Şimdi Ara

1.5 dci Motordan Gelen Vurma Sesi (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
129
Cevap
1
Favori
23.216
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ozturk29 kullanıcısına yanıt
    Bende alt taraftan şüpheniyorum. En olmadı piston kollarını alıp al usta bunları değiştir diyeceğim. 8 bine motor yaptırmak mantıklı değil.

    Anlamadığım pistonu niçin değiştirmek istiyor. Piston çıkınca segman çıkıyor segman çıkınca rektefiye mi ekleniyor ne oluyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • basarank kullanıcısına yanıt
    Size önerdiğim yere gittiniz mi ? Makina Mühendisi'dir sahibi.



    Bir fikir alin derim.

    ------------------

    Geçen başıma garip bir olay geldi, Maslak BP'de emektarin lastik havalarini kontrol ediyorum.
    Adamin biri geldi, fazla basiyorsun dedi. İlk duymazdan geldim baktim adam israrla uyarıyor. 15senelik kullanicisiyim arabanin artık kaşarı mi dersin, ustasi mi dersin yani hangi basınçta hangi tepkiyi aldığımı bile biliyorum neredeyse...

    Durduk yere... Şöyle bir tövbe çektim icimden. BP maslak pek arada bir yer degil. Bir yol yapmak gerekiyor, " hayırdır" dedim. "Ben lastik ustasıyim 30psi basacaksiniz" dedi.

    " siz nereden geliyorsunuz?" , "Altunizade" dedi. "Peki, siz lastik ustasi olarak kendi aracinizda tum lastikleri 30 ayarladiginizi saniyirsunuz aslinda 25 ile 28 arasi basiyorsunuz suanda" dedim. Genleşen hava sizi yanıltıyor dedim.

    Adam durdu durdu "beyefendi pardon ne is yapıyorsunuz?" Muhendis dediğimde adam bakip afedersiniz dedi.


    Adam kaç senelik usta, belki iyi belki ukalalikla uyarmak istedi. Ben bunu anlamıyorum oncelikle benim arabamin sürüş dinamiklerine gore fabrikanin verdigi veri 34 ben genlesme ihtimaliyle 37 basıyorum. Sen gelmişsin aklinca uyarip ben ustayim beni dinle diyorsun. Her araba bir mi ? Bana gelmiş taban ölçüsüne göre basınç veriyor, Süspansiyon sistemine göre ağırlık merkezi dengesine göre sürüş tarzina göre bile değişken bir olaya gelip ezbere bilgiyi verip kendini rezil etmekte ileri gidemeyen ustalar saolsun, sanayi güvensiz bir hal aldi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 6 Ekim 2018; 2:7:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • basarank kullanıcısına yanıt
    krank degisiminde motor acilmisken segmanlarin hepsini degistirdim orjinalleri oturdugu icin bir isleme gerek kalmadi sadece biyel kolunu degistirdim eger sizde ayni sorun varsa usts zaten yataklara piston eteklerine bakar asinma varmi diye gerekli gorurse degisir

    tavsiyem motor acilirsa segmanlari kesinlikle degistirin hem yakitta hem cekiste cok fark ediyo

    bu arada ben kranki cikma taktirdim gayet guzel sikinti yok simdilik bu problemin sebebide genellikle yaglama ile alakali yoksa kranka zarar vermek zor is

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Size önerdiğim yere gittiniz mi ? Makina Mühendisi'dir sahibi.



    Bir fikir alin derim.

    ------------------

    Geçen başıma garip bir olay geldi, Maslak BP'de emektarin lastik havalarini kontrol ediyorum.
    Adamin biri geldi, fazla basiyorsun dedi. İlk duymazdan geldim baktim adam israrla uyarıyor. 15senelik kullanicisiyim arabanin artık kaşarı mi dersin, ustasi mi dersin yani hangi basınçta hangi tepkiyi aldığımı bile biliyorum neredeyse...

    Durduk yere... Şöyle bir tövbe çektim icimden. BP maslak pek arada bir yer degil. Bir yol yapmak gerekiyor, " hayırdır" dedim. "Ben lastik ustasıyim 30psi basacaksiniz" dedi.

    " siz nereden geliyorsunuz?" , "Altunizade" dedi. "Peki, siz lastik ustasi olarak kendi aracinizda tum lastikleri 30 ayarladiginizi saniyirsunuz aslinda 25 ile 28 arasi basiyorsunuz suanda" dedim. Genleşen hava sizi yanıltıyor dedim.

    Adam durdu durdu "beyefendi pardon ne is yapıyorsunuz?" Muhendis dediğimde adam bakip afedersiniz dedi.


    Adam kaç senelik usta, belki iyi belki ukalalikla uyarmak istedi. Ben bunu anlamıyorum oncelikle benim arabamin sürüş dinamiklerine gore fabrikanin verdigi veri 34 ben genlesme ihtimaliyle 37 basıyorum. Sen gelmişsin aklinca uyarip ben ustayim beni dinle diyorsun. Her araba bir mi ? Bana gelmiş taban ölçüsüne göre basınç veriyor, Süspansiyon sistemine göre ağırlık merkezi dengesine göre sürüş tarzina göre bile değişken bir olaya gelip ezbere bilgiyi verip kendini rezil etmekte ileri gidemeyen ustalar saolsun, sanayi güvensiz bir hal aldi...
    cok dogru soyluyorsunuz bende on taraftaki motor agirligindan dolayi onleri 34 arkalari 32 basiyorum lastikcimede korkma bas diyorum yoksa jant asfalta yapisicak her arac her ebat lastik ayni muameleyi gormemeli ustalar sahin dogan yapmaktan cagi yakaliyamiyorlar malesef

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozturk29

    krank degisiminde motor acilmisken segmanlarin hepsini degistirdim orjinalleri oturdugu icin bir isleme gerek kalmadi sadece biyel kolunu degistirdim eger sizde ayni sorun varsa usts zaten yataklara piston eteklerine bakar asinma varmi diye gerekli gorurse degisir

    tavsiyem motor acilirsa segmanlari kesinlikle degistirin hem yakitta hem cekiste cok fark ediyo

    bu arada ben kranki cikma taktirdim gayet guzel sikinti yok simdilik bu problemin sebebide genellikle yaglama ile alakali yoksa kranka zarar vermek zor is
    Sizin aracın marka ve model yılı neydi?
  • 2004 honda accord 2.4 benzinli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • basarank kullanıcısına yanıt
    Son durum nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sönmeyen Arıza Lambası. kullanıcısına yanıt
    Yarın iş dönüşü aracı servise bırakacağım. 8bin liralık teklifini kabul etmeyeceğimi piston kollarının tümünü, segmanların tümünü ve varsa krankda bir sorun görünce onu da değiştirelim diyeceğim.
    Sübaplara dokundurmak hele hele rektefiye kesinlikle istemiyorum. Ustanın zehir zembrek bilgisine kalırsam cebimin delineceğinin farkına vardım. Cumartesi açarlar diye düşünüyorum fotolarla paylaşacağım.
    Bende yanılmış olabilirim görelim bakalım. Yetkili servis tercihimin 2 nedeni var. 1.si araç veriyor 2.si parçaların orjinal oluşu ve garantisi daha güvenilir geliyor.
  • basarank kullanıcısına yanıt
    Usta 8 bin liraya çıkma motor tak daha iyi sağlıklı olur. Kurcalanmış motordan hayır gelmiyor bende motor yaptırdım. Çıkma almadığıma pişmanım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • basarank kullanıcısına yanıt
    Karsinizda adam gibi muhatap bulursunuz en azindan, bu donemde naktin yuzu sicak, en kurumsal mais bile nakti gorunce istediginiz fiyatlara duser.





    Iyi bir kara vermissiniz. 8.000TL'e alacaginiz cikma motor'da en az bir rektefiye gormustur zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet arkadaşlar motor açıldı. 4. numaralı piston kol yatağında boşluk var. Ayrıca krank ana yatakta büyük aşınma mevcut. Fotoları ekliyorum.
    Araç yağsız kalmış deniyor.

    1.5 dci Motordan Gelen Vurma Sesi1.5 dci Motordan Gelen Vurma Sesi1.5 dci Motordan Gelen Vurma Sesi1.5 dci Motordan Gelen Vurma Sesi1.5 dci Motordan Gelen Vurma Sesi

    Bunlar servisten gelen fotolar. yarın aracı görmeye gideceğim detaylı foto çekeceğim.
    Krank milini ölçmüşler o da değişecekmiş. Krank ana yatağı da aşınmış o kısma rektefiyeci işlem yapacakmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi basarank -- 16 Ekim 2018; 0:33:7 >




  • basarank kullanıcısına yanıt
    Servise giderek en iyisini yapmışınız. Sanayide herkes kafasına göre farklı bir şey değişecek diyeceklerdi. Şimdi en azından karşınızda faturalı ve resmi bir muhatabınız var.

    İnşallah hallolur da keyifle binersiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araç yan yatmış olabilir mi?
    aynısı komşumuzun oğlunun yan yatırdığı ve çalışır halde kalan clio dci da oldu..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    araç yan yatmış olabilir mi?
    aynısı komşumuzun oğlunun yan yatırdığı ve çalışır halde kalan clio dci da oldu..
    Sanmıyorum. tek parça boya var. kalanı orjinal aracın. öyle olsa kapılar filan ezilirdi.
    Aracı aldıktan sonra detaylı incelediğimde keçelerden daha önce yağ attığı ve temizlenmiş olduğunu fark ettim.
    O sıra yağsız kullanımış olabileceğini düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    Ya sekman kırıldı döndü ya da piston gömleginde ovalleşme var etek sesi geliyor. piston kol burcu ve pimi de olabilir. Enjektöre benzetemedim.
    Demiştim. Neyse geçmiş olsun. Mala gelsinde cana gelmesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.5 dci Motordan Gelen Vurma Sesi1.5 dci Motordan Gelen Vurma Sesi1.5 dci Motordan Gelen Vurma Sesi

    Sorun çözüldü arkadaşlar. Vurma sesi artık yok. Alt tarafta krank mili, tüm pistonlar ve kolları değişti. Krank yatağı rektefiye gördü.
    Üst tarafta sübaplardan 2 si ek olarak kam mili değişti. 10 bin lira haşırttı blakcboard oldu. 6 da önceden harcadığımla birlikte 16 bin lirayı servise gömdüm. Dışarıda belki bunları 11-12 bine de yaptırırdım. Ama yetkili servisin parça garantisi, ucundan da olsa kurumsal olması, karta taksit yapması gibi sebeplerden dolayı tercih ettim. Onarım sürecinde de araçsız bırakmadılar.
    Şu an araç saat gibi çalışıyor. Ort yakıt tüketimim biraz fazla görünüyor. daha önce aynı yolda 4.9 ları görmüştüm aynı yolda benzer hızda bugün 6.5 altına inemedim. Büyük ihtimal artık doğru tüketimi gösteriyor. Tüketim fazlalığı belki biraz da segmanların yeni olmasına bağlanabilir diye kendimi teselli ediyorum.

    Ses ustanın da belirttiği gibi 4. numaralı piston kolunda oluşan boşluktan ateşleme anında geliyormuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi basarank -- 21 Ekim 2018; 16:5:31 >




  • Motor yağı iki kez mi degisti?



    Tuketim, segmanlar degisti ise alisma surecinde yuksek cikabilir. Bunlarin periyodik bakimi 20binde bir oluyor ama bence arayi bir sefere mahsus biraz daha kisa tutun



    Bir de aluminyum blokta, ktank yatagini nasil onardilar merak ettim.



    Gule gule kullanin. Aracin eski sahibinin kulaklari çınlamıştır bolca

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorunun çözümünde destek olan arkadaşların tümüne teşekkür ediyorum.
    Özellikle de bilgisi ve ilgisini esirgemeyen aLLyC arkadaşıma çok çok teşekkür ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi basarank -- 19 Ekim 2018; 22:58:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Motor yağı iki kez mi degisti?



    Tuketim, segmanlar degisti ise alisma surecinde yuksek cikabilir. Bunlarin periyodik bakimi 20binde bir oluyor ama bence arayi bir sefere mahsus biraz daha kisa tutun



    Bir de aluminyum blokta, ktank yatagini nasil onardilar merak ettim.



    Gule gule kullanin. Aracin eski sahibinin kulaklari çınlamıştır bolca
    o blok aluminyumla karışık sert bir alaşım olsa gerek.
    Karank yatağına kaynak yaptıktan sonra rektefiye ediyorlarmış duyduğum bu, olayı görmedim.
    2 sübap yatağı da rektefiye olmak zorundaymış. Yeni sübaplar yatağa tam oturmazmış demesi o.
  • basarank kullanıcısına yanıt
    Subap alistirma da deniyor, honlama da.

    Gemi makinesinde görmüştüm; gevura vurur gibi vuruyordu usta



    Gömleklerde islem yapildi mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.