Şimdi Ara

126 Bis/Fsm#Tamir-Yedek Parça# (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
980
Cevap
18
Favori
174.118
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bizim nazarımız Türkiye'yi geçer, maaşallah deyin siz

    Bu sitedeki araba baya yaşlı

    http://www.betaboyz.co.uk/Fiat126.htm

    Bu 'ŞEY' ise 179 hp'ye ulaşabiliyormuş...

     126 Bis/Fsm#Tamir-Yedek Parça#


    http://club126uk.co.uk/smf/index.php?topic=3619.0

    Bu da çok hoşuma gitti..

    http://club126uk.co.uk/smf/index.php?topic=3054.0

     126 Bis/Fsm#Tamir-Yedek Parça#


    _________________________________________________________________

    Bunun yeri ayrı!!!

    http://club126uk.co.uk/smf/index.php?topic=1341.0

    _________________________________________________________________





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi .:Power:. -- 30 Aralık 2009; 19:50:44 >




  •  126 Bis/Fsm#Tamir-Yedek Parça#
  • Bir süredir bakmamıştım. Topic kapalı görünüyor.


  • Öyle görünüyor abi.
  • sulu model bislerin mooru nasıl sökülür bilen var mı? çünkü havalı olanlar gibi bagajı açınca drek gözükmüoyo. bikapağın altında. bi sorun çıkınca nasıl meydana çıkıo motor?
  • bu akşam ankaradan antakya'ya gidiyorum 650 km amacım sadece 126 bis almak. arkadaşla oturup ilgilenecek teknik konuda kendimizi geliştirecek toplayacak bir araba arıyorduk, ki bu bis den başka bi araba olamaz :) buldum ama 650 km uzakda :)
    baklm araba nasıl umarım yolda sıkıntı çıkartmaz


  • @yeniprens06, abi bagajı açıyorsun, hemen kafayı eğip bagajın en ucunda iki tane kilit görüyorsun, onları çevirip kaldırıyorsun, motor ortaya çıkıyor. Motor kulaklarını bulun, oradan sökün. Ben pek bilgi sahibi değilim, 10 kere söküp takmış adamlar var

    @alpberk007, arabanın resimlerni bekliyorum, sorunlarını yazarsın burayaÇok zamanın var sanırım ki tehlikeli bir işe kalkışmışsın

    Yola çıkmadan önce, hararet göstergesinin çalışıp çalışmadığına, motorun sesine(anormal bir ses kendini belli eder), su seviyesine, yağ seviyesine, lastiklerin basıncına, hortumlarına, yürüyen aksamına KESİNLİKLE bakın.. Her 150 km'de bir dinlendirin, aslında bu rakam 200 km'dir ama arabanın huyunu suyunu bilmediğiniz için böyle dedim. Arabayı devirli kullanın, ama bu konudada emin değilim, en az hararet yapacağı deviri bulun, ani hızlanmalara ve ani frenlere kalkışmayın.. Yani tehlikeli bir iş




  • evet 650 km den sonra burdayım, aldım geldim henüz fotoları çekemedim en kısa zamanda yüklerim :)
    ancak zor bir yolculuk geçirdim arabanın soğutma sisteminde bir sıkıntı var 7 kez hareret yükseldi sü kaynattı bi çok kez mola verdim Fan bazen temassızlık yapıyor ve de radyatör kapağı basıncı tutmuyor suyu atıyor. bi kez de gaz teli bağlantısı koptu onu da düzelttim zor bir yolculuktan sonra geldim ancak yol 14 saat sürdü toplamda arkadaşla bu hafta içinde başlıyoruz arabayı soyup sıfırdan toplamaya. önce motor aksamını düzenlemekle başlıyoruz.






  • Gaz teli gerçekten hassas bunlarda, yolda kalırsan ilk aklına gelecek şey olsun...

    Soğutma sistemi olarak hortumlardan başla, radyatörde en küçük delik varsa düzelttir/yenisini al, motoru açın, contanın(özellikle), pistonların durumuna bakın. Avans ayarına, sente ayarına iyice bakın. kayışları komple değiştirin. Soğutma sistemini komple(motorda dahil) elden geçirin..


    Hayırlı olsun
  • .:Power:. aynen dediğin gibi olacak bütün herşeyi ile elden geçecek. manifoldun bağlantısında da açıklık var bugn onu keşfettik yavaş yavaş toplanıyor :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpberk007

    evet 650 km den sonra burdayım, aldım geldim henüz fotoları çekemedim en kısa zamanda yüklerim :)
    ancak zor bir yolculuk geçirdim arabanın soğutma sisteminde bir sıkıntı var 7 kez hareret yükseldi sü kaynattı bi çok kez mola verdim Fan bazen temassızlık yapıyor ve de radyatör kapağı basıncı tutmuyor suyu atıyor. bi kez de gaz teli bağlantısı koptu onu da düzelttim zor bir yolculuktan sonra geldim ancak yol 14 saat sürdü toplamda arkadaşla bu hafta içinde başlıyoruz arabayı soyup sıfırdan toplamaya. önce motor aksamını düzenlemekle başlıyoruz.


    Uzun yıllar BiS kullanıcısı olarak (10 yıla yakın, aynı oto) acizane tavsiyelerim.

    Öncelikle dürüst ve BiS'ten anlayan bir oto tamircisi bulun (bu işin en zor yanı).
    İlk aldığınıza göre şöyle bir elden geçirtin.
    Gerek şehir içinde (dur kalk, dur kalk) gerek uzun yolda hararet sorunu yaşamamanız için suyunu hiç eksik etmeyin. Alacağı su hacmi az olduğu için eksik olmasa dahi her sabah kullanmadan önce kullanma suyunu kontol etme alışkanlığı edinin.
    Jiklesini kullanmasını iyi öğrenin. Açılışta motoru yormazsınız.
    Uzun yolculuklarda süratinizi genellikle 90 km.de sabitleyin. Hem yakıttan tasarruf edersiniz hem de hararetin yükselmesini engellersiniz.
    Ben 135 km ile de kullandım otobanlarda, ama tecrübe sahibi olmadan denemenizi tavsiye etmem.
    "Yandan TIR geçse sallanır, savrulur" diyen bilgisizlerle de (kıskançlarla da) polemiğe girmeyin, sadece gülün. Çünkü BiS'in yüzeyi büyük olmadığı için "hava etkilenmesi"!!! de fazla olmayacaktır, ayrıca 1 ton ağırlığında bir oto. Sizlerde binince o ağırlıkta bir otoyu hiçbir hava etkilemez, sadece kendi havanız etkiler.
    Hava ve avans ayarlarını kullanacağız bölgeye göre ayarlayınız. Yani genellikle düz bir bölgede iseniz, avansınız düşük olsun, hem hararet konusunda riskiniz az olur hem yakıt tasarrufu sağlarsınız. Eğer tepeler var ise, avansı uygun miktarda yükseltirsiniz.
    Özellikle tırmanma yollarında sık sık hararet göstergesine bakınız. Genellikle sorun çıkmaz ama, mesele avans ve gaz ayarlamadadır.
    Yağına, suyuna, avans ve hava ayarlarına dikkat ederseniz sorun hemen hemen yaşamazsınız.
    Avans ve hava ayarlarını özellikle sık sık vurguladım, çünkü bunları yapmazsanız neksefe sorunu hatta platin sorunu yaşayabilirsiniz.
    Soğutma sistemine ekleyeceğiz bir bağlantı ile sarsıntıyı ve bozuk, taşlı yollarda yaşayacağız sorunu yok edecektir. Bu bağlantıyı BiS'in ustası tamirciler bilir.
    Şanzımandan söz etmeme gerek yok herhalde, madem BiS aldınız onu da biliyorsunuz demektir.
    Alet çantanız içinde bir neksefe ve bir platin bulunmasında yarar var, özellikle uzun yolculuklarda.
    Geçmiş sayfalarda yazdıklarımdan da yararlanabilirsiniz.
    Kazasız belasız seyahatler dilerim.






  • Çok güzel bilgiler vermişsin abi, çok teşekkürler...
  • Şu anda BiS fiyatları nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sensia

    Şu anda BiS fiyatları nedir?





    Sapına kadar orjinalleri 2.000'den başlıyor. 2.000'den altına şüpheyle bakıyorum çünkü bakımsız olabilirler. Atraksiyona gerek yok

    Ama saçma bir tarafı da var, bu arabaların modifiye edilmişleri:

    spor direksiyon, sticker: 1300
    spor direksiyon, sticker, tampon, film: 2000-2500
    spor direksiyon, sticker, tampon, film, boya, koltuk vs...(komple restore ve çok dandik): 3.000+TL

    Allah akıl fikir versin...
  • Arkadaşlar ben arabadan filan anlamam,bir ara sadece motorsiklet kullanmışlığım oldu, özelliklede bu bis den ama,ucuz olması nedeniyle almak istiyorum ama sorunsuz olanından Ankaradayım bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşımız olursa sevinirim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AMAZOM

    Arkadaşlar ben arabadan filan anlamam,bir ara sadece motorsiklet kullanmışlığım oldu, özelliklede bu bis den ama,ucuz olması nedeniyle almak istiyorum ama sorunsuz olanından Ankaradayım bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşımız olursa sevinirim..
  • merabalar bu ilandaki bisi almayı düşünüyorum. 3sayfayıda okudum umarım güzel bir araçtır bakmaya gidicem

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-fiat-126-bis-sahibinden-satilik-az-yakar-cok-kacar-1991-model-fiat-bis-126/detay?
  • Selam arkadaşlar, 3 gün önce bis sahibi alarak aranıza katıldım, aracın bakım vs henüz hiçbirşey yapamadım aslında tehlikeli bir şekilde aracı çok tanımadan 150 km lik yoldan getirdim alır almaz. sizlerden yavaş yavaş yardım ve öneriler alacağıma inanıyorum.. ilk olarak aracın lastik basıncını kaç yapmalıyım diye başlayayım. aracın yağını tamamen değiştirmem gerekiyor bu benim yapabileceğim birşeymi ve yağ olarak ne önerirsiniz? aldığım kişi volan dişlisinde sorun olduğunu söyledi, araç bazen marş almıyor ve zorlanma sesi gibi bir ses çıkıyor sanırım dişliden kaynaklıymış, aracı az biraz salladıktan sonra sanırım dişli hareket ediyormuş arkasından marş alıyor sorunsuz.bu volan dişlisininn değişimi zahmetli ve pahalı bir işmidir? benzin sarfiyatıda oldukça fazla geldi, yaklaşık 150 km yolda sanırım 40 lira gibi bir benzin yaktı. öneri ve tavsiyelerinizi bekliyorum arkadaşlar.aracım 1990 model sulu bis 126 bu arada. şimdiden çok teşekkürler.....

    bu arada metintekin arkadaşım linkini verdiğin bisin olduğu bölgede oturuyorum satılık ilanıyla gezerken bir iki defa görmüştüm fakat sonra bir daha göremedim çok aradım ortalıkta bakındım hatta gördüğüm yollarda gezindim ara ara ama bulamadım , tam bisi aldım aydından geldim akşamına ilanlara bir baktım yeni bir bis ilanı verilmiş hemde onca süre aradığım araç çok üzüldüm, inşallah hayırlısı olur araç gayet iyi görünüyordu ben en son gördüğümde ama son durumu nedir bilmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fxxxf

    Selam arkadaşlar, 3 gün önce bis sahibi alarak aranıza katıldım, aracın bakım vs henüz hiçbirşey yapamadım aslında tehlikeli bir şekilde aracı çok tanımadan 150 km lik yoldan getirdim alır almaz. sizlerden yavaş yavaş yardım ve öneriler alacağıma inanıyorum.. ilk olarak aracın lastik basıncını kaç yapmalıyım diye başlayayım. aracın yağını tamamen değiştirmem gerekiyor bu benim yapabileceğim birşeymi ve yağ olarak ne önerirsiniz? aldığım kişi volan dişlisinde sorun olduğunu söyledi, araç bazen marş almıyor ve zorlanma sesi gibi bir ses çıkıyor sanırım dişliden kaynaklıymış, aracı az biraz salladıktan sonra sanırım dişli hareket ediyormuş arkasından marş alıyor sorunsuz.bu volan dişlisininn değişimi zahmetli ve pahalı bir işmidir? benzin sarfiyatıda oldukça fazla geldi, yaklaşık 150 km yolda sanırım 40 lira gibi bir benzin yaktı. öneri ve tavsiyelerinizi bekliyorum arkadaşlar.aracım 1990 model sulu bis 126 bu arada. şimdiden çok teşekkürler.....

    bu arada metintekin arkadaşım linkini verdiğin bisin olduğu bölgede oturuyorum satılık ilanıyla gezerken bir iki defa görmüştüm fakat sonra bir daha göremedim çok aradım ortalıkta bakındım hatta gördüğüm yollarda gezindim ara ara ama bulamadım , tam bisi aldım aydından geldim akşamına ilanlara bir baktım yeni bir bis ilanı verilmiş hemde onca süre aradığım araç çok üzüldüm, inşallah hayırlısı olur araç gayet iyi görünüyordu ben en son gördüğümde ama son durumu nedir bilmiyorum.



    Alıralmaz hiç bakımsız 150 km.lik yoldan getirmişsen, hiç korkma.
    Demek ki genel olarak sağlıklı bir araba.
    Yağından vs.den sözetmişsin. Bunları değiştirmek için gerekli bilgin varsa değiştirebilirsin, ama yağ aldığın yerlerde de ücretsiz değiştiriyorlar, sen niye uğraşasın ki.
    Arabanı genel olarak baktırmak istiyorsan namuslu ve bu işten anlayn bir tamirci bul, acele etme. Zor bulunsada böylesi, kenarda köşede kalmış biri çıkar mutlaka.
    Diğer sayfalarda ve yukarda çeşitli önerilerim var, onları da okuyabilirsin.

    Hadi hayırlı yolculuklar, BiS'ini güle güle kullan.

    NOT: Bi daha forumun bu sayfasına girmeyeceğim yahu. Yoksa bana da bi BiS aldıracaksınız tekrar.




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.