Şimdi Ara

12 Yaşında Yarı Otomatik araba aldım. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
2
Favori
2.966
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    50 bine kadar kullandım sonrasında ancak bir sıkıntıyla karşılaşmamıştım…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 2jz1993 kullanıcısına yanıt

    Şanzımanı soğutmak için ben N konumuna alıyor ve bekliyorum. Vitesde iken debriyaja basılı duruyor. Buda şanzımanla Motoru birbirinden ayrı bırakıyor. Şanzıman tahrik olmadığı için durmuş şekilde bekleyip , motorun karterinden gelen sıcaklığa doğrudan maruz kalıyor. Debriyajın kapanıp milin dönmesi lazım. Motor debriyaj kapandığında vites takılı değilse bile tüm dişlileri çevirmektedir. Bu şekide şanzıman yağı yaklaşık 2 litre dişliler arasında sıcrayarak sıcağını alacaktır. Videodaki manual şanzıman animasyonu size daha güzel anlatır.


    12 Yaşında Yarı Otomatik araba aldım.




    12 Yaşında Yarı Otomatik araba aldım.Animagraffsyoutube
    Detailed exploration of a front wheel drive manual transmission and clutch assembly. See "How a Car Engine Works" as part of our developing automotive series: https://www.youtube.com/watch?v=ZQvfHyfgBtA CREDITS Jacob O'Neal - modeling, animation, texturing, vfx, music Wesley O'Neal - research, writing, modeling PATREON Help us keep making videos: https://www.patreon.com/animagraffs PRIVATE WORK Need 3D illustration and animation? Let's chat: https://animagraffs.com/contact/ WEBSITE See more explanations of how things work: https://animagraffs.com/ SOFTWARE USED We use Blender 3D to create these models. It's free and open source, and the community is amazing: https://www.blender.org/ Chapters 00:00 Intro 00:31 The Clutch 03:36 The gears 04:23 Synchronizing gears 07:48 Shift change assembly 08:13 Shift lever 09:14 Reverse gear 09:35 Neutral 09:58 Oil 10:13 Outtro Correction: 0:10 Before commenting, check the top pinned "VIDEO CORRECTIONS" thread.
    https://www.youtube.com/watch?t=424&v=o1ED4FQjDGk&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberJager -- 5 Mayıs 2024; 12:26:47 >




  • Hocam robotizelerde frene basında zaten bunların hepsimi yapıyor… çift kavramalarda da böyle. Boşa alınma aşınma dolayısıyla önerilmiyor

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 2jz1993 kullanıcısına yanıt

    Arabayı dinledim. Belli bir süre geçmeden debriyajı bırakmıyor. Yaklaşık 1 dakika debriyaja basılı bekliyor benim araba.

    Bir süre kullanınca zaten anlıyorsun nerde basıp basmadığını




    3000 devirde viteslerin hızları. 


     


    12 Yaşında Yarı Otomatik araba aldım.
  • Arabanın saate 100 km hızla giderse harcadığı enerjiyi hesapladım.

    Sonuc düz yolda deniz seviyesinde rüzgarsız bir ortamda 17 beygir enerji talep ediyor 

    Aynı tabloyu 80 km hızla hesaplatınca 10 hp enerji talep ediyor. 

     

    Lastik sürtünmesini 0.01 olarak refereans aldım. 

    12 Yaşında Yarı Otomatik araba aldım.


    12 Yaşında Yarı Otomatik araba aldım.




  • UberJager kullanıcısına yanıt
    Müthiş olmuş, bana servisten verdikleri bilgi de o zaman bu yöndeydi…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Arabanın rüzgar direncini ChatGptye hesaplattım. Oda 10.28 kw buldu. Yapay zeka ile yaptığım çalışma sonucu olarak güzel bir tablo hazırlattım. Onu Exele aktarıp grafiğe döktüm. Çalışma için yakıt tüketimi için 280 g/kw baz aldım . %12 manual şanzıman kaybı eklettim. Sonuç bu şekilde. 



    12 Yaşında Yarı Otomatik araba aldım.


    12 Yaşında Yarı Otomatik araba aldım.




  • Burda ise Kurban bayramında memeleketim Sivas'a gitmenin bana maliyetini (gidiş) hesapladım. 


    12 Yaşında Yarı Otomatik araba aldım.
  • Yarı otomatik Peugeot aracımda da (@2jz1993 de yakından tanıdığı gibi) ışıklarda 1 dk veya daha uzun kalırsanız baskı balatayı ayırıyor. 10-20 saniye gibi kısa bekleyişlerde (ışıklarda) ayırmıyor. Anlamanın en basit yolu ayağınızı fren pedalından hafif kaldırınca aracın kendiliğinden gitmek için verdiği/vermediği tepki. Yazılımla değişkenlik gösteren bir davranış yalnız. Mesela Auto5R/6R şanzımanlarda daha farklı tepki verdiğini raporlayan vatandaşlar olmuştu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 5 Mayıs 2024; 13:47:36 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Doğrudur bu kadar detaylı bakmamıştım. Toyota mmt şanzumanlı aracım da olmuştu, o hemen ayrıyordu.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Fazla suyu çektim
    12 Yaşında Yarı Otomatik araba aldım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İşte hocam bu araçta yaşanılacak en korkutucu şey bu, bak daha yeni konu açmış arkadaş.

    Konuyu takip et bence ilerde işine yarayabilir.

    https://forum.donanimhaber.com/peugeot-uzmanlik-sorusu-kimse-cozemedi-daha--158621126


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt

    Hocam bu araba ep3c motor değil. Bu eski tip Tu3 motor. 90 beygir olanından.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • UberJager kullanıcısına yanıt

    Onu sordum zaten ama cevap yazmamış, şikayetler ve yapılanlardan tahmin ettiğim ep3 motor olduğu yönünde


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt

    Benim arabaya geri çağırma için Citroen dönüş yaptı. Takata hava yastıklarım ve oksijen sensörlerim değişicek. Parçaları yurt dışından sipariş edildi gelmesini bekliyeceğiz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • UberJager kullanıcısına yanıt

    Çok iyi gelişme bunlarda oksijen sensörü çabuk bozuluyor hem altta hemde üstte olmak üzere iki tane var. Ve birbir orijinalini almadiktan sonra kısa sürede tekrar arıza ışığı yakıyor. Dolayısıyla söndürülemeyen arıza ışıklarının temelinde yatan sebeplerden biriside bu sensörler çünkü kimse orijinalini takmıyor ama bilmiyorlar ki orjinali olmazsa tekrar ışık yanıyor.

    Orjinal parçası ise oldukça pahalı o nedenle orjinaliyle değişecek olması çok çok iyi.

    Bu araçta kulağınıza küpe olsun orjinal parça haricinde kesinlikle kullanmayın, bakın tekrar ediyorum usta size ya bu muadil, bu OEM bu zart bu zurt ne derse desin motor akşamında orjinal parça haricinde hiçbir parçayı tercih etmeyin.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabanın Hava yastıkları ve Ecu yazılımı değiştirildi.

  • UberJager kullanıcısına yanıt

    Sanzıman dağıtınca da, kendin arızayı bulur, parcaları alır, ustayla beraber takarsınız.. 12 Yaşında Yarı Otomatik araba aldım. 

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.