Şimdi Ara

1.2 puretech sorunlu mu cidden ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
82
Cevap
4
Favori
65.343
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomativ mühendisliğinde zirve Almanlarındır.

    Arabada birşey olmazsa tabiki bozulmaz çünkü YOK.Yani yalıtımı, kaliteyi, teknolojiyi, performansı, yol tutuşunu, güvenliği ve en önemlisi hissi nasıl önemsemeyiz ?

    Mercedes’i, Audi’yi bırakıp Suzuki’ye binelim yani 1.2 puretech sorunlu mu cidden ? 

    Tek istisna marka var oda Lexus ama maalesef Amerika’da yaşamıyoruz 1.2 puretech sorunlu mu cidden ? 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3K1X kullanıcısına yanıt

    Zirve Almanların veya Japonların veya Fransızların değildir. Her ülkede ve firmada inanılmaz mühendisler çalışıyor, hepsi otomobil hastası. Bütün sorunların veya başarımların sebebi üst yönetimin kararları, maliyet kontrol meseleleri, tepe seviye muhasabeciler, şirket içerisinden ekonomik ve performans baskıları oluşturuyor.


    Yani 1.2 puretech problemli bir dizaynsa bunun sebebi kötü mühendisler değil. Hatta mühendisler harici her şey bunun sebebi.


    Adam gibi test edilse bu motor "bu şekliyle yapmak doğru görünmüyor, evet kısa dönemde başarılı ama yeteri kadar test edemedik çok uzun test süreçleri lazım" diye bir rapor sunuyor mühendislik ekibi ama üst yönetim bunu onaylamıyor, çok çabuk piyasaya sürülmesi lazım diyor, sürüyorlar. Sonra da birer birer sıkıntılar sorunlar patlıyor. veya motor çok spesifik kontroller istiyor, spesifik bakım parçaları ve kısaltılmış-masraflı bakım süreçleri istiyor, daha özel bir kullanım şekli istiyor gibi.


    Japonları aşağılamışsın ama yanlış bu da. Bir kere çoğunlukla Tr'deki basit, düşük motorlu, alt sınıf japonları biliyorsunuz. Çoğu kişinin algısı bu şekilde pazarımızdaki araçların yayılımından ötürü ama işin aslı bu değil. Düşük ve düşük-orta sınıflarda japon otomobil üretim felsefesi otomobili sade ve dayanıklı tutmak üzerine gidiyor zaten, daha önce belirtildiği gibi.





  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Hocam öncelikle niyetim Japonları aşağılamak değil.Türkiye’de yaşamıyorum.Mazda’dan Subaru’ya, Suzuki’den, Toyota’ya, Nissan’dan Honda’ya bir çok Japon markanın bir çok aracına binme fırsatım oldu.Kimine alım satım yaparken kısa süreli sahip oldum, kimine yolculuk amacı ile bindim vs.

    Anlatmak istediğim; Atmosferik motor koyup turbo motorlu araçla, Cvt şanzıman koyup çift kavramalı araçla, 4 airbag koyup 8-9 airbagli araçla vs. vs. Aynı fiyata satmak burda eleştiri konusu.

    Mühendislikten kasıtta şahıslar değildir kesinlikle.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PSA gurubu bir kullanıcısı olarak 2 farklı deneyimimi anlatayım,


    2018 yılında 2013 model pejo 1.2 vti active ETG5 şanzımanlı (sorunlu ve zor bir şanzıman) aracı çok çok çok hesaplı olduğu için almıştım. araba ben aldığımda 80 bin km ve tamamen yetkili servis bakımlı idi. bakım geçmişine baktığımda trger, buji ne varsa takvime uygun yapılıştı, uzatılmış garanti bitene kadar bende servise gittim ve hiç bir sorun yaşamadım.


    garanti bitimi dışarıda 5w-30 Castrol yağ koydu bizim çok bilen usta ve arabam bir süre sonra yağ yakmaya başladığını fark ettim, tabi km ilerleyince bu araçların kroik sorunu 80- 90 binden sonra yağ yakmaya başlar vs bir sürü masal dinledim oysa farklı yapılan tek şey aynı yağı kullanmamaktı.


    km ilerlemesinin ne kadar etkisi var , aynı orjinal yağını kullanmamanın ne kadar bilmiyorum bir süre arkada yağ bidonu ile kullandım, sonunda aracı elden çıkardım.


    geçen yıl sıfır c3 aldım bunda puretech diye adlandırılan motor var, ve ilk bakımı geldi nerdeyse, şimdi şimdi dışarı gitsem hem garanti dışı hemde bu yağ olayındaki acı tecrübem sakın ha derken, yetkili servis fiyatları tam tersini söylüyor.


    ama benim anladığım bu araçlarda zamanın da ve orjinal ürünlerle bakım olması sorun çıkma riskini ciddi anlamda düşürüyor. ( ki sorunsuz araba yoktur gerisi f/p ilişkisi)





  • ecthelion_tt kullanıcısına yanıt
    2013 ETG şanzımanlı aracınızın modeli neydi hocam? Bende de aynı şanzımanlı 208 var ancak henüz 42 binde. Kalkışlarda titreme/silkeleme sorunu uzun yıllardır var ve sadece ısınınca oluyor, soğukken problemsiz. Sizde böyle bir sorun var mıydı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çevremde çokça kullanan kişi var sorun yaşayan görmedim sorunlu motor diye adını çıkardılar 6 aydır aynı muhabbet benim kişisel görüşüm sorunlu ama abartıldığı kadar değil normal servis bakımına uyarsan çokta birşey olacağını sanmıyorum 1.0 TSI yada 1.2 TSI ile arasında motor ömrü olarak fark yok İstanbul'da yer gök 1.2 prutech stalentis millet pandemide diğer markalardan kazık yememek için aldı bu arabaları kimse unutmasın bence stalentis disbirötorü değişirse youtubede çokça bu motor sorunlu değil kullanıcılar bilinçsiz diye haber çıkar ki kısmen doğru bazı kişiler motor kapağını açıp yağ göremeyince bunda yağ az diye oradan yağ katmış motoru bozulmasına sebep olmuş bazıları ise bakım yaptırmamış kiralama şirketlerinde çokça mevcuttu 2022-2023te bu araçlar şirketlerde kiralık olarak kullandi şahıslarda kiralandı kilometreleri bakımları Allah'a emanet bence kıssası sanayide görürsünüz ben sanayide işim gereği çok geziyorum yeni kasa stalentis Grubu motor yüzünden çok gelmiyor hicde yeni motor demeyin 12 yıllık motor bu ayrıca bu sistem çok eski honda-ford da da yağlı kayışlı motorlar mevcut


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mertss09 M kullanıcısına yanıt

    Honda yı bilmiyorum da Ford bu sistemden 2020 yılında ayrılıp komple zincire geçti. Kendi ülkesi Fransa'da "purehell" olarak adlandırılıyor. Adamlar da farkına vardı puretech adından vazgeçti ve kayışlı motorlardan ellerindeki stok bitene kadar kademeli olarak vazgeçecekler. Madem çok güzel sistem e sorunsuz kayışla niye devam etmiyorlar bunu sorun bari kendinize.

  • phoenix_88 kullanıcısına yanıt
    Purehell olduğu kısmı doğru
    Lakin değiştirme sebepleri emisyon ve yine pureteh olacak devam ediyor adı.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Metufkcr kullanıcısına yanıt

    Yeni zincirli modellerde artık puretech kullanılmıyor vazgeçtiler bu isimden.

  • CEVAP: SONUNA KADAR OKURSANIZ NET BİLGİDİR.

    1.2 puretech sorunlu mu cidden ?


    1.2 PureTech Motoru – Genel Bakış


    PSA Grubu (Peugeot, Citroën, Opel) tarafından geliştirilen ve birçok ödül kazanmış olan 1.2 PureTech motor, başta Opel Astra, Opel Corsa, Peugeot 208, 2008, 3008, 408 ve çeşitli Citroën modelleri olmak üzere birçok araçta kullanılmaktadır.


    Kompakt yapısı, düşük yakıt tüketimi ve turbo destekli performansıyla, sınıfının en dikkat çeken benzinli motorları arasında yer alır.

    Avantajları


    ✅ Yakıt Verimliliği

    Benzinli rakiplerine kıyasla, özellikle şehir içi kullanımda oldukça düşük yakıt tüketimi sunar.

    Ağır kasalı araçlarda bile 10 litrenin altına düşebilen verimlilik sağlar.


    ✅ Turbo Performansı

    Sadece 1.2 litrelik hacmine rağmen, turbo sayesinde sınıfının üzerinde güç üretir.

    Gerek şehir içi gerekse uzun yolda yeterli çekiş ve hızlanma sunar.


    ✅ Ödüllü ve Modern Tasarım


    Alüminyum Gövde: Daha hafif yapı, daha az ağırlık ve daha fazla yakıt tasarrufu.


    Kompaktlık: Küçük boyutu sayesinde birçok araç platformuna rahatça uyarlanabilir.


    Sessiz ve Konforlu: 3 silindire rağmen dengeleyici sistemlerle titreşimsiz ve sessiz çalışır.


    Verimli Triger Yerleşimi: Kayışın konumu performansa katkı sağlar.

    Dezavantajları


    ⚠️Bireysel bakım hatalarından kaynaklı zayıf noktası Motorun yağ içinde çalışan triger kayışıdır.

    2022 ve 2024 yıllarında revizyon yapılmasına rağmen, sorun genellikle yanlış bakım ve yağ seçimi nedeniyle ortaya çıkar.


    ✅ Çözüm:


    Orijinal motor yağı (PSA onaylı düşük katkılı) kullanılmalı


    Triger setinde yan sanayi ürünlerden kaçınılmalı


    Her 60.000 km’de bir triger seti değiştirilmeli



    Bu önlemler uygulandığında sorun tamamen ortadan kalkar.

    Ek Bilgiler


    📌 2024 Satış Rekoru:

    1.2 PureTech, 2024 yılında Türkiye'de en çok satılan motor olmuştur.


    📌 2025 Makyajlı Modeller:


    Benzinli versiyonlar hâlâ plastik esaslı triger kayışı ile gelir.


    Hibrit versiyonlarda zincirli kayış sistemi kullanılır (daha az bakım gerektirir).

    Sonuç


    1.2 PureTech, şehir içi veya uzun yolda kullanıma uygun, ekonomik, hafif, sessiz ve performanslı bir motordur.

    👉 Doğru yağ, orijinal triger seti ve 60.000 km’de bakım, bu motorun uzun ömürlü olmasını sağlar.


    > 🔧 ORİJİNAL TRİGER SETİ + PSA ONAYLI YAĞ + 60.000 KM’DE DEĞİŞİM = SORUNSUZ KULLANIM


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.2 PureTech Motoru – Genel Bakış


    PSA Grubu (Peugeot, Citroën, Opel) tarafından geliştirilen ve birçok ödül kazanmış olan 1.2 PureTech motor, başta Opel Astra, Opel Corsa, Peugeot 208, 2008, 3008, 408 ve çeşitli Citroën modelleri olmak üzere birçok araçta kullanılmaktadır.


    Kompakt yapısı, düşük yakıt tüketimi ve turbo destekli performansıyla, sınıfının en dikkat çeken benzinli motorları arasında yer alır.

    Avantajları


    ✅ Yakıt Verimliliği

    Benzinli rakiplerine kıyasla, özellikle şehir içi kullanımda oldukça düşük yakıt tüketimi sunar.

    Ağır kasalı araçlarda bile 10 litrenin altına düşebilen verimlilik sağlar.


    ✅ Turbo Performansı

    Sadece 1.2 litrelik hacmine rağmen, turbo sayesinde sınıfının üzerinde güç üretir.

    Gerek şehir içi gerekse uzun yolda yeterli çekiş ve hızlanma sunar.


    ✅ Ödüllü ve Modern Tasarım


    Alüminyum Gövde: Daha hafif yapı, daha az ağırlık ve daha fazla yakıt tasarrufu.


    Kompaktlık: Küçük boyutu sayesinde birçok araç platformuna rahatça uyarlanabilir.


    Sessiz ve Konforlu: 3 silindire rağmen dengeleyici sistemlerle titreşimsiz ve sessiz çalışır.


    Verimli Triger Yerleşimi: Kayışın konumu performansa katkı sağlar.


    Dezavantajları


    ⚠️Bireysel bakım hatalarından kaynaklı zayıf noktası Motorun yağ içinde çalışan triger kayışıdır.

    2022 ve 2024 yıllarında revizyon yapılmasına rağmen, sorun genellikle yanlış bakım ve yağ seçimi nedeniyle ortaya çıkar.


    ✅ Çözüm:


    Orijinal motor yağı (PSA onaylı düşük katkılı) kullanılmalı


    Triger setinde yan sanayi ürünlerden kaçınılmalı


    Her 60.000 km’de bir triger seti değiştirilmeli



    Bu önlemler uygulandığında sorun tamamen ortadan kalkar.


    Ek Bilgiler


    📌 2024 Satış Rekoru:

    1.2 PureTech, 2024 yılında Türkiye'de en çok satılan motor olmuştur.


    📌 2025 Makyajlı Modeller:


    Benzinli versiyonlar hâlâ plastik esaslı triger kayışı ile gelir.


    Hibrit versiyonlarda zincirli kayış sistemi kullanılır (daha az bakım gerektirir).

    Sonuç


    1.2 PureTech, şehir içi veya uzun yolda kullanıma uygun, ekonomik, hafif, sessiz ve performanslı bir motordur.

    👉 Doğru yağ, orijinal triger seti ve 60.000 km’de bakım, bu motorun uzun ömürlü olmasını sağlar.


    > 🔧 ORİJİNAL TRİGER SETİ + PSA ONAYLI YAĞ + 60.000 KM’DE DEĞİŞİM = SORUNSUZ KULLANIM


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • castortroy kullanıcısına yanıt
    Bende 2025 Corsa GS 100hp olan modelden aldım bakalım nasıl tecrübemiz olacak. Çok aşırı olumsuz yorumlar şikayetler var...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bu motorun kullanımında dikkat edilmesi gereken şey çok basit :


    Bu motorda, yağ kapağı açıldığında triger kayışı direk görünüyor. Triger kayışı 50.000 km'ye geldiğinde ayda bir yağ kapağı açılıp üzerinde kayışta çatlama var mı kontrol edilecek. Çatlama görüldüğü anda triger kayışı ve seti değiştirilecek.


    Bende 308 1.2puretech var. Kontrol ediyordum, 58.000km'de küçük çatlamaları gördüm ve hemen trigeri değiştirdim. Şimdi 108.000km'ye kadar kontrol etmem, o km'den sonra ayda bir kontrol etmeye başlarım.

  • NET BİLGİ N kullanıcısına yanıt

    Tamamen kitabi ve gerçek hayatta karşılığı olmayan bir paylaşım.


    Motor yağının içine kayış parçaları karışması ihtimaline karşı her triger değişiminde motor yağ karterinin sökülüp yağ pompasının da temizlenmesi gerekir.


    E bunu da yaptırıveririz ne olacak canım derseniz o iş öyle olmuyor derim.


    Şöyle ki; Yağ karterleri fabrikada motoroun montajı yapılırken özel sıvı contalarla takılır ve motor rektifiyesi yahut çok yüksek kilometrelere gelindiğinde yağ pompası değişecekse sökülür. Kısacası karter motor bitmedikçe açılan bir bölüm değildir.


    Peki açarsak ne olur derseniz işin sıkıntılı olduğu kısım da burada başlıyor. Fabrikanın kullandığı contaları kullansanız dahi bir kere açılan karter bir daha iflah olmuyor ve sürekli yağ sızıntısı ve terleme meydana geliyor. Yani karteriniz sök tak yapıla yapıla aşağıdaki fotodaki gibi hep ıslak kalır ve araç yağ eksiltir. Bu da motor için sağlıksızdır.


    1.2 puretech sorunlu mu cidden ?


    Tekrar tekrar söylüyoruz:


    Bu kayış sistemi verimli ve sorunsuz olsaydı mühendisler hybridlerde zincire geçmezdi, aynı sistem devam ederdi.





  • yegane sorun ıslak kayış değil bu motorlarda, yaygın ve yüksek yağ yakma problemi de var.

  • Arkadaşın 2022 model c3 kayış 85 bin'de değişti servis bakımlıydı(Kayış gıcır gıcırdı). Bana kalırsa uygun olmayan yağ kullanılması ile ilgili bir durum. Eski kayışların ömrü kesinlikle diğer markalarda ki 100-120 bin felan değil ama. Sonuç olarak bu motor fabrika ortamında illaki km olarak test ediliyordur, ona görede kayış garantisi veriyorlardır. Uygun olmayan yağ kullanılmışsa düzenli olarak motor üstünden kayışın kontrol edilmesinde fayda var.

  • Mcload M kullanıcısına yanıt
    1.2 puretech sorunlu mu cidden ?
  • corollam54 C kullanıcısına yanıt
    Hocam 2312 daha uygun olanı değil mi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaklaşık 1 2 aydır 2020 model Honda civic bakıyorum. Fakat son dönemde fiyatları o kadar arttı ki 2024 model 408 ile aralarında 50 ila 100 bin arası fiyat farkı var. İster istemez sorguluyorum Honda 60-70 bin km Peugeot 408 15 bin km. Bu konu hakkında ki düşüncelerinizi merak ediyorum

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • somet 16 kullanıcısına yanıt

    Yağda calışan kayışlı araçlara göre değerlendirmek lazım. Onlarda değişme aralığı hakkında bilgi sahibi olsak daha iyi değerlendirme yapılabilir.

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.