Şimdi Ara

100 KM'ye minimum sürede hızlanmak için vitesi hangi devirde yükseltmeliyim?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
2.737
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 100 KM'ye minimum sürede hızlanmak için vitesi hangi devire gelince yükseltmeliyim? Bunun arabadan arabaya değiştiği kesin fakat yine de bu bilgiyi nerden bulabilirim? Yani arabanın kullanma kılavuzunda yazmıyor, bu bilgiyi nerden edinebilirim?



  • Vitesi değiştirip ayağını debriyajdan çektiğin anda devir saatinin maximum torku verdiği noktada olması lazım.Bu araçtan araca değişir.Aracına uygun max.tork verilerini netten kolayca bulabilirsin. Meselawww.arabam. com sayfasında bu bilgiler çoğu araç için mevcut.
  • mesela benim dizel getz de 3500 devirde değişmem lazım.

    çünkü 3500 devirin üstünde motorda artık iş kalmıyo ve bu devirde vites değiştiğimde devir 2500 e iniyo ve arabayı toparlayabiliyorum.2500 devirin altına indiğinde araba toparlanamıyor ve hızlanma süresi uzuyor tabiki.
  • Araçlar maksimum tork bölgelerinde en rahat hızlanır. Dolayısıyla o bölgeden mümkün mertebe en fazla istifade etmek gerekir.

    Maksium tork devrini geçip tercihan kesiciye 500 ila 1000 devir kala (hatta bazı araçlarda kesiciye kadar zorlayarak) vites değiştirmelisin ki bir sonraki viteste hemen maksimum tork bölgesinin biraz altına düşüp tekrar oradan istifade edebilesin diye.

    Ancak tam maksimum tork devrinde vites değiştirmek yanlış bir yaklaşımdır .. O bölgeyi en azından 500 ila 1000 devir geçtikten sonra değiştirmek lazım.

    Kendi benzinli aracımdan örnek vermek açısından bende 2000 motor 97 model otomatik vitesli Vectra var... Maksimum torkunu 3200 devirde, maksimum gücünü de 5600 devirde veriyor ve kesiciye 6600 devirde giriyor..

    Duruş pozisyonunda vitesi sport mode'a alarak tam gaz hızlanmalarda 2. vitese tam 6000 devirde geçiyor ve 2. viteste yaklaşık 5500 devirde 100km hıza ulaşmış oluyor ....Bunu ben bayaa bir test ettim mesela bu araçta 6000 devirden daha erken yada daha sonra vites değiştirilirse en iyi hızlanma sağlanamıyor..Zaten vitesler bilgisayar kontrolünde programlanmış bir şekilde değiştiği için en iyi o şekilde hızlanacağını bilerek o şekilde vites bilgisayarına programlamışlar .. Bir fikriniz olması açısından söyledim.. Ancak tabii araç otomatik vitesli olduğu için vites oranları nispeten uzun tutulmuş ve toplam 4 vites var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Buzz Lightyear -- 18 Şubat 2006 9:51:27 >




  • maksimum hızlanma için vitesi en yüksek hp değeri veren devirde değiştirmek lazım. genellikle benzinli arabalarda 6000 dev/dak civarı olur bu. benzinli araçlarda maksimum tork değerlerinde vites değiştirmek sadece akıcı sürüş sağlar, maksimum hızlanma sağlamaz.
  • Son söz... Maksimum güç değerinin 250-300 devir yukarısında değiştirmelisin. 6000 de max gücünü veriyorsa araç 6300 civarı değiştirmelisin...
  • 4.viteste,3500 devir/dakikaya ulaşınca geç.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ya kardeş öyle şunda geç bunda geç diyemezsin
    bi kere arabanın markası ne kaç bin devirde kırmızı başlıyor???
    mesela ben opel astrada 6000 devirde vites atıyorum ama japon arabalarının genellikle deviri yüksek olur
  • Dizel Focus II için güzel düşünülmüş bir şey vites değiştirme lambası var, aracın ivmelenmesinde yavaşlama olduğunda ve artık o devirde basmak yersiz olduğundan redline'a gelmese bile lamba yanıyor. Ayrıca aynı araç için;

    herhangi bir viteste 1500 devirin altına düşerseniz ya da 4000 devirin üstüne çıkarsanız ivme değeriniz çok düşer. Yine bu araçta dip gaz yaptığınızda araç beyni modu değiştirerek aracın torkunu +20 Nm fazladan arttırır.

    Bu durumda ayağınızı vites değiştirmeleri sırasında devir saati 2000 devirde tutacak şekilde basılı tutulursa ve araç vitesteyken dip gaz yapılırsa, 4000 devire de çok yaklaşmadan vites değiştirilirse optimum hızlanma sağlanmış olur, bu sayede dizel araca 3. viteste bile pati çektirerek araç içindekilere hoş dakikalar yaşatabilirsiniz

    kalpakci aracının marka, modelini ve motor hacmiyle tipini yazarsan daha sofistike yardımcı olabiliriz.




  • İlk önce aracının devir kesme sınırını öğren birinci viteste basarak. Bundan sonra sırasıyla:
    -Aracı bire al sol ayak debriyajda sağ ayak hem fren hem gazda gazı kökle
    -Debriyajdan ayağını biraz çek kavrama noktasında 1.15 sn durduktan sonra bi anda debriyaj ve frenden ayağını çek.Bunu sürekli dene becerebilirsen iyi hızlanmanın ilk kuralı bu.
    -Sonra lastikler patiden kurtulup (tabi az pati çektiriceksin) araba motor devriyle orantılı hızlanırsa devir kesicive 100 devir kala bi anda debriyaja bas vitesi hızlı bi şekilde değiş ve aracın turboluysa ve blow gibi malzemeler yoksa bunu yaparken sağ ayağın sürekli gazda olsun(Bu benim tavsiyem her araçta aynı olur diyemem) Sonra debriyajı bi anda bırak. Diğer vitesler içinde aynısı geçerli.. Bu aracının canından can alır ancak profesyonel drag yarışçıları bu sistemi kullanır...
  • Bu sorunun cevabı gerçekten de sana arkadaşların daha evvelden söylediği gibi. Sadece maximum beygir gücü üreten devri, aracın özelliklerini araştırarak öğrenip bu devirde vites değiştir, bu kadar.Vites değişimlerinde çok seri olmalısın ki akıcı bir hızlanma sağlayasın.Bence bunun üzerine çalış, bu çalışmalar esnasında aracını kırma dikkat et.Deneyimin yoksa bir pistte falan çalış.Caddelerde deneme bu hızlanma olaylarını, kendini geliştirirken cana kast etme sadece arabana kast et.
    Kolay gelsin,

    Saygılar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ThE GaSeS

    ya kardeş öyle şunda geç bunda geç diyemezsin
    bi kere arabanın markası ne kaç bin devirde kırmızı başlıyor???
    mesela ben opel astrada 6000 devirde vites atıyorum ama japon arabalarının genellikle deviri yüksek olur



    toyota corolla 110Hp devir saati 8den sonra bi 5 çizgisonra bitiyor 7 de de kırmızı çizgi başlıyo diye hatırlıyıyorum.

    Vallaha hiç dikkat etmedim ben sinirlendiğimde mesela basıp gidecem demi ikinci vitesde 5000ê kadar gelir vites değiştiririm güzel hızlnır yani daha üstünü denemedim denemek de istemiyorum. ARaç nekadar çok hız yaparsa devir saati okadar çok yükseliyor buda pistonların o denli hızlı döndünğünü gösterir ve nekadar hızlı çalışırsa pistonlar yağın daha çabuk eskiyeceğini motor aşınmasının daha çok alacağını ve benzini daha çok çekeceğini düşünüyorum.

    Yanlış mı düşünüyorum acaba




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gkkt

    Vitesi değiştirip ayağını debriyajdan çektiğin anda devir saatinin maximum torku verdiği noktada olması lazım.Bu araçtan araca değişir.Aracına uygun max.tork verilerini netten kolayca bulabilirsin. Meselawww.arabam. com sayfasında bu bilgiler çoğu araç için mevcut.


    Tam olarak budur. Eğer bunu doğru yaparsan ikinci mesajdan sonrasını okumana gerek yok.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orjinalden alıntı: ThE GaSeS

    ya kardeş öyle şunda geç bunda geç diyemezsin
    bi kere arabanın markası ne kaç bin devirde kırmızı başlıyor???
    mesela ben opel astrada 6000 devirde vites atıyorum ama japon arabalarının genellikle deviri yüksek olur



    toyota corolla 110Hp devir saati 8den sonra bi 5 çizgisonra bitiyor 7 de de kırmızı çizgi başlıyo diye hatırlıyıyorum.

    Vallaha hiç dikkat etmedim ben sinirlendiğimde mesela basıp gidecem demi ikinci vitesde 5000ê kadar gelir vites değiştiririm güzel hızlnır yani daha üstünü denemedim denemek de istemiyorum. ARaç nekadar çok hız yaparsa devir saati okadar çok yükseliyor buda pistonların o denli hızlı döndünğünü gösterir ve nekadar hızlı çalışırsa pistonlar yağın daha çabuk eskiyeceğini motor aşınmasının daha çok alacağını ve benzini daha çok çekeceğini düşünüyorum.

    Yanlış mı düşünüyorum acaba


    doğru düşünüyorsun hocam
    bende sport tuşu var o kendi ayarlıyor atıcağı deviri




  • arkadaşlar eğer hızlanırken gözünüz devir saatini kontrol edecekse yola kim bakıcak

    en ii yol nedir bilio musunuz

    eğer kendinizin koltuktan ayrıldıını hissetmeye başladıınızda aracın çekişinin azalmaya başladıını hissettinizde değiştir vitesi

    ve eğer çabuk hızlanmak istiosanız vites aralarınız 1 sn geçmemesine dikkat edin ve sol ayağınızı hızlandırın

    hangi devirde geğiştirdiinin önemi yok vites aran eğer çoksa bir performans alamazsın
  • Otomatik vitestet nasıl olacak?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Attorney58 A kullanıcısına yanıt
    8 yıl sonra gelen hort
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Attorney58

    Otomatik vitestet nasıl olacak?

    Direk yüklen
  • 4000 devire gelmeden vites değişirsen araç yağ gibi kayar gider.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.