Şimdi Ara

1 yıllık şöför ne kadar gelişmiştir (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
3.580
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kaç sene araba kullandığının önemi yok, önemli olan yaklaşık olarak kaç km yol yaptığındır. Sen bir yıl araç kullanırsın 10.000 km yaparsın mesela ama adam pazarlamacılık yapar senede 70.000 km yol yapar. Bu iki şöför birbiriyle bir olur mu :)
  • bence şehir dışında araç kulllanmak şehir içine göre daha kolay...çünkü şehir iiçinde hersey daha hızlı ve ani gelişiyor...aracı sürdüğün 1 yıl içinde ani durumlardaki sakinliğin,saniyenin bilmem kacta kacında verebildiğin kararların hayati öneminin farkına vardıysan yada farkına varabildiğin tecrübeler yaşadıysan kendine güvenin artmıştır diye düşünüyorum....

    istersen schumacher ol ama konuşmayı seven biri varsa yanında engelleyemezsin , konuşur.....

    kendine güven....
  • 1.5 senelik ehliyetim var geçtiğimiz yaz 3 ay 90 model kartal kullanmak hariç deneyimim yoktu ki kartalı kullanmak gerçekten maharet gerektiriyordu. Yaklaşık 1 ay önce araç aldık ve istanbulda yaşıyoruz. 1 aydır aktif trafiğin içindeyim, Kartal kullanırken Bartın'daydık dolayısıyla park problemi yok her yer park edicek alandı istanbulda zorlandım ki zorlanıyorum hala ama bunları önemsemiyorum zamanla aşarım sonuçta.

    Yarın aracı alalı 27. gün ve İstanbul-Bartın yola çıkıcaz babamla beraber babam ilk kez kullandığım araca binecek. Yaklaşık 500 km yol, ilk uzun yol deneyimim olacak. Kimse gidemezsin vs. demiyor, limitlerde gittiğim sürece problem olacağını sanmıyorum.
  • ben samara ile attım acemiliği o yüzden diğer arabalara binince uçak gibi geliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayık ol sallama

    ben samara ile attım acemiliği o yüzden diğer arabalara binince uçak gibi geliyor


    Ben de kartalda ilk acemiliği atlattım desem yeridir. Direksyon hidrolik değil, hararet sorunu var 90 model araç. 21 senedir köyde evin eşşeği muamelesi görüyor ve 7-8 şoför yetiştirdi resmen. Ailedeki herkes onda öğrendi ilk araba kullanmayı. Ondan inip amcamın arabasına binince mercedes gibi geliyordu. (Clio).
  • Hata yapmadığım sürece karışmazlar hiç biri. Arabada tek kişiysem agresif ama temkinliyimdir. Annem varsa zaten sürekli konuşur ama ben sallamam pek. Babam varsa iyice dikkatliyimdir çünkü adam 30 yıldır tır şoförü. Hata yapmadığım sürece hiç karışmaz. Abim de aynı. Hata yoksa seste yok. İşin kötüsü 200 metre ötede yaya var mesela dikkat et dediğinde sağa çekip çok biliyosan sen kullan gibi bir şansım da yok. Adam 15 yıldır ehliyet sahibi. Ver lan tabi daha iyi biliyorum der.

    Uzun yol tecribem de var Bolu - Sakarya arasında. Daha beraber benim kullandığım araçta başka tecrübem yok.

    Sen kendine güven ama etrafındakilere de kulak asmamazlık yapma. Çukura giriyorsun aha şu aha bu diyorlarsa vardır bir bildikleri.

    Şaka maka 4 yıl olmuş ehliyeti alalı.




  • keskin bi viraja hızlı girip arabanın hangi tepkiyi vereceğini hissedip gerekli gaz fren ayarını dogru bi şekilde yapıp arabayı şeritten çıkarmamayı başarabiliyosan , ani bi çukur çıktıgında ani direksiyon hamlelerinde arabayı kontrolun altında kolaylıkla tutabiliyosan her yolda gidersin...kimseye de kulak asma direksiyonda ...ben babam olsa tanımam indiririm aşşağı...o kadarrr



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evoXr -- 24 Haziran 2011; 2:45:19 >
  • ben 1 yıllık şoförken
    bitlisten bodruma geldim
    tek başına arabada bir ben bir allah
  • Her yere gider her yere girer çıkarsın, uzun yol nispeten daha rahat ve kolaydır zaten. En gidilmicek araçlarla Erzincan üstünden Trabzon'a gittim geçen yaz sel tahribatı diye 1 şerit genişliğini zor bulan yollar var bazı yerlerde 2. viteste gittiğin bile oluyor ama gidilir gidilmez diye bir şey yok.

    Mesele ne kadar sarstığın, ne kadar yaktığın, ne kadar sürede vardığındır.

    Asıl olay şehir içinde. Bir de her şehrin trafik kültürü farklıdır. Niğdeli bir arkadaş var 10 yıllık şoför epey de yoğun kullanır, Adana'da araba sürmem ben diyor.

    1 sokağa 3 sıra park eden de vardır sinyalsiz geniş alan da vardır, övmek için demiyorum bazı şehirlerin trafik anlayışı sakat.
  • Kendinize güveniniz varsa sorun yok ama yinede büyüklerinizin söylediklerini dikkate alın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Kaç sene araba kullandığının önemi yok, önemli olan yaklaşık olarak kaç km yol yaptığındır. Sen bir yıl araç kullanırsın 10.000 km yaparsın mesela ama adam pazarlamacılık yapar senede 70.000 km yol yapar. Bu iki şöför birbiriyle bir olur mu :)

    Ben ikisine de katılmıyorum.Akıl yaşta değiş baştadır.
    35 senedir araba üzerinden inmeyen,1 kere büyük kaza geçirip ölümden dönen adam var,hala kırmızı ışıkta durmak gibi bir huyu yoktur..Senede 100 bin km yapan taksicilerin nasıl araç kullandığını hepimiz görüyoruz.Böyle usta şoförlük olacaksa hiç olmasın.

    Aklı başında kullan,başına gelen şeylerden ders almaya çalış,asla ben şimdi iyi sürücü oldum deme.Her zaman öğreneceğin birşeylerin olduğunu aklında tut.Ha bir de,trafikte hata yapmamak kadar,başkalarının hatalarını tolere edebilmek de önemlidir;banane yahu yol benim,yavaşlasın işi ne,bana yeşil yanıyor gazlar geçerim diye düşünme.Kaza olduktan sonra kimin suçlu olduğunun önemi kalmıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra


    quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    Kaç sene araba kullandığının önemi yok, önemli olan yaklaşık olarak kaç km yol yaptığındır. Sen bir yıl araç kullanırsın 10.000 km yaparsın mesela ama adam pazarlamacılık yapar senede 70.000 km yol yapar. Bu iki şöför birbiriyle bir olur mu :)

    Ben ikisine de katılmıyorum.Akıl yaşta değiş baştadır.
    35 senedir araba üzerinden inmeyen,1 kere büyük kaza geçirip ölümden dönen adam var,hala kırmızı ışıkta durmak gibi bir huyu yoktur..Senede 100 bin km yapan taksicilerin nasıl araç kullandığını hepimiz görüyoruz.Böyle usta şoförlük olacaksa hiç olmasın.

    Aklı başında kullan,başına gelen şeylerden ders almaya çalış,asla ben şimdi iyi sürücü oldum deme.Her zaman öğreneceğin birşeylerin olduğunu aklında tut.Ha bir de,trafikte hata yapmamak kadar,başkalarının hatalarını tolere edebilmek de önemlidir;banane yahu yol benim,yavaşlasın işi ne,bana yeşil yanıyor gazlar geçerim diye düşünme.Kaza olduktan sonra kimin suçlu olduğunun önemi kalmıyor.

    Hepsine katılıyorum, düşündüklerimi yazıya dökmüşsün.




  • On yıldır ehliyetim var ama tek tük çok kısa mesafelerde araba kullanmışlığım vardı, beş ay önce aracımı aldım ve ertesi günü çarşı içinde kalabalık yerlerde dur kalk trafikte kullandım, on iki gün sonra da uzun yol yaptım hiç bir sorun olmadı. Soğuk kanlı olmak yetiyor.
  • 1991 yılından beri araba kullanıyorum. İstanbul'da hemen hemen her mahalleye gitmişimdir. Hatta defalarca uzun yola da gittim. Uzun yolda kaç kere zifiri karanlıkta bile araba kullandım. Her şey iyi güzel. Fakat bir türlü kıvıramadığım tek bir şey var. Geri manevra olayı. Bunu tam öğrenemedim.
  • hiçbir zaman ben oldum demeyeceksin. bunu kendine güvenle karıştırmayın. sen ne kadar ben oldum bu iş bitti dersen o kadar hata yaparsın. ayrıca karşıdaki aracın her zaman hata yapabileceğini unutmayacaksın. zaten öyleler. kimisi hata yapıyor, kiminin umrunda değil. yola birden fırlayanlar, aniden önüne direksiyon kıranlar.
    gerisi Allah'a kalmış. şöyle birşeyden kimse kaçamaz.

    http://www.youtube.com/watch?v=QCVUYFpUgus
  • 13 yaşımdan beri araba kullanıyorum.
    ehliyetimi 18 yaşımda alır almaz uzun yola çıkmıştım. 19 yaşımdan itibarende eş dost akrabanın tatil şöförlüklerini bile ben yapıyordum
    o kadar çok uzun yol yaptım ve yapıyorum ki artık bana gına geldi diyebilirim.
    ben 18 yaşında iken bana araba kullanmayı öğreten ve 40 yıldır araba kullanan amcam bana "bu işi ne kadar az bilirsen o kadar çok bildiğini sanırsın derdi"ne kadar saçma gelirdi bu laf bana..
    şu anda ise bu lafın ne kadar muazzam bir derinliği olduğunun farkındayım.
    sana tavsiyem ise 1 yıldır araba kullanan birisi olduğun için gidemeyeceğin yer yoktur ancak giderken kendini dünyanın en iyi şöförü olarak görme çünkü fazla güven hata yaptırır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    hiçbir zaman ben oldum demeyeceksin. bunu kendine güvenle karıştırmayın. sen ne kadar ben oldum bu iş bitti dersen o kadar hata yaparsın. ayrıca karşıdaki aracın her zaman hata yapabileceğini unutmayacaksın. zaten öyleler. kimisi hata yapıyor, kiminin umrunda değil. yola birden fırlayanlar, aniden önüne direksiyon kıranlar.
    gerisi Allah'a kalmış. şöyle birşeyden kimse kaçamaz.

    http://www.youtube.com/watch?v=QCVUYFpUgus


    Bu görüntüdeki doğal afet. Bunun usta veya acemilikle ilgisi yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    hiçbir zaman ben oldum demeyeceksin. bunu kendine güvenle karıştırmayın. sen ne kadar ben oldum bu iş bitti dersen o kadar hata yaparsın. ayrıca karşıdaki aracın her zaman hata yapabileceğini unutmayacaksın. zaten öyleler. kimisi hata yapıyor, kiminin umrunda değil. yola birden fırlayanlar, aniden önüne direksiyon kıranlar.
    gerisi Allah'a kalmış. şöyle birşeyden kimse kaçamaz.

    http://www.youtube.com/watch?v=QCVUYFpUgus


    Bu görüntüdeki doğal afet. Bunun usta veya acemilikle ilgisi yok.


    kalın olan yer bu videoya atfen yazılmıştı.




  • Ne kadar tecrüben olursa olsun, karşıdaki sürücü ve sürücülerin ne yapıp edeceğini tahmin edebilecek bir tecrübeye sahip olamassınız, çünkü kaza yaptırmak için hazır kıta bekleyen bir sürücü kitlesi var.
  • Zaten böyle bi başlık acıyosan acemisin demektir uzun yolda 50 km gidebileceğini sanmam zaten tecrübesiz olduğunu gösterir...
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.