Şimdi Ara

1.3 Multijet 95 Hp - Çözülemeyen Turbo, çekiş problemi ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
24.994
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Sonuç nedir? 120binde aynı araçtan almak üzere biriyle görüşüyorum ama çekiş düşük. Sanırım aynı problem var onda da.
  • Hocam turbo arızalıysa tamir ettirmeyin Garrett distribütöründen alın aracınıza uyumlu turboyu orjinalinden daha iyi olur.

    Bu turboda borg Warner (sizin araca uyumlu mu bilmiyorum.) Ama ustanın dediği kadar uçuk fiyatlar değil.
    https://www.hepsiburada.com/borgwarner-fiat-idea-1-3-multijet-turbosu-p-HBV00000B0LTW?magaza=turbo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam sorunu çözdünüz mü?

  • Konuyu hortlatmış olucam ama aynı sorun başıma geldiği için tecrübelerimi ve sorunun nasıl giderildiğini yazmak istedim.


    Arabam 2012 linea 1.3 euro5 motor 185.000 . İlk arıza başladığında araba hızlanırken anlık saniyeden daha kısa gaz kesip devam ediyordu hızlanmaya. Daha sonra motor lambası yandı sürmeye devam ettim kendiliğinden söndü.

    Yine iş çıkışı akşam saatlerinde motor ikaz lambası yandı ve araç çok yavaş hızlanmaya 2500- 3000 devir arasında kalmaya başladı

    Ertesi gün sürekli gittiğim ustaya gittim Odb ile bağladık turbo basınç valfi hatası verdi. Hemen aldık değiştirdik arıza gitti ertesi gün yine aynı şeyi yaptı yine ustaya gittim map sensörünü söküp temizledik arızayı sildik yine düzeldi. ertesi gün yine aynı arıza. yine ustaya yollandık. Bu sefer dedi orjinal makinaya bağlanmalı vaktim olmadığından bu şekilde işe geldim. gün içinde kadosanda tanıdık başka ustaya gittim borularını kontrol etti oda turbo basmıyor boru şişmiyor dedi. Emin olalım orjinal odb bağlayalım dedi. atladık başka bir ustada yetkili serviste çalışmış daha önce. yine odb bağladık. turbo basınç düşük arızası verdi. testlerini yaptı turbo istenen basıncı vermiyordu. 1700 istiyor turbo 1300 kalıyor örnek olarak. Partikül filtresine bakıldı %97 dolu dedi. Turbo sökülecek bakılacak min 2000 tl mininum dedi westegate değişecek içine bakılacak dedi.(benim turbo aşağıya giden metal siyah boruda baya bi yağ terlemesi yapıyordu uzun zamandır) 2000 tl üstü deyince dur dedim :) elleme önce partikül temizleteyim gelirim sonra dedim ayrıldım. yine kadosanda aygnı gün gittim partikül temizliğine söktüler filtreyi bağladılar cihaza 2 saat kadar sürdü toplam işlem. Sonra ODB takıp tanıtım yaptım dedi. Sorun giderildi yine ertesi güne kadar. Yine arıza lambası yine sorun. İnternetten sürekli bakıyorum bu arada ve akışmetrenin kablosunu çıkardım kendim akışmetreyi söktüm temizledim. sorun yine bi süre düzeldi. yine lamba yandı gittik düzenli ustaya söktü turboyu götürdü kendisi 800 tl turbo revizyon westagate değişti. 400 tl de yap hava polen mazot filtresi değişimi yapıldı. 2 gün sonra yine motor lambası yine arıza. bu sefer pendik sanayide gittim orjinal odb bağlandı. oda basınç arızası var dedi yine partiküle baktı % 107 gösterdi bu sefer. Orjinal cihazla Partikül Rejenerasyonu yaptırdı 30 dakika sürdü bu işlem sorun düzeldi. ertesi gün yine lamba yandı.

    Artık alıştığımdan söktüm bütün turboyla ilgili kabloları bağlantılara baktım eklere baktım sorun yok. İlk arızada değiştirdiğim Turbo basınç valfini söktüm eskisini yerine taktım. Ve sorun ortadan kalktı motor lambası da kendiliğinden söndü. Çekiş 10 numara ve hiç bir sıkıntı kalmadı araçta.


    Sonuç olarak benim hatama düşmeden yapılması gerekenler ilk önce. sıralayayım


    1.) İlk olarak turbo borularını kontrol ettirin

    2.) Turbo üzerindeki Soketler kontrol ettirin sensörlere giren soketler

    3.) maf (akışmetre) ve Map sensörlerini temizletin

    4.) Orjinal yazılımlı(yada test kabiliyeti olan yazılımlı) Odb de Partikül filtresine baktırın(yüksek ihtimal sorun burda) dolu görünüyorsa Partikül rejenerasyonu yaptırın. düzelmezse söktürüp temizletin.(ve araca tanıtıldığında yine kontrol ettirin beyinden yeni diye girilmezse sensörlerin okuduğu değerin üzerine yazmaya devam ediyor ve filtre dolu göründüğünden motor koruma durumuna geçiyor)


    5.) Yine orjinal ODB bağlatın bu yapılanlardan sonra sensör değerlerini kontreol ettirin (sensörler kolay kolay bozulmaz bu araçlarda ama yinede kontrol edilmeli) arıza gösterirse sensörleri pierburg marka alın orjinal bu marka kullanılmış. ben Opar aldım ve uyumsuz du.


    6.) Aracı turbocuya kendiniz götürün. ve turbocuya kendiniz gösterin Westagate denen parça arızalı olma ihtimali yüksek.


    7.) Yukarıda saydığım sırada işlem yaptırısanız paranızı benim gibi heba etmezsiniz. Geçmiş olsun.





  • m_unal5500 M kullanıcısına yanıt
    Sinirden iyi yakmamissin arabayı , dizel neden alınmaz reklamı gibi olmuş :D

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emekkk

    Sinirden iyi yakmamissin arabayı , dizel neden alınmaz reklamı gibi olmuş :D

    Ne alaka turbolu her aracın başına gelebilecek bir hata...

    Turbolu arabaları bilinçsiz kullanan çok insan görüyorum, eski atmosferikler gibi kullanılıyor genelde...


    Dizellerde de bazen yol videolarına bakıyorum boş zamanımda hep düşük devirde kullanılıyor.. Motor ısındıktan sonra özellikle uzun yolda arada 10 15dk 3000 4000rpm arasında kullanmak gerekiyor, bu sekilde dpf, egr,manifold gibi kurum bağlayan parçalar kendini temizliyor ama başta önlem almak lazım, kurumlar katranlaşır yapışırsa temizlik ya da değişim gerekli..


    Ayrıca partikül temizleyince de arabayı kapatmamak lazım.. 2 sefer denk geldim tam eve geldim park ettim baktim rölanti ve anlık yakit yüksek (rölnatide 0.1lt ama rejenerasyona girince 1.0-1.2lt) fan açmış 3 4 dk bekliyorum işlem bitince motoru kapatıyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hey gidi günler...1.3 Multijet 95 Hp - Çözülemeyen Turbo, çekiş problemi ?  Aracı uçurumdan aşağ.... Yok tabi öyle bişey.

    Km 300 bine dayandı. Motora anahtar değmedi, turbo revizyon görmedi. Hatta üzerindeki enjektörler fabrikasyon orjinal daha hiç sökülmedi. Normalde belli periyotlarda sökülüp bakım yapılması gerekiyormuş ama işte çalışan malzemeyi ellettirmek de istemiyorum. Hiç yere başım ağrısın istemiyorum.


    Ve o kasap ustayı bırakalı çok oldu. Bırakmamın sebebi (geç bile kaldım ama) aslında taa aracı ilk aldığım zamanlar, triger zincirinden ses geldiğini söylemişti. Tabi hayati malzeme, ben de bilmiyorum sesli çalışmasını. Meğer hiç değiştirmemiş yavşak. Yani hemşeri hemşeriyi gurbette s.... sistemi. Çok kazıklandım ve buna binaen tecrübe de kazanmış oldum.


    Son olarak geçenlerde ilk defa kendi söktüğüm map sensörünün hali (temizlemedim bu şekilde çıktı geri taktım);

    1.3 Multijet 95 Hp - Çözülemeyen Turbo, çekiş problemi ?


    Dizelden uzak durun. Hepsi 150 binden sonra turbo, enjektör bitiriyor. Çok kurum bağlıyor. Aman ha!1.3 Multijet 95 Hp - Çözülemeyen Turbo, çekiş problemi ?  (1.3 mjet sürekli 2000 devir ve üzerinde kullanıldı.)


    Ben bir de hep kısa mesafe, çoğunlukla şehiriçi kullanırım. Mersin trafiğini bilenler bilir zaten. 1.3 Multijet 95 Hp - Çözülemeyen Turbo, çekiş problemi ? 





  • Savunmadım Çıkar Göster kullanıcısına yanıt

    Ben de 2 yıla yakın dizel kullanıyorum. Hem mühendisim hem de araç yazılımı yapıyorum. Kurum olayı kesinlikle doğru. Dizellerin map sensörü, emme manifoldu, egzoz manifoldu, turbosu, wastegate i kısaca içinden egzoz geçen herşeyi kurum bağlıyor. ama bunun sebebi dizel motorlar değil ab emisyon kurallarıdır. örneğin egr valfi, dpf, yazılımdaki kısıtlamalar tamamen emisyon saçmalığı yüzünden. 1.3 euro 5 yani 95 'lik alan arkadaşlara şimdiden geçmiş olsun euro 5 'lerde dpf yüzünden turbo arızası çok kronik bir sorun. o yüzden dpf yi komple iptal ettirmek lazım. euro 4 araçlarda dpf sorunu yok çünkü dpf yok. genelde euro 4 dizellerde de egr ler kurum bağlıyor. enjektör ve turboya gelirsek enjektör arızası tamamen şans ve yakıt kalitesi işidir. kaliteli yakıt bile alsanız enjektörlerin ucu mikron seviyesinde açıklık bulunur. bu açıklığı tıkayacak en küçük partikül performansı düşürür. turbo arızası da araç yağına bakar tamamen. turbo yağı motor ile aynı yağı kullandığı için motora uygun yağ kullanmak, dizellerde 10.000 km'de benzinlilerde 15.000 km'de değişmek önemlidir. Bir de turbolu araçta stop etmeden 30sn beklenirse, çalıştırınca 30sn beklenirse hem motor hem turbo daha uzun ömürlü olur.





  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.