|
Arkadaşlar selamlar, 28.03.2025 Tarihinde 17 metrekare (defalarca ölçtüm) odam için Vestel Flora Doğa 12.000 BTU klima aldım. Şimdi sorunlar başlıyor; Montaj yetkili servis tarafından 30.03.2025 tarihinde yapıldı. İşte 01.04.2025 gibi 18 derece soğuk modu ve turboyu açtım odam buz gibi oldu. O zamanlar hava derecesi 10-15 derece civarı İstanbul'da. Odamda kalın siyah perdeler var. Kaldı ki ev, 1. katta. Güneş doğrudan vurmadığı gibi, perdeler devamlı kapalı. Camlar çift cam. Oda kapısı her yer kapalı. Klima çok iyi soğuttu odamı, termometre var ona baktığımda 16-17 dereceye kadar indirdi ve buz kesti ortalık. Aradan 2 hafta geçti, dikkat ettim klima iyi soğutmuyor. Bu arada soğutmanın aksine ısıtmayı tam anlamıyla yapıyor. 25 derece sıcak açtığımda mesela termometre 25 derece gösteriyor, klima da bu ısıya ulaşınca kanadını kaldırıyor. Neyse, soğutma derecesini soğuk modunda 18 yaptım ve turboyu açtım. Yok abi ilk zamanlar 25 derece oda sıcaklığını 22'ye düşürüyordu. 3 kere servis geldi. Gelen denyo aynı zamanda klimanın montajını yapan kişiydi. Adam servis raporuna 3 gelişine de "klima normal çalışıyor, müşteri 18 derece oda sıcaklığı istiyor" gibi şeyler yazmış. Bak dedim arkadaşım ben şortla odamda rahatça klima karşısında oturabiliyorsam, bu klima işini yapmıyor demektir. İlk hafta da üstümdeki aynı kıyafetler vardı odada duramazdım dedim soğukta. Bu denyo, bu sefer de odada 3 tane bilgisayar var, 3 tane de makine var, bu sebeple klima soğutmuyor gibi komik bir şey yazmış. Odamda 3 tane monitör var. Bunlardan 2 tanesi hep açık ve alttaki bilgisayar kasasına bağlı. Makine olarak ise 3D yazıcı var odada sadece. Yani gözle görülür şekilde ilk haftaki performansından eser yok abi. Vestel'e defalarca mail attım, servise kadar gittim o elemanı yakalasam kötü olacaktı ortalık. En son bir tane servis geldi dün (02.05.2025) Adam dedi ki, bir önceki gelen servis personeli klimaya fazla gaz basmış. Bu adam gazı komple boşalttı, tekrar yükleme yaptı. Eh, birazcık soğuttu ama yok abi, o serinlik yok. Turbo moda sürekli sokarak yırtarak maksimum 20 derece yapıyor. Çok iyi hissettirmiyor. Ben de ilk performansıyla istiyorum klimayı haliyle. Önümüzdeki pazartesi günü servis sahibi gelecekmiş. Servis aradı az önce beni. Bir türlü adamları ikna edemiyorum. :) Şu an istanbul'da hava sıcaklığı 15 derece. Yarın bir gün 30 dereceyi aşınca ağustos'ta ne olacak bilmiyorum. Benim isteğim zaten aldığım ilk gün gibi soğutması. 9.000 BTU tavsiye edilmesine rağmen garanti olsun, sonuçta çok kaliteli bir ürün değil diye 12.000 BTU aldım. Vestel değişim yapmayı ısrarla reddediyor. Ölçüm cihazı getirin dedim onu da getirmediler. Son çare tüketici hakem heyeti olacak gibi. Bulaşık makinesi, fırın, davlumbaz vb. şeyler alacaktım aman abi asla Vestel olmayacak bu şekilde giderse. Not: Fabrikadan arandım dün (sonunda) xx isimli bir bey servis sorumlusu olduğunu söyledi. Pazartesi gününe kadar gözlem yapmamı, tekrar kendisini aramamı söyledi. Kendisi dahili numarasını da verdi. Bakalım nasıl ilerleyecek süreç. Daha önceki mailde servis personelinin bilgisayarları işaret ederek soğutmadığını söylemişti. Aradığımda çırak yazdı diye kıvırmaya başladı. Bu olaydan önce Vestel'e eğitimi olan teknik bilgisi olan bir personel gönderin demiştim. Yok şöyle eğitimliler, böyle eğitimliler diye mail atmışlardı sonucu bire bir yaşadım. Alakası bile yok, adam zaten montajı yapan kişi. Montaj yaptırırken de vakum yap diye 10 kere söyledim. Adamın amacı hemen montajı yapıp, kaçmak. Arkadaşlar ölçüm sonuçlarını bildiriyorum. 1.5 saatlik ölçüm yaptım. Filtreler bu arada tertemiz. 1.15 dakika 25 dereceden 22 derece yaptı. 2. 15 dakika 22 dereceden 21 dereceye düştü. 3. 15 dakika 21 dereceden 20.3 dereceye düştü. 4. 15 dakika 20.3 dereceden 20. dereceye düştü 5. 15 dakika 20 derecede sabit kaldı. arada 19.5 oldu sonra tekrar yükseldi sıcaklık 6. 15 dakika 20 dereceden 20.1, 20.3 gibi değerlere çıktı. 20 derece altına inmedi sıcaklık. Test boyunca turbo kapandıkça ben açtım ve soğuk modunda 18 derecede klima. Ve üflenen havaya termometre ile anlık bakıyorum 4 - 7 derece arasında üfleme yapıyor. Bulunduğum il/ilçe/semt bazında hava sıcaklığı 15 derece gösteriyor. Arkadaşlar durum bundan ibaret. Bilgisi olan arkadaşlar beni aydınlatabilir mi? Sorun bende mi? Yani ilk 1-2 hafta çok iyi soğutup 16-17 dereceye indirmese gerçekten anlayacağım sorun bende. Kaldı ki, bu yukarıda yazdığım değerler "turbo modu" açık iken sağlandı. Yani en son artık ben mi yanılıyorum? Diye düşünmeye başladım. Bizzat klimanın kurulumuna şahit olan arkadaşım 2-3 sefer geldi eve. Beraber test ettik o da şahit ilk zamanlardaki gibi soğutmuyor dedi. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ekvador -- 3 Mayıs 2025; 18:26:22 > |
|
_____________________________
|




Yeni Kayıt

Konudaki Resimler

kullanıcısına yanıt






