Şimdi Ara

1.4 TDİ 75 bg hakkında.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
2.684
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Toledo, İbiza, Fabia, Rapid ve Polo'da bu motorun aynısı olduğu için kullanan çok fazla kişi olmuştur diye tahmin ediyorum aramızda.

    Arkadaşlar 2 haftadır 2016 model VW Polo 1.4 TDİ 75 bg manuel aracımı kullanıyorum ama araç bana alt devirlerde çok cansız geliyor. Özellikle 1.5 DCİ ve 1.3 Multijet-Ecotec ile karşılatırıyorum ve diğer kullandığım dizel araç karakterlerinden uzak görüyorum 1.4 TDİ motoru. Biraz daha alt devirleri canlı olsaydı keşke örneğin 2. viteste girilen bir kasise çıkarken 1 istiyor, yoksa stop edecek duruma geliyor. Bu motoru Kullanan-kullanmış arkadaşların yorumlarını alabilir miyim?



  • düzenleme: yanlıs anlasılma :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-92A2F8722 -- 26 Mayıs 2017; 18:23:28 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.5 dci 75 bg , eco mod açıkken bile şaşırtacak kadar atak bi motor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    1.5 dci 75 bg , eco mod açıkken bile şaşırtacak kadar atak bi motor.

    Evet, bu güne kadar ekonomik olduğu için kiralamalarda sürekli manuel Clio kiraladım arabayı aldığımda genelde eco açık olurdu, çoğu zaman kapatmazdım bile çünkü gayet güzel gidiyordu. Renault'u motor konusunda beğeniyorum açıkcası.

    Clio 75 bg, 200 nm tork 1.5 DCİ
    Polo 75 bg, 210 nm tork 1.4 TDİ

    Polo'nun torku 10 nm daha fazla ama alt devirleri canlı değil ve hissettirmiyor 200+ torku. VW Polo üst devirlerde Clio'ya göre daha canlı ama ben Clio'ya göre Polo'yu biraz daha devirli kullanıyorum Clio'yu da daha devirli kullansaydım üst devirleri eşitlenirdi diye düşünüyorum. Tabii Polo Clio'ya göre daha fazla güven veriyor yol tutuş, fren vb her konuda.

    Şuan motorun karakteri böyle diyerek 2.800-3000'den önce vites yükseltmiyorum diğer türlü alt devirlerde cansızlığını hemen belli ediyor çünkü araba.




  • Selvolution S kullanıcısına yanıt
    dci motorunda debriyajı çok sert,tek sevmediğim yanı bu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    1.5 dci 75 bg , eco mod açıkken bile şaşırtacak kadar atak bi motor.

    Atak değil aslında. Gaz kelebeğinin yazılımıyla alakalı. Pedalın ilk %25 lik kısmı çok hassas. Çeyrek basınca yarım basmış gibi yürüyor. Vay be dedirtir dikkat etmeyen adama. Dipgaz yapınca görülür aslında motorun 75 hp olduğu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    1.5 dci 75 bg , eco mod açıkken bile şaşırtacak kadar atak bi motor.

    Atak değil aslında. Gaz kelebeğinin yazılımıyla alakalı. Pedalın ilk %25 lik kısmı çok hassas. Çeyrek basınca yarım basmış gibi yürüyor. Vay be dedirtir dikkat etmeyen adama. Dipgaz yapınca görülür aslında motorun 75 hp olduğu.

    Bu motorun 2.0 benzinli nice arabaya plaka okuttuğu rivayet edilir oysa ki..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1.4 85 hp mi 1.2 tsi dsg mi ?
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    1.5 dci 75 bg , eco mod açıkken bile şaşırtacak kadar atak bi motor.

    Atak değil aslında. Gaz kelebeğinin yazılımıyla alakalı. Pedalın ilk %25 lik kısmı çok hassas. Çeyrek basınca yarım basmış gibi yürüyor. Vay be dedirtir dikkat etmeyen adama. Dipgaz yapınca görülür aslında motorun 75 hp olduğu.

    Bu motorun 2.0 benzinli nice arabaya plaka okuttuğu rivayet edilir oysa ki..

    Yavaş okutsun 14.3 saniye 0-100'ü var 75 hp clionun Motoru güçlü olan B segmenti atmosferik motorlu araçlar içinden geçer bunun.

    Aslında şaşırmamak lazım. Pedal commander tipi aletlerin baya satıldığı ülkenin insanlarıyız. Performans kattığına inananlar var sırf gaz pedalı oranını değiştiriyor diye.




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Bu rivayeti bana sunan arkadaşa benim arabanın 140 beygiri ile 1.5 dCi'nin arasındaki 65 beygir farkla yürüyen bir sürü araba (1.0 60 bg Polo v.b) olduğu gerçeğini söylememe rağmen ikna olmadı. Benim 216 bin km'deki arabanın beygirlerinin ölü olduğunu söyledi. Araba fabrika verisi olan 210 km/sa hıza ulaşabilmesine rağmen.

    Bir başkası da benim arabanın motorunu dinleyip (S40'lar sübap vurur gibi çalışır, normaldir bu ses) Motor %60 demişti. Abi motor %60 ise bu araba yürüyemez ki dedim, 145 beygir (?!) olduğu için yürür demişti. 210'a kadar nefessiz çıkıyor ama dedim, "ikibin motor bu 240-250 vurması lazım" dedi. Eyvallah abi hayırlı işler deyip patinaj çekerek uzaklaştım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    1.5 dci 75 bg , eco mod açıkken bile şaşırtacak kadar atak bi motor.

    Atak değil aslında. Gaz kelebeğinin yazılımıyla alakalı. Pedalın ilk %25 lik kısmı çok hassas. Çeyrek basınca yarım basmış gibi yürüyor. Vay be dedirtir dikkat etmeyen adama. Dipgaz yapınca görülür aslında motorun 75 hp olduğu.

    geçenlerde kia sportaj 2.0 dizel otomatik kullanan bi eleman aldı arabayı,gelince yav nekadar güçlü motoru var bunun diyordu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 75 bglik 1.5 DCİ Clio'da 14.3 saniyede 0-100'e çıkıyor evet ama arabayı kullanan ve 0-100 hızlanmasını bilmeyen birine bunu söylediğinizde emin olun şaşıracaktır.

    1.5 DCİ motor her devirde canlı, şehir içi için çok yeterli bir motor. Otomatik için konuşmuyorum, EDC ile ben beğenmemiştim Clioyu uzun yolda sollamalarda EDC biraz geçikmeli geliyordu.

    1.5 DCİ az yakan çok kaçan bir motor. 1.4 TDİ içinde az yakan çok kaçan bir motor dersek yanlış olmaz.

    1.4 TDİ manuel kullanan-kullanmış olan kişilerden yorum almak istiyorum ben ne düşünüyorlar arabanın alt devirlerde cansız olmasıyla ilgili? Geçen gün bir arkadaşım kullandı tepkisi: Bu motor açılmamış gibi sanki
  • 1,4 Dizel TDI motor kullandım. Seat Cordoba ile yokuşta trafik ışığı yanmasın diye dua ederdim. Zira kalkış için 2bin-3bin devir arası gaz vermen gerekiyor. Çok cansız. Ama Renault DCI motorunu hem Mercedes A class hem de Nissan araçta denedim. Muazzam.
  • Mazotu nereden almıştın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rapid 3 silindirli 1.4 tdi dsg 90bg kullanıyorum motor yeterince canlı. Bir önceki nesil galiba sizin arac motoru.Tabi kalkarken biraz ağır kalkıyor dsg den dolayi onun haricinde iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anadolu86

    Eski nesil dizeldir, common rail değildir. 3 silindirli olması nedeniyle titreşimli ve sesli çalışır.Güçsüzdür.

    Ama Basit yapısı nedeniyle mazot seçmez her yerden aldığın mazotu yakar.Güven verir.

    2016 diyor ne eski dizeli hocam ? baz dizel versiyon 1.4 TDI common rail,3 silindirli euro 6 motor.eski pumpe duse motor değil,mazotta seçer.muhtemelen 3 silindir olduğundan ve biraz düşük gücünden alt devirlerde toplayamıyordur.zaten uzun olan vites oranları neticesinde iyice toplayamıyordur.mümkün olduğunca 1700-1900 devir aşağısına düşürmeyin.ekonomi motoru tamamiyle,diğer 4 silindirli motorlarla kıyaslamak adil olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PoloClassic75 -- 26 Mayıs 2017; 12:54:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Bu rivayeti bana sunan arkadaşa benim arabanın 140 beygiri ile 1.5 dCi'nin arasındaki 65 beygir farkla yürüyen bir sürü araba (1.0 60 bg Polo v.b) olduğu gerçeğini söylememe rağmen ikna olmadı. Benim 216 bin km'deki arabanın beygirlerinin ölü olduğunu söyledi. Araba fabrika verisi olan 210 km/sa hıza ulaşabilmesine rağmen.

    Bir başkası da benim arabanın motorunu dinleyip (S40'lar sübap vurur gibi çalışır, normaldir bu ses) Motor %60 demişti. Abi motor %60 ise bu araba yürüyemez ki dedim, 145 beygir (?!) olduğu için yürür demişti. 210'a kadar nefessiz çıkıyor ama dedim, "ikibin motor bu 240-250 vurması lazım" dedi. Eyvallah abi hayırlı işler deyip patinaj çekerek uzaklaştım.

    "Delinin biri kuyuya taş atmış. Kırk akıllı çıkaramamış"




  • quote:

    Orijinalden alıntı: krkmz1666

    Mazotu nereden almıştın

    Shell yada BP ba?ka bir yerden hiç almadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Batuhan K!

    Rapid 3 silindirli 1.4 tdi dsg 90bg kullanıyorum motor yeterince canlı. Bir önceki nesil galiba sizin arac motoru.Tabi kalkarken biraz ağır kalkıyor dsg den dolayi onun haricinde iyi.



    DSG'de zaten sorun yoktur tahminimce hocam, manuelde bu cansızlık rakiplerini kullandıktan sonra biraz daha iyi olsaydı dedirtiyor sadece.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Selvolution -- 26 Mayıs 2017; 13:37:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selvolution S kullanıcısına yanıt
    İ20 75 lik olanda torku 1750d vermeye başlıyordu nitro alınca alt devirlerde daha iyi topluyordu aracı ondan sordum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazılım yaptırın, zaten bunun 90 lığı yok mu? Birebir aynı motor büyük ihtimal.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.