Şimdi Ara

1.4 TFSİ A4'deki 7 İleri Dsg Kuru tipmi Islak tipmi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
4.879
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Evet başlıkta belirttiğim gibi bu yeni 1.4 tfsi a4'deki şanzıman Kuru kavramamı yoksa ıslak mı?Varsa bilen biri nerden öğrendi,nasıl öğrendi kaynak vs belirtirse çok yardımcı olmuş olur



  • Bunu ancak muharrem.05 bilir. Ama youtubetan daha hızlı geri döner.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • jimhendrix kullanıcısına yanıt
    Onun araba 2.0 TDI Ama
  • redbul_540 kullanıcısına yanıt
    Eved ama iyi tanıyor arabayı belki bilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Henüz başka bir başlıkta belirttiğim üzere, ıslak tiptir.

    KAYNAK (1.4 TFSI AUDI A4 - STRONIC) için resmi teknik katalog;

    http://www.audi-eg.com/content/dam/ngw/eg/Models/A4/etd_A4_1_4_TFSI_S_tronic_110_kW_0815.pdf

    Clutch kısmına bakarsanız, ''Hydraulically operated wet dual clutch'' yazdığını göreceksiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 28 Eylül 2016; 2:24:22 >
  • Kalsiyum 17 kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forumda sordugum soruya verilen bi yanit vardi.

    Dsg7 de 1.7 litre yag stronicte ise 3.7 litre yag var dsg6 ise 7 litre yag var. Ama kuru olarak mi islak olarak mi geciyo bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga

    Forumda sordugum soruya verilen bi yanit vardi.

    Dsg7 de 1.7 litre yag stronicte ise 3.7 litre yag var dsg6 ise 7 litre yag var. Ama kuru olarak mi islak olarak mi geciyo bilmiyorum.

    S tronic dsg nin aynisi.ikisi de ayni arizalari veriyor.zf8 7g tronic veya aisin varken tipsiz dsgli a4e para vermek gereksiz oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese merhaba,

    Islak tip kullanılıyor. Bunu pratikte anlamanın yolu araç launch kontrol destekliyormu ona bakmaktır. Kuru tiplerde destekleme mevcut değil.

    Bu 1.4 tfsi launch kontrol yaparken,




    Bu benim aracım launch kontrol yaparken, (2.0 tdi quattro)



    Bu da 2.0 tfsi launch kontrol videosu,





  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist


    quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga

    Forumda sordugum soruya verilen bi yanit vardi.

    Dsg7 de 1.7 litre yag stronicte ise 3.7 litre yag var dsg6 ise 7 litre yag var. Ama kuru olarak mi islak olarak mi geciyo bilmiyorum.

    S tronic dsg nin aynisi.ikisi de ayni arizalari veriyor.zf8 7g tronic veya aisin varken tipsiz dsgli a4e para vermek gereksiz oluyor.

    S-tronic, Audi' nin dsg' ye verdiği farklı bir isim, doğrudur. Ancak tam 7 farklı dsg versiyonu var, eğer daha fazla değilse.

    Bu farklı modeller içerisinde kavrama arızası ile meşhur olan variant aynı zamanda dsg ailesi içinde kuru olan tek model; dq200.
    enlemesine motor yerleşimli ve önden çekişli, genellikle hafif vw grup modellerinde yaygın olan versiyon.

    diğer dsg modelleri ıslak kavrama ile çalışıyor ve arıza oranları normal seviyelerde, güvenilir. alıp rahatlıkla kullanabilirsiniz.

    1.4 TFSI A4' ü bu yüzden güvenle satın alabilirsiniz ancak fiyat itibariyle pek de cazip olmadığına katılıyorum ben de. 3 serisi fiyatları daha cazip şu an. Onda da 2018' de kasa değişecek olması tek olumsuz yanı; 2016' nın sonuna geldiğimizi düşününce.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga

    Forumda sordugum soruya verilen bi yanit vardi.

    Dsg7 de 1.7 litre yag stronicte ise 3.7 litre yag var dsg6 ise 7 litre yag var. Ama kuru olarak mi islak olarak mi geciyo bilmiyorum.

    Öyle olabilir ancak dq200 (kuru tip 7 ileri dsg) kulanılan diğer modellerin teknik kataloğunda A4' teki ''wet-dual clutch'' ibaresi yerine ''dry'' ifadesi var.

    örnek;

    DQ200 (kuru 7 ileri) kullanılan enlemesine motor yerleşimli 1.4 TFSI A3' için teknik detay kataloğu;
    http://www.audi-eg.com/content/dam/ngw/eg/Models/A3/A3/A3_Specs.pdf

    clutch: ...two dry clutch kısmına dikkat edin. A4 için wet yazıyordu.

    bir de s-tronic ve dsg' nin yukarıda belirttiğim gibi bir çok farklı (7) versiyonu var, hangi dsg tipinde kaç lt. yağ var bilemiyorum ancak problemli kavraması ile meşhur olan dq200. diğerleri kavrama konusunda problemli değiller.

    uzunlamasına motor yerleşimli araçlar ile eşleştirilmiş olan ve 4*4 altyapıya da uyumlu 7 ileri olan versiyon ise dl501. 500 nm tork dayanımı var. Daha ağır ve daha fazla tork üreten A6 2.0 tdi ve hatta 3.0 tdi modellerde kullanılıyor, bu versiyon güvenilir denilebilir. Ancak aracın fiyatını da bariz yükselttiği ortada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 28 Eylül 2016; 12:28:05 >




  • Yağlı tip bile olsa fiyat cok yuksek.zf8 aisin gibi firmalar varken dsg almak cok mantikli degil,sifat yok zaten arabada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Basitçe düşünürsek, A4'te uzunlamasına yerleştirilmiş, önden çekiş/awd motor var. Sorunlu olan DQ200 kodlu kuru kavrama şanzıman sadece enlemesine yerleştirilmiş önden çeker araçlar için kullanılan bir şanzıman ve dolayısıyla MLB platformu kullanan araçlarda kullanılamaz.

    Ayrıca VAG grubunda enlemesine motor kullanan ve dört tekerden çekiş sistemi olan araçlarda, misal Q3 falan gibi şanzıman ya 6 ileri ıslak kavramalı DQ250 oluyor ya da 7 ileri DQ500 oluyor.

    Buradan çıkarımda bulunacak olursak, bu Audi'nin kendi sitesinden sunduğu verilerin de de söylediği şekilde, bir ıslak kavrama şanzımana sahip olmamız gerekir ki, eğer Audi yeni bir boylamasına motor için şanzıman üretmediyse (ki üretmedi) elimizde kalan tek opsiyon DL501 ıslak tip şanzıman.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.