Şimdi Ara

1.2 TSI JETTA YOLDA BIRAKAN GARİP MOTOR ARIZASI (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
199
Cevap
0
Favori
32.062
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu kadar insan ne yazmış diye merak ettim..

    Sonuç:forumun bu bölümünde kavganın eksik olmamasının sebebi insanların arabalardan değil kendilerinden bahsetmek istemesi..
  • Ahah.

    Burda akşam saatlerinde yoğunluk olacaktır
  • Ayar pulu bulunur.

    Eğer pulda sıra olursa trafik kilit olur. Düşünün turbolu bir sürü 1.2 Jetta normal 1.2'ye dönüşecek ve pul takılana kadar tıngırı mıngır.

    Düşün, arkadaşınız 1.2 TİSAY Jettanıza bindi ve size "oğlum bassana bak herif bizi geçti" diyor ve siz ona "geçemem abi, ayarım bozuldu pulum yok" dediğiniz an bitti işte.
  • Güzel ama boş bir deneme olmuş konuyu buraya yazmanız. Malesef vw grubu araç sahiplerinin kaderi arıza vb konuların bu forumda sağlıklı bir biçimde tartışılamaması. Alın daha şimdiden başlamış millet kendi çapında laf sokmalara. Başka başlıklarda konu dağılmasın yazan bir çok kişi konu vw olunca saçma saçma şeyler yazıp mahvediyor konuyu sonuçta tek kelime konuşulmadan mevzu geçiştiriliyor.

    Prestijinden olur da yok doğuşa ban da yok gizli beygir de şuymuş buymuş katledilir böyle başlıklar. Ben artık vazgeçtim vw le ilgili adam akıllı şeyler konuşmaktan. Son olarak servise bıraktığım aracımla ilgili birşeyler yazacaktım bu tip insanlar yüzünden vazgeçtim.

    Konuya gelirsek gerçekten can sıkıcı bir durum. Benzin fiyatlarının giderek artması,ülkemizde motor hacmine göre vergi alınması gibi nedenlerden dolayı önümüzdeki 10 sene boyunca tüm markaların yavaş yavaş atmosferikleri terkedip turboya döneceğini düşünüyorum. Atmosferikleri ayakta tutan tek olay lpg. Bence çok yakın bir zamanda atmosferik motorlar sadece fabrika çıkışı lpg ile satılacak ve benzinli isteyen insanlar küçük motor+turbo ya yönelecekler. Ancak tabi hayatta herşeyin olduğu gibi bu olayın da bazı sıkıntıları var. Bu motorlar malesef atmosferiklere göre daha kırılganlar.hele birde 1.4 tsi 180 bg gibi bir araç çiple 210 bglere çıkıyorsa ve aynı markanın 1.4 atmosferik motorunun çip yardımı ile bile 90 bg lerden yukarı çıkmadığı düşünülürse aşırı yüklenmenin var olduğu daha da net anlaşılıyor. Bu yüzden tsi motorların ve diğer turbolu tüm motorların zaman zaman böyle arızalar vermesinin çok da anormal olmadığını düşünüyorum. Ancak arızadan da garip olanı dediğiniz gibi çözülme şekli. Ayrıca servisin müşteriye tam da net bir bilgi verememesi de ayrı bir sıkıntı. En iyi çözüm yolu sanırım beklemek görmek. Eğer tsi motorlarda bu tarz şikayetler çok sık varsa doğuşa düşen araçları toplayıp bu hasarı olmadan engellemesidir. Kimse o kadar para vererek aldığı aracın bir gün onu dağ başında yolda bırakmasını istemez.

    Sonuç olarak eğer 10 liralık bir parça ile bu problem sorunsuz ortadan kalkıyorsa neden araçlara başta bu parça takılmaz? Ya da eğer bu parçanın takılmasının bazı yan etkileri varsa ve bu yüzden en başta araçlara takılı değil ise servis neden başka sorunlara neden olabilecek şekilde bu onarımı yapmıştır? Bence asıl sorulması gereken sorular bunlar.




  • Sarper bey, konu ve çözümü ilginç olduğunda tabi ki iş espiriye vurulur. Motor ustası değiliz sonuçta.

    Daha önce de yazmıştım, bana göre bu küçük hacimli turboların ne güç ne de tasarruf anlamında aman aman bir avantajı yok. Gündelik kullanım için bana ciddi bir avantaj sağlamayacaksa neden turbolu araç alayım ki? Kullanması özen ister, bozulursa masrafı büyük olur.

    Haa 150 beygir üstü bir güç için vergi avantajıyla beraber turbo tercih ederim. Sıkıntısına katlanırım ama 100-120 beygir için turboya gerek yok, sadece dert.

    Firmaların turbo motor sunmalarının en büyük sebebi bana göre Avrupa'daki emisyon kısıtlamaları. Ben sizin aksinize VW nin yeni teknoloji 1.6 16valf bir motor çıkararak bu tsi motorlarla beraber bir alternatif sunacaklarını düşünüyorum, bekliyorum.

    Örneğin ben Passat ya da Golf'ü çok beğenmeme rağmen tüm motor seçenekleri turbo diye ve de bu benim kullanım tarzıma uymadığı için tercih listeme almıyorum.

    Zaman gösterecektir...




  • Yahu arkadaş 140 ve 160 lık TSI patladı.
    Yeni kuru tip 7 ileri DSG patladı,
    FSI den hiç bahsetmiyorum,
    Şimdi de 1.2 TSI. Beceremeyecek bu işi VW herhalde. Hazır motor ve şanzıman alsın başkalarından, en iyisi bu.Ya da Japonlara sorsun bu iş nasıl yapılıyor diye .
  • aynı arızayı bende 1.3 cdti astrada yaşadım, ancak ben aracı zorlayınca, yani temde yokuşlarda 14-150 ile dip gaz gitmeye çalışınca oluyordu. direk turbo devre dışı kalıyordu. turbo valfi 2 kere, tuebo 1 kere değişti değişen bir şey olmadı. sonra başka bir yetkili servis yazılımlı sanırım bişiler yaptı sorunu hallettik dedi. bir dahada olmamıştı. vw de ise mekanik müdahale olmuş hayret.

    turbonun toleransını (devreden çıkma) arttırdık gibi bir şey söylemişlerdi.
  • 1.4 122 Tsi en sorunsuzu galiba.
  • Herkes birşeyler yazmışta, şu pul tam olarak nereye takılıyor bilen yok mu?
  • Küçücük bir ayar pulu 16 günde mi gelmiş. Bence siz o ayar pulunun resmini çekin. Yakınınızda bir tornacıya gidin. Yedek pullar yaptırın.
  • param yok, PULUM yoook

    diye bir sarki vardi ya direkt aklima o geldi

    VAG Grup gururla sunar, Param Yok, PULUM YOOOK, butun PULSUZ turbolu araclara gelsin





  • Herkes döktürmüş yine.
    Unutmayın ki bu tür motorların öncüsü VW'dir.DSG'de olduğu gibi.
    Ve bu tür motorlar olmasaydı 120-130hp üstü araçlara hem ötv hem mtv yüzünden binemeyecektik.
    Ayrıca aracımda turbo var diye herkes kendini ralli pilotu zannederse bu tür sorunların çıkması muhtemel.
  • Benim araçtaki hitler motorun gözünü seveyim.

    Hem LPG takılı hem sorunsuz hem alt devirler güçlü.

    He heyt be :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soda23 -- 17 Kasım 2011; 17:36:51 >
  • Görülen lüzum üzerine ürün stoklarımıza girmiştir.

    http://www.paramparcashop.com/AYAR-PULU-5-Iskonto-Ile,PR-770.html

    yarın öbürgün bi daha arıza çıkarsa araya pul sıkışmış demesinler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EPICA

    Herkes döktürmüş yine.
    Unutmayın ki bu tür motorların öncüsü VW'dir.DSG'de olduğu gibi.
    Ve bu tür motorlar olmasaydı 120-130hp üstü araçlara hem ötv hem mtv yüzünden binemeyecektik.
    Ayrıca aracımda turbo var diye herkes kendini ralli pilotu zannederse bu tür sorunların çıkması muhtemel.


    Öncüsü VW falan değildir.

    VW senin gözüne sokmuş olanıdır. Reklamını iyi yapmış olanıdır. Ama öncüsü değildir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soda23


    quote:

    Orijinalden alıntı: EPICA

    Herkes döktürmüş yine.
    Unutmayın ki bu tür motorların öncüsü VW'dir.DSG'de olduğu gibi.
    Ve bu tür motorlar olmasaydı 120-130hp üstü araçlara hem ötv hem mtv yüzünden binemeyecektik.
    Ayrıca aracımda turbo var diye herkes kendini ralli pilotu zannederse bu tür sorunların çıkması muhtemel.


    Öncüsü VW falan değildir.

    VW senin gözüne sokmuş olanıdır. Reklamını iyi yapmış olanıdır. Ama öncüsü değildir.

    Hocam vw bu kadar alt segmente bu kadar ucuza bu teknolojileri sunan ilk firmadır.Yoksa turboyu ufak hacimde deneyen ilk firma demek gibi bir hatayı burada yapılacağını sanmıyorum.




  • Volkswagenin hayatı boyunca tek yapabildiği motor 1.6 8V hitler, tek yapabildiği şanzıman da 5 ileri standart.

    Geri kalan tüm teknolojileri bir sebepten ya üretimden kaldırıldı ya da sorun problem yuvası oldu.

    Bir iki kaliteli plastik kullanmakla olmuyor bu işler demek ki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: soda23


    quote:

    Orijinalden alıntı: EPICA

    Herkes döktürmüş yine.
    Unutmayın ki bu tür motorların öncüsü VW'dir.DSG'de olduğu gibi.
    Ve bu tür motorlar olmasaydı 120-130hp üstü araçlara hem ötv hem mtv yüzünden binemeyecektik.
    Ayrıca aracımda turbo var diye herkes kendini ralli pilotu zannederse bu tür sorunların çıkması muhtemel.


    Öncüsü VW falan değildir.

    VW senin gözüne sokmuş olanıdır. Reklamını iyi yapmış olanıdır. Ama öncüsü değildir.

    Hocam vw bu kadar alt segmente bu kadar ucuza bu teknolojileri sunan ilk firmadır.Yoksa turboyu ufak hacimde deneyen ilk firma demek gibi bir hatayı burada yapılacağını sanmıyorum.

    Demek istediğim,bu teknolojileri halk seviyesine indirgeyen,bizlere alınabilecek seviyede sunan.




  • VVV fanlar yine güldürmüş. Siz bizi güldürüyorsunuz, VVV ile birikte biraz zor ama Allah da sizi güldürsün.
  • Vosvoslor bu kadar çürükte trafiktekiler nasıl gidiyorlar?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.