Şimdi Ara

1.9 jtd doblo ne kadar yakıt tüketir

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
1
Favori
89.265
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.9 jtd doblo ne kadar yakıt tüketir?bizimki düz yolda 7 litre ama normal mazot.euro dizeli 8 litre yiyo



  • bendede 1,9jtd var.6 lt yakıyorum bende normal mazot alıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ronin67777

    bendede 1,9jtd var.6 lt yakıyorum bende normal mazot alıyorum
    Sadece bir kişimi cevap vermiş o kadar doblo kullanıcısından?...
  • 6-6,5 arası şehir içi bazen 6,9 gösteriyor eurodizeli daha cok yaktığını ilk kez duyuyorum normal dizeli sanki daha cok yakar gibi geliyor
  • Arkadaşlar yapmayın bu motorlara normal mazot koyulmaz.Kısa vadede kazanıyor gibi göünür ama fazla uzun olmayan bir sürede acısı kötü çıkar.Bu motorlarlarda püskürtme basıncı normal dizelden çok yüksektir ve normal mazot euro dizele göre çok kalındır.Püskürtme yapamayan enjektör damlatır ve çok büyük arızalara yol açar.1999 da cdı motor mercedes sprinterı normal mazotla kullandık henüz daha euro dizel tam olarak gelmemişti Türkiye'ye.Anlattığım problemden dolayı damlayan mazot silindir bloğunu eritmiş ve sene 2002 de bize maliyeti 4.000 ytl oldu.Artık siz bilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Haksin

    Arkadaşlar yapmayın bu motorlara normal mazot koyulmaz.Kısa vadede kazanıyor gibi göünür ama fazla uzun olmayan bir sürede acısı kötü çıkar.Bu motorlarlarda püskürtme basıncı normal dizelden çok yüksektir ve normal mazot euro dizele göre çok kalındır.Püskürtme yapamayan enjektör damlatır ve çok büyük arızalara yol açar.1999 da cdı motor mercedes sprinterı normal mazotla kullandık henüz daha euro dizel tam olarak gelmemişti Türkiye'ye.Anlattığım problemden dolayı damlayan mazot silindir bloğunu eritmiş ve sene 2002 de bize maliyeti 4.000 ytl oldu.Artık siz bilirsiniz.
    quote:

    Arkadaşlar yapmayın bu motorlara normal mazot koyulmaz.Kısa vadede kazanıyor gibi göünür ama fazla uzun olmayan bir sürede acısı kötü çıkar.

    +1
    Bizde daha yeni aldık bakalım ne kadar yakacak...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tr_rider

    quote:

    Arkadaşlar yapmayın bu motorlara normal mazot koyulmaz.Kısa vadede kazanıyor gibi göünür ama fazla uzun olmayan bir sürede acısı kötü çıkar.

    +1
    Bizde daha yeni aldık bakalım ne kadar yakacak...

    Alıntıları Göster
    Abi kesinlikle kullanmayın şu normal dizeli ark ların dediği gibi uzun vadede çok kaybedersiniz çok yakmasının sebebi de ince olmasıdır euro dieselin ben şu ana kadar pek hesap etmedim ama yazın 450 km 45 ytl ile tammamladı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supreme-mr

    Abi kesinlikle kullanmayın şu normal dizeli ark ların dediği gibi uzun vadede çok kaybedersiniz çok yakmasının sebebi de ince olmasıdır euro dieselin ben şu ana kadar pek hesap etmedim ama yazın 450 km 45 ytl ile tammamladı

    Alıntıları Göster
    1.900 cc motor mazotu emer adamı kurutur, doymak bilmeyen sünger gibidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cevizkabugu

    1.900 cc motor mazotu emer adamı kurutur, doymak bilmeyen sünger gibidir.

    Alıntıları Göster
    120 km aşınca maşallah içiyor mazotu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baysafran

    120 km aşınca maşallah içiyor mazotu

    Alıntıları Göster
    90-100 km hızla şehir dışı 5,1 lt. normal mazot. 25000 km eurodizel kullandım boşunaymış. normal daha az yakıyor ve eurodizel diyerek bizi aldattıklarını düşünüyorum. Yeterki mazotu alacağınız yeri iyi seçin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sandjak

    90-100 km hızla şehir dışı 5,1 lt. normal mazot. 25000 km eurodizel kullandım boşunaymış. normal daha az yakıyor ve eurodizel diyerek bizi aldattıklarını düşünüyorum. Yeterki mazotu alacağınız yeri iyi seçin.

    Alıntıları Göster
    6ila 7lt arası yakar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doblo vip premio

    6ila 7lt arası yakar

    Alıntıları Göster
    doblo kötü araçtır diyen arkadaşlar ya bu arabaları kullanmadılar yada kulaktan duyma bilgilerle konuşuyolar.

    2006 senesinden sıfır 1.9 jtd doblo aldık.şuan 130bin kmde.olaması gereken zamanlarda düzenli olarak bakımlarını yaptırdık. çok şükür bugüne kadar sadece ısıtma bujilerini ve fren balataları dışında hiçbi masrafı olmadı.motoruna bir kere bile tornavida değmedi.altımda motor gücünü hissetmek gerçekten iyi. çok az gazla tam devrinde giden bi araç. boşuna devrim yaratmadı o motorla.

    shell v power kullanıyorum sürekli.şuanki güncel mazot fiyatı: 4,67 tl

    tam tamına şehir içinde (bursa) 6 lt mazot ile 132 km yol gidiyor sakin kullanımda.
    milletle kapıştığım zamanlarda oldu. ozaman cidden turboya yüklendiğimde mazot ibresinin su gibi gittiğini gözümle bile gördüm.bu güne kadar kıçıma yapışıp gelen tek araba caddy olmuştur ( en yüksek motorlusu) bmw leri audileri az tokatamadım.

    bakımları iyi yapılmışsa o arabalardan korkma. gazına yüklendin mi heleki 3.viteste...

    yerden yüksekliği,içinin genişliği,az yakması,performansı olsun otarz arabaları öldürür.
    eniştede var aynısı şehirler arası gidip geliyor araba 320bin kmde birkere arıza çıkarmadı çok memnun.
    saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hacker_dotsis

    doblo kötü araçtır diyen arkadaşlar ya bu arabaları kullanmadılar yada kulaktan duyma bilgilerle konuşuyolar.

    2006 senesinden sıfır 1.9 jtd doblo aldık.şuan 130bin kmde.olaması gereken zamanlarda düzenli olarak bakımlarını yaptırdık. çok şükür bugüne kadar sadece ısıtma bujilerini ve fren balataları dışında hiçbi masrafı olmadı.motoruna bir kere bile tornavida değmedi.altımda motor gücünü hissetmek gerçekten iyi. çok az gazla tam devrinde giden bi araç. boşuna devrim yaratmadı o motorla.

    shell v power kullanıyorum sürekli.şuanki güncel mazot fiyatı: 4,67 tl

    tam tamına şehir içinde (bursa) 6 lt mazot ile 132 km yol gidiyor sakin kullanımda.
    milletle kapıştığım zamanlarda oldu. ozaman cidden turboya yüklendiğimde mazot ibresinin su gibi gittiğini gözümle bile gördüm.bu güne kadar kıçıma yapışıp gelen tek araba caddy olmuştur ( en yüksek motorlusu) bmw leri audileri az tokatamadım.

    bakımları iyi yapılmışsa o arabalardan korkma. gazına yüklendin mi heleki 3.viteste...

    yerden yüksekliği,içinin genişliği,az yakması,performansı olsun otarz arabaları öldürür.
    eniştede var aynısı şehirler arası gidip geliyor araba 320bin kmde birkere arıza çıkarmadı çok memnun.
    saygılar.

    Alıntıları Göster
    konuyu canlandıralım canlansın buralar. fabrika çıkış değerleri fiat doblo 1.9 jtd için konuşuyorum. 100km'de 4.7 litre benzin yakıyor şehir dışı. şehir içi ise 100km'de 8.3 km. ortalama 100km'de 5.9 litre yapıyor. mazotu(motorin) 4.74 olarak alalım(aytemiz petrol). şehir dışı ortalama km başına 0.22 kuruş yakıyor ki bu 1.9 luk bir motora göre çok iyi. ortalama ise km başına 0.27 kuruş yakıyor. yok çok yakar, yok bu arabalar elinizde patlar diyenlere inanmayın. sınıfının en çok satanı ve bulunanı diye biliyorum yani piyasası hareketli. tek sorunu koltuklara oturunca sandalyeye oturuyormuş hissi yaratıyor. biraz dik. sanki sizi uzay mekiğinde dimdik tutan koltuklar gibi, veya ralli pilotu gibi koltukları gibi. o yüzden dobloya binen amcalarım abilerim kendilerini rallide gibi hissettiklerinden trafikte bazı sorunlara yol açıyor. makas, şarampolde sollama gibi sıkıntıları olmaktadır. tabi motor güçlü, koltukları rallici koltuğu gibi olunca adamlar haliyle basıyor. ama bence sıkıntı koltuklarda sürücüler napsın?!.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: giroh26

    konuyu canlandıralım canlansın buralar. fabrika çıkış değerleri fiat doblo 1.9 jtd için konuşuyorum. 100km'de 4.7 litre benzin yakıyor şehir dışı. şehir içi ise 100km'de 8.3 km. ortalama 100km'de 5.9 litre yapıyor. mazotu(motorin) 4.74 olarak alalım(aytemiz petrol). şehir dışı ortalama km başına 0.22 kuruş yakıyor ki bu 1.9 luk bir motora göre çok iyi. ortalama ise km başına 0.27 kuruş yakıyor. yok çok yakar, yok bu arabalar elinizde patlar diyenlere inanmayın. sınıfının en çok satanı ve bulunanı diye biliyorum yani piyasası hareketli. tek sorunu koltuklara oturunca sandalyeye oturuyormuş hissi yaratıyor. biraz dik. sanki sizi uzay mekiğinde dimdik tutan koltuklar gibi, veya ralli pilotu gibi koltukları gibi. o yüzden dobloya binen amcalarım abilerim kendilerini rallide gibi hissettiklerinden trafikte bazı sorunlara yol açıyor. makas, şarampolde sollama gibi sıkıntıları olmaktadır. tabi motor güçlü, koltukları rallici koltuğu gibi olunca adamlar haliyle basıyor. ama bence sıkıntı koltuklarda sürücüler napsın?!.

    Alıntıları Göster
    Kardeşlerim araç motor seçimi yaparken şu hususlara dikkat etmenizi öneririm. Araçlarda yakıt tüketimini belirleyen unsur aracın önden çekişli olması şartıyla, ağırlığı ile ürettiği motor gücünün birbirine oranıdır. (burada motorun maksimum torku üretmeye başladığı devir önemlidir ve her zaman maksimum torku ürettiği devir aralığında kullanılmalıdır.)

    Dizel araç almayı düşünüyorsanız gerçek yakıt tasarrufu için motorunun Turbo Dizel (TDİ) veya Common Rail Dizel (HDİ, CDİ) olması gerekmektedir. Eğer aracınızı ağırlıklı olarak şehirler arası yolda kullanacaksanız 1000-1300 kg ağırlıktaki bir araç için (4 ve 5. vites kullanımında) 95 beygir ve üzeri olması, şehir içi kullanımlarda (2 ve 3. vites kullanımında) 65-80 beygir arası olmasına dikkat edin.

    Aracınıza hız kazandırırken gaz pedalına yarıma kadar basın, araç kendini topladıkça vites yükseltin, yokuş aşağı inerken de düşük vites kullanarak motor devrini yüksek tutun ki motorun yüksek devirle de çalışmasını sağlayın, motor bu şekilde yüksek devirlere de alışmış olur, halk tabiriyle motorunuz sağır alışmaz. Aynı zamanda yokuş inerken yüksek motor devri freni de az kullanmanıza sebep olur ve fren sisteminin ömrünü uzatmış olursunuz. (motor freni en düşük maliyetli frendir.)

    Aracınızın dizel motoruna SAE 10W 40 - API SL/CF - SL/CG ACEA E7 standardındaki motor yağlarını, Şanzımana ise SAE 75W90 veya 80W 90 API GL-4 veya GL-5 standardında yağ koydurun. (yağ markaları önemli değil (R) tescilli markaları tercih edin ve sakın GL-1 yağ koydurmayın.)

    Kazasız, belasız, hayırlı yolculuklar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fderin78 -- 27 Ocak 2015; 8:12:19 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fderin78

    Kardeşlerim araç motor seçimi yaparken şu hususlara dikkat etmenizi öneririm. Araçlarda yakıt tüketimini belirleyen unsur aracın önden çekişli olması şartıyla, ağırlığı ile ürettiği motor gücünün birbirine oranıdır. (burada motorun maksimum torku üretmeye başladığı devir önemlidir ve her zaman maksimum torku ürettiği devir aralığında kullanılmalıdır.)

    Dizel araç almayı düşünüyorsanız gerçek yakıt tasarrufu için motorunun Turbo Dizel (TDİ) veya Common Rail Dizel (HDİ, CDİ) olması gerekmektedir. Eğer aracınızı ağırlıklı olarak şehirler arası yolda kullanacaksanız 1000-1300 kg ağırlıktaki bir araç için (4 ve 5. vites kullanımında) 95 beygir ve üzeri olması, şehir içi kullanımlarda (2 ve 3. vites kullanımında) 65-80 beygir arası olmasına dikkat edin.

    Aracınıza hız kazandırırken gaz pedalına yarıma kadar basın, araç kendini topladıkça vites yükseltin, yokuş aşağı inerken de düşük vites kullanarak motor devrini yüksek tutun ki motorun yüksek devirle de çalışmasını sağlayın, motor bu şekilde yüksek devirlere de alışmış olur, halk tabiriyle motorunuz sağır alışmaz. Aynı zamanda yokuş inerken yüksek motor devri freni de az kullanmanıza sebep olur ve fren sisteminin ömrünü uzatmış olursunuz. (motor freni en düşük maliyetli frendir.)

    Aracınızın dizel motoruna SAE 10W 40 - API SL/CF - SL/CG ACEA E7 standardındaki motor yağlarını, Şanzımana ise SAE 75W90 veya 80W 90 API GL-4 veya GL-5 standardında yağ koydurun. (yağ markaları önemli değil (R) tescilli markaları tercih edin ve sakın GL-1 yağ koydurmayın.)

    Kazasız, belasız, hayırlı yolculuklar.

    Alıntıları Göster
    Herkese selamunaleyküm...
    2004 Doblo VIP sahibiyiz alırken çok araştırmamıza uğraşmamıza rağmen Doblo aldık en sonunda... Aslında Ticari araç olmasını ve kamyonet sınıfında bi araç istemiyorduk. Temiz mantıklı temiz bir STW araç bulamayınca(Dizel Fiat Stilo STW Temiz bulmak için uğraşıyorduk ama bıkmıştık artık aramaktan) en sonunda "sigorta" attı ve Doblo alalım bari dedik. Bari kamyonet alacağız "en iyisini" alalım dedik(paramıza göre). Yanlış hatırlamıyorsam sadece ilk sahibinden.com'a baktığımda hemen aynı il içinde olduğumuz birinin 2004 Doblo1 1.9JTD bulduk(51000 km) ilanını gördük fiyatını da uçuk yazmamıştı(arabaya göre) ve ertesi gün gittk aldık... :)
    Ve arabadan en ufak bir sıkıntımız yok Allah'a şükür. Yani arabayı servise neredeyse sokmadık diyebiliriz. Yalnızca bir kere 60000 km de iken triger kayışını değiştirmek için servis yüzü gördü (o da önemli orada olması gerekiyor çok hassas kayış sente ayarından dolayı) He bide babama söylemiştim 10000 km de bir yağını ve tüm filtrelerini değiştir diye o da dikkat etmiş...(şimdi sordum) Araba klasik "rutin servis bakımı" görmedi başka tabi olsa daha iyi olurdu ama...
    Ama 90000 km civarı iken aracın termostadı arıza yaptı(daha bir kere servis yüzü görmüş olsun o kadar bi de çeşme suyunu basarsan böyle olur)
    Hee bi de karteri delmiş babam... :)))
    Başka bir şey yok araçta tıngır tıngır süper herkes 1.9 JTD motor 1.3 ten çok yakar derken her zaman değil... 1.9 motorun 1.3 ten az yakacağı koşullar var 1,3 motorun 1.9 motordan az yakacağı koşullar var...
    Küçük bir kuvvetin yeterli olduğu yerlerde(mesela trafik olan yollarda) "büyük hacimli motor" kullanırsan tabii ki çok yakar ama tam tersi uzun yolda da küçük motor kullanıp öküz gibi basarsan "küçük motor" daha çok yakar... Mesela memleketim Kastamonu'dan İstanbul'a 5 kişi(bir kişi yaklaşık 120 kg diğer bir kişi de yaklaşık 140 kg) 1.9 JTD VIP aracımız ile yola çıktık "çok yakmasın bari" diyerek yola çıktık. (yani 1.9 JTD motoru en verebileceği en yüksek torkunu 1500 devirinde iken verebiliyor. Yani 200 Nm/1500 rpm(devirde) ve atabileceğin en yüksek vitese atıp deviri bu devire sabitler isen "en az" yakıtını yakmış olursun. Yani fabrika değerlerini görebilirsin(bizim aracımızda 5. vites 1500 devir yaklaşık 70 km/h gibi bir hıza tekabül ediyor bende 80-90-100(1700-1800 devir civarı) gibi gitmiştim yol bilgisayarı 1500 devirde ANLIK 4.7 Lt/100 Km gösterirken 1800 devirde 6 lt/100 km ile 8 lt/100km arası değişiyordu ) 609 km yol-Karabük'e gir çık(akraba ziyareti)-akşam FSM Asya - Avrupa trafiği (Yaklaşık 5 km hani şu Ümraniye sapağından başlayan)-Evin önü (ve evin önü .bayır aşağı içinde olandan 2-3 litre az gösteriyor diye tahmin ediyorum mesela bayır aşağı depo kırmızı ışığı yanarken bayır yukarı yanmıyor idi)... "Ne kadar yaktık" diye baktığımda tam eksiksiz dümdüz sıfır "yarım depo" yu gösteriyordu yani depoyu tam doldurup yola çıktık tam yarım depoda evin önünde stop ettik ve ORTALAMA yakıt ise 5.1 Lt/100 km değerini görmüştük..Yani ufak bir hesap yaparsak o zaman mazot yaklaşık 4 liraymış harcanılan mazot yaklaşık 30 litre 4 x 30=120 TL (otobüs bileti bir kişi 60 lira idi)
    Sonuçta Allah razı olsun bu "multijet" motoru üreten ekipten...Şu an 124000 falan km'si 100000 bakımını yaptırmadı babam" O ne lan boyuna bakıma mı gitcek bu araba..." diye :) 120000 bakımını yaptıracağız inşallah..."Forever Fiat Multijet..." olarak bitirmek isterdim ama Allah'a emanet olun... Hee bi de motor ilk çalıştırıldığında motor soğukken öküz gibi basarsanız utanmasa 1 milyon km yapabilecek motorunuzun elinize inmesi için elinizi açarsınız..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hastavegenc -- 27 Şubat 2015; 21:11:28 >
  • arkadaşımda var 1.9 jtd, o 1.6 lpg'li şahinden az yaktığnı söylemişti...
  • 2002 model 1.9 jtd doblo aldım araca 50tl yakıt aldım şehir içi kullanımda 135km gitti fazla yakıyor ne yapmalıyım sizce tavsiyesi olan varmı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H.köse67 -- 17 Kasım 2015; 22:54:29 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: H.köse67

    2002 model 1.9 jtd doblo aldım araca 50tl yakıt aldım şehir içi kullanımda 135km gitti fazla yakıyor ne yapmalıyım sizce tavsiyesi olan varmı
    "1.9 jtd doblom var 2004 50 tl mazot ile 215 km yol yapıyorum şehir içi
  • H.köse67 H kullanıcısına yanıt
    varada V kullanıcısına yanıt
    abim şu tlyi yazıyorsunuz ama biz o gün mazotun kaç lira olduğunu nereden bilelim litre de yazın lütfen
  • supreme-mr S kullanıcısına yanıt

    Kerdeşim ta ne zamandan yazmışsın yorumu ama inşallah görürsün mesajımı ne kadar yakıyor 1.9 JTD bende alacağım ama mazot sıkıntı sence nasıl bir araba

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.