde giden araba, 2000 devirdeknin 2 katı aşınır, 6000 devirde giden 3 katı aşınır şeklinde açıklanamaz. Belki çok eski bir motorda, eski yağlama-soğutma sistemleri ile aşınmalar yorulmalar devir misline benzer olabilir, günümüzdeki dizaynlarda bu kadar aşınma mümkün değil. Bakımı aksatılmayan ama devirli kullanılan motorların yaptığı ciddi yüksek km'lerden de belli zaten.
    Yağ pompası kusursuz yağlamayı sağlasa bile yağ motorun içinde dolaşmaya başladığı andan itibaren git gide özelliğini yitirir ve kalınlaşmaya başlar kalınlaştıkça ilk günki ulaştığı yerlere daha geç ulaşmaya başlar tabi bu arada parçalar aynı hareketine devam eder siz yüksek devir çevirdikçe bu dahada zorlaşır iki devir arasındaki aşınma farkı binde bir olsa bile bu fark binlerce kilometre ve senelerin sonunda kendini daha bariz belli eder iki kullanım arasındaki fark en az 100 bin kilometre olsa (en iyi ihtimalle) buda yaklaşık 3 sene öncesinden motor yaptırmanıza neden olur hatta benim gibi işe başka arabayla gidip aracınızı sadece haftasonları biniyorsanız 5-6 sene önceden bedava yere motor yaptırmak demek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • _Knock0uT_ kullanıcısına yanıt
    Yağ direkt kalınlaşmaz. Kaliteli bir yağ ise bakım aralığı boyunca viskozite sınıfını korur. Eğer yanlış veya kalitesiz yağ kullanılırsa(zengin karışım gibi sıkıntılar yoksa) tehlikeli düzeyde incelmeye başlar. Bir süre sonra sürüş tarzınıza bağlı olarak tekrar kalınlaşabilir ardından sludge denilen çamurumsu hale gelip her tarafı tıkar.

    Zaten sadece haftasonları biniyorsanız asıl o zaman korkmadan basmanız lazım. Aşağıya Audi S4 V6'ya ait 10 bin km yapmış yağın analizini koyuyorum (en soldaki sütun). Sahibinin belirttiğine göre motoru sert kullanmış.
    150 binde biten motorlar
    Kısaca analiz etmek gerekirse. Krom piston segmanlarında bulunur. Yani bu değerin yüksek çıkması demek, segmanların aşınması anlamına geliyor. Testin sonucunda değeri sıfır.
    Alüminyum pistonlardadır, değeri 4 ppm.
    Demir ise silindir cidarlarında, krank ve kam millerinde, sübaplarda yani motorun her tarafında bulunur. Analiz değeri 16 ppm.
    Kurşun ve kalay yataklarda bulunur. krank, kol, egzantrik vs. Değerleri 1'er ppm.

    Bu değerler ppm yani milyonda bir parçacık. Elbette aşınan maddelerin bir kısmı filtrede tutuluyor ama sonuçların da gösterdiği gibi motorlar düşündüğünüz kadar narin yapıda değiller. Yani siz motora iyi baktığınız sürece seri de kullansanız 200-300 bin güncel motorlar için hiç bir şey. 400-500 binlere motora anahtar değmeden gelen çok fazla örnek mevcut.

    Somut bir örnek vermem gerekirse benim arabam 300 bin km'de. Geçen kompresyon testi yaptım. Fabrikada ilk monte edildiğinde ortalama 200 psi civarı bir kompresyona sahip bu motor. Ben ölçümlerimde bütün silindirlerde 190 psi aldım. Yani kayıp yaklaşık %5. Kompresyon kaybı doğrudan motorun aşınmasını gösteren bir ölçüttür. (Elbette yataklar, sübaplar da aşınıyor ama bunların tolerans aralıkları mevcut ve o aralığın içerisinde kaldığı sürece çalışmasına etki etmez.)
    Yani 100 bin km'de %1.6 gibi bir değere tekabül ediyor. Araç atmosferik olmasından mütevellit sık sık 4000 devirleri görüyor. Çok sürat yapmasam da ara hızlanmaların tadını çıkararak 5500-6000'lere kadar acımadan çeviririm. Normal seyir devrim de 2500-3500 arasıdır. Günlük kullanılan bir araç bu arada.

    Motor 18 yaşında 300 bin km'de ve en fazla aşınan bölge segman-silindir cidarları olmasına rağmen sonuçlar ortada. Şu an bu motorun bittiğini gösteren hiç bir durum yok ortada. Tasarımdan gelen bir hatası olmayan motorun yüksek devir çevirterek ömrünü kayda değer şekilde kısaltabilmenin tek bir açıklaması var o da bakım yapılmamış olması. Kaldı ki çoğu standart arabanın uzun süreli göreceği max devir 5000-6000 falandır. Onbinlerce devirde çalışan tonla makine var, onların yanında 5-6 bin gerçekten düşük kalıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 26 Ocak 2019; 18:30:31 >




  • Şu an satılan aşırı beslemeli ufak hacimli motorların çoğu bu sıkıntıyı yaşıyor ve yaşamaya da devam edecek. Sanayiler garantisi biten tsi veya 1.4-1.6 litre diğer marka turbo beslemeli araçlarla dolu...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.