Şimdi Ara

>> 13 YAŞINDA ! (1939. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
38.991
Cevap
71
Favori
2.994.730
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 19371938193919401941
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BMC'de parça sorunu veya tamirinin masraflı olacağını hiç sanmıyorum PRO'dan bahsediyoruz yaklaşık 20 yıldır piyasada olan bir araç . Axor kabin rahatlığı piyasa bakımından iyi aldığın gibi elden çıkarabilirsin ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 80.S.5.5 -- 23 Ocak 2016; 15:06:45 >

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 80.S.5.5

    BMC'de parça sorunu veya tamirinin masraflı olacağını hiç sanmıyorum PRO'dan bahsediyoruz yaklaşık 20 yıldır piyasada olan bir araç . Axor kabin rahatlığı piyasa bakımından iyi aldığın gibi elden çıkarabilirsin ...

    Axor BMC ye göre daha az arza verir
    Parçası da daha kolay bulunur ve yine maliyet olarak axor daha uygundur..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .onurözdemir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: 80.S.5.5

    BMC'de parça sorunu veya tamirinin masraflı olacağını hiç sanmıyorum PRO'dan bahsediyoruz yaklaşık 20 yıldır piyasada olan bir araç . Axor kabin rahatlığı piyasa bakımından iyi aldığın gibi elden çıkarabilirsin ...

    Axor BMC ye göre daha az arza verir
    Parçası da daha kolay bulunur ve yine maliyet olarak axor daha uygundur..


    2004-2005 model bir axor en iyi ihtimal 1.000.000 km yapmış belki bir, belki iki motor yapılmış, kabin olarak yıpranmış, ekonomik ömrünü tüketmiş bir araç olacaktır. böyle bir aracın 2-3 yaş aralığında bir bmc'den az arıza vereceğini neye göre söylüyorsun bilmiyorum ama sana katılmıyorum.
  • Platinium kullanıcısına yanıt
    Halamin oglunda 2009 1142 var aldiklari gunden beri araca değeri kadar masraf ettiler desem yeridir surekli bir ariza surekli bir sıkıntı motor enjektör vs vs parcasi pek bulunmuyor artik genelde cikma parçalar oluyor onlarda pek is görmüyor mercedes in parcalari ucuz ve cok motoru yapilmis bir axor ekmek yedirir diye düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bu taşıma işinin iyice bokunu çıkardılar. Süt taşıma işi yapıyoruz bir şirkette. şirket süt taşıma işini Ceva lojistik denen büyük bir firmaya vermişti. Yıllarca bu lojistik firması altında taşıyoruz. Bu sene itibari ile Ceva lojistik bir karar almış. şirkette bulunan bütün süt tankerleri ve termoking olan tırlara yakıtmatik taktıracak. Taktırmak mecburi.

    Taktırmazsan kapıyı gösteriyor. Zaten kapının önü girmek isteyenlerle dolu. Adamların yakıtmatik taktırmasındaki amaç anlaştıkları mazot şirketi ile iskontoyu cebe indirmek. Yapılan hesaplama da en az %7 indirimli alsa ki (belki de daha fazla) mazotu bir arabadan en az 3-4 bin tl iskontolu mazot parası kazanıyor. 40-45 araba var ve her ay en az 120 bin tl ekstradan para kazanacak. Tabi şirket buna bakmıyor, sütün taşınıp taşınmadığına bakıyor. Uzun lafın kısası Ceva lojistik bizim sırtımızdan az para kazanıyormuş gibi bir de bu yakıtmatik olayını çıkardı. Bu durumda Ceva lojistik hem şirketten süt taşıma işi için para alıyor. Hem de bizim aldığımız mazottanda kazanıyor. İnsan kendini enayi gibi hissediyor bu durumda. Ben iskontolu mazot için belki başka firma ile anlaştım. Artık mazota da karışıyorlar ve insanları bezdiriyorlar.

    şeytan diyor sat arabaları sütüne de sana da kazandığın iskontoya da. ama olmuyor işte. ya sabır, ya sabır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karakabus_

    Arkadaşlar bu taşıma işinin iyice bokunu çıkardılar. Süt taşıma işi yapıyoruz bir şirkette. şirket süt taşıma işini Ceva lojistik denen büyük bir firmaya vermişti. Yıllarca bu lojistik firması altında taşıyoruz. Bu sene itibari ile Ceva lojistik bir karar almış. şirkette bulunan bütün süt tankerleri ve termoking olan tırlara yakıtmatik taktıracak. Taktırmak mecburi.

    Taktırmazsan kapıyı gösteriyor. Zaten kapının önü girmek isteyenlerle dolu. Adamların yakıtmatik taktırmasındaki amaç anlaştıkları mazot şirketi ile iskontoyu cebe indirmek. Yapılan hesaplama da en az %7 indirimli alsa ki (belki de daha fazla) mazotu bir arabadan en az 3-4 bin tl iskontolu mazot parası kazanıyor. 40-45 araba var ve her ay en az 120 bin tl ekstradan para kazanacak. Tabi şirket buna bakmıyor, sütün taşınıp taşınmadığına bakıyor. Uzun lafın kısası Ceva lojistik bizim sırtımızdan az para kazanıyormuş gibi bir de bu yakıtmatik olayını çıkardı. Bu durumda Ceva lojistik hem şirketten süt taşıma işi için para alıyor. Hem de bizim aldığımız mazottanda kazanıyor. İnsan kendini enayi gibi hissediyor bu durumda. Ben iskontolu mazot için belki başka firma ile anlaştım. Artık mazota da karışıyorlar ve insanları bezdiriyorlar.

    şeytan diyor sat arabaları sütüne de sana da kazandığın iskontoya da. ama olmuyor işte. ya sabır, ya sabır...

    Piyasadan bireysel kamyoncuyu silmek istiyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aynen hocam öyle ama artık bu işleri ya kooperatif ya da şirket adı altında yapmak lazım. tek başına ayakta kalman çok zor artık. profesyonel yöneticilerle çalışmak gerekiyor. zaman böyle gerektiriyor. mesela örnek vermek gerekirse bizim kooperatifte 150 kamyon/tır var. yönetim kurulu seçerken şoförlerden bazıları aday olur ve kazanır. ne kadar iyi de olsan şoförlükten geliyorsun. eğitim seviyen az. geleceği öngörmen zor eğitimli bir yöneticiye göre. aşağılamak için söylemiyorum belki görmüşsünüzdür ayakkabısının arkasına basan adamlar yönetici oluveriyor.

    aslında kooperatif komple yakıtmatik sistemine geçse en az %10 iskonto ile çalışsa şoförler biraz daha rahatlar ama bunu yapacak akıl yok maalesef...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karakabus_

    aynen hocam öyle ama artık bu işleri ya kooperatif ya da şirket adı altında yapmak lazım. tek başına ayakta kalman çok zor artık. profesyonel yöneticilerle çalışmak gerekiyor. zaman böyle gerektiriyor. mesela örnek vermek gerekirse bizim kooperatifte 150 kamyon/tır var. yönetim kurulu seçerken şoförlerden bazıları aday olur ve kazanır. ne kadar iyi de olsan şoförlükten geliyorsun. eğitim seviyen az. geleceği öngörmen zor eğitimli bir yöneticiye göre. aşağılamak için söylemiyorum belki görmüşsünüzdür ayakkabısının arkasına basan adamlar yönetici oluveriyor.

    aslında kooperatif komple yakıtmatik sistemine geçse en az %10 iskonto ile çalışsa şoförler biraz daha rahatlar ama bunu yapacak akıl yok maalesef...

    Bizim kamyoncularda da suç var bazi malum plakali araçlar(anlamissinizdir.!) c2 belgesi ile calisip ucuz ve kacak mazot alarak çalışıyorlar bizim 2.000 tl ye gitmediğimiz yere gidiyorlar herkesin birlik olup buna engel olmasi lazim mesela sabit fiyat olmasi gerek mesela kilometre basi en az 100 tl+kdv gibi bir kural belirlenmeli devletin bu ise el atmasi gerek yoksa bu kamyoncularin hali harap piyasa şu anda krizde boyle giderse çok sürmez borçlu kişiler iflasa bile gidebilir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • birde bunlar çıktı hocam. c2 belgesi ile yapanda var r2 ile yapanda. bir de kaçak mazot ile piyasa fiyatlarını daha da düşürüyorlar. adamlar bugünü kurtarma peşinde. yarın öbür gün bu çoluk çocuğuna da yansıyacak hiç düşünmüyor.

    birlik olmadığı için bugün bu haldeyiz ya zaten.
  • canberk erhal C kullanıcısına yanıt
    Cümleten selamın aleyküm

    Canberk kardeşim dostum biraz geç oldu ama haftalık buluşma işi olabilir :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar bir sorum olacak büyük araçların motorlarından anlayanlara.

    Bizde ford 1846T 2013 (temmuz) model tır var ve süt işinde kullanılmakta. Yaklaşık 450 bin km’de. Geçen gün araç arıza vermiş çekici ile servise götürdüğümüzde motorun içinde bulunan pistonlardan birinin kırıldığını gördük. Ve motoru indirip bazı parçalarını fabrikaya gönderdiler. Yağlama yapmadığı için piston kırılır bildiğim kadarı ile. Peki yağ olduğu halde neden yağlama yapmaz ki?

    Servisteki görevli dedi ki araç daha yeni olduğu için büyük ihtimalle motorda üretim hatası olabilir dedi. Her şey fabrikada inceleme sonucunda ortaya çıkacak. Acaba sadece pistonu değiştirirlerse bu durum ileride sorun yaratır mı ya da başka sorunlar oluşturur mu? acaba komple sıfır motor ya da sıfır araç istesek mi? Sonuçta bu araç gezi teknesi değil ekmek teknesi…



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karakabus_ -- 10 Şubat 2016; 19:05:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karakabus_

    Merhaba arkadaşlar bir sorum olacak büyük araçların motorlarından anlayanlara.

    Bizde ford 1846T 2013 (temmuz) model tır var ve süt işinde kullanılmakta. Yaklaşık 450 bin km’de. Geçen gün araç arıza vermiş çekici ile servise götürdüğümüzde motorun içinde bulunan pistonlardan birinin kırıldığını gördük. Ve motoru indirip bazı parçalarını fabrikaya gönderdiler. Yağlama yapmadığı için piston kırılır bildiğim kadarı ile. Peki yağ olduğu halde neden yağlama yapmaz ki?

    Servisteki görevli dedi ki araç daha yeni olduğu için büyük ihtimalle motorda üretim hatası olabilir dedi. Her şey fabrikada inceleme sonucunda ortaya çıkacak. Acaba sadece pistonu değiştirirlerse bu durum ileride sorun yaratır mı ya da başka sorunlar oluşturur mu? acaba komple sıfır motor ya da sıfır araç istesek mi? Sonuçta bu araç gezi teknesi değil ekmek teknesi…


    sene 2009 aynı şekilde koç firmasının ürettiği sultan maxi sıfır almıştık bir arızadan 5-6 kere servise götürdük 15-20 günlük araçtı sürekli sarj dinamosu arızası veriyor kayış koparıp koparıp duruyordu en sonunda parçayı fabrikaya gönderdik yeni bir parça yolladılar çözdüler sorunu . Bunu haricinde ford transit'ler katalizatör yüzünden %25'i motor kitledi mazot besleme ünitesindede sorun vardı tıkanıp duruyordu sürekli . Ford ve otokar araçları türkiyede nasıl test ediyor anlamıyorum gitti . Koç değişim yapar mı bilemem scania servisi gibi hizmet beklememek lazım onlardan daha önce bi kaç kere scania'ların sıfırıyla değişimini duydum çünkü .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .onurözdemir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: karakabus_

    aynen hocam öyle ama artık bu işleri ya kooperatif ya da şirket adı altında yapmak lazım. tek başına ayakta kalman çok zor artık. profesyonel yöneticilerle çalışmak gerekiyor. zaman böyle gerektiriyor. mesela örnek vermek gerekirse bizim kooperatifte 150 kamyon/tır var. yönetim kurulu seçerken şoförlerden bazıları aday olur ve kazanır. ne kadar iyi de olsan şoförlükten geliyorsun. eğitim seviyen az. geleceği öngörmen zor eğitimli bir yöneticiye göre. aşağılamak için söylemiyorum belki görmüşsünüzdür ayakkabısının arkasına basan adamlar yönetici oluveriyor.

    aslında kooperatif komple yakıtmatik sistemine geçse en az %10 iskonto ile çalışsa şoförler biraz daha rahatlar ama bunu yapacak akıl yok maalesef...

    Bizim kamyoncularda da suç var bazi malum plakali araçlar(anlamissinizdir.!) c2 belgesi ile calisip ucuz ve kacak mazot alarak çalışıyorlar bizim 2.000 tl ye gitmediğimiz yere gidiyorlar herkesin birlik olup buna engel olmasi lazim mesela sabit fiyat olmasi gerek mesela kilometre basi en az 100 tl+kdv gibi bir kural belirlenmeli devletin bu ise el atmasi gerek yoksa bu kamyoncularin hali harap piyasa şu anda krizde boyle giderse çok sürmez borçlu kişiler iflasa bile gidebilir..

    aynen hocam. belli bir km ücreti belirlenmedikçe kamyoncu sürünmeye mahkum.

    adamlar 1000 km yol için 1200 lira fiyat yazıyorlar. hadi gittim diyelim ben burdan ne kazanacamda kamyonu yürütücem.

    12-1 ve 2. ay nakliyeci için felçti. garajlarda kamyon çekecek yer yoktu. gelir yok gider olmuş dağlar kadar. böyle devam ederse yaza bir çok bireysel nakliyeci topu atar.
  • 80.S.5.5 kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkürler hocam. Aracın garantisi bitti. Belki parça yollayıp çözerler arızayı. Eksantrik mili de zarar görmüş. Aracın sıfırını vermelerini geçtim bari motorunu komple değiştirseler iyi olur. Bakalım yarın ford Marmara bölge müdürü ile görüşeceğiz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karakabus_

    Merhaba arkadaşlar bir sorum olacak büyük araçların motorlarından anlayanlara.

    Bizde ford 1846T 2013 (temmuz) model tır var ve süt işinde kullanılmakta. Yaklaşık 450 bin km’de. Geçen gün araç arıza vermiş çekici ile servise götürdüğümüzde motorun içinde bulunan pistonlardan birinin kırıldığını gördük. Ve motoru indirip bazı parçalarını fabrikaya gönderdiler. Yağlama yapmadığı için piston kırılır bildiğim kadarı ile. Peki yağ olduğu halde neden yağlama yapmaz ki?

    Servisteki görevli dedi ki araç daha yeni olduğu için büyük ihtimalle motorda üretim hatası olabilir dedi. Her şey fabrikada inceleme sonucunda ortaya çıkacak. Acaba sadece pistonu değiştirirlerse bu durum ileride sorun yaratır mı ya da başka sorunlar oluşturur mu? acaba komple sıfır motor ya da sıfır araç istesek mi? Sonuçta bu araç gezi teknesi değil ekmek teknesi…


    öncelikle geçmiş olsun.

    motor yağlama yapmasa tek pistonla kurtulamazdın komple motor yatak sardırırdı. tek pistonda sorun oldu ise muhtemelen ya piston hatalıydı dediğin gibi kırıldı yada aşırı zorlama sonucu piston kol çıkardı. piston eridi desen tamam hatalı karışım sonucu başı eriyen pistonlar biliyorum ama piston kırılmaz diye biliyorum ben. hatalı üretim bir piston kırılabilir mi onuda bilmiyorum açıkçası hiç başıma gelmedi piston kırılması. genelde pistonlar kol kırar onunda sebebi motoru aşırı zorlama yada yanlış vites seçimi gibi durumlarda ani ve aşırı devirlenen motorda filan

    eğer piston kırıldıktan, yada kol çıkardıktan sonra çok fazla yol gidilmediyse blokta sorun olacağını sanmıyorum. zaten blok çatlatmış olsa size bilgi verirlerdi. eğer blokta sorun varsa ve sorun fabrika kaynaklıysa sandık motor isteyin. ama tahminim sizin istemenize kalmaz sorun onlardaysa sandık motor takarlar muhtemelen. siz suç onlarda olursa oturun pazarlık yapın çekinmeyin ve sandık motor istediğinizi ısrarla belirtin. illa motor rektefiyesi diye ısrar ederlerse yapılan motora garanti vermelerini isteyin.

    ama hata size çıkarılırsa ve blokta sıkıntı varsa cidi tamir ücretleri çıkar karşınıza.

    tekrar geçmiş olsun. umarım en kolay şekilde çözülür sorununuz.
  • Platinium kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkürler hocam. Blokta çatlak yok Allah'a şükür. Araç otomatik vitesli olduğu ve süt işinde olduğu için zorlama olmaz diye düşünüyorum.
    Piston değişti diyelim aynı arızayı tekrarlama olasılığı düşündürüyor insanı. Servis demiş pistonlar da hatalı üretim olabilir diye. Büyük başın derdi de büyük oluyor maalesef.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karakabus_

    Cevap için teşekkürler hocam. Blokta çatlak yok Allah'a şükür. Araç otomatik vitesli olduğu ve süt işinde olduğu için zorlama olmaz diye düşünüyorum.
    Piston değişti diyelim aynı arızayı tekrarlama olasılığı düşündürüyor insanı. Servis demiş pistonlar da hatalı üretim olabilir diye. Büyük başın derdi de büyük oluyor maalesef.

    garantisi bittiyse kolay kolay sandık motor vermezler. arabayı değişmeyi hiç düşünme bile. hata onlardaysa ücretsiz motoru rektefiye edeceklerdir muhtemelen. yeni yapılan motora garanti isteyin yeterli. motoru rektefiye ederken tek piston değil komple pistonları değişeceklerinden tekrar aynı hata olacağını sanmıyorum.

    umarım sorun pistonlardadır. eğer suçu size atarlarsa ve krank milide değişecekse baya ağır bir onarım olacak. işin içine krank milide girdiyse ve problemi ford kabul ederse kendileri rektefiyeyi bile yeterli görmeyip sandık motor takabilir. nu durumda motor zaten garantili olacaktır.

    umalım suçlu pistonun kendisi olsunda cebinizden para çıkmasın.
  • arkadaşlar dün bölge müdürü ile görüştük. adam anlayış gösterip sizi mağdur etmeyeceğiz dedi. bakalım neler olacak...

    bu araçlarda (ford 1846T) piston kırma olayına rastlanıyormuş. 200 bin km'dede piston kıran varmış 850 bin km'dede. herhalde pistonlar zayıf geliyor motora.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Platinium

    quote:

    Orijinalden alıntı: .onurözdemir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: karakabus_

    aynen hocam öyle ama artık bu işleri ya kooperatif ya da şirket adı altında yapmak lazım. tek başına ayakta kalman çok zor artık. profesyonel yöneticilerle çalışmak gerekiyor. zaman böyle gerektiriyor. mesela örnek vermek gerekirse bizim kooperatifte 150 kamyon/tır var. yönetim kurulu seçerken şoförlerden bazıları aday olur ve kazanır. ne kadar iyi de olsan şoförlükten geliyorsun. eğitim seviyen az. geleceği öngörmen zor eğitimli bir yöneticiye göre. aşağılamak için söylemiyorum belki görmüşsünüzdür ayakkabısının arkasına basan adamlar yönetici oluveriyor.

    aslında kooperatif komple yakıtmatik sistemine geçse en az %10 iskonto ile çalışsa şoförler biraz daha rahatlar ama bunu yapacak akıl yok maalesef...

    Bizim kamyoncularda da suç var bazi malum plakali araçlar(anlamissinizdir.!) c2 belgesi ile calisip ucuz ve kacak mazot alarak çalışıyorlar bizim 2.000 tl ye gitmediğimiz yere gidiyorlar herkesin birlik olup buna engel olmasi lazim mesela sabit fiyat olmasi gerek mesela kilometre basi en az 100 tl+kdv gibi bir kural belirlenmeli devletin bu ise el atmasi gerek yoksa bu kamyoncularin hali harap piyasa şu anda krizde boyle giderse çok sürmez borçlu kişiler iflasa bile gidebilir..

    aynen hocam. belli bir km ücreti belirlenmedikçe kamyoncu sürünmeye mahkum.

    adamlar 1000 km yol için 1200 lira fiyat yazıyorlar. hadi gittim diyelim ben burdan ne kazanacamda kamyonu yürütücem.

    12-1 ve 2. ay nakliyeci için felçti. garajlarda kamyon çekecek yer yoktu. gelir yok gider olmuş dağlar kadar. böyle devam ederse yaza bir çok bireysel nakliyeci topu atar.

    Haklısın hocam bizde ambar çekiyoruz adana da çukurova kargo var karataş yolunda oranın yükünü çekiyoruz mazot biraz düştü nakliye fiyatları hemen düştü istanbul a 1950 +kdv ye giderken 1800+kdv ye düşürdüler ambarin pazarlamacilari sagolsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 19371938193919401941
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.