Şimdi Ara

1.0 motor otomobil, 250 cc motorsikletden daha az mı yakıt tüketiyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.248
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1.0 motor otomobil, 250 cc motorsikletden daha az mı yakıt tüketiyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • 1.0 motor otomobil en az 1 ton yani 1.000 KG
    250 CC motor 150 KG hadi en babası 200 KG olsun.

    Bu durumda mantık olarak nasıl otomobil motorsikletten daha az yakacak?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cloud Nine -- 6 Şubat 2020; 6:11:2 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ağırlığı, hacmi ile doğru orantılı olmaz ama genel olarak yarısı kadar yakar diyebilirsiniz. Honda cb250r motoru olan arkadaş 3litre yaktığını söylüyor.

    Motosikletler yüksek devir çeviriyor. Yakıtı arabalar gibi ekonomik değil. Bazı motorlarda yapı farklı. Mesela honda ncx750 modelinde honda jazz motoru var. Fazla devir çevirmez, az yakar. 2-3 litre yüketimle yol alabilirsiniz.
  • 2019 forza 250 motosikletim ile sabit 110 km hız ile 2.7 lt tüketim gösteriyordu uzun yolda

    Şehir içide 3.5 lt üzerine çıkmadı hiç

    Buradan yola cıkarak hesap yapabilirsin araba bu kadar az yakıt yakamaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cloud Nine

    1.0 motor otomobil en az 1 ton yani 1.000 KG
    250 CC motor 150 KG hadi en babası 200 KG olsun.

    Bu durumda mantık olarak nasıl otomobil motorsikletten daha az yakacak?
    250 cc motor 12 bin devir çevirirken araba 6 bin devir çeviriyor. Nasıl kullandığına bağlı olarak daha fazla yakabilir evet.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 250 CC modelleri arasından özellikle Yamaha Mt-25 ve R25 eski kasaları, yüksek devir çeviren ve maksimum tork değerlerini 7000 devirden sonra veren makinalardı.
    Sakin kullanımda 4 lt, agresif kullanımda 6 lt üstüne çok rahat çıkabilen makinalardı.

    Yani 1.0 arabaya bu değerlerin altında yaktırabiliyorsan dediğin doğru.
  • bu tarz bir soruya motor hacmi üzerinden cevap verilemez, motorun verimi, teknolojisi, devir/tork durumu, çok etkilidir, 1.0 tsi turbo motor 4,5 lt yakıt yakıp yüksek performans sunarken, klasik 1.0 motor resmen yığılıp gitmediği gibi 8-9 lt yakabilmektedir, aynı yolda aynı koşullar altında. bu yüzden verimsiz klasik bir motorsiklet motoru verimli bir 1.0 motordan kötü kullanım koşullarıyla birleştiğinde gayet fazla yakabilir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • İkisini de sürekli şehir içi kullanan biri olarak;

    Skoda Octavia 1.2 TSI 110 HP aracım ile tüketim ortalamam 6 litre civarı.

    Yamaha X-Max 300 28 HP motosikletim ile de 2.8 - 3 lt. arası tüketiyorum.

    Düşünüldüğünde güç çeyreği kadar. Ağırlığı ise 1/6 oranı civarında olunca daha az yakması beklenebiliyor. Fakat verimlilikten ötürü böyle bir şey mümkün değil. Fakat böyle bir motosikletin bir otomobil gibi kullanılmadığı da ortada. Örneğin bir ışıkta dururken yeşil yandığında azcık gazla kalksanız en yakın arabayla bir kaç booy fark oluyor. Daha atik, daha seri aletler. Araba gibi kullanılsa yakıt tabiki daha da düşük olur. Bir farklı açıdan bakarsak otomobillerde uzun yolda yakıt tüketimi düşerken küçük hacimli motosikletlerde yükseliyor.

    Büyük hacimli motosikletlerde ise durum daha da farklı. Genel olarak 4-6 litre civarından az tüketen büyük hacimli bir motosiklet bulmak zor. Yüksek devir kullanımlarında 15 litrelere kadar da çıkıyorlar. HONDA NC750 serisi 750 CC 55 HP ve 3,5 lt. tüketim ile bu konuda lider denebilir. Fakat aynı hacimdeki benzer motosikletlerden çok daha düşük devir çevirir ve daha az güçlüdür.


    NOT: Evet, otomobilim ile şehir içi o kadar yakıyorum... (Yalan muamelesi yapıldığından.)

    1.0 motor otomobil, 250 cc motorsikletden daha az mı yakıt tüketiyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gkon -- 6 Şubat 2020; 8:50:23 >




  • 250 cc xmax ile şehir içi 3-3,5 arası,
    250 cc r25 ile şehir içi 4,5-5 arası yakıt tüketimim var. Araba gibi kullanırsan motosikleti daha da tasarruf edersin.
    600 cc yarış motorundan daha az yakar ama. Fakat 700 cc enduro veya naked motorlar bile 5 lt den az yakabiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gkon

    İkisini de sürekli şehir içi kullanan biri olarak;

    Skoda Octavia 1.2 TSI 110 HP aracım ile tüketim ortalamam 6 litre civarı.

    Yamaha X-Max 300 28 HP motosikletim ile de 2.8 - 3 lt. arası tüketiyorum.

    Düşünüldüğünde güç çeyreği kadar. Ağırlığı ise 1/6 oranı civarında olunca daha az yakması beklenebiliyor. Fakat verimlilikten ötürü böyle bir şey mümkün değil. Fakat böyle bir motosikletin bir otomobil gibi kullanılmadığı da ortada. Örneğin bir ışıkta dururken yeşil yandığında azcık gazla kalksanız en yakın arabayla bir kaç booy fark oluyor. Daha atik, daha seri aletler. Araba gibi kullanılsa yakıt tabiki daha da düşük olur. Bir farklı açıdan bakarsak otomobillerde uzun yolda yakıt tüketimi düşerken küçük hacimli motosikletlerde yükseliyor.

    Büyük hacimli motosikletlerde ise durum daha da farklı. Genel olarak 4-6 litre civarından az tüketen büyük hacimli bir motosiklet bulmak zor. Yüksek devir kullanımlarında 15 litrelere kadar da çıkıyorlar. HONDA NC750 serisi 750 CC 55 HP ve 3,5 lt. tüketim ile bu konuda lider denebilir. Fakat aynı hacimdeki benzer motosikletlerden çok daha düşük devir çevirir ve daha az güçlüdür.


    NOT: Evet, otomobilim ile şehir içi o kadar yakıyorum... (Yalan muamelesi yapıldığından.)

    1.0 motor otomobil, 250 cc motorsikletden daha az mı yakıt tüketiyor?
    Hocam araç için hiç pompa ölçümü yaptınız mı ? Ben aynı grubun dizel motoru ile benzer hatta daha fazla yakiyordum. Ya da güzergah trafiksiz mi ? Çok iyi bir tuketim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapmadım ama hep fullerim genelde 800 kmye yakın yol yapıyorum bir depo ile. Yalnız dikkat ediyorum. E5 de sol şeritten ayrılmam gaza da gereksiz basmam. Fren balatalarım 4 yılda bitiyor öyle diyim. :) Güzergah Beylikdüzü Halkalı trafiği eksik olmaz. Hocam ben anlatmaktan yoruldum ama günümüz turbo benzinlileri özellikle VW grubu gerçekten cimriler. Dizel kullanıcıları da bu rakamlara benzer yakıyorlar şehir içi biliyorum. Tabi onlar bassalar da öyle. Ben basmıyorum. O yüzdendir ki sakin sürücülere benzinliden çekinmeyin diyorum artık.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖlüyenYörüler

    250 cc motor 12 bin devir çevirirken araba 6 bin devir çeviriyor. Nasıl kullandığına bağlı olarak daha fazla yakabilir evet.

    Alıntıları Göster
    Yahu Allah aşkına 250 CC motorsiklet ile ne 12.000 deviri?
    Kaç tane 250 CC kullanıcısı 12.000 devir cevittiriyor makinaya?

    Sanki 1000 CC de 12.000 devir cevirecekler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cloud Nine kullanıcısına yanıt
    Dostum senin motorlar hakkında bilgin yok anlaşılan. 250cc dediğin r25 te bile rev limit 14 bin devirde. Cc ile devirin bir bağlantısı yok. Yazdığımı da düzgün oku orada kullanıma bağlı demişim. Evet sürekli limitörde vites değiştiren de bir sürü motor kullanıcısı var. Herkes scooter kullanmıyor. Adamdaki nefrete bak aklı sıra laf çakacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖlüyenYörüler

    Dostum senin motorlar hakkında bilgin yok anlaşılan. 250cc dediğin r25 te bile rev limit 14 bin devirde. Cc ile devirin bir bağlantısı yok. Yazdığımı da düzgün oku orada kullanıma bağlı demişim. Evet sürekli limitörde vites değiştiren de bir sürü motor kullanıcısı var. Herkes scooter kullanmıyor. Adamdaki nefrete bak aklı sıra laf çakacak.
    Ne nefreti kardeşim, ne laf çakması?
    Anlamiyorsun ki.
    Alt tarafı 250 CC diyorum 250 CC.
    250 CC de devamlı yüksek devir çevirsen ne olacak altı üstü 250 CC

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.