Şimdi Ara

1.3 Multijet 95 Hp - Çözülemeyen Turbo, çekiş problemi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
30
Cevap
1
Favori
24.668
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese merhaba. Linea 2012 model , 110.000 kmde , yeni kasa 1.3 multijet 95 hp aracım var. Yaklaşık 1 aydır çözülemeyen ve can sıkmaya başlayan bir problem ile uğraşıyorum.


    Yaklaşık bir ay önce uzun yolda seyir halindeyken birden arabanın çekişi düştü. Dizel araçlardaki 2000 ile 2500 arasındaki olan ivmelenme tamamen bitti ve araç ağırlaştı. Aynı zamanda sarı motor arızası ışığı yandı. Çok hafif eğimli rampalarda bile araba 3. vitesten yukarı gitmemeye başladı.


    Bende bulunduğum yerdeki ustama götürdüm. Biraz araştırınca dizel araçlarda çekiş ve turboyla ilgili olabilecek bütün sensörleri (map sensörü , DBF - katalizatör temizliği yapıldı) temizlendi ama sonuç yine aynı. Bütün turbo hortumları ve intercoolar kontrol edildil bir patlak ya da delik görülmedi. Usta turbo borularını çıkartıp emişi kontrol etti , emiş olması gerektiği gibiydi ve sonuç alamadık.


    Daha sonra başka 2 tane daha ustaya götürdüğümde , hatta birinde şans eseri olarak benim arabanın aynısından vardı. Araçta turbo ve çekişle ilgili olarak olması gereken 3 tane bütün elektronik sensörleri sahibinden izin isteyerek benim arabaya takarak denedik ve en son Turbo Basınç Valfi denilen parçanın arızalı olduğunu tespit etti usta. Garanti olsun diye yine başka bir ustaya götürdüm oda aynı şekilde önce o parçanın kesinlikle değişmesi gerektiği daha sonra incelenmesi gerektiğini söyleyince mecbur o parçayı değiştirdim fiyatı ise 400 TL. Daha sonraki süreçlerde ise farklı 2 Fiat ustasına gittim onlarda sonuç alamadı ve herkesin dediği Turbo da problem olabileceği . Balıkesir ilinde ikamet ediyorum , burada da Turbo işiyle ilgilenen 1 tane firma var sanayide oraya gittim. Oradaki usta 3-4 kere turbo üzerinde tornavidayla ayar yaptı ve her seferin de uzun yola çıkıp arabayı denedik fakat yine aynı araba 3000 devire kadar çok hantal ve 3000 devirden sonra ivmelenmeye başlıyor. Oda en son Turbonun sökülüp bilgisayara bağlanacağını , değerlerinin kontrol edileceğini eğer arıza var sa 2-3 bin TL ki turbonun onarılmasını tamir edilmesini tavsiye etmiyoruz dedi , sıfırı ise 5000TL gibi bir maliyeti olacağını söyledi. Bu arada bilgisara bağlandığında ki çıkan arızalar ; P0238 Turbo Şarj Basıncı ve P0704 debriyaj anahtarı. Debriyaj anahtarı arızası yoktu onu ustalar kurcalarken bozdular sanırım. Debriyaj da bir ayarsızlık boşluk meydana geldi ama bunun benim anlattığım çekişle bir alakası yoktur diye tahmin ediyorum?


    Sonuç olarak bu rakamları duyunca bilgili kişilerden fikir almak istedim. Sonuçta 110.000 km de dizel araba, dizel araba kullanmasını da bilen bir insanım 15 yıllık ehliyetim var. Sizce ne yapmalıyım?



  • Linea turbosu tamirine 2_3 bin diyen yerden uzaklaş adamlar seni dolandırmaya çalışmış. En baba revizyon 400 lirayı geçmez o arabanın turbosunun sıfırıda 2000 lirayı geçmez.
    Revizyon yerine kazalı araçtan çıkma turbo almak daha mantıklıdır.


    Bence turbonda hata yok , ya basınç kaçağı var yada sensör hatası var. Arabayı obd cihazına bağlayıp test ettir 50 liraya . Profesyonel test cihazları var onlardan gds diye geçer.

    Turbo wesgate vakum hortumu yırtılmış olabilir yeterince vakum olmazsa alt devirler ölür.
    Boyle ustalar yedikleri haklarin hesabini nasil verecek acaba. Kardesim sen ustani hemen degistir. Boyle adamlar kanina kadar emcukler bende ilk araba aldigimda ellerine dusmustum bunlarin. Saglam parcalarini oyle bir ayarlarlar ki seni oraya tekrar getirecek hale sokarlar. Uyusturucu satan tacir gibi basta ucuzdan verirler sonra kendilerine bagimli hale getirip her turlu zarari verirler
  • Linea turbosu tamirine 2_3 bin diyen yerden uzaklaş adamlar seni dolandırmaya çalışmış. En baba revizyon 400 lirayı geçmez o arabanın turbosunun sıfırıda 2000 lirayı geçmez.
    Revizyon yerine kazalı araçtan çıkma turbo almak daha mantıklıdır.


    Bence turbonda hata yok , ya basınç kaçağı var yada sensör hatası var. Arabayı obd cihazına bağlayıp test ettir 50 liraya . Profesyonel test cihazları var onlardan gds diye geçer.

    Turbo wesgate vakum hortumu yırtılmış olabilir yeterince vakum olmazsa alt devirler ölür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-92A2F8722 -- 28 Ağustos 2018; 14:15:01 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 95 beygir multijetlerde değişken geometrili turbo var. Eğer turbo geç doluyorsa vgt sisteminde bir arıza olabilir.
  • aracın ilk sahibi siz misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: urene

    aracın ilk sahibi siz misiniz?
    Hayır aracı 2. el 90.000 km de aldım.
  • 2000 km uzun yol yaptıktan sonra benim araçta da çekiş düşüklüğü oldu. Ustamın dediğine göre çok tozlu yollarda kullanmışım. Uzun yola çıktığımda yollar yeni yapılıyordu. Bol bol toz toprak gittim yani.

    Ustam turboyu eski devrine yani 1750 ye ayarlayıp hava filtresini çıkardı. Şuan aracı hava filtresi olmadan kullanıyorum. araç baya yüksek sesli çalışıyor. Bu şekilde 2 gün kullanıcam. Turbodaki pisliklerin temizlenmesi içinmiş. Benim araç 230.000de. Sonucu buraya yazarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Savunmadım Çıkar Göster

    2000 km uzun yol yaptıktan sonra benim araçta da çekiş düşüklüğü oldu. Ustamın dediğine göre çok tozlu yollarda kullanmışım. Uzun yola çıktığımda yollar yeni yapılıyordu. Bol bol toz toprak gittim yani.

    Ustam turboyu eski devrine yani 1750 ye ayarlayıp hava filtresini çıkardı. Şuan aracı hava filtresi olmadan kullanıyorum. araç baya yüksek sesli çalışıyor. Bu şekilde 2 gün kullanıcam. Turbodaki pisliklerin temizlenmesi içinmiş. Benim araç 230.000de. Sonucu buraya yazarım.
    Hocam kusura bakma ama yıllardır gördüğüm en ama en saçma çözüm bu. O ustaya güvenmeyin. Hava filtresiz araba yürütmek ne demek ya? Yolda ne toz toprak varsa turbine ve motorun içine göndereceksiniz. Arabayı uçurumdan atın daha iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*

    Hocam kusura bakma ama yıllardır gördüğüm en ama en saçma çözüm bu. O ustaya güvenmeyin. Hava filtresiz araba yürütmek ne demek ya? Yolda ne toz toprak varsa turbine ve motorun içine göndereceksiniz. Arabayı uçurumdan atın daha iyi.

    Alıntıları Göster
    Toz-toprak memlekette vardı hocam. 4 gün o karpuz tarlası gibi yollarda kaldım. Hatta buğday tarlasına bile girmek zorunda kaldım. Hayatımda ilk defa 4x4 olmayan bir araçla tarlaya girdim. Oradaki taksiler araçlarının ön tampon ızgarasına bez, file vs takmışlardı.
    Eğer orada böyle bir çözüm sunulsaydı bırakmazdım.

    Ekleme; Tarla demişken, mjet motor veya diğer dizel motorlar için traktör motoru benzetmesi yapılır. Harbidende araç 4 gün boyunca traktör gibi kullanıldı. Tarla gibi yollarda otomobil kullanmak yerine traktör kiralasaydım iyiyidi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Savunmadım Çıkar Göster -- 29 Ağustos 2018; 21:20:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Savunmadım Çıkar Göster

    2000 km uzun yol yaptıktan sonra benim araçta da çekiş düşüklüğü oldu. Ustamın dediğine göre çok tozlu yollarda kullanmışım. Uzun yola çıktığımda yollar yeni yapılıyordu. Bol bol toz toprak gittim yani.

    Ustam turboyu eski devrine yani 1750 ye ayarlayıp hava filtresini çıkardı. Şuan aracı hava filtresi olmadan kullanıyorum. araç baya yüksek sesli çalışıyor. Bu şekilde 2 gün kullanıcam. Turbodaki pisliklerin temizlenmesi içinmiş. Benim araç 230.000de. Sonucu buraya yazarım.
    Oy oy oy. Ne ustalar var. Motor ömrünün bir kısmını yedi ustan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı sorun benim g. Punto multijet 90 hp’de de olmuştu, tamirci turbo bozuk falan demişti. Ben de bilgisayarda görülen hata kodunu aratıp ****’deki arkadaşların tecrübeleriyle sorunun map sensöründen kaynaklandığını bulmuştum. İnternetten kendim sipariş verdim taktım, canavar gibi çekmeye devam etmişti aracım.

    Map sensörü motorun arka orta kısmındaki boşlukta yer alıyor. Alman anahtarla çok rahat çıkarırsın. Fiyatı da 130 tl civarıydı en son.

    Haydi kolay gelsin, umarım yardımcı olur.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Savunmadım Çıkar Göster

    2000 km uzun yol yaptıktan sonra benim araçta da çekiş düşüklüğü oldu. Ustamın dediğine göre çok tozlu yollarda kullanmışım. Uzun yola çıktığımda yollar yeni yapılıyordu. Bol bol toz toprak gittim yani.

    Ustam turboyu eski devrine yani 1750 ye ayarlayıp hava filtresini çıkardı. Şuan aracı hava filtresi olmadan kullanıyorum. araç baya yüksek sesli çalışıyor. Bu şekilde 2 gün kullanıcam. Turbodaki pisliklerin temizlenmesi içinmiş. Benim araç 230.000de. Sonucu buraya yazarım.
    Hocam ustanız size direkt iban no atsaymış daha iyi olurmuş. Uğraştırmayın adamı boşuna.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boyle ustalar yedikleri haklarin hesabini nasil verecek acaba. Kardesim sen ustani hemen degistir. Boyle adamlar kanina kadar emcukler bende ilk araba aldigimda ellerine dusmustum bunlarin. Saglam parcalarini oyle bir ayarlarlar ki seni oraya tekrar getirecek hale sokarlar. Uyusturucu satan tacir gibi basta ucuzdan verirler sonra kendilerine bagimli hale getirip her turlu zarari verirler
  • Kardeş senin map sensörün de sıkıntı var , buna bağlı olarak turbon balans yapmış, bu ikisine baktır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://www.facebook.com/mustafa.orucoglu.7?fb_dtsg_ag=AdxjksrA6TFekW76UF7h4dLgVAOsJb1S_vMlcXfXYGtyTw%3AAdwIEaOl6Di7uM306xMZYmrIZ1_M8qibQ248mKJ-dio_1A

    Bu ustaya git. Linea grubunun ustalarından biri. Fiat markasında zirve bir adam. İnsanlığı da çok iyidir işçiğiliği de makuldur. 150 liraya trigger değişiyor öyle söyleyeyim. Bir kere git işin çözülsün kafan rahatlasın. Numarasını verebilirim istersen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyNameisDante7

    Boyle ustalar yedikleri haklarin hesabini nasil verecek acaba. Kardesim sen ustani hemen degistir. Boyle adamlar kanina kadar emcukler bende ilk araba aldigimda ellerine dusmustum bunlarin. Saglam parcalarini oyle bir ayarlarlar ki seni oraya tekrar getirecek hale sokarlar. Uyusturucu satan tacir gibi basta ucuzdan verirler sonra kendilerine bagimli hale getirip her turlu zarari verirler
    Siz ve diğer arkadaşların tembihleri için teşekkürler. Maalesef ustam tanıdık yani akraba. İlk aracımda o tarz ustaların eline düştüm. Sonradan birinin tavsiyesiyle bu ustanın yanına gitmiş olacam ki akraba çıktı. Uzun süredir bu ustaya götürüyorum. Çoğunlukla işçilik ücreti almaz. Esnaf indirimiyle bazı parçaları ucuza getirir.

    Sırf akraba diye böbreği saracak değilim :D Bugün yanına gittim. Artık hava filtresini takalım dedim. Hava filtresi sürekli tozdan dolayı bitikmiş. Yarın yeni bir tane hava filtresi alıp takacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    Oy oy oy. Ne ustalar var. Motor ömrünün bir kısmını yedi ustan.

    Alıntıları Göster
    keşke motor ömrüyle kalsa :)


    cıldırmamak elde değil :=)
  • Sizin arızayı görünce direkt aklıma turbo basınç valfi arızası geldi.

    Sizin bile değiştirebileceğiniz bir parça.Genelde dizel araçlarda bu arızayı bulamayan ustalar gereksiz yere turboyu dağıtıp sağlam yerleride bozuyorlar.Bir kaç tane arkadaşın başına geldi.

    İsmi Egr elektrovana yada turbo basınç valfi diye geçer.
    1.3 Multijet 95 Hp - Çözülemeyen Turbo, çekiş problemi ?
  • Merhabalar.Belirttiğiniz arıza turbo basınç arızası burası kesin.Basınç valfi değişti ve sorun hala devam ediyorsa turbo üzerindeki elektrovananin çalışıp çalışmadığına bakılmalı.o da değilse turbonun içindeki vnt kanatciklarinin kontrol edilmesi gerekiyor.o paller kimi zaman kurum yapıp açılıp kapanamiyor ve motor kendini korumaya alıyor.sökülüp temizlenmesi gerekiyor.muhtemelen arızanız budur.Kolay gelsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 31 Ağustos 2018; 13:59:7 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam fiyatları çok uçuk söylemişler.O aracın turbosunun revizyonu 400 500 tl civarıdır.Revizyonlu turbosu en fazla 800 tl dir.Sıfırı ise tahminimce en fazla 2250 tl filandır.Dediğiniz yer çok uçuk fiyatlar söylemiş uzak durmakta fayda var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracımı ustamın dükkanı önünde ateşe verdim.


















    Şaka şaka. Hava filtresinin takıldığı yeri kontrol ettim toz falan yoktu. Yeni filtreyi takıp sakin yollarda aracı 3000 devirlerde denedim. Önceki performansı geri geldi. Aslında performans vardı ama filtresiz yüksek sesten dolayı aracın gidişini anlayamıyordum.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.