Şimdi Ara

1 aylık Tulpar T5 14.1 SSD'si bozuldu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
579
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, daha ürünü göndermedim, her şeyi buraya da yazıp fikir alayım istedim.Şimdi ben 29 Mart'ta bir adet Tulpar T5 v14.1'i özelleştirerek ederinden daha yüksek bir fiyata satın aldım.Hatta laptop'ı Kars'ta iken satın alıp Edirne (memleketim) adresimi verdim.Kars'ta askerliğimi yapıyorum subay olarak.Her neyse, yaklaşık 4-5 Nisan günü freedos'lu sistemime Windows 10 Pro x64 kurdum ve anahtarımla aktifleştirdim.Windows 10 sorunsuzca güncelleştirildi, her driver, framework, hatta VC Redist'ler bile sorunsuzca kuruldu.En küçük detayına kadar her şeyi kurmuşumdur, şükür kullanmayı biliyorum ben de.

    Bunun üzerine sistem ilk defa 14 Nisan'da, yani kullanmaya başladıktan 9-10 gün sonra mavi ekran vererek tek seferde çöktü.Ama Windows birkaç kere yeniden başlatmayla açılıyordu zorla.Sonra ben hızlıca kenara aldım imaj dosyam ile kurtardım.Ve aynı sistem 7 mayıs gecesi 23.30 civarına kadar toplamda 5-6 kere mavi ekran verdi.En sonunda 7 Mayıs gecesi 23.30'da en son verdiği mavi ekran ile bir daha hiç açılmamaya başladı.

    Sonra ben çok geçmeden SSD'nin kendini Read-Only (salt-okunur) moduna kilitlediğini farkettim.Kendi çabalarımla bootable win10 diskimi kullanarak cmd ile, komutlarla, sfc/scannow, DISM komutlarıyla her şeyi denedim fakat disk her şeyi reddettdi.ClearReadonly komutları vs hiçbir şey yemedi.

    Hatta bootable partition manager'lar ile bile çözüm alamadım.Disk kendine en ufak şekilde müdahele ettirtmedi.En son olarak HDD'ye geçici win10 kurarak Windows üzerinden müdahele etmeyi de denedim fakat yapamadım.Hani diskin kendini fiziksel olarak kilitlediğinden artık eminim.Hani ben dürüstlükle söylüyorum ben bir yerde hata mı yaptım diye çok düşündüm fakat bulamadım, sistem 33 gün boyunca bile her gün kullanılmadı, hatta sistemi yoracak oyun bile oynanmadı.Kurulu olan Witcher 3'ümü bile taş çatlasın 4-5 gün 2'şer saat oynayabilmişimdir.

    Özetle şimdi bu satırlarımı HDD'de geçici olarak kurulu olan Win10'dan yazıyorum.Laptop şu anda Kars'ta benimle ve açıkçası göndermeye de korkuyorum.Ben bir kağıt full dolana kadar Monster'dan isteklerimi, mağduriyetimin nasıl giderilmesini istediğimi ve sorunu baştan sona anlattığım bir kağıt yazdım.Ayrıca ürünün fiziksel olarak sağlamlığını gösteren bir video çektim, bu Kars'taki çalışmayan internet ve çekmeyen telefonumla Youtube'a göndermeye çalışıyorum.
    (Ürünün ekranı ve klavyesi haricinde hala her yerinde jelatinleri bile duruyor, altı da hep yere kocaman 70x50 mousepad + soğutucu ile kullanıldı.Yani üzerinde çizik olma ihtimali, ısınarak zarar görme ihtimali bile sıfır ki dediğim gibi yük altına bile neredeyse hiç girmedi).Baştan bunları belirtiyorum ki diğerlerine dendiği gibi ekstra olmayan sorunlarla çıkılmasın karşıma).

    Özellikle Monster servisiyle ilgili okuduğum yorumlardan sonra gerçekten çok endişeliyim.En başta ürünü göndermekte ve sonra serviste yaşayabileceğim muhtemel sorunlardan.

    Ama ben kağıtta'da belirttiğim notu buraya da düşmek istiyorum.Açık açık meblasını da belirteyim, 6 bin 130 Lira'lık bir sistem ile bu kadar sorun yaşayacağım ve çözmeye çalışırken bu kadar yıpranacağım gerçekten aklımın ucundan geçmezdi.Kağıt'ta dediğim gibi ben mağduriyetim dediğim gibi giderilmezse ürün de param da sizde kalsın diye belirttim.İlk defa böyle bir ürün aldım ve daha baştan bu kadar sıkıntı yaşadım.Üzücü gerçekten.Ve özellikle memleketten uzakta bunlarla uğraşmak daha yıpratıcı.Bir sorun çıkmaz heralde dedim o kadara ürün aldım diye, sadece çanta+ adaptörünü+kendisini alıp geldim 1800 km uzaktan.

    Şimdi bomba atar paketler gibi paketlemeyi düşünüyorum, yöntemler araştırıyordum.Bu konuda veya genel olarak da fikir, tavsiye verecek varsa alırım beyler.Paketlerken de, paketledikten sonra da fotoğraf video çekmeyi düşünüyorum.Teşekkürler.

    Edit : Mevzu bahis SSD'de imzadaki gibi, A-DATA'nın 256'lık (1000/850) SSD'sidir.Hatta ben daha hızlı olsun diye, okuma yazma hızı daha düşük olan Intel 545s (550/500) yerine seçmiştim bunu.

    1 aylık Tulpar T5 14.1 SSD'si bozuldu
    1 aylık Tulpar T5 14.1 SSD'si bozuldu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Babblebabble -- 13 Mayıs 2018; 23:28:25 >







  • Ocz(şüpheli, her ne kadar kullanıyor olsam da) corsair, sandisk hitachi,kingston veya samsungdan başka marka almayın.Adata bana güven vermedi hiçbir zaman üzgünüm sizin adınıza. İntel de almadığınız iyi olmuş intel de uyumsuz ssd ler yapıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: expressimo

    Ocz(şüpheli, her ne kadar kullanıyor olsam da) corsair, sandisk hitachi,kingston veya samsungdan başka marka almayın.Adata bana güven vermedi hiçbir zaman üzgünüm sizin adınıza. İntel de almadığınız iyi olmuş intel de uyumsuz ssd ler yapıyor.
    Ben kendi sitelerinden aldım ve disk seçimlerinde sadece onların listedesindekileri seçebiliyoruz.Sandisk, Kingston ve Corsair yoktu hatırlıyorum ama Samsung olması lazım.Sorun olacağını bilsem gerçekten farkını verip Samsung seçerdim.

    Ama siz şimdi farklı markadaları hatırlatınca ben laptop'ın yanına koyduğum not'a ekledim dedim farklı marka elinizde varsa lütfen değiştirin farkını ödeyebilirim.Umarım dikkat çeker ya da arayıp söylediğimde değişim yapabilirler.Çünkü eminim bir kere bozulduysa belki öteki üretimlerinde de sıkıntı olabilir değil mi...

    Ben de bunun okuma yazma hızına kandım 850/1000 görünce dedim bunu alayım ama demek ki yapmayacakmışım.Henüz gönderemedim daha Çarşamba günü Yurtiçi'nde paketletip Aras ile göndericem, malum Aras'ta cips naylonu haricinde paketlemek için bir şey olmadığı için.

    Umarım Monster servisi yardımcı olur, cidden yorumlar felaketti.Bir de ben çok uzakta olduğum için daha çok endişe ediyorum zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Babblebabble -- 14 Mayıs 2018; 23:0:47 >




  • Babblebabble kullanıcısına yanıt
    Servise göre felaketliği değisir. Düzgün servisi ya ekşi den kullanicilardan veya bu forumdan sorup ögrenin derim ben.Belki de adata yı fazla kötüledim belki de sizin şansınıza denk geldi ama adata gibi hi level gibi markalar bana güven vermedi. Düşünün ki ocz toshiba aldım ona rağmen aklım samsungda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi expressimo -- 15 Mayıs 2018; 0:32:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: expressimo

    Servise göre felaketliği değisir. Düzgün servisi ya ekşi den kullanicilardan veya bu forumdan sorup ögrenin derim ben.Belki de adata yı fazla kötüledim belki de sizin şansınıza denk geldi ama adata gibi hi level gibi markalar bana güven vermedi. Düşünün ki ocz toshiba aldım ona rağmen aklım samsungda
    Servis olarak benim bildiğim tek İstanbul var.İyiliği kötülüğü neye göre değişiyor anlamıyorum ama artık heralde sanırım mala, soruna, teknik servis elemanına göredir heralde, ya da o anki yaklaşıma.Bilemedim.Tamamen sürprizlerle dolu şu anda.
  • Hocam bu kadar stres yapacağına yolla gitsin servise. Kargoda bir şey olursa onlar öder zaten sigortalı kargo bunlar paketi de dert etme. Geçmiş olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fuzz123

    Hocam bu kadar stres yapacağına yolla gitsin servise. Kargoda bir şey olursa onlar öder zaten sigortalı kargo bunlar paketi de dert etme. Geçmiş olsun.
    Perşembe sabahı yurtiçi ile paketletip, aras ile gönderdim.Henüz ulaşmamış sanırım.Ben telefonda Monster'dan Nurkan bey ve teknik servisten İbrahim bey ile görüştüm.Anlattım sorunu, zaten yanına A4'e yazmıştım tüm sorunu, nasıl olduğunu ve mağduriyetimin nasıl giderilmesini istediğimi.

    Hatta telefonda ben sormuştum İbrahim beye, ben diski marka model olarak değiştirmek istiyorum farkını ödeyip (samsung pm961'e).İlk 15 gün geçtiği için nasıl olur bilmiyorum, farklı prosedür olabilir teknik servis müdürümüze sormamız lazım gibi bir şey demişti.Bakalım nasıl olacak bilmiyorum.Açıkçası aynı ssd'nin sıfırını da istemiyorum ki, baştan seçtiğime pişman oldum zaten.

    + ben x64 win10 pro için anahtar da yazdım gönderdiğim kağıda ve kurulmasını istedim yeni diske.Hani sıkıntı şu ki, zaten erkenden böyle bi sorun olması bana yetti.Eğer monster tam olmasını istediğim gibi yapmazsa beni zor durumda bırakacak.Ben zaten şu anda memleketimden 1700 km uzaktayım ve hiç vaktim yok.Haziran'da belirsiz bir günde de, ayrı bi bölgeye gönderileceğim, kafama göre izin alıp oraya buraya koşuşturup, sorunlarla uğraşmaya hiç vaktim yok gerçekten.Elime ne zaman dönecek, test edebilecek miyim onu bile bilmiyorum.

    Umarım güzel bir şekilde sonuçlanır.Açıkçası tek ve sadece bundan kaynaklı tüm sorunum, disk.Ürünle ilgili geri kalan her şey mükemmeldi.Performans süper, ısınma sıfır, akıcı, yok coil whine yok bilmemne takılma hiçbirşey yoktu.Ama işte disk çalışmayıp sürekli mavi ekran alınca da iyi yönlerini kullanamıyorsun.




  • Up.Geçen perşembe göndermiştim, bu perşembe geldi cihazım.Cuma'dan beri kullanıyorum.Windows sıkıntıları haricinde her şey çok güzel.Sanırım onlar da 1803'den kaynaklanıyor.Windows imaj olarak yedek aldırtmıyor, hdd'de kalan windows'u silemiyorum (izin olmasına rağmen) ve sadece bluetooh kulaklık takılıyken ses kanalları seviyeleri ayrı ayrı ayarlanamıyor.Ah bu Windows...

    Monster'a, Nurkan bey ve İbrahim bey'e buradan teşekkürler.Serviste daha üst bir model SSD olan Samsung PM961'e ücret bile alınmadan takıldı A-DATA yerine ve Windows'da kurulup aktifleştirildi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Babblebabble -- 27 Mayıs 2018; 11:5:42 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.