Şimdi Ara

1.8T AEB-AGU Sahipleri Bir Bakarsanız Memnun Olurum

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
1
Favori
13.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aracı bu motor koduna ait olanlardan motor hakkında bilgi almak istiyorum.Kronik sorunu var mı ? LPG'de kullanımda sıkıntı yaratır mı ?Yakıt Fabrika verilerine yakın mı ?

    Aeb - Agu
    150 hp - 150 hp,
    Alaşım Motor - Forged motor (Hafif Çip Tuning'de 180 hp olacağı söyleniyor. )
    Silindir kafası portları - Silindir kafası portları
    stardart - büyük


    Eğer çevresinde bu motor kodlu motoru komple satan varsa bir de fiyat alırsam çok memnun olurum.Tercihen agu (Piyasada yok gibi birşey ).Swap yapılacak.
    Şimdiden herkese Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aydogdu1453 -- 26 Aralık 2012; 18:36:04 >



  • 99 1.8T'm var. AEB motor. 2005'den beri biniyorum. motor açısından bir sorunla karşılaşmadığım için birşey diyemem ama kronik olan nedir dersen araba alt takımı çok kolay yiyor. aldığımdan beri her sene alt takım yaptırıyorum.
    yakıt şehirler arasında fabrika verilerini birebir tutuyor. o arabayla şarası 90la gidebilirsen 6,3lt/100km yakar. 90la giderken pedalla paspas arasındaki boşluğun ancak %20 sini kullandığın için şarasında yakacağının bir üst limiti yok.
    şiçi dersen tam zengin işi. ben eskişehir yolunda sabah akşam kullanımda 11lt/100km de gördüm 14lt/100km de gördüm. fabrika şiçi ölçümü sabit 50km/s'te yapılıyor. 50yle gidebilirsen fabrika verisini görürsün ama ankara şartlarında zor.
    trafiğin yoğun olmadığı durum için karma 8lt/100km ile 8,5lt/100km arasında değişir. yaktığının tam karşılığını verir. 2005 öncesi kullandığım kuş ta 10lt/100km yakıyordu.
    lpg henüz taktırmadım ama yaza doğru prins vsi2 düşünüyorum o yüzden şu an net birşey diyemeyeceğim. ama fikir olması açısından atikerli 98 astra kullanıyorum aynı zamanda. opelin 1.6 ecotec'i bile lpg'de şıkır şıkır çalışıyorsa, 1.8t eminim ki lpgde de canavar gibi olacaktır.
    yalnız benim bildiğim en büyük emme manifoldu portu aeb'de.
    standart kullanıcı olarak çip işini düşünmedim de önermiyorum da. bu makinaların silindir başına 5 valf olmasının nedeni geniş rpm aralığında maksimum tork vermek ve yüksek rpmlere çıkmak ama takometreyi kırmızıya soktuğun an bloğu çatlatmayı yada kol çıkartmayı göze aldın demektir.
    yine bildiğim kadarıyla aeb ile agu kodların devirdaimleri farklı. aeb dışarda agu içerde. yerleşimleri de farklı aeb longitudinal yerleştirilmiş agu transverse yerleştirilmiş.
    yıldız oto saniyede bir çok çıkmacı var ankaradaysanız. örnek olarak elvan otoya sorabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: truvaelektronik

    99 1.8T'm var. AEB motor. 2005'den beri biniyorum. motor açısından bir sorunla karşılaşmadığım için birşey diyemem ama kronik olan nedir dersen araba alt takımı çok kolay yiyor. aldığımdan beri her sene alt takım yaptırıyorum.
    yakıt şehirler arasında fabrika verilerini birebir tutuyor. o arabayla şarası 90la gidebilirsen 6,3lt/100km yakar. 90la giderken pedalla paspas arasındaki boşluğun ancak %20 sini kullandığın için şarasında yakacağının bir üst limiti yok.
    şiçi dersen tam zengin işi. ben eskişehir yolunda sabah akşam kullanımda 11lt/100km de gördüm 14lt/100km de gördüm. fabrika şiçi ölçümü sabit 50km/s'te yapılıyor. 50yle gidebilirsen fabrika verisini görürsün ama ankara şartlarında zor.
    trafiğin yoğun olmadığı durum için karma 8lt/100km ile 8,5lt/100km arasında değişir. yaktığının tam karşılığını verir. 2005 öncesi kullandığım kuş ta 10lt/100km yakıyordu.
    lpg henüz taktırmadım ama yaza doğru prins vsi2 düşünüyorum o yüzden şu an net birşey diyemeyeceğim. ama fikir olması açısından atikerli 98 astra kullanıyorum aynı zamanda. opelin 1.6 ecotec'i bile lpg'de şıkır şıkır çalışıyorsa, 1.8t eminim ki lpgde de canavar gibi olacaktır.
    yalnız benim bildiğim en büyük emme manifoldu portu aeb'de.
    standart kullanıcı olarak çip işini düşünmedim de önermiyorum da. bu makinaların silindir başına 5 valf olmasının nedeni geniş rpm aralığında maksimum tork vermek ve yüksek rpmlere çıkmak ama takometreyi kırmızıya soktuğun an bloğu çatlatmayı yada kol çıkartmayı göze aldın demektir.
    yine bildiğim kadarıyla aeb ile agu kodların devirdaimleri farklı. aeb dışarda agu içerde. yerleşimleri de farklı aeb longitudinal yerleştirilmiş agu transverse yerleştirilmiş.
    yıldız oto saniyede bir çok çıkmacı var ankaradaysanız. örnek olarak elvan otoya sorabilirsiniz.

    Hocam bilgiler için teşekkür ederim.Çipli AGU motorlar FORGED olduğu için hayvani bir biçimde 300 hp gördüğü söyleniyor ki (Büyük Turbo İle ) görmese bile stok 200 hp göreceği kanaatindeyim.

    Alt takım çok kolay yiyor derken hocam.Yürüyeni çok mu zayıf.Yoksa Fren sistemi bu motora göre düşük mü ?

    Hocam motoru swap yaptıktan sonra LPG ile beyne hız sınırı koyarak 220 geçmeyecek şekilde kullanmayı düşünüyorum.Bir arkadaşta AWT kodlu passat var.Motor yapısını inceledim ve TOFAŞ'ın motorundan daha küçük olduğunu farkettim belki de aktarma önden olduğu için motor biraz daha içie doğru olduğundan da olabilir.Ya da bana öyle geldi.

    Hocam Ankaradayım.Yıldız Oto Sanayii dediğiniz yer gimat'ın orada sanırım.Oraya da en kısa zamanda uğrayacağım.Türkiye'de modifiye sektörü içler acısı halde olduğu için adamlardan motor bulmak bile dert.Bir arkadaş'a sr20det alalım dedik.Koyduk cebe 10 lira Ostim'e gittik piyasa da motor yok.

    Tekrardan teşekkür ederim.En iyi bilgi bu motoru ve aracı kullanandan alınacak bilgidir.




  • zevkler ve renkler tartışılmıyor tabii...

    sen 1.8t'den 200-300hp çıkarmak isterken ben stock halini hiç birşeye değişmem. keşke 1.8t'mi zamanında sıfır almış olsaydım.
    seni lpg konusunda istekli gördüm ama ben orjinalini bozmayayım diye 2005'den beri benzin fiyatlarına göğüs geriyorum :) ama artık gönülsüzde olsa lpg'ye geçeceğim.

    bildiğim kadarıyla farklı kodlar arasındaki farklar ufak tefek farklar. totalde motor hacmini değiştirecek bir fark yok. silindir bloğu açısından 1.6 ile 1.8 arasındaki fark malum :) ama sana yine de ön tampon ve radyatörü komple söktürüp makinayı bir yukarıdan aşağıya görmeni tavsiye ederim. 1996-2005 arası kuş kullanmış biri olarak kanaatim o makinayla bu makina kıyaslanamaz bile :)

    doğrudur yıldız gimat tarafında.

    frenler iyi. alt takım derken z rot, rot başı gibi aksamlardaki kauçuklar kalitesiz demek istemiyorum. lemförder kullanacak kadar zengin değilim. en son 2 sene kadar önce sormuştum. komple alt takım lemförderde 1200tl idi. teknorot kadar da ucuza kaçmıyorum. aynı dönemde onun komple seti 280-300tl idi.
    trv delphi gibi oemcileri tercih ediyorum. o yüzden kauçuklar dandik değildir diye düşünüyorum. belki de aracın ağırlığı o kauçukları çabuk yiyor ve tıkırtılar başlıyor.




  • şunu da ekleyeyim.

    agu hakkında çok ta bilgim yok ama özellikle us'deki modcu arkadaşlar nDBW araçları mod için tercih ediyor. awt bildiğim kadarıyla 1.8t de kullanılan son nesil motor. %99 DBW. ben mod istemediğim için bence en iyisi ama sen agu (agunun nDBW olduğunu farz ediyorum) dan awtye kayacak olursan başın ağrıyabilir.

    port işinde de yanıldığımı sanmıyorum aeb portları en büyük portlar. us'li modcular özellikle aeb tercih ediyor.

    bir göz at derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: truvaelektronik

    zevkler ve renkler tartışılmıyor tabii...

    sen 1.8t'den 200-300hp çıkarmak isterken ben stock halini hiç birşeye değişmem. keşke 1.8t'mi zamanında sıfır almış olsaydım.
    seni lpg konusunda istekli gördüm ama ben orjinalini bozmayayım diye 2005'den beri benzin fiyatlarına göğüs geriyorum :) ama artık gönülsüzde olsa lpg'ye geçeceğim.

    bildiğim kadarıyla farklı kodlar arasındaki farklar ufak tefek farklar. totalde motor hacmini değiştirecek bir fark yok. silindir bloğu açısından 1.6 ile 1.8 arasındaki fark malum :) ama sana yine de ön tampon ve radyatörü komple söktürüp makinayı bir yukarıdan aşağıya görmeni tavsiye ederim. 1996-2005 arası kuş kullanmış biri olarak kanaatim o makinayla bu makina kıyaslanamaz bile :)

    doğrudur yıldız gimat tarafında.

    frenler iyi. alt takım derken z rot, rot başı gibi aksamlardaki kauçuklar kalitesiz demek istemiyorum. lemförder kullanacak kadar zengin değilim. en son 2 sene kadar önce sormuştum. komple alt takım lemförderde 1200tl idi. teknorot kadar da ucuza kaçmıyorum. aynı dönemde onun komple seti 280-300tl idi.
    trv delphi gibi oemcileri tercih ediyorum. o yüzden kauçuklar dandik değildir diye düşünüyorum. belki de aracın ağırlığı o kauçukları çabuk yiyor ve tıkırtılar başlıyor.

    Hocam kuş serisinin motor teknolojisi yada komplesiyle kıyaslamıyorum bile.AGU'ların subap kapaklarının büyük olduğu belli.Belki AEB'ler de de durum aynıdır ama AGU FULL FORGED ve piyasada yok gibi bişeyyyy.Alt takım konusunda gerekli bilgiler için teşekkür ederim.Motor temiz-sağlam bulabilirsem bir aksilik olmazsa swap yapacaz iyişallah.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.