Şimdi Ara

100 hp 1 ton mu, 150 hp 1,5 ton mu? (Akselerasyon)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
349
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar başlıktan da anlaşılağı gibi bir merakım var.
    İki araç düşünelim biri 1 ton 100 beygir gücünde; diğeri 1 buçuk ton 150 beygir gücünde...
    Bunların akselerasyonu (Hızlanması), hangisi daha iyi olur?
    Konuda uzman arkadaşların yorumlarını bekliyorum.
    Mühendislik ya da Fizik bilgisi olmadan atıp tutmayın lütfen.
    0-30 , 0-60 , 0-100 , 100-200 KM/SAAT olarak ayrı ayrı yorum bekliyorum.
    Teşekkürler...



  • zaten buradaki herkes fizikci ve otomobil mühendisi
  • Hafif olan kolay hızlanır ama 150 hp bir nebze daha fazla sürate erişebilir. Tork farkından dolayı daha hızlı olması muhtemeldir.
  • Peki bu 100-150 hp olan 2 aracın motor özellikleri nedir? çap strok gömlekler enjeksiyon sistemi, enjeksiyon memeleri, standart normal yoldan geçen biri gibi 150 hp der..
  • Çok fazla değişken var sadece 100hp 150hp ile bitmiyor malesef.

    Sabit değişkenler olarak, lastikler, araçların aerodinamik özellikler aynı diyelim.

    En basitinden hızlandıkça arabanın ağırlığı hep aynı ama karşılaşılan rüzgar direnci katlanarak artıyor. Özellikle 80-90 gibi hızlardan sonra ciddi bir direnç oluşuyor sıradan araçlarda. Bu durumda daha güçlü olan 150 beygirlik araç hız arttıkça rüzgar direncine daha kolay karşı koyacağı için rüzgar direnci konusunda 150 beygirlik olan önde.

    Gelelim downforce olayına. 1.5ton olan yere daha sağlam tutunacağı için 1. ve 2. viteste oluşabilecek patinaj olayı daha az olabilir. Bu tamamen aracın ağırlık dağılımına, kullanılan lastiğe göre değişir. 1.5 tonluk daha iyi tutunuyor ama 1 tonluk araç daha hafif olduğu için eylemsizliği yenmesi daha kolay. Yani burada durum çekişkili. Hesap kitap yapmak lazım. İki aracın kakışta hiç patinaj çekmediğini varsayarsak ikiside güç ağırlık oranı aynı olduğu için bu konuda eşit olurlar.


    Daha uzatılabilir bu yazı ama sadece düz bir hızlanma yarışında 150 beygir 1.5 ton alır sırf rüzgar direnci nedeniyle.




  • Rüzgar sürtünmesini ,vites oranlarını, lastik vs ihmal edelim. Herşeyin olabilecek en iyi şekilde ayarlandığını düşünelim. O şekilde yorumlayalım.Cevaplarınız için teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rampada nasıl olur aceba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yok mu işi bilen,yorum yapacak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Up

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hafif olan kalkışta ve küçük hızlarda,ağır olan yüksek süratlerde harcar.
  • 1500 kilo araçla daha çok yakıt yakmaktansa 100 beygirle idare etmek daha mı iyi? 150 beygirin bir getirisi olacak mı yüksek hıza çıkmak dışında?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.