Şimdi Ara

1.3 lt motorlu Mercedes modelleri geliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
1
Favori
2.161
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Buna hazır mısınız bilmiyoruz ama bizler için gerçekten sürprizlerin ardı arkası kesilmiyor. Daimler ve Renault’nun yaptığı ortaklığı ilk olarak 1.5 litre dizel motor ile yaşamaya başlamıştık. Şimdiyse bizleri 1.3 litre turbo benzinli Mercedes modelleri bekliyor. Mercedes Benz 1.3 litre turbo benzinli

    Öncelikle şunu belirtelim bu asla kötü bir durum değil. Motor hacimlerinin küçülmesi performanstan ödün verildiği anlamına asla gelmiyor. Son 3 yılda sürekli olarak karşılaştığımız gibi turbonun desteğini yanına alan küçük hacimli benzinli üniteler güç olarak çok üst sınırları zorluyor.

    Renault Grubu ve Daimler’e ait markaların modellerinin motor kaputlarının altında artık bu ünite de yatacak. Ülkemiz gibi yüksek hacimli motorlardan alınan yüksek vergilerin olduğu yerler için bu motorlar adeta birer acil çıkış kapısı görev üstleniyor.

    1.3 litre deyip geçmeyin

    Bu motoru kesinlikle küçümsemeyin. Çünkü bu küçük dev 115 ile 160 HP güç üreten seçenekler arasında hizmet veriyor. İlk olarak Renault Captur ve Renault Scenic araçların motor kaputlarının altında kullanılmaya başlayan küçük dev yakında Mercedes Benz araçlarının kaputlarının altında da olacak. Yüksek ihtimal tanıtımı yeni yapılan Mercedes Benz yeni A Serisi’nde de bu motor seçeneğini göreceğiz. Mercedes Benz 1.3 litre turbo benzinli

    1500 d/d’de yüksek tork

    115 HP güç üreten seçenek 220 Nm tork üretirken bu torku 1500 d/d gibi oldukça alt bir bantta sunmayı başarıyor. 140 HP güç üreten seçeneği 240 Nm torku kullanıma sunuyor. Söz konusu 160 HP güç üreten versiyonu olduğunda bu kez kullanıcıya 270 Nm tork sunuluyor. 40 bin saatten fazla süre test edildiği belirtilen bu motor seçeneği 6 ileri oranlı manuel ya da 7 ileri oranlı çift kavramalı EDC ile birlikte satın alınabiliyor.

    Bu motor seçeneğinin kullanılmaya başlaması ile birlikte 1.2 litrelik seçenek de ömrünü tamamlamış oluyor. Yeni 1.3 litre (1,330 cc) 4 silindirli turbo benzinli motor artık hem Renault Grubu’nun hem de Daimler’in en çok güvendiği motor seçeneklerinden biri olacak.

    Bu motor araçların kaputunun altında Energy TCe ismiyle yer alacak. Yani 115 HP güç üreten versiyon olduğunda adı Energy TCe 115, 140 HP güç üreten versiyon olduğundaysa adı Energy TCe 140 olacak.
    http://www.otostil.com/mercedes-benz-1-3-litre-turbo-benzinli/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Bu downsizing olayını beğenmeyenlerinde kullandıkları 1.6 litre atmosferik benzinlidir. :) Büyük hacim 1.6.



    Suan kullanılan 1.6 ve altı dizeller eskinin turbosuz 2-3 litrelik dizel aracı kadar güçlü. Gayette iyi km yapıyorlar. Kimse de ben bu aracı aldım 2 milyon km kullanayım demiyor.



    Bu arada bu motorun 30cc olayına laf atanlar bu motoru Türkiye de satacakları 5-10 bin araç icin yapmıyorlar. Bu motor tahminimce Avrupa pazarında grubun tüm markaları düşünülünce yilda yarım milyon satacaktır. Seni mi ipleyecekler :D
  • Tork değerleri güzelmiş de yakıt tüketimleri nasıl olacak acaba. Muhtemelen torku düşük devirde verdiği için gaza abanılmadığı sürece ideal yakıt değerleri oluşur. Bu küçük hacim turbolu motorların hepsi bastınmı yakıyor gerçide. Reelde bakmak lazım. Sonuç olarak son yıllarda yeni tasarlanan bir motor çıkmamıştı bu hacimde, yeni yenidir.
  • Geçen bı arkadaş dizel otomobil piyasadan kalkarsa Fiat reno PSA grubu batar gibi saçma laf etmişti. Çağırın o arkadaşı . :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vergiden dolayı ülkemizde hacimler sürekli küçülmekte. peki hacmi küçültüp beygiri arttırmak, dolayısıyla silindirlerde daha fazla bir basınç oluşuyor. peki bunun motora ne kadar zararı var motorcu arkadaşlar cevap verebilir mi.

    örn 1.6 dizel turbolu 120 beygir araçla.
    1.3 dizel turbolu 120 beygir aracın arasında ne gibi farklar olur.
  • Hacimler ufalıp alınan güç arttıkça motorların ömrü de azalmaya başladı. Artık 10 sene bile olsa sorunsuz yürüyecek motorlar göremeyeceğiz gibi geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 23 Şubat 2018; 15:3:31 >
  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musetea -- 18 Nisan 2021; 18:27:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ya 1.330 cc nedir ben neden sana 1.6 vergisi veriyimki madem Türkiye pazarınahitap ediceksin 1299 cc yapta ise yarasın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Senkei

    Vergiden dolayı ülkemizde hacimler sürekli küçülmekte. peki hacmi küçültüp beygiri arttırmak, dolayısıyla silindirlerde daha fazla bir basınç oluşuyor. peki bunun motora ne kadar zararı var motorcu arkadaşlar cevap verebilir mi.

    örn 1.6 dizel turbolu 120 beygir araçla.
    1.3 dizel turbolu 120 beygir aracın arasında ne gibi farklar olur.

    Daha fazla aşınma daha fazla yıpranma ve daha az km. Bu inkar edilemeyecek bir gerçek. Downsizing + turbo hiçbir zaman yüksek hacimin yerini tutmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mamlamoz

    Ya 1.330 cc nedir ben neden sana 1.6 vergisi veriyimki madem Türkiye pazarınahitap ediceksin 1299 cc yapta ise yarasın

    Yaparken bize soracak halleri yok ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1,330 cc 30 cc ile avantajını ortadan kaldırıyor. Yazanın ne yazdığından haberi yok. Dizel cla 180 1462 cc aynı dilime giriyor.Yine ClA 200 1595 cc motora sahip. 1.3- 1.6 arası aynı dilimdeler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerd Miner -- 23 Şubat 2018; 15:26:19 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing


    quote:

    Orijinalden alıntı: pokezoom

    Geçen bı arkadaş dizel otomobil piyasadan kalkarsa Fiat reno PSA grubu batar gibi saçma laf etmişti. Çağırın o arkadaşı . :)

    Saçma olup olmadığını ileride görürüz. Fiat ve Renault satışlarının 100 adette 95 ve üzeri rakamı dizel motor. Mecburiyetten herkes benzinli motora binecekse bile bu markaları çoğu kişi tercih etmez.

    Renault ve Fiat'ın en büyük tercih edilme sebepleri markaya göre dayanıklılık veya az yakıt. İki markada turbo benzinli ünitelerde bir VAG grup veya Ford kadar başarılı değiller.

    Reno ve Fiat dizel satışlarından buraya gelmedi. Onları bu seviyeye çeken dizel motorları da olmadı. Reno ve Fiat dediğin 5-10 senelik marka değiller. Dizel bu kadar yaygın değilken ne vardı peki ? Benzinli flash, Tipo , UNO, Marea, Siena, Broadway, Toros ve daha niceleri. Bu modeller çatır çatır satıyordu. O zamanda reno ve Fiat vardı. Clioyla Palioyla buralara gelmediler. Öncesi var yani.



    Unuttuğun nokta sen şu ana bakıyorsun. Sanki bu markalar kendilerini hiç güncelleyemeyecekmis gibi konuşuyorsun. Nasıl tipo dan Broadway den en verimli dizel motorlara geçiş yaptılarsa . Dizel devri bitince de turbo benzinli ya da elektrikli dönemine geçiş yaparlar. Dediğim gibi reno geçti bile. Tr de elektrikli en uygun araç reno da şu an. Yani senin gibi bugünü düşünerek aha dizel devri bitti markayı kapatıyoruz çocuklar demiyor hiçbiri. Nasıl tipolar Broadway dönemi bitip egealar, meganeler dönemi başladıysa. Yakında da reno Megane biter reno bagaga elektrikli aracı cikar, egea dönemi biter Fiat agaga modelli hibrit turbo benzinli aracı cikar gene kendi piyasalarında devam ederler.



    Bu firmalar küçük ölçekli 5-10bin liralık firmalar degiller. Birisi bünyesinde Ferrari Maserati Lancia alfa yamaha Dodge cryshler gibi markaları bulundurur.



    Diğeri ise Nissan, Mercedes ve bı çok marka ile ortaklığı bulunuyor.



    Her markanın pazarda kendine göre payı var. Kendine göre kitlesi var. Özetle bu markalar kendilerini bizim yerli kafa gibi tek bı şeye kitleselerdi zaten senelerce ayakta kalamazlardi. Özellikle bu iki marka kendilerini en iyi güncelleyen ve revizyon edebilen iki markadır. PSA grubu da Fiat ve reno nun vizyonlarını örnek alarak yola çıkan onların yolunda ilerleyen ve ileri de onlardan geri kalmayacak bı markadır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • http://www.kozmikanafor.com/en-kucuk-yildiz/

    Alacak olanlara sesleniyorum Yıldızın gazına gelip sol şeride falan geçmeyin tadınız kaçmasın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Senkei

    Vergiden dolayı ülkemizde hacimler sürekli küçülmekte. peki hacmi küçültüp beygiri arttırmak, dolayısıyla silindirlerde daha fazla bir basınç oluşuyor. peki bunun motora ne kadar zararı var motorcu arkadaşlar cevap verebilir mi.

    örn 1.6 dizel turbolu 120 beygir araçla.
    1.3 dizel turbolu 120 beygir aracın arasında ne gibi farklar olur.

    geçmişte c200 otomatik 2000 cc 136 hp almıştım avda çarşıda filan uygun fiyatlıydı aldım. 312 bin km di. satarken 20 binde ben yapmıştım 98 model araba alan expertize soktu motor %92 çıkmıştı. motorla en ufak sıkıntıda yaşamamıştım. düşük hacim yüksek beygir arabada aldım 70 bin km sona motor cortladı 180 binde kapak açıldı. ani anlayacağınız ne kadar düşük hacim ve yüksek beygir o kadar kısa süreli çöp yığını.

    hala piyasada 72 hp 2000 cc dizeller dolanıyor 200d mercedeste milyon kmleri devirmiş. hala piyasada mercedes bmwnin 3.2 4.4 3.0 2.8 gibi bir sürü motorları var ve hala saat gibi çalışmaktalar. yüksek hacimle en fazla 1-2 litre fazla yakıyorsun ortalama kullanımla.




  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Aynı güç aynı yakıt değerleri olan iki motordan hacimce yüksek olanı almak cahiilik değil mantıklı bir harekettir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu downsizing olayını beğenmeyenlerinde kullandıkları 1.6 litre atmosferik benzinlidir. :) Büyük hacim 1.6.



    Suan kullanılan 1.6 ve altı dizeller eskinin turbosuz 2-3 litrelik dizel aracı kadar güçlü. Gayette iyi km yapıyorlar. Kimse de ben bu aracı aldım 2 milyon km kullanayım demiyor.



    Bu arada bu motorun 30cc olayına laf atanlar bu motoru Türkiye de satacakları 5-10 bin araç icin yapmıyorlar. Bu motor tahminimce Avrupa pazarında grubun tüm markaları düşünülünce yilda yarım milyon satacaktır. Seni mi ipleyecekler :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARES007 A kullanıcısına yanıt
    İki tane aynı işi yapan ürün var. Satıcı diyor ki birisi a kalite 10 birim fiyat, diğeri b kalite 10 birim fiyat hangisini alırsın?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • A-B-CLA ya gelir.C Serisine geleceğini sanmıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acr

    İki tane aynı işi yapan ürün var. Satıcı diyor ki birisi a kalite 10 birim fiyat, diğeri b kalite 10 birim fiyat hangisini alırsın?

    Ben kampanya yapılıp fiyat avantajı sunmadan hiçbir aracı almam.



    Forum hurafelerine de inanmam.



    Kendim kullanıcı olarak dizel mmt bir aracın güzelce kullanılabildiğini gordum. Bir gramda yağ yakmıyor. Almadan önce cok cekiniyordum. Aracı ikinci el aldım. Bu modeli aldığım şahsın aracı olduğu icin aldım. İkinci el alıyorsan en önemlisi kimden aldığın.



    1.0 tsi dsg nin ise şehiriçide normal kullanımda kendi aracım kadar yaktığını gordum.



    Yani burada yeni bir ürün alacak kişilere yardimci olmak isteyen o aracın gerçek kullanicilarindan fazla trol ergenler var. Kulaktan dolma bilgilerle 3 u 10 yapıyorlar.



    O yüzden bu konuşmalar bana sökmez. Yarın bir aracin fiyatı uygun olur ihtiyacımı karşılıyordur dusunmeden alirim. Her araç 3-5 ayni. Kiminin motoru iyi Fransızlar gibi kiminin iç mekanı Almanlar gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Renault un bu motoru tasarlamasındaki en büyük nedenden kimse bahsetmemiş. Dünya otomotiv sektörünü düşüncemizde sadece Türkiye ile sınırlamayalım adamlar tüm dünyaya üretim yapıyor. Renault şuan dünyadaki en ileri elektrikli araç üreticilerinden biri.



    Bütün dünya yakın bir dönemde tamamen elektrikli araçlara gececek ve bu birden bire olacak bisey degil. Haliyle bu gecis bircok ülke için hybrid sistemler ile olacak ve bu motor Renault un hybrid sisteme geçiş motoru olarak çok önemli bir yeri var.



    Mercedes ve Nissan teknolojileride işin içine girince hacim olarak küçük ancak verim olarak oldukça iyi bir ünite ortaya çıkıyor. Clio ile birlikte yakın zamanda Megane ve diğer türevleri bu motor ile birlikte gelistirilen elektrikli sisteme geçiş yapacak.



    Haliyle bu motoru kullanacak Mercedes Benz ve Nissan modelleride aynı şekilde. 1.5dci görevini bu markalarda başarıyla yerine getirdi ve tüm dünyada hacim/verim oranı en iyi motorlardan biri olarak tarihe geçti. Özellikle Megane 4 ler ile birlikte sunulan son versiyonu Euro6 gercekten turünün son örneği niteliginde bir motor (bu motorda Mercedes Benz in egzantrik kaplama teknolojisi ile en iyi düzeye ulaşmış durumda)



    Yani sonuç olarak Renault - Mercedes Benz ve Nissan gibi alanlarında dünyanın en iyileri denilebilecek üreticileri ortaya ortak bir ürün sunuyorsa bunu eleştirebilmek için zamana ihtiyac oldugunu düşünüyorum.



    Her zaman olduğu gibi "iyi olanı zaman belirler"..



    .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007


    quote:

    Orijinalden alıntı: acr

    İki tane aynı işi yapan ürün var. Satıcı diyor ki birisi a kalite 10 birim fiyat, diğeri b kalite 10 birim fiyat hangisini alırsın?

    Ben kampanya yapılıp fiyat avantajı sunmadan hiçbir aracı almam.



    Forum hurafelerine de inanmam.



    Kendim kullanıcı olarak dizel mmt bir aracın güzelce kullanılabildiğini gordum. Bir gramda yağ yakmıyor. Almadan önce cok cekiniyordum. Aracı ikinci el aldım. Bu modeli aldığım şahsın aracı olduğu icin aldım. İkinci el alıyorsan en önemlisi kimden aldığın.



    1.0 tsi dsg nin ise şehiriçide normal kullanımda kendi aracım kadar yaktığını gordum.



    Yani burada yeni bir ürün alacak kişilere yardimci olmak isteyen o aracın gerçek kullanicilarindan fazla trol ergenler var. Kulaktan dolma bilgilerle 3 u 10 yapıyorlar.



    O yüzden bu konuşmalar bana sökmez. Yarın bir aracin fiyatı uygun olur ihtiyacımı karşılıyordur dusunmeden alirim. Her araç 3-5 ayni. Kiminin motoru iyi Fransızlar gibi kiminin iç mekanı Almanlar gibi.

    Peki sizin hurafelerinize kim inanacak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.