Şimdi Ara

1.3 Linea performansı bu mu? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
104
Cevap
0
Favori
15.199
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dizele bineceksen en az 110-120 hp olacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    quote:

    Orijinalden alıntı: 1 HiT u DowN

    quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Patronum da Linea benzinliyi kullanıyor 1 yıldır. O da hiç memnun değil, özellikle hızlanmasını hiç beğenmemiş. Ben dizel linea almayı düşünürken "Aman ha, ben aldım pişmanım" demişti.

    1.4 tjet i diyorsanız, onun hızlanmasını beğenmiyorsa pek anlamıyor herhalde arabadan, gidip ferrari falan alsın o zaman

    Patronum 66 yaşında ve pek hız meraklısı değil

    hızlanmasını beğenmemiş diyorsunuz ona dedim ben, 1.4 ün hızlanması gayet iyi, civicle yarışabilecek düzeyde, o fiyata alınan bir arabadan daha fazlası beklenmez zaten.




  • 1 senedir kullaniyoruz. Dediginiz gibi 1.vites yok. İsiklarda bir an once 2ye atsamda yurusem diyorum :D
  • 1.3 DOBLO UZUN SÜRE KULLANDIM BENCE GAYET YETERLİ BİR ARAC Kİ GÜNLÜĞK İST İÇİNDE 140-150 KM CİVARİ. ARACTAN NE BEKLEDİĞİNİZ ÖNEMLİ BU PARAYA DİZEL BAŞKA KAÇ TANE ARABA VAR ERA HARİÇ. AYRICA HIZLANMASI FALAN GAYET İYİ BEN OTOMATİK LİNEA NIN FABRİKA VERİLERİNE BAKTIM İKİ KATI FİYATA SATILAN 1.4 TOYOTA DAN DAHA İYİ TOYOTA 14.8 OLMASI LAZIM 0-100 HIZLANMASI TAM BİR FELAKET.
    ARACTAN NE İSTİYORSUNUZ YARIŞMAK KAPIŞMAK İSTİYORSANIZ. 50000 TL DEN BAŞLIYOR BU PARAYA DİZEL AİLE ARABASI BAŞKA LAF YOK
    SADECE AİLE ARABASI
  • Bence sorun sizde. Yol bilgisayarına bakıp yüksek yakıt oranını görünce ayağınızı ürkek alıştırmışsınız. O ortalama sabit hızda giderken sürekli düşer, o kadar ürkek olmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    konu sahibine katılıyorum. 1.3 cdti veya multijet motorun güç dağılımı çok dengesiz. 6 vites oluncada iyice saçmalıyor. 2000 devir altında çok düşük devirde kalıyor, 2500 devir üzeride yüksek kalıyor araç sadece 2000-2500 arası ani bir güç üretiyor. bu özellik ş.içinde aracı kullanmaktan usandırıyor, zevk aldırmıyor. yoksa araç gidiyor ama durum bu. benim tespitim bu.

    1.3 dizel 95 hp den sonra 1.4 100 hp benzinli araç kullanın. benzinli uçuyor gibi geliyor. yılalrdır nedne dizel motorlar düşük hacimli üretilmiyordu sanılıyor acaba. dizelin ilk hareket kabiliyeti zayıf, ş.içindede gerekli olan ilk gaz tepkisi. keşke vergi sistemimiz bu şekilde olmaasada .20 cc den aşağı dizel motora binilmese.

    ama şu durumda 1.6 dan aşağısı yalan...


    +1

    Eywallah...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eraydeniz -- 7 Ekim 2011; 8:19:54 >




  • Bir de cevaplar da sürekli linea nın ağır olduğundan bahsedilmiş.Kardeşim kasan ağırsa 1.3 motor koyma o zaman.Neden bana işkence çektiriyorsun.Kasanın ağırlığı kullnıcıyı ilgilendirmez ki.Bana ne faydası var kasanın ağır oluşunun.Kasa ağır olduğu zaman daha kaliteli bir araç mı oluyor.Yol tutuşu mu etkiliyor.Hiç ilgisi yok.
  • Tek çareniz chip veya aracı satacaksınız...

    Chip yaptırın, arabanıza aşık olursunuz,zevkle binersiniz. Yoksa aracı satıncaya kadar böyle içiniz sıkılır durur.

    Merak etmeyiniz,chip çok yapılan bir uygulama,içiniz rahat olsun.
  • bizim şirkette hem hem 1.6 hem 1.3 var. Ayrıca atomatiğinide kullandım. 1.3 ruhsuz ve keyif vermiyor. 1.6 iyi. Yakıtı aynı. Alacaklar 1.6 alsın. otomatiğide bildiğiniz kafa sallatan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Tek çareniz chip veya aracı satacaksınız...

    Chip yaptırın, arabanıza aşık olursunuz,zevkle binersiniz. Yoksa aracı satıncaya kadar böyle içiniz sıkılır durur.

    Merak etmeyiniz,chip çok yapılan bir uygulama,içiniz rahat olsun.

    chip yaptırmanın arabaya herhangi bir zararı varmı? ve ne kadara maloluyor? birde ne kadarlık bir güç farkı oluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_memur

    Hocam ben Mart ayında aldım 1.3 active plus, ben sorunu şöyle çözdüm. aracı kaldırınca hemen ikinci vitese atıyorum(şehirler arası otobüs şöförlerinin yaptığı gibi) , 1.viteste deviri hiç arttırma eğer boş yere 1.viteste ilerlemeye çalışırsan araç hızlanmıyacağı için arkandaki araçlar sana yaklaşacak selektör atacaklardır. Araç kalkınca elini vites topuzundan çekmeden ikiye al aracı o zaman araç alıp gidiyor zati ve diğerleri biri bitirip ikiye atana kadar sen 3 e geçersin ve aynadan onlara bakarsın. Yol aşağı eğimli bir yol ise vitesleri 2000 devirde değiştirin, düz yolda 2300-2500 gibi değiştirin, yukarı eğimli ise artık duruma göre 3000 devirleri bulun. Mersinde her gün sabah ve akşam mesai başlangıç ve çıkışlarında şehir merkezi trafiğindeyim yaklaşık 20 tane ışık geçiyorum ki %90 nında duruyorum araç 5.7 litrelerde ortalama veriye sahip yani yaklaşık olarak bir depo ile 750-780 km yol yapıyor.

    Aynısını yazmaya gelmiştim.

    2 ay kadar Doblo 1.3 multijet kullandım. Kesinlikle iyi giden bir araç değil ama öyle normal akan trafikte de sırıtacak kadar kötü gitmiyor. Mesela bi 1.4TDI 3 silindir VW motoru çok daha atik ya da 1.6 TDCI motoru.

    1. viteste boşa devir çevirmeyin hiç gitmiyor araba kafayı kaldırınca atın 2 ye biraz yüklenin.

    Bir de bu araç 2700 civarı devirden sonra yakmaya başlıyor, sıkıştırarak kullanınca diğer dizeller gibi koklamaya devam etmiyor, sıkıştırınca yakıyor ama sakin kullanımda başarılı.

    Keşke düzgün bi test edip öyle alsaydınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 7 Ekim 2011; 9:54:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eraydeniz

    selamlar,

    1.3 multijet aracımı nasıl kullanacağımı şaşırmış durumdayım.10.000 km yi geçtim hala bu motoru anlayabilmiş değilim.Aracı genelde 2500-3000 devirde kullanıyorum.Fakat bir ışıkta durduğum zaman arkadaki araçların korna seslerinden ve selektörlerinden gına geldi.2500-3000 devirde araç gitmiyor.Arkadan sürekli selektör.Veya en ufak bir yokuşta hemen devirden düşüyor.Bu anlattığım durumlarda hızlanmak için gaza asılman gerek bu sefer de mazotu resmen içiyor dizel aracın ekonomik tarafı kalmıyor.Geçenlerde accent era ya bindim tamam linea kadar süspansiyonları iyi olmayabilir benimkinin yanında resmen uçak!!! Şu kimsenin beğenmediği symbol'ün performansı bile çok iyi 1.3 ün yanında.
    Bence dizel araç şu şekilde olmalı: Düşük devirlerde yüksek tork sağlayan, aynı zamanda torku hissettirirken yakıtı da az yakan bir arabadır.Linea bu tanımın yanında bile geçmiyor bence.

    valla ankaradaki linealar uçuyor senin kanadı kırık olmasın bir servise git bence




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eraydeniz

    Bir de cevaplar da sürekli linea nın ağır olduğundan bahsedilmiş.Kardeşim kasan ağırsa 1.3 motor koyma o zaman.Neden bana işkence çektiriyorsun.Kasanın ağırlığı kullnıcıyı ilgilendirmez ki.Bana ne faydası var kasanın ağır oluşunun.Kasa ağır olduğu zaman daha kaliteli bir araç mı oluyor.Yol tutuşu mu etkiliyor.Hiç ilgisi yok.

    Sen de almasaydın o zaman.Araştırsaydın.Beklentin çok yüksekti herhalde.Bu forumda çok sayıda 1.3 linea sahibi var ve onların çoğu memnun.Ne ile karşılaşacaklarını biliyorlardı.Bazı memnun olmayanlar ise aracı zamanla çözdüler.Biraz daha zaman tanı kendine ve araca.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_fb

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Tek çareniz chip veya aracı satacaksınız...

    Chip yaptırın, arabanıza aşık olursunuz,zevkle binersiniz. Yoksa aracı satıncaya kadar böyle içiniz sıkılır durur.

    Merak etmeyiniz,chip çok yapılan bir uygulama,içiniz rahat olsun.

    chip yaptırmanın arabaya herhangi bir zararı varmı? ve ne kadara maloluyor? birde ne kadarlık bir güç farkı oluyor

    Bu işi yapan kişilere sorarsanız asla zararı yok derler. Tabi onlar ticari açıdan düşünürler. Aksi söz söyleseler bu işten ekmek yiyemezler.

    Chip tuning eksileri ve artıları olan bir iştir. Size açık açık anlatmaya çalışayım.

    Öncelikle ben makina mühendisi olarak zararı olmaz lafına karşıyım. Zararı olur, şöyleki, aracınızın motor ömrü vardır. Bu ömür sizin marka modelde ne kadar bilemiyorum ama mesela 250 000 km ise chip işleminden sonra bu rakam 200 000 km olur. Hayır öyle değil diyenleri dinlemeyiniz, işin ticari kısmı var.

    Siz şunu dersiniz, ben bu aracı 100 000 km den sonra satacağım, en fazla 150 000 km kullanırım. O zaman chip işlemi sizin için zararlı değildir. Ancak dersinizki ben aracı uzuuun km ler kullanacağım, uzun süre satmayacağım, o zaman chip yapmayın, zararlı çıkarsınız derim ben... Şuda var, burası önemli, siz aracınızın bakım periyodunu kısaltırsanız, kaliteli yağ kullanırsanız, mazotu dikkatli seçerseniz bu bahsettiğim zarar daha az olacaktır. Aracınız normalde 15 000 km bakıma girerse chip işleminden sonra 10 000 km bakıma girmelisiniz. Aldığınız mazotun kalitesine dikkat etmelisiniz. Turbo motorların kullanım kurallarına daha fazla dikkat etmelisiniz. Mesela devirli kullanımlardan sonra kontağı kapatmadan önce 1.5 - 2 dakika kadar beklemelisiniz. Sabahları araç ısınmadan yüklenmemelisiniz... Vs bunlar gibi... Zaten turbolu araç sahipleri ilerde problem yaşamamak için bu kurallara uymalılar...

    Zarar konusu bu şekildedir. Başkada zarar olmaz...

    Gelelim yararlarına, öncelikle arabanızda 25-30 bg dolaylarında güç artışı olacaktır. Bu gücü çok rahat hissedebilirsiniz. Aracınız özellikle ilk kalkış anında,düşük devirlerde canlacaktır. 0-100 km arası azalacaktır. Ancak aracın son hızında değişiklik olmayacaktır. Şu anki kullanım tarzınızı korursanız yakıtınız düşecektir. Çünkü araç daha güçlü olduğu için kalkışlarda rahat olacak, ara hızlanmalarda daha kolay toparlanacak dolayısı ile daha az yakacaktır. Chip yaptıranlar eski kullanım tarzlarını koruyamıyorlar, çünkü araç bastınmı fırlıyor, zevk veriyor. Bu zevk için basıyorlar, sonuç olarak çok yakıyorlar. Şunu eklemem gerekiyor, bu motordan motora değişiyor,chip sonrası motor sesinde çok hafif artma olacaktır,ama sıkıntı yaratacak,sizi rahatsız edecek kadar değildir. Belkide sizin motorunuza göre hiç ses artışı olmayacaktır...

    Chip işleminde parça sökülmez, aracı laptopla bağlar mevcut durumdaki yazılımı yedekler, yeni yazılımı yüklersiniz. Bu konuda problem yok... Aracınızın elektronik sistemine asla zarar gelmez, içiniz rahat olsun...

    Chip yaptırırsınız, bir süre kullanırsınız, beğenmesseniz eski yazılıma geri dönersiniz, paranız iade edilir. Kural böyledir...

    Chip anlatılamaz, yaşanır. Nefret ettiğiniz aracınızı chipten sonra çok seversiniz. Çoğu arkadaşım bu araç gitmiyor, satacağım diyordu, onlara uzun uzun anlattım size anlattığım gibi... Şimdi zevkle biniyorlar araçlarına...

    Ben aracımı bayiden aldıktan 1 ay kadar sonra götürüp arkadaşıma chip yaptırdım. Önceki aracım chipli idi, problem yaşamadım. Ama dediğim gibi uzun km ler yapacak araca önermem...

    Bir nokta daha var, kusura bakmayınız, size eksik bilgi vermek istemem. Chipten sonra aracı düşük devirlerde kullanmayı önermiyorum. Araç 2000 devir altı kullanılmamalı, 2500 devir civarında vites değişimi yapılmalı. Turbo sağlığı ve motorun kurum bağlamaması açısından önemli. Bu benim önerim... İşin teknik kısmını anlatarak kafanızı karıştırmak istemem. Zaten teknik kısmına girmeden basit bir şekilde anlatmaya çalıştım...

    Kafanıza takılan soru olursa yanıtlamaya çalışayım.

    Size son olarak şunu söylemek isterim, chip işini yapanlardan elbette bilgi alın ama daha çok chip yaptırıp kullananların görüşlerini dinleyin. O kişilere ulaşmaya çalışın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_fb

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Tek çareniz chip veya aracı satacaksınız...

    Chip yaptırın, arabanıza aşık olursunuz,zevkle binersiniz. Yoksa aracı satıncaya kadar böyle içiniz sıkılır durur.

    Merak etmeyiniz,chip çok yapılan bir uygulama,içiniz rahat olsun.

    chip yaptırmanın arabaya herhangi bir zararı varmı? ve ne kadara maloluyor? birde ne kadarlık bir güç farkı oluyor

    Bu işi yapan kişilere sorarsanız asla zararı yok derler. Tabi onlar ticari açıdan düşünürler. Aksi söz söyleseler bu işten ekmek yiyemezler.

    Chip tuning eksileri ve artıları olan bir iştir. Size açık açık anlatmaya çalışayım.

    Öncelikle ben makina mühendisi olarak zararı olmaz lafına karşıyım. Zararı olur, şöyleki, aracınızın motor ömrü vardır. Bu ömür sizin marka modelde ne kadar bilemiyorum ama mesela 250 000 km ise chip işleminden sonra bu rakam 200 000 km olur. Hayır öyle değil diyenleri dinlemeyiniz, işin ticari kısmı var.

    Siz şunu dersiniz, ben bu aracı 100 000 km den sonra satacağım, en fazla 150 000 km kullanırım. O zaman chip işlemi sizin için zararlı değildir. Ancak dersinizki ben aracı uzuuun km ler kullanacağım, uzun süre satmayacağım, o zaman chip yapmayın, zararlı çıkarsınız derim ben... Şuda var, burası önemli, siz aracınızın bakım periyodunu kısaltırsanız, kaliteli yağ kullanırsanız, mazotu dikkatli seçerseniz bu bahsettiğim zarar daha az olacaktır. Aracınız normalde 15 000 km bakıma girerse chip işleminden sonra 10 000 km bakıma girmelisiniz. Aldığınız mazotun kalitesine dikkat etmelisiniz. Turbo motorların kullanım kurallarına daha fazla dikkat etmelisiniz. Mesela devirli kullanımlardan sonra kontağı kapatmadan önce 1.5 - 2 dakika kadar beklemelisiniz. Sabahları araç ısınmadan yüklenmemelisiniz... Vs bunlar gibi... Zaten turbolu araç sahipleri ilerde problem yaşamamak için bu kurallara uymalılar...

    Zarar konusu bu şekildedir. Başkada zarar olmaz...

    Gelelim yararlarına, öncelikle arabanızda 25-30 bg dolaylarında güç artışı olacaktır. Bu gücü çok rahat hissedebilirsiniz. Aracınız özellikle ilk kalkış anında,düşük devirlerde canlacaktır. 0-100 km arası azalacaktır. Ancak aracın son hızında değişiklik olmayacaktır. Şu anki kullanım tarzınızı korursanız yakıtınız düşecektir. Çünkü araç daha güçlü olduğu için kalkışlarda rahat olacak, ara hızlanmalarda daha kolay toparlanacak dolayısı ile daha az yakacaktır. Chip yaptıranlar eski kullanım tarzlarını koruyamıyorlar, çünkü araç bastınmı fırlıyor, zevk veriyor. Bu zevk için basıyorlar, sonuç olarak çok yakıyorlar. Şunu eklemem gerekiyor, bu motordan motora değişiyor,chip sonrası motor sesinde çok hafif artma olacaktır,ama sıkıntı yaratacak,sizi rahatsız edecek kadar değildir. Belkide sizin motorunuza göre hiç ses artışı olmayacaktır...

    Chip işleminde parça sökülmez, aracı laptopla bağlar mevcut durumdaki yazılımı yedekler, yeni yazılımı yüklersiniz. Bu konuda problem yok... Aracınızın elektronik sistemine asla zarar gelmez, içiniz rahat olsun...

    Chip yaptırırsınız, bir süre kullanırsınız, beğenmesseniz eski yazılıma geri dönersiniz, paranız iade edilir. Kural böyledir...

    Chip anlatılamaz, yaşanır. Nefret ettiğiniz aracınızı chipten sonra çok seversiniz. Çoğu arkadaşım bu araç gitmiyor, satacağım diyordu, onlara uzun uzun anlattım size anlattığım gibi... Şimdi zevkle biniyorlar araçlarına...

    Ben aracımı bayiden aldıktan 1 ay kadar sonra götürüp arkadaşıma chip yaptırdım. Önceki aracım chipli idi, problem yaşamadım. Ama dediğim gibi uzun km ler yapacak araca önermem...

    Bir nokta daha var, kusura bakmayınız, size eksik bilgi vermek istemem. Chipten sonra aracı düşük devirlerde kullanmayı önermiyorum. Araç 2000 devir altı kullanılmamalı, 2500 devir civarında vites değişimi yapılmalı. Turbo sağlığı ve motorun kurum bağlamaması açısından önemli. Bu benim önerim... İşin teknik kısmını anlatarak kafanızı karıştırmak istemem. Zaten teknik kısmına girmeden basit bir şekilde anlatmaya çalıştım...

    Kafanıza takılan soru olursa yanıtlamaya çalışayım.

    Size son olarak şunu söylemek isterim, chip işini yapanlardan elbette bilgi alın ama daha çok chip yaptırıp kullananların görüşlerini dinleyin. O kişilere ulaşmaya çalışın...






    o kadar güzel anlatmışsınız ki, bu konuda soracak birsey bırakmamışsınız bana. güzel anlatımınız ve ilginiz için teşekkürler.

    ne kadara maloluyor ve nerelerde yapılıyor ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_fb

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_fb

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Tek çareniz chip veya aracı satacaksınız...

    Chip yaptırın, arabanıza aşık olursunuz,zevkle binersiniz. Yoksa aracı satıncaya kadar böyle içiniz sıkılır durur.

    Merak etmeyiniz,chip çok yapılan bir uygulama,içiniz rahat olsun.

    chip yaptırmanın arabaya herhangi bir zararı varmı? ve ne kadara maloluyor? birde ne kadarlık bir güç farkı oluyor

    Bu işi yapan kişilere sorarsanız asla zararı yok derler. Tabi onlar ticari açıdan düşünürler. Aksi söz söyleseler bu işten ekmek yiyemezler.

    Chip tuning eksileri ve artıları olan bir iştir. Size açık açık anlatmaya çalışayım.

    Öncelikle ben makina mühendisi olarak zararı olmaz lafına karşıyım. Zararı olur, şöyleki, aracınızın motor ömrü vardır. Bu ömür sizin marka modelde ne kadar bilemiyorum ama mesela 250 000 km ise chip işleminden sonra bu rakam 200 000 km olur. Hayır öyle değil diyenleri dinlemeyiniz, işin ticari kısmı var.

    Siz şunu dersiniz, ben bu aracı 100 000 km den sonra satacağım, en fazla 150 000 km kullanırım. O zaman chip işlemi sizin için zararlı değildir. Ancak dersinizki ben aracı uzuuun km ler kullanacağım, uzun süre satmayacağım, o zaman chip yapmayın, zararlı çıkarsınız derim ben... Şuda var, burası önemli, siz aracınızın bakım periyodunu kısaltırsanız, kaliteli yağ kullanırsanız, mazotu dikkatli seçerseniz bu bahsettiğim zarar daha az olacaktır. Aracınız normalde 15 000 km bakıma girerse chip işleminden sonra 10 000 km bakıma girmelisiniz. Aldığınız mazotun kalitesine dikkat etmelisiniz. Turbo motorların kullanım kurallarına daha fazla dikkat etmelisiniz. Mesela devirli kullanımlardan sonra kontağı kapatmadan önce 1.5 - 2 dakika kadar beklemelisiniz. Sabahları araç ısınmadan yüklenmemelisiniz... Vs bunlar gibi... Zaten turbolu araç sahipleri ilerde problem yaşamamak için bu kurallara uymalılar...

    Zarar konusu bu şekildedir. Başkada zarar olmaz...

    Gelelim yararlarına, öncelikle arabanızda 25-30 bg dolaylarında güç artışı olacaktır. Bu gücü çok rahat hissedebilirsiniz. Aracınız özellikle ilk kalkış anında,düşük devirlerde canlacaktır. 0-100 km arası azalacaktır. Ancak aracın son hızında değişiklik olmayacaktır. Şu anki kullanım tarzınızı korursanız yakıtınız düşecektir. Çünkü araç daha güçlü olduğu için kalkışlarda rahat olacak, ara hızlanmalarda daha kolay toparlanacak dolayısı ile daha az yakacaktır. Chip yaptıranlar eski kullanım tarzlarını koruyamıyorlar, çünkü araç bastınmı fırlıyor, zevk veriyor. Bu zevk için basıyorlar, sonuç olarak çok yakıyorlar. Şunu eklemem gerekiyor, bu motordan motora değişiyor,chip sonrası motor sesinde çok hafif artma olacaktır,ama sıkıntı yaratacak,sizi rahatsız edecek kadar değildir. Belkide sizin motorunuza göre hiç ses artışı olmayacaktır...

    Chip işleminde parça sökülmez, aracı laptopla bağlar mevcut durumdaki yazılımı yedekler, yeni yazılımı yüklersiniz. Bu konuda problem yok... Aracınızın elektronik sistemine asla zarar gelmez, içiniz rahat olsun...

    Chip yaptırırsınız, bir süre kullanırsınız, beğenmesseniz eski yazılıma geri dönersiniz, paranız iade edilir. Kural böyledir...

    Chip anlatılamaz, yaşanır. Nefret ettiğiniz aracınızı chipten sonra çok seversiniz. Çoğu arkadaşım bu araç gitmiyor, satacağım diyordu, onlara uzun uzun anlattım size anlattığım gibi... Şimdi zevkle biniyorlar araçlarına...

    Ben aracımı bayiden aldıktan 1 ay kadar sonra götürüp arkadaşıma chip yaptırdım. Önceki aracım chipli idi, problem yaşamadım. Ama dediğim gibi uzun km ler yapacak araca önermem...

    Bir nokta daha var, kusura bakmayınız, size eksik bilgi vermek istemem. Chipten sonra aracı düşük devirlerde kullanmayı önermiyorum. Araç 2000 devir altı kullanılmamalı, 2500 devir civarında vites değişimi yapılmalı. Turbo sağlığı ve motorun kurum bağlamaması açısından önemli. Bu benim önerim... İşin teknik kısmını anlatarak kafanızı karıştırmak istemem. Zaten teknik kısmına girmeden basit bir şekilde anlatmaya çalıştım...

    Kafanıza takılan soru olursa yanıtlamaya çalışayım.

    Size son olarak şunu söylemek isterim, chip işini yapanlardan elbette bilgi alın ama daha çok chip yaptırıp kullananların görüşlerini dinleyin. O kişilere ulaşmaya çalışın...






    o kadar güzel anlatmışsınız ki, bu konuda soracak birsey bırakmamışsınız bana. güzel anlatımınız ve ilginiz için teşekkürler.

    ne kadara maloluyor ve nerelerde yapılıyor ?

    Kusuruma bakmayınız, o kısmı atlamışım...

    600 TL civarına maal oluyor, kart falanda oluyormuş. Benim görüşüm bu paraya değer... 30 bg diyoruz,az bir güç değil. Forumdada bu işi yapanlar var. Şimdi ben yazarsam reklam olur. Pm den gelirseniz size yapanları söylerim...

    Şuna çok dikkat edin, bu işi profosyonellere yaptırın, her chip yapıyorum diyen uzman değildir. Ne söylediklerine bakmayınız, yaptıkları işlere bakınız, kaç tane araç yapmışlar, yaptıkları araçlar arasında problem çıkaran araç varmı? Giderde rasgele birine yaptırır iseniz aracınıza geriye dönülmez zararlar verir. Çok masraf açılır başınıza, rezil olursunuz. Aman dikkat edin. İnanın bu işte çok üçkağıt var, anlayamassınız bile...

    Ben 2009 da yaptırdım chipi önceki araca,2011 de sattım,satma sebebim kaza yaptım, aracı yaptırdım ama içime sinmedi... Uzuun süre araştırdım chip tuning olayını, nasıl yapıyorlar, ne oluyor, be bitiyor diye... Teknik kısmını iyice araştırıp,inceledim. Yapılan işlemlere kafam yattı. Yatmasa asla yaptırmazdım. Ben Ankaradayım, burada işin uzmanı arkadaşım var, o yapıyor. Siteside var, isterseniz pm den atarım, burada söylemek olmaz. Yeni aracımı 4 ay önce yaptırdım o arkadaşa, 4 ay içerisinde 50 küsür araca yapmış, sitesinde araçların markaları, yaptıranların bilgileri var. Bu kişilere ulaşıp bilgi alabiliyorsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_fb

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_fb

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Tek çareniz chip veya aracı satacaksınız...

    Chip yaptırın, arabanıza aşık olursunuz,zevkle binersiniz. Yoksa aracı satıncaya kadar böyle içiniz sıkılır durur.

    Merak etmeyiniz,chip çok yapılan bir uygulama,içiniz rahat olsun.

    chip yaptırmanın arabaya herhangi bir zararı varmı? ve ne kadara maloluyor? birde ne kadarlık bir güç farkı oluyor

    Bu işi yapan kişilere sorarsanız asla zararı yok derler. Tabi onlar ticari açıdan düşünürler. Aksi söz söyleseler bu işten ekmek yiyemezler.

    Chip tuning eksileri ve artıları olan bir iştir. Size açık açık anlatmaya çalışayım.

    Öncelikle ben makina mühendisi olarak zararı olmaz lafına karşıyım. Zararı olur, şöyleki, aracınızın motor ömrü vardır. Bu ömür sizin marka modelde ne kadar bilemiyorum ama mesela 250 000 km ise chip işleminden sonra bu rakam 200 000 km olur. Hayır öyle değil diyenleri dinlemeyiniz, işin ticari kısmı var.

    Siz şunu dersiniz, ben bu aracı 100 000 km den sonra satacağım, en fazla 150 000 km kullanırım. O zaman chip işlemi sizin için zararlı değildir. Ancak dersinizki ben aracı uzuuun km ler kullanacağım, uzun süre satmayacağım, o zaman chip yapmayın, zararlı çıkarsınız derim ben... Şuda var, burası önemli, siz aracınızın bakım periyodunu kısaltırsanız, kaliteli yağ kullanırsanız, mazotu dikkatli seçerseniz bu bahsettiğim zarar daha az olacaktır. Aracınız normalde 15 000 km bakıma girerse chip işleminden sonra 10 000 km bakıma girmelisiniz. Aldığınız mazotun kalitesine dikkat etmelisiniz. Turbo motorların kullanım kurallarına daha fazla dikkat etmelisiniz. Mesela devirli kullanımlardan sonra kontağı kapatmadan önce 1.5 - 2 dakika kadar beklemelisiniz. Sabahları araç ısınmadan yüklenmemelisiniz... Vs bunlar gibi... Zaten turbolu araç sahipleri ilerde problem yaşamamak için bu kurallara uymalılar...

    Zarar konusu bu şekildedir. Başkada zarar olmaz...

    Gelelim yararlarına, öncelikle arabanızda 25-30 bg dolaylarında güç artışı olacaktır. Bu gücü çok rahat hissedebilirsiniz. Aracınız özellikle ilk kalkış anında,düşük devirlerde canlacaktır. 0-100 km arası azalacaktır. Ancak aracın son hızında değişiklik olmayacaktır. Şu anki kullanım tarzınızı korursanız yakıtınız düşecektir. Çünkü araç daha güçlü olduğu için kalkışlarda rahat olacak, ara hızlanmalarda daha kolay toparlanacak dolayısı ile daha az yakacaktır. Chip yaptıranlar eski kullanım tarzlarını koruyamıyorlar, çünkü araç bastınmı fırlıyor, zevk veriyor. Bu zevk için basıyorlar, sonuç olarak çok yakıyorlar. Şunu eklemem gerekiyor, bu motordan motora değişiyor,chip sonrası motor sesinde çok hafif artma olacaktır,ama sıkıntı yaratacak,sizi rahatsız edecek kadar değildir. Belkide sizin motorunuza göre hiç ses artışı olmayacaktır...

    Chip işleminde parça sökülmez, aracı laptopla bağlar mevcut durumdaki yazılımı yedekler, yeni yazılımı yüklersiniz. Bu konuda problem yok... Aracınızın elektronik sistemine asla zarar gelmez, içiniz rahat olsun...

    Chip yaptırırsınız, bir süre kullanırsınız, beğenmesseniz eski yazılıma geri dönersiniz, paranız iade edilir. Kural böyledir...

    Chip anlatılamaz, yaşanır. Nefret ettiğiniz aracınızı chipten sonra çok seversiniz. Çoğu arkadaşım bu araç gitmiyor, satacağım diyordu, onlara uzun uzun anlattım size anlattığım gibi... Şimdi zevkle biniyorlar araçlarına...

    Ben aracımı bayiden aldıktan 1 ay kadar sonra götürüp arkadaşıma chip yaptırdım. Önceki aracım chipli idi, problem yaşamadım. Ama dediğim gibi uzun km ler yapacak araca önermem...

    Bir nokta daha var, kusura bakmayınız, size eksik bilgi vermek istemem. Chipten sonra aracı düşük devirlerde kullanmayı önermiyorum. Araç 2000 devir altı kullanılmamalı, 2500 devir civarında vites değişimi yapılmalı. Turbo sağlığı ve motorun kurum bağlamaması açısından önemli. Bu benim önerim... İşin teknik kısmını anlatarak kafanızı karıştırmak istemem. Zaten teknik kısmına girmeden basit bir şekilde anlatmaya çalıştım...

    Kafanıza takılan soru olursa yanıtlamaya çalışayım.

    Size son olarak şunu söylemek isterim, chip işini yapanlardan elbette bilgi alın ama daha çok chip yaptırıp kullananların görüşlerini dinleyin. O kişilere ulaşmaya çalışın...






    o kadar güzel anlatmışsınız ki, bu konuda soracak birsey bırakmamışsınız bana. güzel anlatımınız ve ilginiz için teşekkürler.

    ne kadara maloluyor ve nerelerde yapılıyor ?

    Kusuruma bakmayınız, o kısmı atlamışım...

    600 TL civarına maal oluyor, kart falanda oluyormuş. Benim görüşüm bu paraya değer... 30 bg diyoruz,az bir güç değil. Forumdada bu işi yapanlar var. Şimdi ben yazarsam reklam olur. Pm den gelirseniz size yapanları söylerim...

    Şuna çok dikkat edin, bu işi profosyonellere yaptırın, her chip yapıyorum diyen uzman değildir. Ne söylediklerine bakmayınız, yaptıkları işlere bakınız, kaç tane araç yapmışlar, yaptıkları araçlar arasında problem çıkaran araç varmı? Giderde rasgele birine yaptırır iseniz aracınıza geriye dönülmez zararlar verir. Çok masraf açılır başınıza, rezil olursunuz. Aman dikkat edin. İnanın bu işte çok üçkağıt var, anlayamassınız bile...

    Ben 2009 da yaptırdım chipi önceki araca,2011 de sattım,satma sebebim kaza yaptım, aracı yaptırdım ama içime sinmedi... Uzuun süre araştırdım chip tuning olayını, nasıl yapıyorlar, ne oluyor, be bitiyor diye... Teknik kısmını iyice araştırıp,inceledim. Yapılan işlemlere kafam yattı. Yatmasa asla yaptırmazdım. Ben Ankaradayım, burada işin uzmanı arkadaşım var, o yapıyor. Siteside var, isterseniz pm den atarım, burada söylemek olmaz. Yeni aracımı 4 ay önce yaptırdım o arkadaşa, 4 ay içerisinde 50 küsür araca yapmış, sitesinde araçların markaları, yaptıranların bilgileri var. Bu kişilere ulaşıp bilgi alabiliyorsunuz.

    ben linea almayı düşünüyorum. 1.3 multijet almak zorundayım. (eşim otomatik istiyor, otomatik seceneği de sadece 1.3 de mevcut). mecburen chip yaptıracağım

    bu arada bende ankarada yaşıyorum. aracı aldığımda mutlaka ulaşacağım size. verdiğiniz güzel bilgiler için tekrar teşekkür ediyorum. kafamda soru işareti kalmadı diyebilirim




  • Bende 1.3 geely var hemde lpgli ışıklardaki kalkışıma kimse yetişemiyor (spor araçlar hariç) 200-300 metre sonra geçiyor 1.6 motor üstü araçlar ama olsun o heyecanda yeterli zaten fazla hız kötü sonuçlar doğurur Ama o dediğiniz ilk kalkış olayını klima açıkken yapıyor lpgde iken araç resmen gitmiyor, kesinlikle sizin araçta bir sıkıntı var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanımcı123 -- 7 Ekim 2011; 11:38:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_fb

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_fb

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_fb

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Tek çareniz chip veya aracı satacaksınız...

    Chip yaptırın, arabanıza aşık olursunuz,zevkle binersiniz. Yoksa aracı satıncaya kadar böyle içiniz sıkılır durur.

    Merak etmeyiniz,chip çok yapılan bir uygulama,içiniz rahat olsun.

    chip yaptırmanın arabaya herhangi bir zararı varmı? ve ne kadara maloluyor? birde ne kadarlık bir güç farkı oluyor

    Bu işi yapan kişilere sorarsanız asla zararı yok derler. Tabi onlar ticari açıdan düşünürler. Aksi söz söyleseler bu işten ekmek yiyemezler.

    Chip tuning eksileri ve artıları olan bir iştir. Size açık açık anlatmaya çalışayım.

    Öncelikle ben makina mühendisi olarak zararı olmaz lafına karşıyım. Zararı olur, şöyleki, aracınızın motor ömrü vardır. Bu ömür sizin marka modelde ne kadar bilemiyorum ama mesela 250 000 km ise chip işleminden sonra bu rakam 200 000 km olur. Hayır öyle değil diyenleri dinlemeyiniz, işin ticari kısmı var.

    Siz şunu dersiniz, ben bu aracı 100 000 km den sonra satacağım, en fazla 150 000 km kullanırım. O zaman chip işlemi sizin için zararlı değildir. Ancak dersinizki ben aracı uzuuun km ler kullanacağım, uzun süre satmayacağım, o zaman chip yapmayın, zararlı çıkarsınız derim ben... Şuda var, burası önemli, siz aracınızın bakım periyodunu kısaltırsanız, kaliteli yağ kullanırsanız, mazotu dikkatli seçerseniz bu bahsettiğim zarar daha az olacaktır. Aracınız normalde 15 000 km bakıma girerse chip işleminden sonra 10 000 km bakıma girmelisiniz. Aldığınız mazotun kalitesine dikkat etmelisiniz. Turbo motorların kullanım kurallarına daha fazla dikkat etmelisiniz. Mesela devirli kullanımlardan sonra kontağı kapatmadan önce 1.5 - 2 dakika kadar beklemelisiniz. Sabahları araç ısınmadan yüklenmemelisiniz... Vs bunlar gibi... Zaten turbolu araç sahipleri ilerde problem yaşamamak için bu kurallara uymalılar...

    Zarar konusu bu şekildedir. Başkada zarar olmaz...

    Gelelim yararlarına, öncelikle arabanızda 25-30 bg dolaylarında güç artışı olacaktır. Bu gücü çok rahat hissedebilirsiniz. Aracınız özellikle ilk kalkış anında,düşük devirlerde canlacaktır. 0-100 km arası azalacaktır. Ancak aracın son hızında değişiklik olmayacaktır. Şu anki kullanım tarzınızı korursanız yakıtınız düşecektir. Çünkü araç daha güçlü olduğu için kalkışlarda rahat olacak, ara hızlanmalarda daha kolay toparlanacak dolayısı ile daha az yakacaktır. Chip yaptıranlar eski kullanım tarzlarını koruyamıyorlar, çünkü araç bastınmı fırlıyor, zevk veriyor. Bu zevk için basıyorlar, sonuç olarak çok yakıyorlar. Şunu eklemem gerekiyor, bu motordan motora değişiyor,chip sonrası motor sesinde çok hafif artma olacaktır,ama sıkıntı yaratacak,sizi rahatsız edecek kadar değildir. Belkide sizin motorunuza göre hiç ses artışı olmayacaktır...

    Chip işleminde parça sökülmez, aracı laptopla bağlar mevcut durumdaki yazılımı yedekler, yeni yazılımı yüklersiniz. Bu konuda problem yok... Aracınızın elektronik sistemine asla zarar gelmez, içiniz rahat olsun...

    Chip yaptırırsınız, bir süre kullanırsınız, beğenmesseniz eski yazılıma geri dönersiniz, paranız iade edilir. Kural böyledir...

    Chip anlatılamaz, yaşanır. Nefret ettiğiniz aracınızı chipten sonra çok seversiniz. Çoğu arkadaşım bu araç gitmiyor, satacağım diyordu, onlara uzun uzun anlattım size anlattığım gibi... Şimdi zevkle biniyorlar araçlarına...

    Ben aracımı bayiden aldıktan 1 ay kadar sonra götürüp arkadaşıma chip yaptırdım. Önceki aracım chipli idi, problem yaşamadım. Ama dediğim gibi uzun km ler yapacak araca önermem...

    Bir nokta daha var, kusura bakmayınız, size eksik bilgi vermek istemem. Chipten sonra aracı düşük devirlerde kullanmayı önermiyorum. Araç 2000 devir altı kullanılmamalı, 2500 devir civarında vites değişimi yapılmalı. Turbo sağlığı ve motorun kurum bağlamaması açısından önemli. Bu benim önerim... İşin teknik kısmını anlatarak kafanızı karıştırmak istemem. Zaten teknik kısmına girmeden basit bir şekilde anlatmaya çalıştım...

    Kafanıza takılan soru olursa yanıtlamaya çalışayım.

    Size son olarak şunu söylemek isterim, chip işini yapanlardan elbette bilgi alın ama daha çok chip yaptırıp kullananların görüşlerini dinleyin. O kişilere ulaşmaya çalışın...






    o kadar güzel anlatmışsınız ki, bu konuda soracak birsey bırakmamışsınız bana. güzel anlatımınız ve ilginiz için teşekkürler.

    ne kadara maloluyor ve nerelerde yapılıyor ?

    Kusuruma bakmayınız, o kısmı atlamışım...

    600 TL civarına maal oluyor, kart falanda oluyormuş. Benim görüşüm bu paraya değer... 30 bg diyoruz,az bir güç değil. Forumdada bu işi yapanlar var. Şimdi ben yazarsam reklam olur. Pm den gelirseniz size yapanları söylerim...

    Şuna çok dikkat edin, bu işi profosyonellere yaptırın, her chip yapıyorum diyen uzman değildir. Ne söylediklerine bakmayınız, yaptıkları işlere bakınız, kaç tane araç yapmışlar, yaptıkları araçlar arasında problem çıkaran araç varmı? Giderde rasgele birine yaptırır iseniz aracınıza geriye dönülmez zararlar verir. Çok masraf açılır başınıza, rezil olursunuz. Aman dikkat edin. İnanın bu işte çok üçkağıt var, anlayamassınız bile...

    Ben 2009 da yaptırdım chipi önceki araca,2011 de sattım,satma sebebim kaza yaptım, aracı yaptırdım ama içime sinmedi... Uzuun süre araştırdım chip tuning olayını, nasıl yapıyorlar, ne oluyor, be bitiyor diye... Teknik kısmını iyice araştırıp,inceledim. Yapılan işlemlere kafam yattı. Yatmasa asla yaptırmazdım. Ben Ankaradayım, burada işin uzmanı arkadaşım var, o yapıyor. Siteside var, isterseniz pm den atarım, burada söylemek olmaz. Yeni aracımı 4 ay önce yaptırdım o arkadaşa, 4 ay içerisinde 50 küsür araca yapmış, sitesinde araçların markaları, yaptıranların bilgileri var. Bu kişilere ulaşıp bilgi alabiliyorsunuz.

    ben linea almayı düşünüyorum. 1.3 multijet almak zorundayım. (eşim otomatik istiyor, otomatik seceneği de sadece 1.3 de mevcut). mecburen chip yaptıracağım

    bu arada bende ankarada yaşıyorum. aracı aldığımda mutlaka ulaşacağım size. verdiğiniz güzel bilgiler için tekrar teşekkür ediyorum. kafamda soru işareti kalmadı diyebilirim



    Rica ederim,sadece benim yazdıklarımla yetinmeyiniz,araştırmaya devam ediniz...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_memur

    Hocam ben Mart ayında aldım 1.3 active plus, ben sorunu şöyle çözdüm. aracı kaldırınca hemen ikinci vitese atıyorum(şehirler arası otobüs şöförlerinin yaptığı gibi) , 1.viteste deviri hiç arttırma eğer boş yere 1.viteste ilerlemeye çalışırsan araç hızlanmıyacağı için arkandaki araçlar sana yaklaşacak selektör atacaklardır. Araç kalkınca elini vites topuzundan çekmeden ikiye al aracı o zaman araç alıp gidiyor zati ve diğerleri biri bitirip ikiye atana kadar sen 3 e geçersin ve aynadan onlara bakarsın. Yol aşağı eğimli bir yol ise vitesleri 2000 devirde değiştirin, düz yolda 2300-2500 gibi değiştirin, yukarı eğimli ise artık duruma göre 3000 devirleri bulun. Mersinde her gün sabah ve akşam mesai başlangıç ve çıkışlarında şehir merkezi trafiğindeyim yaklaşık 20 tane ışık geçiyorum ki %90 nında duruyorum araç 5.7 litrelerde ortalama veriye sahip yani yaklaşık olarak bir depo ile 750-780 km yol yapıyor.

    yukardaki yazıyı yazan arkadaş çok güzel açıklamış.
    97 model broadway dan 1,3 dizel grande punto ya geçtim
    ilk puntişi kullandığımda araç 1. viteste hiç gitmiyor gibiydi.
    müthiş hantaldı.
    ben çok sakin sürerim, hiç performans a önem vermem.
    ben bile yadırgadım bu hantallığı.
    meğerse bu hantallık dizel e has bi hantallıkmış.
    benzinliden dizel e geçen herkeste bu his oluyormuş.
    3-4 gün sonra alıştım.
    şu an bi problem yok.
    yokuş tırmanmasıda genelde makul.
    ama yokuşta durursan. ve aracın yüklü klimada açıksa.
    kalkışta çok güçülk çekebiliyorsun.
    bu durumda senede 1-2 defa ya oluyor ya olmuyor.
    bunun haricinde bir problem yok bence.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.