Şimdi Ara

1.0 TSI Gitmez Diyenler Buyursun (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
194
Cevap
0
Favori
16.622
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dogru diyosun ama dizelin kendine gore avantajlari var sartlara bagli

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemert

    Fındık motor dediğiniz motorun üretim maliyeti de daha yüksek çünkü, Avrupa emisyon nedeniyle bunlara geçiyor biz ise ekonomik olduğu için. Başkalarının güzellemesi veya kötülemesini bilmiyorum fakat 1.0 TSI 1.6 TDI’dan çoğu açıdan daha mantıklı. Hayatımızda böyle bir gerçek varken bunu görmezden gelmeye çalışmak, öyle olsa daha iyi böyle olsa daha iyi diye düşünmeye başlarsak bu işin sonu yok, daha büyük motor daha iyi diye bir şey de yok. Kime göre daha iyi neye göre daha iyi ?

    Motor ömrü diyorsunuz, bu motorların belli bir standardı var, tutupta 100.000 km de motorun bitecek hali yok. Kimse motor hacmi büyük (uzun ömürlü) diye aynı araca 10 yıl binmek istemez. Eğer kaygı düşük hacimli motorların ikinci elde satılıp satılmayacağı ise, oda sorun olmayacak. Bu ülkede her malın bir alıcısı var, kaç model şahinler hala peynir ekmek gibi gidiyor. Motor ömrü konusu burda anlamsız hale geliyor.

    Herkesin daha iyi algısı farklıdır, bunun xiaomi vs iphone karşılaştırması ile alakası yok.
    Mesela ben tek başıma yaşıyorum, benim için bir arabanın daha iyi olmasının öncelikleri motorun sessiz çalışması, az yakması ve yeterli bir performans vermesi. Günlük şehir içi kullanımda 1.0 TSI piyasadaki araçların yüzde 80’inden daha iyi bir performans gösteriyorsa 1.6 TDI’dan daha atik oluyorsa daha sessiz çalışıyorsa daha düşük bakım maliyeti ve daha düşük mtvsi varsa neden 1.6 TDI alayım ? Bu işin sonu yok, herkesin öncelikleri farklı, bu daha iyi şu daha iyi diye bir şey yok.

    Gerçeklikten uzak diyorum çünkü herkes gidip bir ferrariye binmek ister fakat hayat malesef öyle değil.
    1.0 tsi motora göre daha hacimli olan motorlar daha sessiz, daha performanslı, daha uzun ömürlü, üretim maliyeti daha düşük, yani fiyat harici her konuda daha iyi, yani daha iyinin net açık bir şekilde açılımı bu, ortadaki gerçeklik avrupada alternatiflerine göre daha az tercih ediliyor olması, 100bin km de bitmiyorsa da hacimli araçlara göre aşırı sıkıştırma kaynaklı olsun alt devirlerde yetersiz güç kaynaklı aktarma problemleri olsun birçok problem çıkarabiliyor olması, motor ömrü de anlamsız bir konu değil, aracı sıfır alan kullanıp işi bitince de çöpe atmıyor, 2. elde bile hala araç alımında temel kriterlerin başında motor sorunsuzluğu ve ömrü geliyor

    burada gerçek dışı olan alım nedeni sadece fakirlik olan bir motor seçeneğini sayfalarca savunup övme ihtiyacı




  • Ne tsı imiş tdı imiş be kardeşim gören zannedecek ki yokuş yukarı teker sara sara gidiyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • KaSaTuRa. kullanıcısına yanıt
    Ben 1.6 TDI ile 1.0 TFSİ karşılaştırıyorum, benim istediğim aracı alırken mevcut motor seçenekleri bunlardı ve o yukarda saydığınız şeyler 1.0 TFSI için daha iyi (sessizlik, daha performanslı), uzun ömür konusunda da ,sorunsuzluk diyorsunuz 1.0 TFSI’ın kronik bir sorunu da yok ikinci elde bir dezavantajı yok. Toplumdaki ön yargılar zamanla kırıldıkça ikinci eldeki yeri daha da sağlamlaşacak. Sonuçta gidip kimse bu arabayla taksiye çıkmayacak.
    Sırf ikinci elde nasıl satarım diye kaygılanıp araba alan varsa zaten o ayrı bir psikolojik vaka.

    Bu arada 1.0 TFSI alt devirlerde cansız falan da değil supercharger sayesinde alt devirlerde gayet iyi devirlenme görülüyor.

    Bilip bilmeden insanları fakirlik falan diye yaftalamanın da manası yok, ben tek başıma yaşıyorum 1.0 TFSI bana daha iyi hızlanma veriyorsa daha sessiz çalışıyorsa, daha ucuz mtv ve bakım maliyeti varsa ve senede yaptığım kilometre ve gittiğim güzergah belliyse neden 1.6 TDI alayım aptal mıyım ben? İstesem 1.6 TDI ile beraber 1.0 TFSI’da alıp iki farklı renkte kullanırdım. Fakirlikle alakası falan yok bunun, kimse parayı sokakta bulmuyor. Sizin gibi, insanların tercihlerini zenginlik veya fakirlik olarak yorumlayan insanları kâle almaya gerek yok.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Daha çalıştırırken scooter motor sesi geliyo neyin mevzusu bu zorlarsan her araba gider sorun kaldirabilecek mi sureklilikle bu yükü

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • KaSaTuRa. kullanıcısına yanıt
    Belki de dizel almak gercek fakirliktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RedRocco34

    Ya allah askına kac kez yag yakan yag eksilten tsi motora denk geldiniz allah askına bırakın su sacma sapan muhabbeti ya, internetten okudugunuz yorumları heryerde lanse etmekten vazgecin artık

    Ulan yedek parca sektorunde calısıyorum kac yıldır, isin icindeyim agırlımız vw gurubu ben tsi motorda yag yakarak eksilterek piston kırarak motor yapılması gereken tsi ne gördüm ne duydum. Rektefiye zamanı gelmiş tsi motora parca tabiki verdik ama artık araba gelmiş 300 350 bin e Motor yapılma zamanı geldigi için bmy , cav ve cax motora verdik. CTH Motor'a bi kere rektefiye verdik oda 380 binde bi cc ye oda gelmiş onada yapıldı motor. Bide Cav larda elektrikli devirdaim cabuk bozuluyor o kadar. Onun haricinde rutin bakım yaptır devam et.

    Bunlar haricinde nette yazılanlar haricinde elle tutulur bişey yok. Sadece Piston kırmıs bi cc nin videosu vardı youtube'de o kadar ondan baska somut kanıt yok bu piston kırma mevzusunda.

    ulan su tsi ya bok atanların vallahi billahi tofası yok, gelmiş tsi ya dsg ye bok atar.

    Yok yag yakar, yok piston kırar yok bilmem ne yapar Su tsi konusu defalarca acıldı defalarca hep bos konusanlar geldi sıvadı konuyu.

    1.0 tsi 1.6 tdi dan daha iyi gider benzinlinin farkı burdan belli zaten. Yanma odası yüksek.

    Ben tsi aracımın gaza basınca bana verdigi hazzı o düsük devirde kompresörün sesini hiç bişeye degişmem.

    Bundan sonraki tüm araclarım vw ve tsi motor olacak.
    Allah aşkına google “ tsi piston failure” yazıp çıkan sayısız sonuçtan bi kaçına göz atar mısınız?

    Şayet yedek parça işinde biri olarak size denk gelmediyse iki ihtimal var
    1. İsler pek iyi olmasa gerek.
    2. Klasik bir sanayi esnafısınız.
    Her iki versiyonla da karşılaştığınızda asla güvenmeyin diye öğüt veririm çevreme.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Focusun 1.6'sını 100 beygir diye biliyorum. Yanlış olabilir.
    Turbonun var olup olmaması sadece yakıt tüketimi ve sürüşü değiştirir. 150 beygir turbo benzin, dizel veya atmosferik olsun toplam performansta aralarında aman aman bir fark yoktur. Bu yokuşta düzde bayır aşağı da değişmez.
    Video bununla ilgili zaten. Aynı markanın, ayni modelinin, aynı güçte olan iki aracının kıyası. Tek fark biri turbo 1.0 diğeri 1.6 atmosferik.

    İki araç arasinda tork, torkun devir andına dağlımı gibi konularda turbo lehine avantaj olduğu icin araçtaki kişi sayısının artması, yolun eğiminin artması, klima kullanımı gibi durumlarda bu fark turbo lehine açılacaktır.

    80 beygirlik dizel arabanın yükü hissettirmemesinin sebebi Torktur.

    100 binde dağılır deyin, tsi 3 litre yakıyor deyin, tsi 10 litre yakıyor deyin. Dediğiniz şey bu tarz motorları kullanan bizler için sacmalik olacak. Ama en azından bilmeyen kişileri kandirirsiniz. Somut şeylerle gelmeyin böyle. Tarumar olursunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5A1BF912D -- 25 Nisan 2020; 3:35:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaş benzinli düşük hacimli araçla büyük hacimli dizelimi geçtim diyo rüyamda görsem inanmam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 80 beygirlik dizelin yükü hissettirmeme sebebi düşük devirlerde tekerlere aktarabildiği güçtür. Bu da düşük devirde yüksek tork sayesinde gerçekleşir. Aynı güçteki atmosferik benzinli bir araçta bu yüksek devirlerde gerçekleşir. Yani benzinli arabayı o yüksek devire çıkardığınızda aynı performansı alırsınız. Dolayısıyla, iki arabayı da yan yana koyup aynı ağırlıkta yükleyip ikisinde de tam gaz yaparsanız, düz veya yokuş fark etmez ikisi de birbirine benzer performans verir. Çünkü motorların verebileceği güçler aynı. Aralarındaki fark da kullanım tarzıdır. Turbolu aracı düşük devirlede yürütürsünüz, atmosferik araçta aynı performansı alabilmek için yüksek devirlere çıkarmanız gerekir. Çok bağırıyor o yüzden sevmiyorum, çok yakıyor o yüzden sevmiyorum, vitesle ugraşmak zor geliyor o yüzden sevmiyorum diyebilirsiniz bir itirazım yok. Ama aynı güçte iki aracın farklı performans göstereceğini söylemek de komik oluyor.

    Ben hiç bir zaman hiç bir yerde dediğiniz saçma iddialarda bulunmadım. Ben senelerdir bu forumda tork-devir ve güç arasındaki ilişkiyi fizik kurallarıyla anlatmaya, ikisinin de birbirine göre avantaj ve dezavantajları olduğunu söylemeye çalışıyorum. Ama ne yazık ki "tork olacak aga" zihniyeti bir türlü tükenmek bilmiyor.




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Video yu izleseydin be kardeşim. Bak orada profesyonel sürücüler var. İngilterenin saygın bir programı.

    Test edilen araçlar: 1.0 turbo Focus 125 beygir vs 1.6 atmosferik 125 beygir Focus.

    Sonuç aynı güçte aynı kasada iki araçta turbo olan hacim dezavantajina rağmen geçiyor.

    Bu kadar debelenme.

    Neyse bak buldum Ford 1.0 turbo motoru satabilmek için 5. Gear programına para vermiş. Ondan geçiyor. Bunu söylersin artık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5A1BF912D -- 25 Nisan 2020; 17:12:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sancar10

    Allah aşkına google “ tsi piston failure” yazıp çıkan sayısız sonuçtan bi kaçına göz atar mısınız?

    Şayet yedek parça işinde biri olarak size denk gelmediyse iki ihtimal var
    1. İsler pek iyi olmasa gerek.
    2. Klasik bir sanayi esnafısınız.
    Her iki versiyonla da karşılaştığınızda asla güvenmeyin diye öğüt veririm çevreme.

    Alıntıları Göster
    1.0 motorlarda kompresör var mı? İlk çıkan (2006 yılı olması lazım) tsi motorlarda vardı. Hatta TSI yazısının son iki harfi kırmızı olurdu. Sonra çıkan modellerde sadece turbo var diye biliyorum. Arkadaş kendisini kendi isteği ile uçurmuş:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boraycan

    1.0 motorlarda kompresör var mı? İlk çıkan (2006 yılı olması lazım) tsi motorlarda vardı. Hatta TSI yazısının son iki harfi kırmızı olurdu. Sonra çıkan modellerde sadece turbo var diye biliyorum. Arkadaş kendisini kendi isteği ile uçurmuş:)

    Alıntıları Göster
    2015 yılına kadar üretilen 1.4 160hp lik motorlarda kompressor mevcut. Jetta, CC, Tiguan gibi modellerde kullanıldı.

    2015 te yerini sadece turbolu 150hp lik act motor aldı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiziğin F'sinden haberiniz olmadan gelip iki aracı da baştan sona net bir şekilde göstermeyen videoları kaynak sunmayın burada. İki aracın da 0-100 değeri neredeyse aynı, ben TV show programı yapanlara mı inanacağım ford'un yaptığı ölçümlere mi. Bir de önceki mesajda ağırlık koydukça fark daha da artar demişsiniz. iki arabaya da 200kg yük koyunca turbo sayesinde yer çekimi değişip 50 kg etki mi yapıyor nedir?

    Siz bana önce aynı güçte ve aynı ağırlıkta iki aracın birbirini nasıl fark ata ata(bir kaç metre fark galibiyet değildir) yeneceğini ispatlayın. Performans= güç/ağırlıktır. Turboyu bu kadar ilahlaştırmaya gerek yok en az 80 senelik bir icat. Düşük hacimden yüksek hacim çıkarmaya yarıyor, uzaydan beygir indirmiyor. Burada atmosferik falan da savunmuyorum. Bugün araç alacak olsam 2 litreden düşük atmosferik almam kesinlikle. Hatta alacağım araç %90 turbo benzinli olur. Şurada fiziğin temel kuralından, güçten ağırlıktan konuşup mantıklı açıklamalar yapıyoruz yediğimiz damgaya bak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RedRocco34

    Yok reyis ben vw ciyim :) aloparca.com un satıs departmanında calısıyorum her marka model araca parca satısımız var, ben vw fanıyım :) agırlıklı olarak müsterilerimizin cogu vw kullanıcısı daha dogrusu wag grubu audi seat skoda vw onun haricinde fiat reno psa japon kore mercedes bmw landrover hepsinin parcaları mevcut.
    Hocam şaka bir yana arabaya bakınca durduğu yerde keyif veriyorsa gerisi teferruattır. Kullandığın arabadan keyif alıyorsan sorunları bakımları vs için zaman harcamak iş olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-5A1BF912D

    Video yu izleseydin be kardeşim. Bak orada profesyonel sürücüler var. İngilterenin saygın bir programı.

    Test edilen araçlar: 1.0 turbo Focus 125 beygir vs 1.6 atmosferik 125 beygir Focus.

    Sonuç aynı güçte aynı kasada iki araçta turbo olan hacim dezavantajina rağmen geçiyor.

    Bu kadar debelenme.

    Neyse bak buldum Ford 1.0 turbo motoru satabilmek için 5. Gear programına para vermiş. Ondan geçiyor. Bunu söylersin artık.
    Hocam düzde geçen turbo fındığı 5 kişi binip boluyu tırmanalım mı? Bakalım neler olacak

    Sanki Hollanda gibi dümdüz ülkede yaşıyoruz. Her yer dağ geçidi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Raptor..

    Hocam düzde geçen turbo fındığı 5 kişi binip boluyu tırmanalım mı? Bakalım neler olacak

    Sanki Hollanda gibi dümdüz ülkede yaşıyoruz. Her yer dağ geçidi

    Alıntıları Göster
    1.6 atmosferik olanından daha az etkılenek. Torku fazla. Motorun döndürme momenti yüksek. Tıpkı 80 beygirlik dizelin 100 beygirlik benzinliye kıyasla cekısının yüksek olması gibi.

    Nacker: beklediğim cevap geldi. Fordun büyük oyununu bozdun kardeşim. Aslında cevap vermesene olurdu. Ben dedim senin için. Yormasaydın kendini.

    Not: iki aracın 0-100 değeri aynı. Ancak 0-180 aynı mı acaba? Ford bu konuda bir Bilgi paylaşmamış.
    Not 2: fabrika verileri ölçülürken arabada 2 kişi mi varmış? Ağırlık, eğim, rüzgar gibi hızlanmayı etkıleyen unsurlarda torkun önemi nedir?
    Not 3 : eşit güçte fakat tork farkı olan iki aracın maksimum hızına aynı sürede ulaşacağını mı düşünüyorsun? Engin fizik bileğinle açıklamanı dinliyorum. :)
    Not4 : f1 gibi yarışlarda takımlar beygir kasarken neden ralli lerde tork kasarlar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5A1BF912D -- 25 Nisan 2020; 21:43:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-5A1BF912D

    1.6 atmosferik olanından daha az etkılenek. Torku fazla. Motorun döndürme momenti yüksek. Tıpkı 80 beygirlik dizelin 100 beygirlik benzinliye kıyasla cekısının yüksek olması gibi.

    Nacker: beklediğim cevap geldi. Fordun büyük oyununu bozdun kardeşim. Aslında cevap vermesene olurdu. Ben dedim senin için. Yormasaydın kendini.

    Not: iki aracın 0-100 değeri aynı. Ancak 0-180 aynı mı acaba? Ford bu konuda bir Bilgi paylaşmamış.
    Not 2: fabrika verileri ölçülürken arabada 2 kişi mi varmış? Ağırlık, eğim, rüzgar gibi hızlanmayı etkıleyen unsurlarda torkun önemi nedir?
    Not 3 : eşit güçte fakat tork farkı olan iki aracın maksimum hızına aynı sürede ulaşacağını mı düşünüyorsun? Engin fizik bileğinle açıklamanı dinliyorum. :)
    Not4 : f1 gibi yarışlarda takımlar beygir kasarken neden ralli lerde tork kasarlar?

    Alıntıları Göster
    Aslında eşit guclerdeki turbo/atmosferik kıyaslamasında anlaşılamayan nokta şu;

    İki benzinli araç düşünün,

    1.0cc turbo 110hp 170nm
    1.6cc atmosferik 110hp 170nm.

    Görünürde bu iki aracın maksimum gücü aynı evet lakin bu güce ulaşma yolları farklı. Birisi turbo besleme yoluyla ulaşıyor diğeri ise yüksek hacim yoluyla. Gündelik hayatta ise rampa ve yük gibi olumsuz durumlarda altinizdaki motorun güce ulaşma yolu çok büyük önem arz etmektedir. Rampa ve aşırı yük durumlarinda bu engelleyici etmenler turbolu aracı daha az etkilerken, atmosferik aracı, sunacağı maksimum güce giden yolda çok ciddi şekilde engelliyor.

    Nasıl derseniz, yük durumundayken biryerden sonra atmosferik olan motor kısır döngüye giriyor. Neden? Cunki kağıt uzerindeki vaadettigi maksimum gücü verebilmesi icin belli bir devire cikmasi ve silindirlerin içine alabileceği maksimum havayı alması lazım, malum doğal emişli olduğu icin o maksimum havayı alabilmesi için daha yuksek devir çevirmesi gerekiyor. Lakin daha yüksek devir de ceviremiyor cunki araç o esnada rampa tırmanıyor?? E rampadan dolayı da devir arttiramadigi için de hava alamiyor, hava alamayinca da beklenen yanma gerçekleşip yine devir artamiyor. Devir artamayinca HP gelemiyor...

    Devir ceviremeyince hava alamiyor, hava alamayinca devir ceviremiyor.... Astımlı adam gibi böyle bir kısır donguye giriyor. Dolayisi ile 110hp yi anca kağıt üzerinde görebiliyorsunuz. Turbo olan arac ise hiç böyle dertlerle uğraşmıyor cunki silindirin içine havayı turbo basıyor. Dolayısı ile motor her daim her koşulda rampada bile istediği kadar istediği debide havayı içeri alıyor. Aldığı için de yanmayı gerçekleştirip devir çevirebiliyor. E devir çevirince de haliyle beygir geliyor. Sonra ne oluyor? Vaadettigi maksimum gücü sana sunmuş oluyor. Rampada uzayıp gidiyorsun...

    Kısacası güçler aynı olabilir ama elde etme şekilleri de önem arz etmektedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 26 Nisan 2020; 12:53:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Dediklerinize katılıyorum hocam, kullandığımız arabayı bize öğretiyorlar. Adam fındık motorla Bolu’yu geçsin görelim diyor şaka gibi resmen. 5 kişi full bagaj ile en az 5-6 kez geçmişimdir boludan hiçbirinde de bir pişmanlık yada eksiklik hissetmedim. Gel gör ki aynı yolu 1.6 atmosferik civic ile tek başıma gitmeme rağmen resmen küfür ede ede bir hâl oldum, yokuşta sollama falan imkansız gibi bir şey, yüksek devirde de VTEC olmasına rağmen yine yetersiz kalıyordu.

    Bunlar gibi işkembeden atanların lafıyla bir şeyler alınmaz, yapılmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemert -- 25 Nisan 2020; 23:10:13 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • KaSaTuRa. kullanıcısına yanıt
    Alt devirde cansız dediğin motor en yüksek torunu 1800 devirde üretiyor. 1.0 turbo motor kullanmadan burada yorum yapıyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.