Şimdi Ara

1.3 Multijet yağ yakma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
306
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dostlar selam 1.3 Multijet 116 binde aracım var aracı 102 binde aldım araç 800 km de 400-500 ml yağ yakıyor turbo revizyon yapıldı turbo revizyondan önce yağ yakma yoktu sizce sebebi ne olabilir?

    Ek olarak

    Uyarı ekranında dizel yakıt filtresini kontrol ettirin yazıyor

    Arabadan çok fazla anlayan birisi değilim o yüzden yorumlarınız değerli şimdiden teşekkürler 😊


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Şimdi 1. husus hiçbir multijet motor 116.000 kmde turbo yemez. multijet motorların turbosu ıslık sesi çıkararak çalışır. Senin turbonu revize etmişler ancak anlaşılan turbo revizesi pek başarılı olmamış ve turbo muhtemelen yağ basıyor. Aracında duman atma yük altında egzozdan duman var mı bunu belirtebilir misin?


    aracının kmsnin 116.000'de olduğuna emin misin?


    yakıt filtresini en kısa zamanda değiştir, aracının yağ bakımını kaliteli bir yağ ile yaptır. ve tekrar takip et.

  • Multijet araçlarda KM düşürmek çok basit, mahalle arası elektrikçiler bile düşürüyor.


    Muhtemelen sizin aracın km'si düşürülmüş, multijet hiç bir arıza yapmadan minimum 500.000km sorunsuz giden bir motor.


    Turbo revizyon ihtiyacı gerçekten o km'lerde ihtiyaç duyduysa, aracı sizden önce kullanan hanzo kimdi acaba? Muhtemelen basıp basıp 2. viteste stop edip parkeden tiplerdendir, turbo yağ basıyordur, revizyon tutmamış, hortumlarda ve conta da sorun yoksa sıfır turbo alıp işi çözmeniz en doğrusu.


    Son bir ihtimalde DPF varsa, DPF %100'e yakın doluysa, araç otomatik rejenerasyon yaptığında mazotu fazla püskürtüp, karterde yağ yükselişine sebep olur ve bu fazla yağı da araç yakıyor olabilir. DPF'yi de kontrol ettirin derim varsa.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zotacing -- 23 Haziran 2025; 1:37:14 >
  • Lego95 kullanıcısına yanıt
    3000 devir sonrası hatta gelmeden bile atmaya başlıyo 3 bin devri geçince arkamda görüyorum fazlasıyla

    102 binde aldım aracı PTT den kontrol ettirdim ekspertiz de de bişey çıkmadı

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Hocam km düşürüldü mü bilmiyorum

    Partikül iptal edilmiş susturucu da yoktu ben taktırdım

    Turbo revize edildi evet revize öncesi bu kadar duman atma yağ yakma yoktu revize edilmeye doğru diyim motorda yağ kalmamış ben yakmıyo diye bakmıyodum motorda yağ kalmamıştı aşırı duman atınca çekiciye yükledim ertesi gün revize yapıldı zaten çekişten de düştü eski turbosuna göre

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Turbo revize edilememiş yada sana raftan başka revize edilmiş turbo vermişler. Kendin söylüyorsun turbo değiştikten sonra yağ eksiltme oldu diye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sissil -- 23 Haziran 2025; 9:38:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sissil kullanıcısına yanıt
    Dediğin gibi oldu abim bu mevzu turbocu da bitecek gibi görünüyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Guest-73736738 G kullanıcısına yanıt

    DPF iptal edildiyse devamında araç DPF var zannedip otomatik rejenerasyona girip, ekstra mazot püskürttüğü için, yağ seviyesi yükselir ve yükselen yağı motor turboya basar, turbo da yağ yakar. Uzun kullanımda motor yer araç.

  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Ne yapmak gerekir hocam bunun için yazılım mı?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Guest-73736738 G kullanıcısına yanıt

    DPF iptalini yazılım olarak da iptal etmek lazım, DPF sökülüp, beyinden kapatılmazsa araç DPF var gibi algılayıp ona göre rejenerasyon yapmaya devam eder.


    Ama arkadaşın dediği gibi ilk turboya baktırmak lazım.

  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Tamamdır teşekkürler hocam 😊

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Merhaba aynı sorun bende de var.
    Aracın nerdeyse ilk sahibiyim..
    Km 145binde aracım orjinal kmde aracımla tüm Avrupa'yı gezdim sayılır.
    Ama araba uzun yolda yağ eksiltiyor son 10 bin kmdir.
    Bir türlü çözemedim.
    5w40 motul koydum o da fayda etmedi.
    Araba yüke binince uzun müddet kullanımda yağ eksiltmeye başlıyor.
    Yani zagrepten İstanbula 150 sabit 15 saat geldim gram eksiltmedi ne oldu buna durup dururken çözemiyorum.
    Arabanın gidişinde bir sıkıntı yok klimalı yükte bir sıkıntı yok turboda sorun var diyecem it gibi gidiyor derdi nedir kimse de bilmiyor.
    Ustalara kalsa komple motor indirecek.
    İşin ilginci bir gram siyah dumanda atmıyor.
    Bu yağ ne oluyor çözemedim.
    Şu an yine yoldayım.
    2500 kmde 1.5 litre yağ eksiltti ara ara deniyorum çekişte bir sıkıntı yok duman yok vs.
    Yağ eklemek için kapağı açıyorum buhar var ve kapakta hafif yanık kokusu var.
    Nedir bu durum yardımcı olacak bir dost var mı?
    Bu arada pdf de dolu değil.
    Bilgisayara bağlantı aparatım ve programımda var PDF yüzde 30 dolu gösteriyor.
    Turbo sıkıntılı desem ses yok çekiş iyi.
    Yağ soğutucusu gibi bir sıkıntı mı acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginkoto

    Merhaba aynı sorun bende de var.
    Aracın nerdeyse ilk sahibiyim..
    Km 145binde aracım orjinal kmde aracımla tüm Avrupa'yı gezdim sayılır.
    Ama araba uzun yolda yağ eksiltiyor son 10 bin kmdir.
    Bir türlü çözemedim.
    5w40 motul koydum o da fayda etmedi.
    Araba yüke binince uzun müddet kullanımda yağ eksiltmeye başlıyor.
    Yani zagrepten İstanbula 150 sabit 15 saat geldim gram eksiltmedi ne oldu buna durup dururken çözemiyorum.
    Arabanın gidişinde bir sıkıntı yok klimalı yükte bir sıkıntı yok turboda sorun var diyecem it gibi gidiyor derdi nedir kimse de bilmiyor.
    Ustalara kalsa komple motor indirecek.
    İşin ilginci bir gram siyah dumanda atmıyor.
    Bu yağ ne oluyor çözemedim.
    Şu an yine yoldayım.
    2500 kmde 1.5 litre yağ eksiltti ara ara deniyorum çekişte bir sıkıntı yok duman yok vs.
    Yağ eklemek için kapağı açıyorum buhar var ve kapakta hafif yanık kokusu var.
    Nedir bu durum yardımcı olacak bir dost var mı?
    Bu arada pdf de dolu değil.
    Bilgisayara bağlantı aparatım ve programımda var PDF yüzde 30 dolu gösteriyor.
    Turbo sıkıntılı desem ses yok çekiş iyi.
    Yağ soğutucusu gibi bir sıkıntı mı acaba?

    Pcv valfi (karter havalandırma valfi) değiştirilip, durum bir süre gözlemlenebilir. Türkiye'deki ustalar pek bilmez, anlamaz, akıllarına gelmez. Yurt dışında sebepsiz yağ eksiltmelerinde değiştirilen ilk parçalardandır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Brky -- 7 Temmuz 2025; 1:55:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.