Şimdi Ara

1 milyar 500 milyon dolara mal olan Osmangazi Köprüsü'ne 15 milyar dolar ödenecek.. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Colda , Colda Daha Az
2 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 6 Misafir - 7 Masaüstü1 Mobil
5 sn
65
Cevap
2
Favori
1.374
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy şu anda #2
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
10. Sırada  bugün en iyi #5
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yandaşa peşkeş çekilen yolcu garantili Kütahya Zafer Havalimanı ve Balıkesir Merkez Havalimanı


    Soran olursa halk için çalışıyorlar :))

  • Burda bakıyorum yazıyor da yaziyor arkadaşlar yok şöyle soyuluyoruz yok böyle soyuluyoruz diye.E tmm da çaliyorsa benden çaliyor ya da çalıyor ama çalışıyor diyen bir insan topluluğu var karşında ve bunlar kalabalık!

    Kimsenin bilmediği şeyler yaziyormuş gibi yazıp duracağiniza gidip bu insanları ikna edip oylarinı alın.Boş boş konuşup,trol savaşı yapmayın buralarda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • murtazagil kullanıcısına yanıt
    İZMİR, ANKARA İSTANBUL BB
    bu zihniyette,
    ucuz finansman ile her yere köprü, tünel, kavşak yapılıyormu?
    HAYIR.

    Hatta "YOL YAPMAK TRAFİĞİ DAHA ÇOK TIKAR" demişlikleride var.

    BİK BİK BİK MUHALEFETİ


    Muhalefet yapıyorsan, icraat ile yap. Sonra ben bunu bu finansman yolu ile en ucuz şekilde yaptım dersin.

    Ama yok BİK BİK BİK muhalefeti bunlar.

    Anca yapılanı beğenmezler.
    Devamlı kullandığım OSMANGAZİ köprüsü ve otoyolu.

    Yolda RADAR cezası yeme derdi yok,
    Yolda KAZA atlatma derdi yok.
    Yolda HURDA araçların yarattığı tehlike yok.

    KONFOR var KONFOR

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • OverClocKing kullanıcısına yanıt

    hacı senin kafan mı güzel? ne içiyorsan az iç. biz hizmete karşı değiliz. bak bir daha yazıyorum hizmete karşı değiliz.


    niye bu hizmeti fahiş fiyattan yapıyorsun. bunu soruyorum. niye devleti zarara uğratıyorsun? niye kendi kazanacağın parayı başkasına veriyorsun?

  • murtazagil kullanıcısına yanıt
    Sen en ucuz RADAR cezasını bi araştır, sonra köprü ile otoyol ücretlerinin bedava geldiğini anlarsın.

    Ben tüm paralı yolları istisnasız kullanırım. Tuzak radar uygulamalarına yakalanma derdim SIFIR.

    Yol konforu ve tehlikesiz ortam ise yanıma kâr kalıyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • murtazagil kullanıcısına yanıt

    Yahu beni fakirleştirmek için yapılıyorsa yapılmasın ben kabulüm. Ayranımız yok içmeye atla gidiyoruz çeşmeye.


    Ülkenin tüm varlığını İstanbul'a gömüyorlar. Kanal İstanbul, köprü, otoyol, otoban vs. Ben Antalya'da İzmir'de hiçbirisini görmüyorum. Yıllardır benim gündemim aynı, değişmiyor. Hayır, görüldüğü kadarıyla yapılan vatandaş da bundan mutlu olamıyor. Buradan tek kazanç sağlayan şirketler. Biz ülke olarak neden adam zengin etmeye çalışıyoruz.


    Ya öyle bir gerzeklik içerisindeyiz ki. Gelir durumunu eleştiriyorsun herkeste araba var, herkes avmlerde diyorlar. Avmlerdeki lüks araç sahiplerinin neredeyse tamamı bu şirketlerin bi tarafından paydaşı. O kadar taşeronlaşma oldu ki yüz binlerce aşırı gelir elde eden kişi türedi. Taşeronun taşeronunun taşeronunun taşeronu taşer... falan var. Hepsi bir dünya para kazanıyor. Bugün normal bir vatandaşın yüksek gelir etmesinin şansı var mı? Her firma sahibi, "yahu zaten %40 enflasyon var" diyip 6 ayda bir %50 zam koyuyor. "Dolar bastırılıyor benim maliyetim çok arttı" diyip daha da arttırıyor rakamları. Yerli mercimek ithal mercimekten daha pahalıya satılıyor şuanda bimde.


    Ya Japonya'ya gideyim bugün uçak ve otel ücretlerini göz ardı edersem günlük giderim bu ülkeyle aynı. Tüm ihraç ürünlerimizin raf satış fiyatı ihraç ülkelerde bizdekinden daha ucuz.


    Eyvallah, biliyorum. Para kazanıyor millet, araç çekiyor altlarına, çok iyi biliyorum. Antepte 5 yıl önce cebinde 5 kuruş para olmayan, adam yaralamadan içeri girip çıkan bir akrabam, bugün antepte otel ve okul sahibi oldu. Bilinen bürokratlarla fotoğraf paylaşıp duruyor. Nasıl oldu? Allah'a şükür bi anda Allah güç verdi. Lise mezunu adam. Hiçbir yetisi yok ustalığı zanaatkarlığı. Yersen.


    Sonra bu adamlar çıkıyor hizmet diyor. Hizmet de kime hizmet, neye hizmet? Hizmet yapılsın tabi ki de hizmet vatandaşa yapılsın. Vatandaşa yansıyan şey ise hizmetin yan etkisi. Tıpta bazen bazı ilaçların yan etkileri kullanılır. Ana etkisinden ziyade. Vatandaşa gelen hizmet de öyle gibi oluyor. Fayda sağlıyor mu? Evet. Hangi şartlarda? 1,5m'lik köprünün maliyetinin 10 katına geldiği şartlarda..


    ALLAH herkese güç versin.





  • Yap işlet devret sistemi ile benim torunlarımın bile sırtına bu yükü bırakıp meydanlarda biz yaparız diyor ve inandırıyor adam ne yapsa yeri bence


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • OverClocKing kullanıcısına yanıt
    Kardeş burada sitem edilen konuyu belli ki senin kafan almıyor.

    Yorma insanları.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • morphine84 M kullanıcısına yanıt
    Lan olm BB belediye hizmetlerine odaklanın, BEDAVA FİNANSMAN ile BİNLERCE proje gerçekleştirin, sonra yapılanı yerin dibine sokun.

    LAFLA PEYNİR GEMİSİ YÜRÜMEZ.

    LEYLEĞİN ÖMRÜ LAK LAK İLE GEÇER.

    Konserler ile sanatçııları finanse edeceğinize DİKİLİ Bİ TAŞINIZ OLSUN.

    ÇALIŞIN, BİZDE ALKIŞLIYALIM.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverClocKing

    Lan olm BB belediye hizmetlerine odaklanın, BEDAVA FİNANSMAN ile BİNLERCE proje gerçekleştirin, sonra yapılanı yerin dibine sokun.

    LAFLA PEYNİR GEMİSİ YÜRÜMEZ.

    LEYLEĞİN ÖMRÜ LAK LAK İLE GEÇER.

    Konserler ile sanatçııları finanse edeceğinize DİKİLİ Bİ TAŞINIZ OLSUN.

    ÇALIŞIN, BİZDE ALKIŞLIYALIM.

    Lan defol git , ağzımı bozdurtma bana partizan herif.


    Adamlar kanalizasyon borusunu bağlamışlar , senin gibilerde ayakta alkışlıyor.

  • makarna yemekten beyin çürümüş

  • OverClocKing kullanıcısına yanıt

    Al sana bedava finansman , oku lan cahil , satır satır oku ..


    https://www.zaferpartisi.org.tr/Haberler/zafer-partili-ismail-koncuk-osmangazi-koprusu-neden-yapildi//



    35 dolar yazıyorsunuz hala , oku bakalım kaç dolar olmuş garanti geçişler.

  • Ya arkadaşlar allahaşkına okuyun


    Zafer Partili İsmail Koncuk, Osmangazi Köprüsü ile ilgili “Bu iş ne amaçla yapıldı? Devlet bürokrasisi içinde hesap yapmayı bilmeyen uzmanların olduğunu kabul etmek mümkün olmadığına göre bu köprünün inşası için seçilen yöntemin başka bir amacı olmak lazım gelir” dedi. Zafer Partisi Genel Sekreteri İsmail Koncuk, TBMM’de gerçekleştirdiği basın toplantısında gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Osmangazi Köprüsü’nün yapımıyla ilgili Ishikawajima Heavy Industries firmasından edinilen bilgileri paylaşan Koncuk, köprünün inşasının 40 ay sürdüğünü ve Türkiye’den 1.2 milyar dolar tahsil edildiğini belirtti. “O tarihte borçlanma maliyeti üzerinden yıllık %4.5 faiz ödenerek, köprünün inşa maliyeti 1.3 milyar dolar olarak kesinleşmiştir” diyen Koncuk, “Bu iş ne amaçla yapıldı? Böyle bir devlet yönetimi ile vatandaş nasıl zenginleşecektir?” diye sordu. İsmail Koncuk, açıklamalarına şöyle devam etti: “3996 sayılı Kanunun 6.maddesine göre, bu yatırımların tümünün finansmanı işletmeci şirketin özriski kapsamında kendisi tarafından karşılanması gerekirken, ihaleyi alan konsorsiyuma Kanun ve ihale sözleşmesine aykırı olarak, önce kamu bankalarından kredi kullandırılmış, peşinden de yurtdışı borçlanma için Borç Yüklenim anlaşması imzalanıp, Hazineden 5.4 milyar dolar kefalet çıkartılıp, yurtdışı borçlanmasına devlet garantisi verilmiştir. Bu borçlar halen devlet borç kütüğünde kayıtlı olup, devlet borcu olarak Hazinenin sırtında durmaktadır. Yapımcı konsorsiyum yatırımlarını 1 Temmuz 2016 tarihinde tamamlayarak Köprüyü 1 Mart 2020 tarihinden 3 yıl 9 ay önce açarak, 2 milyar 160 milyon dolar fazla ödemeyi cebe indirmiştir. 1973 yılında inşası tamamlanan Boğaziçi Köprüsü ve 1987 yılında tamamlanan FSM köprüsünden bu zamana kadar toplam 3,5 milyar araç geçişi sağlanmış ve yaklaşık 4 milyar Dolar gelir elde edilmiştir. Boğaziçi Köprüsü için harcanan 23 milyon Dolar ile FSM Köprüsü için harcanan 125 milyon doları bugüne getirdiğimizde iki köprünün toplam maliyeti 1.5 milyar Dolar olmaktadır. Bu iki köprü her 10 yılda bir kendi maliyetini karşılayarak bu zamana kadar yaklaşık 4 kez kendilerini ödemiştir. Osmangazi köprüsü için yıllık garanti geçiş ücretlerinden alınan 650 milyon dolar ile köprü geçişleri kendini 2 yılda ödeyecek olması ortada iken nasıl 14 yıl 4 ay işletme süresi verilmiştir. Osmangazi Köprüsünün günümüzdeki 42,5 Dolar olan tek yön geçiş ücretlerini hemen hemen aynı uzunlukta olan dünyanın en önemli geçişlerinden biri olan Golden Gate ile karşılaştırdığımızda soygunun asıl boyutu ortaya çıkmaktadır. Binek otomobil olarak Golden Gate’ıngeçiş ücreti 6,5 dolardır. Bir başka önemli geçiş yolu olan Manş Tünelinde trenlerle taşınan arabaların geçiş ücret 45-69 Pound arasındadır. 50 kilometrelik bu yolun kilometresi orada en pahalı tarifeden 2 Dolardan az iken 2,6 kilometre olan Osmangazi köprüsünün kilometre başına geçiş ücreti 16,35 Dolar olmaktadır. Bu fark hangi nedenle ortaya çıkmıştır. “10 KAT PARA ÖDEME NEYLE İZAH EDİLEBİLİR?” Bu hesaplara göre toplam 1.3 milyar Dolara mal olan Osmangazi köprüsünün 2034 yılına kadar tek yön geçiş ücreti 65 Dolara ulaşacak ve ortalama işletme süresince ortalama olarak 55 Doların altına inmeyecektir. Bu durumda her yıl 14.600.000 araç geçiş garantisinden 18 yıl 1 ay boyunca her yıl 730 milyon Dolar ödenerek toplam ödeme net bugünkü değeri 13,1 milyar Dolar para ödenmiş olacaktır. Bu durumda 1.3 milyar Dolara mal edilerek 10 kat para ödeme neyle izah edilebilir. O günkü Hazine Borçlanma Maliyetleri olan % 5 faizle 20 yıllık borç alınsaydı. Toplam faiz ve anapara için 2.5 milyar Dolar faiz ve 1.2 milyar dolar anapara olarak 3.7 milyar dolar ödemiş olacaktı. Bu durumda bile ödeme 4 kat daha pahalıdır. Bu köprüyü devlet kendisi yaparak 10 yılda parasal geri dönüşü sağlamayı amaçlasaydı köprü geçiş ücretleri garanti edilen araç sayısı için sabit olarak 15 Dolar yeterli olacaktı. 20 yıllık geri dönüş süresi beklentisi için ise 6-8 dolar arasında bir geçiş ücreti yeterli olacaktı. “BU AMAÇ NEDİR?” Şimdi sormak gerekiyor: bu iş ne amaçla yapıldı? Devlet bürokrasisi içinde hesap yapmayı bilmeyen uzmanların olduğunu kabul etmek mümkün olmadığına göre bu köprünün inşası için seçilen yöntemin başka bir amacı olmak lazım gelir. Bu amaç nedir? Böyle bir devlet yönetimi ile vatandaş nasıl zenginleşecektir?”





  • OverClocKing kullanıcısına yanıt

    yavaş gidersen ceza yemezsin. bunu unutma. hızlı gitmek kimseye bişi kazandırmaz. acelen varsa uçağa binersin. ben bunca yıldır ehliyet sahibiyim. iş harici kullandığım aracımda radara girmedim. yol konforu dediğin nedir? basıp gitmekten bahsediyorsun. o da hıza girer. gene ilk dediğime çıkarsın. acelesi olan uçağa binsin. otobanlar yakıttan tasarruf için var bence..

  • morphine84 M kullanıcısına yanıt

    Bunlarla böyle üsluplu nezaket içinde saygılı cevap ıle anlayacağını mi sanıyorsun bunlara anladığı dilden badozlama gireceksin 🍆 profil tipine baksana barzo keko höduk Chomar im ben diyor zaten...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • murtazagil kullanıcısına yanıt
    Ooooo

    Olm altımdaki araçlar yavaş değil.


    Bi kere şunu anlamıyorsunuz, DEVLET kendi yapsa o köprü ve yolları ÖMÜR YETMEZ.
    Kaldıki ÖDEYECEĞİ PARA ise kat kat misli olur.

    Onun yerine gelin buraya şirketler KONSORSİYUM oluşturun ve bunu İVEDİ bitirin.
    Ne kadar çabuk bitirirseniz sözleşmenize eklenecek dendi ve bu sayede sadece kontrol mercii olarak hakem oldu.

    Ahanda BELEDİYELER siz MUHALİFLERDE.
    Yapın şöyle KALLAVİ PROJELERİ MALİYETİNE olarak en hızlı şekilde VATANDAŞTA FAYDALANSIN.

    Avuçlarım kanayana kadar alkışlayıp OY VERECEĞİZ.

    Ama anca BİK BİK BİK edip lafı eveleyip " YOL YAPILINCA TRAFİK RAHATLAMAZ" diyen ZİHNİYETİ BOZUK kişilerde nerde o İŞBİLİR YÖNETİCİLİK.

    KENT LOKANTASI çok ucuz PAMPAAAAA

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • OverClocKing kullanıcısına yanıt

    konumuz devletin 1.5 milyar dolara yapacak köprüyü neden 15 milyar dolara mal ettiği... devlet zarara uğruyor.

    sen sürekli bozuk plak gibi aynı abuk şeyleri tekrarlıyorsun? zihinsel sorunun mu var senin?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: OverClocKing

    Ooooo

    Olm altımdaki araçlar yavaş değil.


    Bi kere şunu anlamıyorsunuz, DEVLET kendi yapsa o köprü ve yolları ÖMÜR YETMEZ.
    Kaldıki ÖDEYECEĞİ PARA ise kat kat misli olur.

    Onun yerine gelin buraya şirketler KONSORSİYUM oluşturun ve bunu İVEDİ bitirin.
    Ne kadar çabuk bitirirseniz sözleşmenize eklenecek dendi ve bu sayede sadece kontrol mercii olarak hakem oldu.

    Ahanda BELEDİYELER siz MUHALİFLERDE.
    Yapın şöyle KALLAVİ PROJELERİ MALİYETİNE olarak en hızlı şekilde VATANDAŞTA FAYDALANSIN.

    Avuçlarım kanayana kadar alkışlayıp OY VERECEĞİZ.

    Ama anca BİK BİK BİK edip lafı eveleyip " YOL YAPILINCA TRAFİK RAHATLAMAZ" diyen ZİHNİYETİ BOZUK kişilerde nerde o İŞBİLİR YÖNETİCİLİK.

    KENT LOKANTASI çok ucuz PAMPAAAAA

    Birinci ve ikinci köprüye ömür nasıl yetiyor o zaman?

    Gerçekten çok boş yazmışsın.

    Bunlar yapılırken kat kat fazla para ödenmedi, neye göre böyle bir söylemde bulundun?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • OverClocKing kullanıcısına yanıt

    Bilal'in gemiciklerine MAZOT mu lazım oldu :)))

  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.