Şimdi Ara

10 NUMARA YAĞ MI? BİYODİZEL Mİ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
2.345
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bunları dizel araçlarınızda mullanıyor musunuz?

    10 numara yağ ve biyodizel konusundaki tecrübeleriniz neler?



  • bi arkadaşım mitsubishi panelvanında sırf 10 numara yağ kullanıyor performans ta falan bir değişiklik yok diyor.
  • 10 numara yağın litresi ne kadar?
  • geçen hafta otobüs ile adana antalya seferi yaptım.Araç Adana otogarının çıkışında benzin alacağım diye bir tamirhaneye yaklaştı baktım aracın yağı değişecek zannettim.Adamlar sistem kurmuşlar 18 litrelik teneke kutulardan onlarcasını büyük bir varile boca ettiler sonra buradan dan 10dakikada otobüsün deposuna koydular.şaştım kaldım tabii ki, araç tamamen 10 numara yağ ile gelmiş taa antalyadan .Sordum oradaki ortada dolaşan adamlara nedir bu iş falan diye , abi ucuza geliyor otobüsler paso bundan kullanıyor dediler.Sonra bir hesap yaptıştım litresi 1.8 ytl civarına geliyordu hatırladığım kadarıyla (18 litresi -33 ytl imiş)

    Hiç akıl yok bizim millette ya hu iki kuruş için milyarlık yeni gıcır gıcır otobüste dizel yerine 10 numara yağ kullanıyorlar.ne diyeyim hadi hayırlısı ...
  • havaya kanserojen madde atmasıda cabası.
  • eger Adana Antalya arası bu yaglardan kullanıyorlarsa demekki çekişten düşmüyor araçlar. biz arabayla virajlı yolda zor yetişiyorduk otobüslere.
  • yanlız son süratinde araçlarda bir titreme vardı belki de bu nedenle olabilir ben araçların süspansiyon sistemine kusur bulmuştum.Son hızda performans vermiyorlardı .Ancak virajlı yolda zaten 30-40 km/h hızı aşmadıkların için hiç farketmedim .Bu anyalya adana shil yolu türkiyenin en uzun virajlı yoludur herhalde toplam 260 km kısmı hep virajda oluşmakta.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    geçen hafta otobüs ile adana antalya seferi yaptım.Araç Adana otogarının çıkışında benzin alacağım diye bir tamirhaneye yaklaştı baktım aracın yağı değişecek zannettim.Adamlar sistem kurmuşlar 18 litrelik teneke kutulardan onlarcasını büyük bir varile boca ettiler sonra buradan dan 10dakikada otobüsün deposuna koydular.şaştım kaldım tabii ki, araç tamamen 10 numara yağ ile gelmiş taa antalyadan .Sordum oradaki ortada dolaşan adamlara nedir bu iş falan diye , abi ucuza geliyor otobüsler paso bundan kullanıyor dediler.Sonra bir hesap yaptıştım litresi 1.8 ytl civarına geliyordu hatırladığım kadarıyla (18 litresi -33 ytl imiş)

    Hiç akıl yok bizim millette ya hu iki kuruş için milyarlık yeni gıcır gıcır otobüste dizel yerine 10 numara yağ kullanıyorlar.ne diyeyim hadi hayırlısı ...

    devlet %70 vergi alırsa ; ki dahada fazlasını almak istiyorlar ozaman da nakliye işi yapan kamyon ve otobüsler ve diğer ticari araç sahipleri mecburen böyle bir şeye tnezzül ederler düşünün bir kere 2,40 ytl dizel mi almak yoksa 1,50-1,80 diğerinimi almak daha iyi hele birde 45 kişilik otobüsler çok zaman 15-20 kişi ile yola çıkıyorsa
    bunun 2 şöför 2 muavin masrafı aracın diğer giderleri vergisi lastiği tamiri bakımı derken sizler sanıyormusunuz araç sahibine çok para kaldığını,
    gidin bir kaç otobüs sahibi ile görüşün bakalım admların ağzından neler dökülüyor yada kamyon şöförlerine bir dokunun bin ah işitin




  • devletin acımasız vergi uygulaması eleştirinize katılıyorum.Ancak yeni otobüslerin motorlarına bu tür yağ koymak ,kimin fikri ise, bana hatalı geliyor.Çevre kısmını geçtik zaten de , uzun vadede edilen karların hepsi motor tamiri için verilmesin.Ama hiçbir motor için zararı olmadığı ispat edilmiş ise o zmaan bilemem.Benim bildiğim bu motorlar dizel yakıtla çalışması için dizayn edildiğidir 10 numara yağ ile değil.hatta biodizel bile sakıncalıdır.Sakat iş yapıyorlar hadi hayırlısı diyelim.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Engin_ER


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    geçen hafta otobüs ile adana antalya seferi yaptım.Araç Adana otogarının çıkışında benzin alacağım diye bir tamirhaneye yaklaştı baktım aracın yağı değişecek zannettim.Adamlar sistem kurmuşlar 18 litrelik teneke kutulardan onlarcasını büyük bir varile boca ettiler sonra buradan dan 10dakikada otobüsün deposuna koydular.şaştım kaldım tabii ki, araç tamamen 10 numara yağ ile gelmiş taa antalyadan .Sordum oradaki ortada dolaşan adamlara nedir bu iş falan diye , abi ucuza geliyor otobüsler paso bundan kullanıyor dediler.Sonra bir hesap yaptıştım litresi 1.8 ytl civarına geliyordu hatırladığım kadarıyla (18 litresi -33 ytl imiş)

    Hiç akıl yok bizim millette ya hu iki kuruş için milyarlık yeni gıcır gıcır otobüste dizel yerine 10 numara yağ kullanıyorlar.ne diyeyim hadi hayırlısı ...

    devlet %70 vergi alırsa ; ki dahada fazlasını almak istiyorlar ozaman da nakliye işi yapan kamyon ve otobüsler ve diğer ticari araç sahipleri mecburen böyle bir şeye tnezzül ederler düşünün bir kere 2,40 ytl dizel mi almak yoksa 1,50-1,80 diğerinimi almak daha iyi hele birde 45 kişilik otobüsler çok zaman 15-20 kişi ile yola çıkıyorsa
    bunun 2 şöför 2 muavin masrafı aracın diğer giderleri vergisi lastiği tamiri bakımı derken sizler sanıyormusunuz araç sahibine çok para kaldığını,
    gidin bir kaç otobüs sahibi ile görüşün bakalım admların ağzından neler dökülüyor yada kamyon şöförlerine bir dokunun bin ah işitin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 13 Temmuz 2007; 11:47:08 >




  • Yahu devlet fazla vergi alıyor diye yanlışmı yapmak lazım. Bu nedir peki milli sermayeden çalmak değilmidir. Adamın kendi aracıdır bozulur bozulmaz mantığıda yanlış. Milli servettir hepsi. Ha sınırdan kaçak mazot getirmişsin ha da yağ kullanmışsın. Yapısal olarak aynı yanlışlar. Tamam gönül isterki devlet az vergi alsın vatandaş ucuza kullansın ama böyle yapmanın açıklaması da değil. Yazık memleket böyle batıyor. Kimisi ufak tarafından kimisi deveyi hamuduyla götürüyor, sonrada sorun sadece terör oluyor. Bana göre bu da bir terördür. Sonuçta kanuna aykırı değilmi ? Uslubumun sertliğini yanlış anlamamanız dileğiyle saygılar...
  • katılıyorum, bir de olayın öbür yüzü var bu otobüslere binen vatandaş güvenliği ile alakalı .Sonuçta otobüs firmaları araçlarında dizayn vasıflarına aykırı bir yakıt kullanıyorlar ve 40-45 can taşıyorlar.10 nuımara yağın parlama veya bir kaza anında yanma durumunu hiç göza almadan 2 kuruş kar amacıyla yapılan bu işlemin sonuçları çok ağır olabilir.Aynen kontrolsüz takılan LPG tüğü gibi bu tür yakıta bilinçsizce katılan katkılar nedeniyle tehlike arz edebilir.Ben şahsen bir daha binmiş olduğum otobüs firmasını kullanmam , 10 lira fazla olsun normal dizel kullanan araç olsun, hem çevreye hem devlete hem totbüz motoruna hem de dolaylı olarak kar edecek otobüs firmasına katkımız olsun, diye düşünüyorum.

    Not: Tehlike sadece motor yağını motorun kullanırken değil , uyduruk bidonlar ile yapılan ve güvenlik tedbirlerinden uzak yağ doldurma işleminde de olmaktadır .Benzin istasyonun konursa en azından bir nebze güvenlik adına artış olacaktır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Bamsı Beyrek

    Yahu devlet fazla vergi alıyor diye yanlışmı yapmak lazım. Bu nedir peki milli sermayeden çalmak değilmidir. Adamın kendi aracıdır bozulur bozulmaz mantığıda yanlış. Milli servettir hepsi. Ha sınırdan kaçak mazot getirmişsin ha da yağ kullanmışsın. Yapısal olarak aynı yanlışlar. Tamam gönül isterki devlet az vergi alsın vatandaş ucuza kullansın ama böyle yapmanın açıklaması da değil. Yazık memleket böyle batıyor. Kimisi ufak tarafından kimisi deveyi hamuduyla götürüyor, sonrada sorun sadece terör oluyor. Bana göre bu da bir terördür. Sonuçta kanuna aykırı değilmi ? Uslubumun sertliğini yanlış anlamamanız dileğiyle saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 13 Temmuz 2007; 14:37:53 >




  • bunların altında yatan sorunlar açık seçik bellidir;
    1- aşırı vergiler
    2- denetimsizlik
    3 -adammm sendecilik (Allah'ından bulsunculuk)


    bakın size başımdan geçen bir olayı anlatayım;
    vatandaşın birisi kaç yıldır kaçak (maliye kaydı olmadan) çalışıyor bilmiyorum ama karşıma taşıdığı dükkanında 1 yıldan fazladır kaçak çalışıyor, ne vergiii ne ruhsat ne ustalık belgesi var ama ne araya ne soran var ;
    hatta geçen ay pazar günü bir ara dükkana uğradım 10 dak sonra zabıtalar genel kontrol için çıkmışlar ve pazar ruhsatlarını kontrol ediyorlar benim kepenkler kapalı sadece kapının kepengi açık ve kapıda kapalı beni gördüler ama o vatandaş tam karşımda dükkan sonuna kadar açık görmediler yada görmezden geldiler,
    şikayet ediyorsun ,
    şikayet ettiğin kişini orada adamı varsa senin ismini açıklattırıyor;
    bir başka esnafı aşırı gürültü yapıyor çevreyi rahatsız ediyor,çöplerini rast gele sokağa atıyor diye belki yüz kez şikayet ettiler hatta çevreden bir sürü imza topladılar ama sonuç nafile..
    yani şikayet etmekte çözüm değil sonuç alınmıyor yapan yaptığı ile kalıyor birde çevrede adı şikayetciye çıkıyor,

    akşamları iş yerimin çevresinde çekirdek yiyen ve oraları kirleten kişileri bir kaç kez şikayet ettim zabıta geldi ikaz etti ama adamlar yine yapmaya devam ettiler hem bu kez daha çok kirletiyorlardı

    bu kez kaldırım kenarına oturmasınlar diye yanık yağı döktüm, bu kezde onlar beni şikayet etti ,, çevreyi kirletmişim diye , daha önce onları bir kaç kez sadece ikaz etmekle yetine zabıta beni mahkemeye vermeye kalktı,,
    sonradan öğrendimki orayı kirletenlerden biriside belediyede çalışan şöförlerden birisiymiş .. onun için sadece ikaz edip gidiyorlarmış, eee bizim adamımız yada dayımız yok ki sadece ikaz edip gitsinler




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.