|
_____________________________
Dün akıllıydım, dünyayı değiştirmek istedim;Bugün ise bilgeyim, kendimi değiştirdim.
|
|
_____________________________
Dün akıllıydım, dünyayı değiştirmek istedim;Bugün ise bilgeyim, kendimi değiştirdim.
|
|
_____________________________
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
|
_____________________________
2003 Volvo S40 2.0T
2004 Lada Niva 1.7i |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
|
_____________________________
2021 Peugeot 508 1.5 BlueHDi 130HP Allure GP - AMD Ryzen 7 9700X - MSI B850 MPG EDGE Ti Wifi - Corsair iCUE LINK TITAN 360 RX LCD White - KLeev Cras V RGB 48GB (2x24) 7200Mhz CL34 White - Gainward GeForce RTX5070Ti Phoenix 16GB - Corsair iCUE LINK 6500X RGB White - Kioxia 480GB SSD - Samsung 970 Evo Plus 2TB M.2 SSD - Gigabyte GP1 1TB M.2 SSD - WD 3TB Blue HDD - Monster Aryond A32 31.5' V1.1 QHD 165hz HDR/GSync Monitör - NZXT C850 White 850W 80+ GOLD - XPG Summoner Mekanik TR Klavye - Razer Basilisk V3 Pro White 30K DPI Fare - Samsung S24 Plus 256GB Mor - Apple iPhone 13 (128 GB) Yeşil - Samsung Watch 6 44mm - Playstation 5 Slim Dijital Edition 1TB
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
yaptıklarım yapacaklarımın paralel evrendeki halleridir.
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
21
|
|
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 17Scorpion -- 16 Eylül 2019; 10:36:31 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
|
|
_____________________________
2020 Citroen C3 AirCross 1,2 110bg Live
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Banazlı50 -- 23 Kasım 2020; 13:23:28 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
Eeee, bu yazdığınızdan nasıl bir ders çıkarmamız lazım??? |
_____________________________
Dacia DUSTER 1.0 TCe
|
Birbirinden saçma yorumlar yapılmış, çok şaşırtıcı insanlar bilmedikleri konular hakkında ne kadar kolay fikir beyan ediyorlar. Lastik üretimi yapan bir firmada mühendisim, lastikler ile ilgili bir kaç bilgi vermek isterim. *Öncelikle lastiklerin raf ömrü ATO tarafından 10 yıl olarak belirtilmiştir. Fakat bu uygun saklama koşulları için geçerli. UV ışınlarını almayan yerlerde, belli sıcaklık ve nem koşullarında geçerli bir durum. Tabi bu raf ömrüdür lastikleri kullanmaya başladığınızda atmosfer etkilerine maruz kalmaya başlar. Lastik yapısı gereği zamanla sertleşecektir ve ömründen kaybedecektir. Kişisel yorumum fiyat avantajı var ise uygun şartlarda saklanmış lastiği 2 sene önce üretim olsa da alabilirim. *Hamuru özelliğini kaybetmiş lastikler belki normal kullanım sırasında farkedemeyeceğiniz şekilde fakat ani fren yada manevra yaptığınızda olması gereken tutunma limitlerinin altında kalacaktır. *Unutmayın ki lastikler arabaların yere temas eden tek noktası ve oldukça kritik öneme sahip. *Yasal sınır 1.6 mm olmasına rağmen lastikler 3.5 / 4 mm civarına düştüklerinde özellikle ıslak zeminde tutunma yeteneklerini kaybederler bu sebeple max. 3 mm diş derinliği kalınca değiştirilmesi kişisel tavsiyemdir. *Eğer aracın lastiklerinin 4'ünün birden değiştirilmesi tavsiye edilen durumdur fakat eğer 2 adet alınacaksa sanılanın aksine yeni lastikler arka aksa takılır. *TR yol şartları malum oldukça fazla çukur var ve bundan kaçabilmenin tek yolu lastik basınçlarına çok fazla dikkat etmektir. Lastiğin canı havadır. Hem tutunma özelliklerini hem de dayanımını oldukça fazla etkiler. Lastik basınçlarını kesinlikle araç üreticisinin belirttiği değerlerde kullanın ve en geç 2 haftada bir kontrol edin. Aracınızda basınç takip sistemi PSI/BAR olarak gösteriyorsa ordan takip edebilirsiniz fakat bazı araçlar abs sistemi üzerinden lastik dönüş sayılarına göre kontrol yapıyor ve lastik basıncı çok fazla düşmez ise uyarı vermeyebiliyor bu sebeple kendiniz kontrol etmelisiniz. *Konuya gelecek olursak 13 senelik kullanılmış bir lastik ne şartlarda saklanırsa saklansın kauçuk özelliklerini kaybetmeye başlamıştır. Can güvenliğiniz açısından değiştirmeniz faydalı olur. *Lastik yanaklarını parlatmak amacı ile sürülen bir çok kimyasal lastiğin atmosfer etkilerine karşı korunması için lastik hamurunda yer alan wax katmanına zarar verecek lastiğin olması gerekenden daha önce yaşlanmasına sebep olur. Oto yıkamacıların pek çoğunda bu iş için özel yapılmış parlatıcılar yerine ucuz kimyasallar kullanılmakta. *Şu lastik yumuşak TR şartları için uygun değil yada sert daha uygun gibi inanışlar malesef yanlış. Çünkü lastiğin dayanımı kauçuğun sertliği yumuşaklığı ile alakalı değil, içlerinde kullanulan kord bezinin sıklığı ve dayanımı ile alakalıdır. Ayrıca lastiğin farklı bölgelerinde farklı tür hamur kullanılır.(Sırt,Yanak,Topuk vs) Umarım aklında soru işareti olan bazı arkadaşlara yardımcı olur. |
_____________________________
|