Şimdi Ara

1.4 TDİ araçta çekiş düşmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
1
Favori
4.208
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba.son 1 haftadır 1.4 tdi fabia aracımda hissedilir bir şekilde çekiş düşmesi var.önceden 2.ci viteste ve 3. viteste dip gaz yaptığım zaman aynı yükle ve kişi sayısıyla sağlam bir şekilde koltuğa şöyle dayanırdım.ama şimdi ise bu çekişte ciddi anlamda düşme var ve 3000 devri araç dip gaz da bile geçmek istemiyor yani araçta çekiş var ama eskisi kadar iyi değil sanki atmosferik benzinliye yakın bir ara kaçışları var..dip gaz yaptığım zaman da sanki araç gitmek istemiyor o dip gaz boşa gidiyor ve motor sesinde de enterasan bir şekilde uğultu artışı var.bunun sebebi ne olabilir?korkuyorum enjektör turbo diye.



    _____________________________
  • Turbo hortumu patlak olabilir..
    Aniden kurum yapmayacagina gore

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    \\\\Petrol Head////
  • başlığı okuyunca direkt turbo dedim umarım yanılırım..
    _____________________________
    Focus 2,5 - 2011 1.6 100 bg - TeleflexGFI LPG

    Güzel olmayan otomobil, iyi bir otomobil değildir. (Ettore Bugatti)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mazotşist

    başlığı okuyunca direkt turbo dedim umarım yanılırım..

    umarım yanılırsınız ama bana da öyle geliyor :(((
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Turbo hortumu patlak olabilir..
    Aniden kurum yapmayacagina gore


    O zaman kullananin duyacagi sekilde ses cikmasi gerekmez mi hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Ariza lambasi yaniyor mu?
    Ben turbo hortumunda israrciyim, bizim motor oyle titreşimli ki herbiyeri oynuyor..
    Turbo isligi yoksa saglamdir, cam akikken kulak verin; tıslama mi var ıslık mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    \\\\Petrol Head////
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Ariza lambasi yaniyor mu?
    Ben turbo hortumunda israrciyim, bizim motor oyle titreşimli ki herbiyeri oynuyor..
    Turbo isligi yoksa saglamdir, cam akikken kulak verin; tıslama mi var ıslık mi?

    yok arıza lambası yanmıyor.ya zaten bu araçlar 3 silindirli oldukları için motor çok gürültülü her tarafından ses geliyor.normal zamanda da gaza çok bastığım zaman zaten her türlü metal sesi geliyordu.cam açıkken turbo ıslığı duymadım fakat motorda uğultu artışı var bunu bariz duyuyorum yani motor sesinde değişiklik var.cuma gününe kadar şu turbo hortumunu göstereceğim söylediğinize göre.yalnız turbo patlak olsa arıza ışığı verir mi ya da çekiş yine de olur mu?
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Hortumda delik varsa artar ugultu.. turbo bozuk olsa hic kaldiramazsin o araci; zaten zorlaniyo km kac?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    \\\\Petrol Head////
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Hortumda delik varsa artar ugultu.. turbo bozuk olsa hic kaldiramazsin o araci; zaten zorlaniyo km kac?

    km 150.000.daha erken daha bir 150.000 daha yapacağız acelesi yok o zaman şu turbo borusunu bir göstereyim artık ne yapayım.
    _____________________________
  • Garrett bunlarin turbosu; yagina dikkat edip rolantide de bekleniyorsa saglamdir bayagi..
    Karsilastigim birkac hortum vakasi da boyleydi; turbo yokmus gibi davraniyordu arac..
    Egr valfi de dolmus olabilir..
    Ayrica km de biraz ilerlemis; yag pompa zincirine de baktirmakta fayda var; pompa iptal oluyor, kronik problem bunlarda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    \\\\Petrol Head////
  • Hocam ilk işin aracın yağını kontrol et. Yağ çok azalmissa turbo'nun büyük kısmı yağla çalıştığı için turbo devreye giremiyor. Yağında sıkıntı yoksa turbo hortumu patlak olabilir. Eğer o da değilse buyuk ihtimal turbo arzası vardır. Bence sorun bunlardan biridir. Eğer baska bisiden kaynakliysa buraya yazarsanız çok seviniriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2011 Toyota Corolla 1.33 Comfort.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Garrett bunlarin turbosu; yagina dikkat edip rolantide de bekleniyorsa saglamdir bayagi..
    Karsilastigim birkac hortum vakasi da boyleydi; turbo yokmus gibi davraniyordu arac..
    Egr valfi de dolmus olabilir..
    Ayrica km de biraz ilerlemis; yag pompa zincirine de baktirmakta fayda var; pompa iptal oluyor, kronik problem bunlarda.

    yağına çok dikkat ediyorum rolantide kalkışta ve durdurdaktan sonra belli bir süre yağlama devam etsin diye çalıştırıyorum.egr valfini geçen sene yenisyle değiştirdim dolmuş ve bozulmuştu.yağ pompa zinciri bozulmasını hiç duymadım ama onu da bir söylerim.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: homosapieen

    Hocam ilk işin aracın yağını kontrol et. Yağ çok azalmissa turbo'nun büyük kısmı yağla çalıştığı için turbo devreye giremiyor. Yağında sıkıntı yoksa turbo hortumu patlak olabilir. Eğer o da değilse buyuk ihtimal turbo arzası vardır. Bence sorun bunlardan biridir. Eğer baska bisiden kaynakliysa buraya yazarsanız çok seviniriz.

    yağını daha değiştireli 2000 km oldu 1000 kmsi uzun yoldan geldim geeri kalan zaten 1000 kmşehir içinde yapıldı.yağı normal çizgi aralığında turbo hortumunu da göstereceğim bu hafta içi.inş bir turbo arızası yoktur ben de bundan çok korjuyorum.umarım korktuğum başıma gelmez.
    _____________________________
  • Forumda gecmisti; otoyolda giderken pompa devre disi kalip motor yatak sarmisti.. dikkat etmek lazim..
    Egr icin kör conta kestirip takmak lazim; bende oyle kafam rahat..

    Intercoolera alttan giris hortumu genelde patlar, kaucuk tarzi bi yapida ve bulundugu yer itibariyle yagmur camur alip zamanla yipranabiliyor.. hatta imkan olunca deneyin; kaput acikken içerden biri debriyajla gaza bassin; bakin o hortumlar nasil şişiyor basinctan.. e kacak olup, o basinc dusunce de araba agirlasiyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    \\\\Petrol Head////
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Forumda gecmisti; otoyolda giderken pompa devre disi kalip motor yatak sarmisti.. dikkat etmek lazim..
    Egr icin kör conta kestirip takmak lazim; bende oyle kafam rahat..

    Intercoolera alttan giris hortumu genelde patlar, kaucuk tarzi bi yapida ve bulundugu yer itibariyle yagmur camur alip zamanla yipranabiliyor.. hatta imkan olunca deneyin; kaput acikken içerden biri debriyajla gaza bassin; bakin o hortumlar nasil şişiyor basinctan.. e kacak olup, o basinc dusunce de araba agirlasiyor..

    tamam o dediğiniz intercoolera giden boruyu biliyorum.bu hafta içi bir tamirciye gidene kadar aracı sıkıştırmayacağım.şu hortumları ve turboyu bir göstereyim de içim bir rahatlasın ya da beni derde soksun.ama söylediklerinize göre hortumlardan olma ihtimali yüksek bakalım artık.teşekkür ederim yardımınız için.iyi ya da kötü artık çıkacak sonuca göre haberleşiriz.buradan haber ederim.
    _____________________________




  • Eyvallah hocam; cok tutmaz insallah..
    oyle komplike bir motor degil zaten; en kulfetli arizasi enjektor ve mazot pompasidir; euro uzerinden fiyatlandirmasi vardir; bunlar da dikkat edildiginde omurluktur..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    \\\\Petrol Head////
  • quote:

    Orijinalden alıntı: homosapieen

    Hocam ilk işin aracın yağını kontrol et. Yağ çok azalmissa turbo'nun büyük kısmı yağla çalıştığı için turbo devreye giremiyor. Yağında sıkıntı yoksa turbo hortumu patlak olabilir. Eğer o da değilse buyuk ihtimal turbo arzası vardır. Bence sorun bunlardan biridir. Eğer baska bisiden kaynakliysa buraya yazarsanız çok seviniriz.

    tabi haberdar ederim.teşekkürler yardımınız için.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OXMOXTOX

    quote:

    Orijinalden alıntı: homosapieen

    Hocam ilk işin aracın yağını kontrol et. Yağ çok azalmissa turbo'nun büyük kısmı yağla çalıştığı için turbo devreye giremiyor. Yağında sıkıntı yoksa turbo hortumu patlak olabilir. Eğer o da değilse buyuk ihtimal turbo arzası vardır. Bence sorun bunlardan biridir. Eğer baska bisiden kaynakliysa buraya yazarsanız çok seviniriz.

    tabi haberdar ederim.teşekkürler yardımınız için.
    bugün aracıma skoda serviste ve özel skoda tamircisinde baktırdım.araç bilgisayara bağlandı enjektörler gayet iyi çalışıyor,kompresyon iyi,turbo ve turbo hortumlarında çatlak patlak yok,intercooler sağlam yani motor görevini yerine getiriyor.ama nasıl olur bilmiyorum nasıl fark etmedim.yeni aldığım paspaslar kalın olduğu için gaz sonuna kadar gidemiyormuş.şu an bir sıkıntısı olmadığı için çok mutluyum içim rahatladı çok şükür.az önce tam gaz yaptım aracım eskisi gibi şahlandı.kaçışlar süper özlemişim.
    _____________________________




  • Tüm sorun paspas mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmreGLC

    Tüm sorun paspas mı

    çok ilginç bir şekilde olmakla birlikte evet.paspas sıkışmış ben de dalgınlıktan farkedemedim.
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.